Slideshow κείμενα

loogoo

Stephen King - 10 Διηγήματα

stephenking 10dihghmata2 copy

 

king15   Ο Στίβεν Κίνγκ δεν χρειάζεται συστάσεις. Όποιος έχει διαβάσει έστω και μία ιστορία του γνωρίζει καλά πως δεν σε αφήνει να παρατήσεις το βιβλίο εάν δεν την ολοκληρώσεις πρώτα. Ο τρόπος γραφής του απλός μα τόσο βαθύς, ξεσηκώνει αισθήσεις που αποκοιμίζει η ρουτίνα της καθημερινότητας, ξυπνάει ένστικτα επιβίωσης, σκαλίζει παιδικούς γνώριμους φόβους και γεννά καινούριους.
 
   Είναι ο μάστερ του τρόμου, ένας βασιλιάς στη γραφή που «υποφέρει» από τον πυρετό της δημιουργικότητας και της φαντασίας όλα αυτά τα χρόνια και δεν αποχωρίζεται στιγμή– ευτυχώς – την προικισμένη του πένα. Ο σαρκασμός, η ωμότητα, το ειρωνικό χιούμορ και η μοναδική χρήση λέξεων συνθέτουν μια μεγάλη αφίσα χρυσού με επιγραφή «Στίβεν Κίνγκ».
 
   Παρακάτω, ακολουθούν δέκα διηγήματα άξια μνείας, που επιδεικνύουν άψογα το ταλέντο του συγγραφέα να προκαλεί το μυαλό του αναγνώστη ποικιλοτρόπως.

Μέθοδος Αναπνοών
Συλλογή Διηγημάτων: «Μέθοδος Αναπνοών»
king17
 
   Πόσο μπορεί να σε ταξιδέψει μια περιγραφή μυστικού τόπου συνάντησης, όπου μαζεύονται ώριμοι άντρες και αφηγούνται περίεργες ιστορίες; Τόσο, ώστε να θέλεις να χωθείς κρυφά εκεί, πίσω από μια γωνία, να ακούσεις, να μυρίσεις, να νιώσεις τη μαγεία του μυστηριακού και του ανεξήγητου.
 
   Η μια ιστορία διαδέχεται την άλλη, τα στόματα αλλάζουν σκυτάλη, τα αφτιά ερεθίζονται ανυπόμονα και ο καθείς επιστρέφει σπίτι του κουβαλώντας μια εμπειρία παραπάνω, αλλά μόνιμα καλά κρυμμένη. Πίσω από τα γεροντικά σακάκια, τις επίσημες γραβάτες, τα σκοτεινά βλέμματα, κρύβεται πάντα μια ανείπωτη αφήγηση, που σε αυτό το μέρος, ρουφάει ζωή, ξεπετιέται, τριγυρνάει σε όλους τους απροσπέλαστους διαδρόμους, κουτουλάει στην επιγραφή του τζακιού, και τελικά καίγεται στη φωτιά, γινόμενη πολύχρωμες σπίθες.
 
   Το ερώτημα είναι αν και κατά πόσο είναι έτοιμο το κάθε μάτι να διαβάσει τα βιβλία της χαοτικής βιβλιοθήκης. Αν και κατά πόσο είναι έτοιμος ο νους να δεχθεί τη φρικτή μέθοδο των αναπνοών σαν ιστορία που πράγματι συνέβη. Αν είναι έτοιμη η φαντασία να παραδώσει τιμητική έπαθλο στην ωμή πραγματικότητα.
 
   Ο Στίβεν Κίνγκ σου βάζει ανύποπτα στην τσέπη ένα πασπαρτού, σε ορίζει αόρατο μέλος της μυστικής λέσχης και σε θέτει αντιμέτωπο με μια ατμόσφαιρα τόσο γοητευτική όσο και τρομακτικά στυγνή.
 
