Συνεντεύξεις

loogoo

SiXforNinE - Η συνέντευξη

 
   Ο δεύτερος δίσκος των SiXforNinE έδειξε πως αυτή μπάντα έχει χαρακτήρα. Έδειξε πόσο σπουδαία πράγματα μπορούν να κάνουν άνθρωποι που ναι μεν είναι υπέρ-ταλαντούχοι, αλλά δουλεύουν πολύ σκληρά και εκτιμούν την ομάδα που έχουν φτιάξει. Το “Parallel Universe” το υποδεχτήκαμε με ενθουσιασμό, είδαμε τη μπάντα να το υποστηρίζει στο ακέραιο και θεωρούμε ότι στο επερχόμενο μεγάλο LiVE τους οι φοβεροί και τρομεροί αυτοί τυπάδες θα κάνουν πράματα και θάματα στη σκηνή. Η επικοινωνία με το Φώτη Benardo ήταν εκείνο το βηματάκι παραπέρα, σε σχέση με την κάλυψη της νέας κυκλοφορίας. Η Μαίρη Ζαρακοβίτη παρακολουθεί τη φωτογράφηση και συν-προτείνει, ο ΕΜΑΝΟΝ κάνει, ως συνήθως, εξαιρετική δουλειά και εγώ κάθομαι και φωτογραφίζω τους εμπλεκόμενους, σαν χαζός Ιάπωνας τουρίστας που θέλει να τσεκάρει την ολοκαίνουργια Minolta. Είναι απίστευτο το πόσο χαμηλών τόνων και πόσο καταπληκτικό παιδί είναι ένας άνθρωπος για τον οποίο δεν είναι υπερβολή να χρησιμοποιήσουμε το χαρακτηρισμό «Ολοκληρωμένος μουσικός». Ο Φώτης τραγουδά, παίζει τιτάνια τύμπανα (είναι άλλωστε γνωστός σε όλο τον κόσμο για την τεχνική του στα drums), παίζει κιθάρα, ενορχηστρώνει, κάνει παραγωγές… Η μουσική είναι το σπίτι του και εκείνος η βιτρίνα της. Ευλογημένος με όλα τα καλά, δουλευταράς όσο λίγοι και θαυμάσια παρέα, ο κορυφαίος αυτός καλλιτέχνης μοιράστηκε μαζί μας πράγματα και σκέψεις για τη μπάντα, το άλμπουμ, τις συναυλίες, το μέλλον. Πολλές ευχαριστίες στο Tithora για τη φιλοξενία και τη ζεστασιά. Το επόμενο ραντεβού μας στο Gagarin.
 
fotis1963 
Πώς συνθέτετε τελικά; Ο καθένας γράφει μόνος του ή τζαμάρετε και κρατάτε πράγματα;
Η σύνθεση ήταν θέμα τζαμαρίσματος. Ήμαστε στο στούντιο και ουσιαστικά παίζοντας μαζεύαμε ιδέες. Έχουμε ένα dropbox, όπου ανεβάζουμε όλες τις ιδέες. Έχουμε τρεις φακέλους, έναν με τα τζαμαρίσματα, έναν με τις ιδέες που μας έρχονται κατά καιρούς και ένα με έτοιμα κομμάτια. Αν κάποια στιγμή κολλήσουμε αναζητάμε στους φακέλους τη βοήθεια που χρειαζόμαστε.

Όταν τζαμάρετε παίζεις και κιθάρα;
Όχι, εγώ τραγουδάω… Μόνο αν μου έρθει κάποια ιδέα, πιάνω την κιθάρα. Όλη η μπάντα συνεισφέρει.

Στιχουργικά όμως;
Το στιχουργικό κομμάτι το έχω αναλάβει εγώ. Θέλω αυτό που τραγουδάω να με εκφράζει εκατό τοις εκατό. Θέλω οι φθόγγοι που θα χρησιμοποιήσω να κολακεύουν τη μελωδία και να είναι κοντά σε εμένα.

Πώς έκλεισε η συμφωνία με την Eclipse;
Αφού ήταν έτοιμος ο δίσκος «Parallel Universe”, στείλαμε υλικό σε κάποιες δισκογραφικές που μας ενδιέφεραν. Δεν θέλαμε να μπούμε σε metal δισκογραφικές αλλά σε αυτές που έχουν και metal και rock, αλλά και εναλλακτικό ήχο και έχουν την ανάλογη εμπειρία για να «σπρώξουν» το δίσκο. Πήραμε πολύ θετικές απαντήσεις από αρκετές δισκογραφικές, αλλά τη συνεργασία με την Eclipse την ήθελα πολύ καιρό. Είχαμε συμβόλαιο από την πρώτη εβδομάδα αν θέλαμε, αλλά δεν είχαμε λάβει την πρόταση που θέλαμε. Προχωρήσαμε λοιπόν κάνοντας και το video και ξαναστείλαμε. Όταν είδαν το video από την Eclipse άλλαξαν οι όροι και διαπραγματευτήκαμε μια πολύ καλή συνεργασία. Μας πρόσεξαν όσο θέλαμε να μας προσέξουν.
 
fotis1965

Πες μου κάτι… Πώς προέκυψε το όνομα της μπάντας;
Το όνομα της μπάντας ήρθε μέσα από τη δυαδικότητα. Του καλού και του κακού. Μερικές φορές, κάνουμε κάποιες επιλογές, μπαίνοντας ας πούμε σε μια πόρτα που απέξω γράφει 6 αλλά τελικά μπαίνοντας, αντιλαμβανόμαστε ότι το νούμερο έξω ήταν το 9. Όλα έχουν να κάνουν με το τι εμείς ορίζουμε ως καλό ή ως κακό. Έτσι είναι και η μουσική μας. Έχει την ποικιλία των συναισθημάτων.

