Συνεντεύξεις

loogoo

Συνέντευξη με το Χάρη Πολυμενέα

 
   Όταν ανακατεύεσαι με τη μουσική, αυτόματα εισαγάγεις εαυτόν στον κόσμο αυτών των μοναδικών πλασμάτων που ο υπόλοιπος κόσμος ονομάζει μουσικούς και εκεί πλέον ο θαυμασμός μπορεί να γίνει ό,τι πιο φυσιολογικό για τούτη την ευλογημένη κάστα. Όλα αυτά τα χρόνια έχω συναντήσει ανθρώπους που αγαπούν τόσο πολύ τη μουσική, ώστε να μελετούν, να γίνονται όλο και καλύτεροι και να αποδίδουν όσο πιο τέλεια μπορούν. Στη σκηνή, στο στούντιο, στη σύνθεση, παντού! Ο Χάρης Πολυμενέας είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος μουσικός, ένας θαυμάσιος πληκτράς, που έκανε εκπληκτικά πράγματα με τους Lightfold στο “Deathwalkers” και του αξίζουν τα μπράβο όλου του κόσμου για το τάλαντο, τη συνέπεια, την απόδοση και τη γενικότερη συμπεριφορά του. Ο ίδιος όμως δεν σταματά εκεί. Δουλεύει συνεχώς πάνω σε δικές του ιδέες, διασκευάσει γνώριμες μελωδίες… Τελευταίο του «πείραμα» το «πείραγμα» που επιχείρησε πάνω στο μουσικό θέμα της ταινίας “Blade Runner”. Εντυπωσιακό το αποτέλεσμα και επόμενη στάση η κουβέντα μαζί του. Τον ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διέθεσε και του ευχόμαστε από καρδιάς κάθε επιτυχία!
 
harry1906

Πώς σου προέκυψε η ιδέα να δουλέψεις πάνω στο μουσικό θέμα της ταινίας Blade Runner;
Αρχικά επίτρεψέ μου να πω μερικά λόγια για την υπέρ-προσπάθεια που καταβάλετε όλο το team του Noizy. Επικροτώ πάντα τις συλλογικές προσπάθειες που επενδύουν τρομερό χρόνο και κόπο για να μεταδώσουν εξελίξεις από το χώρο μας και όχι μόνο. Στο θέμα μας λοιπόν! Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου είναι ένας εξαιρετικά ενδιαφέρων άνθρωπος, ο οποίος αποφάσισε να εξωτερικεύσει, κατά έναν τρόπο, αυτά που σκέφτεται μουσικά. Δεν κρύβω πως η μουσική του με έχει επηρεάσει σαν άνθρωπο μουσικά και έτσι αποφάσισα, μια που η ταινία, η οποία τεχνολογικά διαδραματίζεται στο σήμερα, να κάνω μία μουσική διασκευή προς τιμήν του, βάζοντας και μια προσωπική μουσική πινελιά.

Να υποθέσω ότι ο Βαγγέλης Παπαθανασίου είναι από τους αγαπημένους σου συνθέτες;
Είναι μία από τις οντότητες που μουσικά εισχώρησε και αποτυπώθηκε βαθιά μέσα μου και έχει καταφέρει να επηρεάσει τρομερά τον τρόπο σκέψης μου, τόσο μουσικά, όσο και κοινωνικά. Είναι σημαντικό εδώ να αναφέρω πως ο καθένας, λόγω της διαφορετικής αντίληψης που έχει, επεξεργάζεται τα πράγματα με διαφορετικό φίλτρο. Σε εμένα έδρασε κατ' αυτόν τον τρόπο.
 

Η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους το 1982 και μιλούσε για το μέλλον. Μιλούσε για το 2019, τη χρονιά που διανύουμε, όπου εξελιγμένα Robot «αντικαθιστούν» ανθρώπους. Ποια η γνώμη σου για τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας; Αναγκαίο κακό ή κατάρα;
Θεωρώ πως δεν έπεσε και τόσο έξω. Η ταινία έκανε σε πολύ μεγάλο βαθμό φιλοσοφική προσέγγιση και μάλιστα επιτυχημένα κατά τη γνώμη μου. Αναλύοντάς το περισσότερο, ήδη ζούμε χρονικά σε μια περίοδο με τρομερή τεχνολογική εξέλιξη, όπου πλέον κυριαρχεί η ψηφιοποίηση, ο αυτοματισμός και σε πιο ευρύ πεδίο ο ηλεκτρονικός κόσμος και όλα αυτά χάρη σε έναν ψηφιακό κώδικα - γλώσσα. Το δυαδικό σύστημα. Το 0-1. Επιπλέον δεν αμφισβητείται… Οτιδήποτε έχει να κάνει με την απλοποίηση κινήσεων στην καθημερινότητα που όλοι ζούμε, εξοικονομεί περισσότερο χρόνο και χρήμα. Αν υποθέσουμε λοιπόν πως είμαστε απλοί χρήστες, με όλη τη σημασία του όρου, τεχνολογικά, μόνο καλό μπορεί να αποφέρει. Το μόνο που θα αναφέρω επιπλέον είναι πως οτιδήποτε γίνεται τεχνολογικά για τη διευκόλυνση τη δική μας, οφείλουμε να το κάνουμε πάντα με σεβασμό απέναντι στους άλλους, αλλά και προς τον πλανήτη που μας φιλοξενεί.

Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική; Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε;
Κατά βάση είμαι αυτοδίδακτος μουσικός. Όπως και ο Vangelis. Τυχαίο; (γέλια) Ξεκίνησα να αναπαράγω με το αυτί όσο το δυνατόν καλύτερα μπορούσα μια μελωδική γραμμή που άκουγα και στο τέλος με επιμονή και τελειομανία κατέληγε στο επιθυμητό προσωπικό αποτέλεσμα. Αυτό γινόταν με μια μελόντικα που μου είχε χαρίσει ο ξάδερφός μου, ο οποίος είχε ήδη αρκετά χρόνια επαφή με το αντικείμενο των synth. Εμφανώς από αυτόν πήρα και το ερέθισμα της επιλογής του μουσικού οργάνου.
 
harry1905

Είσαι επίσης ο άνθρωπος πίσω από τα πλήκτρα των Lightfold. Πώς έγινε η επαφή;
Βρισκόμουν σε μια περίοδο όπου έντονα ήθελα να αλλάξω τόπο, καθώς θεωρούσα πως η επαρχία με περιόριζε σε μεγάλο βαθμό στην εσωτερική μου αναζήτηση. Εντελώς συμπτωματικά λοιπόν, ένα πολύ ζεστό μεσημέρι του Αυγούστου πίσω στο 2012, μου έγινε η πρώτη νύξη από τους Lightfold, που ήταν ήδη σε αναζήτηση πληκτρά, για να κλείσει το σχήμα. Αυτό ήταν ένα ακόμα κίνητρο για να φύγω από την επαρχία και να έρθω στην Αθήνα.

Ποια είναι τα πράγματα που σε ιντριγκάρουν, που σου δίνουν ώθηση για να γράψεις μουσική;
Μπορεί να φανεί κάπως γραφικό αυτό που θα πω, όμως αυτό που με ιντριγκάρει πιο πολύ είναι η κοινωνική επιφάνεια, καθώς και άμεσα προβλήματα που βιώνουμε λίγο - πολύ παγκόσμια. Έχω ήδη πραγματοποιήσει μια προσωπική συλλογή με τέτοιου ''τύπου'' instrumental ηχογραφήματα, που βασίζεται σε αυτό το general context, με σκοπό την κυκλοφορία τους προς το κοινό, δωρεάν.

Πόσο καιρό σου πήρε η δουλειά που έκανες στο “Blade Runner”; Ποια ήταν η ιδέα που προκάλεσε τη σπίθα;
Το συνθετικό μέρος δεν μου πήρε και πολύ χρόνο, δεδομένου ότι είναι ένα ήδη υπάρχον μουσικό δημιούργημα. Αυτό που μου πήρε αρκετό χρόνο ήταν το sound designing ή αλλιώς ''ηχητικό ντύσιμο'' και φυσικά η προσομοίωση όλων αυτών των θρυλικών, vintage, αναλογικών synth ήχων, που δεν είναι καθόλου εύκολο να τους επεξεργαστείς και να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Η δημιουργία για ένα μουσικό δεν σταματά ποτέ. Έχεις βρει το επόμενο project;
Πράγματι, οι μουσικές ανησυχίες δεν σταματούν ποτέ για ένα μουσικό δημιουργό. Όποτε βρίσκω χρόνο, πάντα κάθομαι και γράφω προσωπικά πράγματα. Όσον αφορά τις διασκευές μου τώρα, το επόμενο θα είναι σίγουρα από Enya, το οποίο μάλιστα θα περιέχει και guest φωνητικά έκπληξη!

Κώστας Κούλης
 
harry1907
 

Συνεντεύξεις

Facebook Comments