   Αγαπημένο Απόσπασμα: «Αντί για μετώπη, επάνω από το τζάκι ήταν λαξεμένη μια πέτρινη αψίδα. Στο κέντρο της αψίδας ένα αγκωνάρι προεξείχε ελαφρά. Βρισκόταν ακριβώς στο ύψος των ματιών μου και παρόλο που το φως ήταν λιγοστό, μπόρεσα χωρίς δυσκολία να διαβάσω την επιγραφή που ήταν χαραγμένη επάνω στην πέτρα: Σημασία έχει η ιστορία, οχι ο αφηγητής».

Θέληση για επιβίωση
Συλλογή Διηγημάτων: «Μέθοδος Αναπνοών»
king16
 
   Ένας θρασύς, άξεστος και κομπιναδόρος πρώην γιατρός, σου δίνει ολοένα και περισσότερους λόγους να τον μισήσεις μέσα από τις σημειώσεις που κρατάει καθημερινά, στην έρημη νησίδα που ξεβράστηκε ως ναυαγός. Μοναδική του παρέα; Μερικά σπίρτα, μπόλικη ηρωίνη και εμετική εμπάθεια βγαλμένη κατευθείαν από την κακοσκαλισμένη του ψυχή.
 
Το προσωπικό του ημερολόγιο θα μπορούσε να είναι το παραλήρημα ενός ναυαγού, μετανιωμένου για τις δόλιες πράξεις του, για την απαίσια ζωή του μέχρι σήμερα. Ακόμα και στην απειλητική απομόνωση όμως, ο άνθρωπος δεν αλλάζει, ίσα ίσα χειροτερεύει. Ηδονή και ευχαρίστηση από την πρόκληση πόνου και βίας, μαζί με μηδαμινό επίπεδο ανθρωπιάς,  συνοδεύουν ένα βάρβαρο αγώνα επιβίωσης.
 
   Κι όταν ο Κίνγκ περιγράφει αγώνα για επιβίωση, τα πράγματα σκληραίνουν. Σκηνές αηδίας σχεδόν, πράξεις που προκαλούν σταυροκοπιές, καταστάσεις που απαιτούν λίγο χρόνο χωρίς ανάγνωση εώς ότου προκύψει συνειδητοποίηση των γεγονότων.
 
   Η ρεαλιστική πένα του συγγραφέα παρουσιάζει τη δραματική αυτή φιγούρα σαν έναν ανθρώπινο ουροβόρο όφι, ή σαν τον Κρόνο του Γκόγια, μόνο που στη θέση του γιού, τίθενται οι πράξεις του ως ένα αναγκαίο μα διόλου νόστιμο γεύμα.
 
   Αγαπημένο Απόσπασμα: «Πόσο πολύ θέλει ο ασθενής να επιβιώσει; Πόσο πολύ θέλει ο ασθενής να ζήσει; Τα χέρια τρέμουν. Αν με προδώσουν έχω ξοφλήσει. Δεν έχουν δικαίωμα να με προδώσουν. Κανένα δικαίωμα. Όλη μου τη ζωή τα φρόντιζα.Τα παραχάιδεψα. Καλύτερα ας προσέξουν. Αλλιώς θα το μετανιώσουν. Τουλάχιστον δεν πεινάω».

Ξέρω τι χρειάζεσαι
Συλλογή Διηγημάτων: «Νυχτερινή Βάρδια»
king22
 
   Άβυσσος η ψυχή της γυναικός. Κι όταν εμφανίζεται κάποιος από το πουθενά, που εντοπίζει όλα τα «θέλω» και τα «δεν» της, εκείνη δεν μπορεί παρά να τον ακολουθήσει υπνωτισμένη. Ξαφνικά, κανένας άλλος δεν τον φτάνει, αυτόν που κάνει τη διαφορά τόσο αβίαστα, που κάθε της χατήρι είναι δώρο του χωρίς καν να το ξεστομίσει. Τα πάντα φαίνονται ζωγραφισμένα μαγικά, απεικονίζοντας μια σχέση ξεχωριστή από όλες τις άλλες, ένα δεσμό ιδιαίτερο.
 
