Συνεντεύξεις

loogoo

Συνέντευξη με τον Απόστολο Ντία

 
   «Τι κι αν φταίω, τι κι αν φταις… Συνεχίζω»… Ο Απόστολος Ντίας κυκλοφορεί το άλμπουμ «Έντεκα» και γεμίζει τα δικά του στιχουργικά αφηγήματα με τη μουσική του. Ήλθαμε σε επικοινωνία, μιλήσαμε για το δίσκο, για το επόμενο βήμα του, για την προσμονή και τον ενθουσιασμό, για τη μουσική βιομηχανία και τα όνειρά του. Ξέρετε τι… Ο Απόστολος αδημονεί για τις επόμενες πράξεις και σκηνές. Κι εμείς μαζί του! Πολλά ευχαριστώ στη Μάριαν Νικολάου, που φρόντισε να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη και πολλή βαρύτητα σε μία φράση που μας άρεσε πολύ. «Δεν είναι το όνειρα ντροπή»…
 
ntias2032
 
Ο πρώτος σου προσωπικός δίσκος κυκλοφόρησε πολύ πρόσφατα. Αυτό που βιώνεις τώρα…
Ενθουσιασμός, αγωνία και «δεν κρατιέμαι»! Βιώνω ένα συνονθύλευμα συναισθημάτων αυτή την περίοδο, κυρίως αντιφατικά μεταξύ τους. Από τη μία μεριά νιώθω μία ανακούφιση που τελείωσε το στάδιο της «αναμονής», από την άλλη νιώθω αγωνία για το πώς θα πάει, μετά είμαι ήρεμος και το απολαμβάνω και αμέσως μετά δεν κρατιέμαι και θέλω να κάνω πράγματα. Αν με ξαναρωτήσεις σε λίγο καιρό ίσως και να σου έχω μία πιο ανθρώπινη απάντηση…
 
Ο τίτλος του άλμπουμ σου είναι «ΕΝΤΕΚΑ». Πέρα από το προφανές, ότι περιέχει δηλαδή ένδεκα τραγούδια, σε δικούς σου στίχους και μουσική, σημαίνει και κάτι άλλο για σένα αυτό το νούμερο;
Σ’ ευχαριστώ για την ερώτηση, αλλά θα ήθελα να διατηρήσω το μυστήριο γύρω από τη σημασία του 11… Το μόνο που θα ήθελα να μοιραστώ είναι ότι υπάρχουν αρκετές ημερομηνίες στη ζωή μου που περιστρέφονται γύρω από το έντεκα και το συναντώ αρκετά συχνά μπροστά μου.
 
Πότε γράφτηκαν τα τραγούδια του δίσκου; Πού ηχογραφήθηκε και πόσο κράτησε όλη η διαδικασία;
Μαζί με τους παραγωγούς μου επιλέξαμε να συμπεριλάβουμε τα συγκεκριμένα έντεκα τραγούδια γιατί θεωρήσαμε πως το κάθε ένα έχει και ένα «διαφορετικό» μήνυμα να μεταφέρει, παρόλο που κάποια από αυτά γράφτηκαν πριν αρκετά χρόνια, ενώ άλλα πιο πρόσφατα τραγούδια τα αφήσαμε εκτός και θα μπουν στο δεύτερο δίσκο. Για να καταλάβεις, υπάρχει τραγούδι μέσα στο άλμπουμ που το έγραψα πριν δέκα χρόνια, όπως επίσης υπάρχει και τραγούδι που γράφτηκε μόλις ένα μήνα πριν μπούμε στο στούντιο. Την ηχογράφηση και τη μίξη επιμελήθηκε ο Κωνσταντίνος Φραγκόπουλος στο studio Shellac, καθώς και μέρος της παραγωγής μαζί με τον συνονόματο Απόστολο Παπαποστόλου, ο οποίος με τη σειρά του επιμελήθηκε την ενορχήστρωση των τραγουδιών. Η όλη διαδικασία της ηχογράφησης κράτησε οκτώ μήνες! Ήταν σίγουρα μία εξουθενωτική αλλά και όμορφη περίοδος για όλους. Θα ήθελα εδώ να αναφέρω και τους υπόλοιπους συντελεστές. Βοηθοί ηχολήπτη οι κύριοι Αχιλλέας Τυρνενόπουλος και Βαγγέλης Διανέλλος, το mastering έγινε από τον Απόστολο Σιώπη, ενώ τα γραφιστηκά έκανε το replicastudio.com.
 