   Αναμφίβολα ιδιαίτερο, αλλά υπό ποίαν έννοια; Η φράση «είναι πολύ καλός για να είναι αληθινός» έρχεται με ταχύτητα και καρφώνεται στην ιστορία ενός αγοριού που πάντα ήξερε τι χρειάζονται οι άλλοι. Προνόμιο που εκμεταλλεύτηκε ιδιοτελώς για να προσεγγίσει τον πρώτο του έρωτα. Μα οι προθέσεις του ήταν αγνές. Ήταν; Τόσο αγνές, όσο και οι εικονογραφήσεις του Νεκρονομικόν.
 
   Ένα λάβ στόρι χτισμένο σε καρφίτσες, σε εφιάλτες με γκρεμούς, σε απίθανες συμπτώσεις, όλα σημάδια που δείχνουν ότι τα φαινόμενα απαντούν. Να όμως που το δείχνουν σε ψυχή απελπισμένη για αγάπη.
 
  Αγαπημένο Απόσπασμα: «Έκλαψε από ανακούφιση. Προσπάθησε να τον ευχαριστήσει – τα λόγια της βγήκαν μπερδεμένα. Κι ο Έντ απλά χαμογέλασε κι έγνεψε καταφατικά. Η Ελίζαμπεθ έπιασε το χέρι του και κοίταξε κάτω για να δει πού πατούσε. Όταν ξανασήκωσε το κεφάλι της, είδε ότι κρατούσε την πατούσα ενός τεράστιου, άγριου λύκου με κόκκινα τρελά μάτια και χοντρά, μυτερά δόντια, έτοιμα να ξεσκίσουν».

Ο κηπουρός
Συλλογή Διηγημάτων: «Νυχτερινή Βάρδια»
 
   Κλασικός Αμερικανός πολίτης, μεσήλικας, με άγχη για το χρηματιστήριο και την γκρίνια της γυναίκας του. Αποφασίζει να φωνάξει κάποιον για να φροντίσει την πελούζα του. Φώναξε λοιπόν, αλλά όχι κάποιον. Η επιχείρηση «Βουκολική Πρασινάδα και υπαίθριες υπηρεσίες» στη διάθεσή σας παρακαλώ!
 
   Ο Στίβεν Κίνγκ αποδεικνύει πως μπορεί να κάνει πιθανό ακόμα και το πιο εξωφρενικά παράλογο σενάριο, με έναν κηπουρό που δουλεύει για τον Πάνα και έχει στα πόδια του οπλές. Ο αναγνώστης ακροβατεί ανάμεσα στην απορία της φαρσοκωμωδίας και στην παραδοχή του «συμβαίνει τώρα!».
 
   Κουρευτική μηχανή – τέρας, με αυτονομία της το θάνατο και τροφή της ό,τι κόβεται, σε συνδυασμό με σαλεμένο πλάσμα με μη ανθρώπινη διάπλαση και συνήθειες, μπορούν να σε κάνουν από εδώ και στο εξής να κουρεύεις το γρασίδι μόνος σου, φυλλαράκι – φυλλαράκι, με πλαστικό ψαλίδι χειροτεχνίας.
 
   Αγαπημένο Απόσπασμα: «Γυμνός και λερωμένος από το γρασίδι, μπουσουλούσε περίπου ενάμισι μέτρο πίσω από την κουρευτική μηχανή κι έτρωγε το κομμένο χορτάρι. Στο σαγόνι του έτρεχε πράσινος χυμός κι έσταζε στην μπάκα του. Και κάθε φορά που η κουρευτική μηχανή έστριβε σε μια γωνία, σηκωνόταν όρθιος κι έκανε ένα παράξενο πηδηματάκι, προτού ξαναπέσει στα γόνατα».

Άφετε τα παιδιά
Συλλογή Διηγημάτων: «Εφιάλτες και ονειρότοποι»
 
king20   Η δουλειά της δασκάλας είναι δύσκολη. Ειδικά όταν οι μαθητές αλλάζουν πρόσωπα, κοιτούν αινιγματικά και φορούν μειδιάματα από την κόλαση. Φαντάσου το γνωστό, ανιαρό μάθημα, ένα μεσημέρι που σου φωνάζει να παρατήσεις τη σάκα σου και τις κασετίνες για να βγεις να παίξεις, να δεις ξαφνικά τη δασκάλα σου να μεταμορφώνεται σε μια φυγά τρελοκομείου. Φαντάσου μετά τον ήχο της κιμωλίας στο μαυροπίνακα, να ακούγεται ο ήχος εκπυρσοκρότησης σφαίρας. Ακόμα κι αν δεν μπορείς να φανταστείς, ο Στίβεν Κίνγκ μπορεί εύκολα να σε αναγκάσει.
 
   Η σιωπή στην τάξη είναι ένοχη. Σπάει τα τύμπανα με την αδικαιολόγητη ύπαρξή της. Οι μαθητές μεταμορφώνονται, μα ναι, είναι αλήθεια. Είναι αλήθεια; Μεταξύ της παραφροσύνης και της ύπαρξης δαιμονικών υπάρξεων, τι μπορεί να ισχύει; Και αν ισχύει το δεύτερο, ποιός θα σε πιστέψει;
 
   Μια ιστορία ξεχωριστά προσεγμένη από τον Κίνγκ, που υπήρξε και ο ίδιος καθηγητής αγγλικών στο παρελθόν, θα μπορούσε να ήταν κάλλιστα μία από τις τότε μύχιες σκέψεις του κατά τη διάρκεια βαρετών ωρών διδασκαλίας. Η φαντασία στο κάτω κάτω δεν παύει ποτέ να γεννά.
 
   Αγαπημένο Απόσπασμα: Τότε ήταν που άλλαξαν οι σκιές. Άρχισαν να επιμηκύνονται, να ρέουν σαν λιωμένο ξίγκι και να παίρνουν κάτι αλλόκοτα  καμπούρικα σχήματα που έκαναν τη μις Σίντλεϊ να ζαρώσει, με την πλάτη κολλημένη στους πορσελάνινους νιπτήρες, ενώ η καρδιά της διογκωνόταν αφύσικα μέσα στο στήθος της από τον τρόμο.
 
Πώς τελείωσε όλο το μπάχαλο
Συλλογή Διηγημάτων: «Πώς τελείωσε όλο το μπάχαλο»
 
   Λέει ο λαός, δεν γίνεται ομελέτα χωρίς να σπάσουν τα αβγά. Αυτό σκέφτεται και ο ήρωας της ιστορίας, που με κίνητρο την καταπολέμηση του αλτσχάιμερ και την πάταξη άλλων δεινών ασθενειών, πειραματίζεται με την ανθρωπότητα. Με ευφυία που σπάει τα κοντέρ και με καλοπροαίρετους σκοπούς, εγκλωβίζει άθελά του τη μοίρα του ανθρώπινου γένους σε μια κατάσταση αντίστροφης μέτρησης προς έναν εξευτελιστικό θάνατο. Ο αδερφός του παιδιού με το άστρο, είναι εδώ για λίγες ώρες ακόμα πριν το τέλος, για να αφήσει μια λυπηρή παρακαταθήκη στους επόμενους-αν υπάρξουν.
 
   Ο οξυδερκής συγγραφέας σε προβληματίζει σχετικά με τα επιστημονικά πειράματα εν αγνοία σου και σε θέτει ένα βήμα μπροστά, για να παρακολουθήσεις την πιθανότητα ενός ανεξέλεγκτου χάους ικανού να σβήσει τη ζωή από κάθε σημείο του πλανήτη.
 