ntias2033
 
Ακούγοντας τα τραγούδια του άλμπουμ είναι ολοφάνερο ότι αισθητικά και ενορχηστρωτικά κινούνται στον ευρύτερο εναλλακτικό rock ήχο. Διακρίνουμε πινελιές από την ένδοξη δεκαετία του ‘90 για το ελληνικό ροκ, αλλά με πιο σύγχρονη προσέγγιση.
Να πω για αρχή ότι χαίρομαι πολύ για την παρατήρηση. Αυτό θέλαμε να πετύχουμε! Ήταν κοινή απόφαση όλης της ομάδας να κινηθούμε στον αμερικάνικο εναλλακτικό rock ήχο και πιο συγκεκριμένα να «συγκρατηθούμε» ηχοχρωματικά και να αποφύγουμε όλους αυτούς τους λατρεμένους αλλά «παλαιότερους» ήχους. Όσον αφορά τις «πινελές» που αναφέρεις, πρώτον βάλε ροκ μουσική με ελληνικό στίχο και θα πάει το μυαλό του καθενός στη χρυσή αυτή δεκαετία της ελληνικής ροκ σκηνής. Δεύτερον, δεν είναι κρυφό ότι αγαπώ πολύ την ελληνική ροκ! Ήταν η εφηβεία μου! Οπότε είμαι σίγουρος ότι αυτό βγήκε κάπως στην τραγουδοποιΐα. Επιρροές είναι αυτές…
 
Ποιες είναι γενικότερα οι επιρροές σου; Έχεις κάποιους καλλιτέχνες ή συγκροτήματα που θεωρείς πρότυπα στον τρόπο που πρέπει να λειτουργεί κάποιος μουσικά;
Όχι, όχι! Ούτε έχω συγκεκριμένους καλλιτέχνες ως πρότυπα και σίγουρα δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάποια «συνταγή» για να λειτουργεί κάποιος μουσικά. Αυτή είναι και η μαγεία της μουσικής, ότι δεν έχει όρια. Άλλωστε ο κάθε μουσικός ή το κάθε συγκρότημα είναι μονάχα ένα ακόμα χρώμα στο ουράνιο τόξο της μουσικής. Τώρα, για τις επιρροές που ανέφερες... Rock και πάλι Rock! Από βρεφική ηλικία αυτά ήταν τα ακούσματά μου, αυτά συνέχισαν να είναι και αυτά θα παραμείνουν! Elvis Presley, Queen, Led Zeppelin, Dio, GnR, AC/DC, Deep Purple, Uriah Heep, U2, αλλά και σχετικά νεότεροι όπως Madrugada, Radiohead, Damien Rice, Eddie Vedder, Dropkick Murphys, Audioslave, SOAD και τόσοι ακόμη! Και φυσικά η ελληνική ροκ σκηνή με τις Τρύπες, τα Ξύλινα Σπαθιά, τα Υπόγεια Ρεύματα, τον Παύλο Σιδηρόπουλο και το Βασίλη Παπακωνσταντίνου σαν ένα μικρό μέρος αναφοράς.
 
ntias2034
 
Τη σημερινή εποχή που τα πράγματα στη δισκογραφία έχουν αλλάξει εντελώς σε σχέση με αρκετά πια χρόνια πίσω, ποιες είναι οι προσδοκίες που έχει ένας νέος δημιουργός από την κυκλοφορία ενός άλμπουμ;
Όλα και τίποτα μαζί! Ναι, έχουν αλλάξει τα πράγματα και μάλιστα σε τεράστιο βαθμό και η κυκλοφορία πλέον ενός ολοκληρωμένου άλμπουμ έχει περισσότερο ρομαντικό χαρακτήρα παρά ουσιαστικό. Ένα άλμπουμ κανονικά είναι από μόνο του μία οντότητα και ένα σύνολο μίας ολοκληρωμένης δουλειάς. Ακόμα και η σειρά των τραγουδιών παίζει σημαντικότατο ρόλο γιατί συνοδεύει αυτόν που το ακούει σε ένα ταξίδι, με αρχή, μέση και τέλος. Κάποτε ο κόσμος το αντιμετώπιζε έτσι και τότε λοιπόν είχε και σημασία. Πλέον, για το μεγαλύτερο μερίδιο των ακροατών - φυσικά βάζω και εμένα σε αυτήν την κατηγορία - δεν υπάρχουν άλμπουμ αλλά απομονωμένα, ξεχωριστά, τραγούδια. Χάθηκε λοιπόν η έννοια αυτού του ταξιδιού. Όσον αφορά τις προσδοκίες τώρα… Ξανά όλα και τίποτα! Με την απουσία της μουσικής βιομηχανίας, το δυσκολότερο πράγμα πλέον κατά τη γνώμη μου είναι το να επικοινωνήσεις το άλμπουμ. Με λίγα λόγια, να φτάσει στα αυτιά του κόσμου. Ας φτάσει στα αυτιά του κόσμου και μετά ας κριθεί και ας πάρει τη θέση του! Ανάλογες λοιπόν των δυνάμεων και της υπομονής του καθενός πρέπει να είναι και οι προσδοκίες του.
 