   Εφιαλτική τροπή γεγονότων που σε ξεβολεύει από την άνετη θέση σου, καθώς σου δείχνει πως πρόκειται για αρκετά πιθανό σενάριο. Ο Κίνγκ δε φοβάται να μπει σε προσομοίωση της ύστατης ώρας και σε καλεί να τον ακολουθήσεις κι εσύ σε αυτή την πρόκληση.
 
   Αγαπημένο Απόσπασμα: «Τρία χρόνια σα μικρό καλοκαιράκι. Οι άνθρωποι δε μάλωναν κι όλα ήταν σαν το τραγούδι που λέει ελατεολοιενωθειτε, όπως θέλαν οι Χίπιζ, ξέρτε ιρήνη κι αγάπη και Π Τε.. Η μεγαλύτερη δόση. Όπου να ‘ναι η καρδιά μου θα μου βγει από τα αφτιά. Αλλά αν βάλω τα δυνατά μου, να συγκεντρωθώ.. Ήταν σαν καλοκαιράκι, αυτό ήθελα να πω. Τρία χρόνια κύλησαν σα γλυκό και ήσυχο καλοκαιράκι».
 
Οι νταλίκες
Συλλογή Διηγημάτων: «Νυχτερινή Βάρδια»
 
king21   Φόβος των μηχανών. Αν βάλεις στις μηχανές ρόδες, έχουν το πλεονέκτημα της κίνησης. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να σε κυνηγήσουν όπου κι αν είσαι. Φορτηγά, νταλίκες, γερανοί, κάθε παιδί μηχανοκίνησης εισέπνευσε δαιμονισμένο αέρα και απέκτησε πνευμόνια. Απέκτησε νού ορκισμένο για θάνατο, απέκτησε θέληση για κυριαρχία.
 
   Ένα διήγημα που έγινε και ταινία, ανατρέποντας τους ρόλους κυριαρχίας και υποδούλωσης. Περιγραφές σπλατεριάς για άλλη μια φορά από άψυχα αντικείμενα, στα οποία ο Κίνγκ συνηθίζει να δίνει όχι μόνο τη ζωή αλλά και την εξουσία να αφαιρούν ανθρώπινες πνοές με δολοφονική εμμονή.
 
   Τα αισθήματα που επικρατούν σε όλη τη διάρκεια της ανάγνωσης είναι αυτά του εγκλεισμού, της απουσίας επιλογών, της απελπισίας, ειδικά εφόσον ο εχθρός βρίσκεται παντού – η τραγική ειρωνεία είναι ότι εμείς οι άνθρωποι φροντίσαμε για αυτό. Ίσως πρόκειται για ένα σκούντηγμα του Κίνγκ για την κατάχρηση των ανέσεων, υπονοώντας σουρεαλιστικά ότι ο άσκοπος υπερκαταναλωτισμός θα επιστρέψει πιο επιθετικά εναντίον μας.
 
Αγαπημένο Απόσπασμα: «Πέρασε πάνω από το  νταλικιέρη προτού καταλάβουμε καλά καλά τι έγινε. Έπειτα έφυγε και πάνω στο χαλίκι έμεινε μόνο ο άντρας, παραμορφωμένος. Του είχαν φύγει τα παπούτσια. Η νταλίκα μεταφοράς αυτοκινήτων τσούλησε αργά πάνω από το τσιμεντένιο κράσπεδο, το γρασίδι και τα απομεινάρια του μικρού, και σταμάτησε, με την τεράστια μουσούδα της χωμένη στο εστιατόριο».
 
Η κάντιλακ του Νόλαν
Συλλογή Διηγημάτων: «Πώς τελείωσε όλο το μπάχαλο»
 
   Πόση δύναμη μπορεί να εμφυσήσει σε κάποιον η θέληση για εκδίκηση;
 
   Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κάποιος για να θεραπεύσει τις εσωτερικές φωνές που ουρλιάζουν για απονομή δικαιοσύνης; Η απάντηση είναι ότι μπορεί να φτάσει πολύ μακρυά, τόσο μακρυά ώστε να καταστρώσει ένα ανεκδιήγητο σχέδιο, παρά τους αμέτρητους συντελεστές και τα χαμηλά ποσοστά επιτυχίας.
 
   Η θέληση όμως λυγίζει. Η αγάπη για τη νεκρή σου γυναίκα πετάει φλόγες, που καίνε κάθε ιστό του κορμιού σου, σου δίνουν δύναμη να ξυλώσεις ένα δρόμο ολόκληρο κι έπειτα να τον ξαναχτίσεις σε λίγες ώρες.
 
   Αυτή η ιστορία σε κάνει συνένοχο με τη θέλησή σου –ένεκα γραφής του King-σε ένα έγκλημα τόσο μακροχρόνια προσχεδιασμένο και για τόσο βιωματικούς λόγους που στο τέλος της λυτρώνεσαι κι εσύ. Παρακολουθείς στιγμή πρός στιγμή τον αγώνα ενός υπνωτισμένου από την έκρηξη πολλαπλών συναισθημάτων άνδρα, να σερβίρει στο πιο κρύο πιάτο το μεζέ που λέγεται «εκδίκηση». Και πίστεψέ με, κοστίζει ακριβά, πιο ακριβά κι από μια Κάντιλακ πολυεκατομμυριούχου επιχειρηματία.
 
Αγαπημένο Απόσπασμα: «Όμως αν καταφέρεις να βγάλεις από το στόμα σου ήχο εξίσου δυνατό με την έκρηξη οκτώ δεσμίδων δυναμίτη που έχουν συνδεθεί με τη μίζα μίας Σεβρολέτ μοντέλο του ’68, θα σε αφήσω να βγεις. Στο λόγο μου».

Μαρκίζα
Συλλογή Διηγημάτων: «Νυχτερινή Βάρδια»
king19
 
   Ο τζόγος είναι άσχημο συνήθειο, πόσο μάλλον όταν στο παιχνίδι μπαίνουν ανθρώπινες ζωές θυσία στο βωμό του στοιχήματος, στην ηδονή να κερδίσεις και στην αδρεναλίνη της πιθανής ήττας. Το συγκεκριμένο διήγημα έχει γίνει ταινία, μα τίποτα δεν συγκρίνεται με τη γλαφυρότητα των λόγων του Στίβεν Κίνγκ, την ανατριχιαστική λεπτομέρεια παράτολμων κινήσεων, καθώς και το απρόσμενο αυτοσαρκαστικό χιούμορ, που εξυψώνουν το συγγραφέα στα ουράνια της εκτίμησής μου.
 
   Ένα παρακινδυνευμένο στοίχημα ζωής και θανάτου εικονοποιείται σε κάθε γραμμή ανάγνωσης, με ένα δύστυχο τενίστα να ακροβατεί σε μια γραμμή τσιμέντου, έχοντας να αντιμετωπίσει ξαφνικές επιθέσεις ανέμου αλλά και περιστεριών! Για τους υψοφοβικούς αποτελεί μια καλή ευκαιρία επιβολής στο φόβο τους –μπορεί να είναι λέξεις, αλλά είναι λέξεις από το μυαλό του Στίβεν Κίνγκ.
 
   Διήγημα που δίνει ρέστα στην περιγραφή καταστάσεων σημείου μηδέν, δίνει σάρκα και οστά σε μια χάρτινη υπόσταση ανάμεσα στα χέρια σου.
 
Αγαπημένο Απόσπασμα: «Αν έπεφτες, θα είχες αρκετή ώρα στη διάθεσή σου για να συνειδητοποιήσεις τι συνέβαινε, να δεις τα ρούχα σου να ανεμίζουν γύρω σου και να νιώσεις τη γη να σε τραβάει ολοένα και πιο γρήγορα προς το μέρος της. Θα είχες το χρόνο να αφήσεις ένα παρατεταμένο ουρλιαχτό. Κι ο ήχος που θα έκανες, όταν θα έσκαγες πάνω στο πεζοδρόμιο, θα έμοιαζε με το γδούπο ενός παραγινωμένου καρπουζιού».