Πώς κρίνεις το σημερινό τρόπο επικοινωνίας της μουσικής μέσω του internet και των Social Media; Βοηθάει τελικά η αμεσότητα που παρέχει ή τελικά έχουμε να κάνουμε και με ένα “χάος” πληροφορίας που έχει ανασταλτικό χαρακτήρα;
Νιώθω ότι ο ρυθμός εξέλιξης του ίντερνετ μας έχει βρει απροετοίμαστους και τρέχουμε να το προλάβουμε. Όχι μόνο στη μουσική φυσικά, αλλά και γενικότερα στη ζωή μας. Τρέχουμε συνεχώς! Έχουμε μπει σε ένα μονοπάτι που έχει πολλά καλά αλλά νιώθουμε σε πανικό από την πληθώρα των επιλογών. Τώρα, όσον αφορά την μουσική, βλέπω δύο «παράδοξα». Το ένα παράδοξο που βιώνω είναι ότι στο ψηφιακό ράφι του διαδικτυακού δισκοπωλείου συναγωνίζομαι άμεσα, για το χρόνο και την προσοχή του ακροατή, τα ιερά τέρατα της μουσικής όλων των δεκαετιών. Αυτό από τη φύση του είναι παράδοξο. Το δεύτερο παράδοξο είναι ότι κάποτε ο κόσμος ήθελε να έχει στην κατοχή του τραγούδια και δίσκους. Δικά του! Κτήμα του και περιουσία του. Με θυμάμαι να νιώθω γεμάτος και πλούσιος όσο μάζευα μουσική και ήταν πλέον στην κατοχή μου. Στο σήμερα, ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται πλέον να έχει μουσική στη φαρέτρα του αλλά να έχει πρόσβαση σε αυτήν, εύκολα και γρήγορα. Όπου και να βρίσκεται! Το οποίο βέβαια έχει και αυτό την δική του ομορφιά και θέση. Είναι όμως όπως και με τις φωτογραφίες. Πλέον έχουμε χιλιάδες φωτογραφίες ψηφιακά και έτσι έχουμε περισσότερες «αναμνήσεις». Τις κοιτάμε όμως ποτέ; Ή απλά μας γεμίζουν το ψηφιακό μας στομάχι; Έτσι λοιπόν χάθηκε και η πραγματική ουσία και σημασία του άλμπουμ που λέγαμε και νωρίτερα.
 
ntias2035
 
Live ή studio;
Μιλάς για δύο πολύ διαφορετικά θηρία! Το ένα έχει να κάνει με την αμεσότητα και την ωμότητα της στιγμής, ενώ το άλλο έχει να κάνει με την απόλυτη δημιουργία. Ευτυχώς δεν χρειάζεται να διαλέξω ένα από τα δύο για να έχω στη ζωή μου, αλλά αν έπρεπε να διάλεγα ένα από τα δύο θα διάλεγα τα Live. Η μουσική είναι ενέργεια και για να μεταφερθεί αυτή η ενέργεια σωστά πρέπει να είναι μουσικοί και ακροατές στον ίδιο χώρο, την ίδια μοναδική στιγμή, στην ίδια θερμοκρασία, κάτω από την ίδια στέγη, είτε αυτή η στέγη είναι ένας κλειστός χώρος είτε είναι ο ουρανός. Μα η μουσική υπάρχει για τόσες χιλιάδες χρόνια και μόλις τον τελευταίο αιώνα ακούγεται μουσική χωρίς κάποιος εκείνη την ώρα να την παράγει!
 
Ποια τα συναυλιακά σου πλάνα για την προώθηση του “ΕΝΤΕΚΑ”;
Κοίτα, όσον αφορά τις ζωντανές εμφανίσεις, επειδή παίζουν πολλά ωραία πράγματα που έρχονται, καθώς και αρκετά ακόμη που είναι στα σκαριά, δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω κάποιο! Όλα θα ανεβαίνουν στη σελίδα μου στο Facebook, καθώς και στο επίσημο site μου! Πέρα όμως από τις ζωντανές εμφανίσεις, θα ήθελα να επικεντρωθώ στην προώθηση του «ΕΝΤΕΚΑ», ετοιμάζοντας κι άλλα βίντεο για το Youtube, έτσι ώστε eurobank θέλοντος και alpha bank επιτρέποντος, να έχει το κάθε τραγούδι το δικό του βιντεάκι!

Κώστας Κούλης
 
ntias2036
 
https://www.apostolosntias.gr
https://www.instagram.com/apostolos_ntias
https://www.facebook.com/apostolosntias
https://www.youtube.com/apostolosntias
https://www.reverbnation.com/apostolosntias
https://open.spotify.com/album/1BkEfxqcWEdq3HDjbqXSxQ
https://music.apple.com/us/album/enteka/1490706746?app=itunes&ign-mpt=uo%3D4
https://music.amazon.com/albums/B082GKQV5T?tab=CATALOG
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

Συνεντεύξεις