Κράουτς Εντ
Συλλογή Διηγημάτων: «Εφιάλτες και Ονειρότοποι»
 
king2   Ένα ζευγάρι χάνεται σε μια πόλη με το όνομα Κράουτς Έντ. Οι οδοί είναι περίεργες, ψυχή δεν κυκλοφορεί και όλα φαίνονται αφύσικα αλλά αδιευκρίνστα αφύσικα. Μια μορφή εκεί πίσω μοιάζει με εξώπλασμα από χυδαίο εφιάλτη, αλλά αποκλείεται να είναι αλήθεια, μάλλον η ηλίαση κάνει τα μαγικά της. Αποκόμματα από εφημερίδες με τρομακτικές ιστορίες στο υπόγειο και ανεξήγητους θανάτους, είναι κολλημένα σε λερωμένα τζάμια. Ένας αόρατος κικεώνας ανεξέλεγκτου κακού κυκλοφορεί εδώ.
 
   Ο Στίβεν Κίνγκ σε αυτό του το διήγημα επικαλείται τον άλλο μάστορα του τρόμου, Χάουαρντ Φίλιπς Λάβκραφτ («Τα βουνά της τρέλας», «Το κάλεσμα του Κθούλου» κ.ά.) για να περιγράψει τους μύθους για άλλες διαστάσεις και ιστορικά πλάσματα που παγώνουν το αίμα με ένα και μόνο κοίταγμα. Το γεωγραφικό αδιέξοδο σε μια αφιλόξενη γειτονιά, αποτελεί την κατάλληλη προϋπόθεση για να κεντηθεί μια ιστορία βασανιστικού παραλογισμού.
 
   Η χρήση των φαινομενικά αθώων χαρακτήρων – αγαπημένο κόλπο του Κίνγκ- ως προάγγελοι μιας απόκοσμης πραγματικότητας, ταιριάζει ιδανικά με την κλειστοφοβική αίσθηση του αποπροσανατολισμού.
 
Αγαπημένο Απόσπασμα: «Αντιλήφθηκε δύο μορφές που στέκονταν στο πεζοδρόμιο λίγο παρακάτω. Ήταν τα δύο παιδιά – το αγόρι με το παραμορφωμένο χέρι και το κοριτσάκι. Τα μαλλιά της τώρα ήταν πλεξούδες. «Είναι η Αμερικάνα» είπε το αγόρι. «Χάθηκε» είπε το κορίτσι. «Έχασε τον άντρα της». «Έχασε το το δρόμο της». «Βρήκε το δρόμο το σκοτεινό». «Βρήκε το πέρασμα». «Έχασε την ελπίδα της». «Βρήκε εκείνον που σφυρίζει από τα αστέρια». «-που τρώει τις διαστάσεις». «-τον τυφλό αυλητή που δεν έχει όνομα εδώ και χίλια χρόνια». Όλο και πιο γρήγορα έρχονταν οι λέξεις, μια λειτουργία χωρίς ανάσα, ένας αργαλιός χωρίς σταματημό».
 
   Αντί κατακλείδας σε αυτό το αφιέρωμα των διηγημάτων του, σημειώνω μια φράση του που δείχνει όχι μόνο την αγάπη του για αυτό που «επαγγέλεται» αλλά και το ήθος του συγγραφέα:

   «Σημασία έχει η ιστορία, όχι αυτός που την αφηγείται. Αυτό το γνωμικό υπήρξε για μένα ένας καλός οδηγός στη ζωή και νομίζω πως θα ήταν ό,τι πρέπει για επιτύμβιο στον τάφο μου».
 
Βασιλική Φατούρου
 
stephenking 10tainies
stephenking 10ptyxes3 copy
king6