Βγαίνει ο δίσκος, γίνεται το Live στις 4 Γενάρη… Μετά τι;
Ετοιμάζουμε το δεύτερο video. Πήγαμε στο Μεσολόγγι, κάναμε scouting ψάχνοντας για τα ιδανικά μέρη γυρίσματος του clip. Πήγαμε στις αλυκές του Μεσολογγίου που το αλάτι φαίνεται σαν παγόβουνο. Είδαμε και άλλες τοποθεσίες και γυρίσαμε πίσω αφού καταλήξαμε να πάρουμε άδεια από τις αλυκές για να κάνουμε τα γυρίσματα. Όταν όλα ήταν εντάξει, φύγαμε νύχτα από Αθήνα και πήγαμε στο Αίγιο. Όταν ξημέρωσε, κουβαλώντας όλο τον εξοπλισμό μας, φύγαμε για τις αλυκές. Εκεί ανεβάσαμε όλο τον εξοπλισμό στο βουνό από αλάτι… Το «παγόβουνο» που έλεγα πιο πριν. Στήσαμε και ξεκινήσαμε τις λήψεις. Όμως το αλάτι σε κάνει να διψάς και η κατάσταση ήταν λιγάκι δύσκολη. Αφού τελείωσαν οι εκεί λήψεις, μαζέψαμε και πήγαμε στο επόμενο μέρος. Τα γυρίσματα έγιναν απογευματάκι και λόγω του αλατιού και του ήλιου πριν ήμασταν όλοι ηλιοκαμένοι. Ήταν φανταστική εμπειρία. Το διασκεδάσαμε πάρα πολύ και όταν γύρω στις οκτώ το βράδυ τελειώσαμε το γιορτάσαμε, παραγγέλνοντας όλο το μενού μιας ταβέρνας! (γέλια)

Μίλησέ μας για τη Live εμφάνισή σας στο Gagarin 205 στις 4 Γενάρη.
Θα έχουμε δυο σετ τύμπανα στη σκηνή. Το σκεφτόμασταν πολύ καιρό και ήθελε τρομερή δουλειά για να μπορέσει να γίνει αυτό. Θέλουμε να κάνουμε ένα διαφορετικό show και να δείξουμε στο κόσμο πώς είναι οι SiXforNinE πραγματικά. Να μεταφέρουμε αυτό που κάνουμε στο στούντιο και στη σκηνή. Το opening act αποτελούν οι Mask Of Prospero και Eien. Την επικοινωνία έχει αναλάβει η High Priority.
 
fotis1964

Ασχολείσαι συνεχώς με τη μουσική. Κάνεις πάρα πολλά πράγματα. Ετοιμάζεις περιοδεία στο εξωτερικό;
Πριν ετοιμαστούμε για έξω πρέπει να κάνουμε αρκετά πράγματα. Θέλουμε να φύγουμε υπό συνθήκες. Πρώτα θα παίξουμε στην Ελλάδα και μετά να ασχοληθούμε με το εξωτερικό. Είμαστε σε μια φάση που κλείνουμε live σε αρκετές πόλεις στην Ελλάδα τώρα.

Με τη δουλειά σου πόσο θα βολέψει να λείπεις αρκετό διάστημα; Πες ότι σου λένε να φύγεις για περιοδεία δύο μηνών… Πώς θα το διαχειριστείς;
Τυγχάνει να δουλεύω με συγκροτήματα που κατανοούν την κατάσταση.

Έχεις feedback για το άλμπουμ στο εξωτερικό;
Πάει πάρα πολύ καλά, ιδιαίτερα Αμερική, Μεξικό, Αγγλία. Πήγε πολύ καλά και στα κολέγια της Αμερικής. Η Eclipse συνεργάζεται με σταθμούς κολεγίων. Στέλνει μια λίστα με τις νέες κυκλοφορίες και οι σταθμοί ενημερώνουν τι κάνει για τις εκπομπές τους. Είμαστε σε πενήντα πέντε σταθμούς κολεγίων στην Αμερική. Είναι πολύ θετικό αυτό.

Αλήθεια, πώς ξεκίνησες με τη μουσική;
Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, τραγουδούσα. Νομίζω έπιασα την κιθάρα κάπου στα δώδεκα. Πρώτα κλασσική και μετά ηλεκτρική. Στα δέκα επτά ξεκίνησα τύμπανα. Ένοιωθα ότι έχω κλίση στη μουσική. Προέρχομαι και από μουσική οικογένεια, οπότε είχα αντίληψη για τη μουσική από πολύ νωρίς.
 
fotis1967

Αν δεν επέλεγες τελικά τη μουσική, τι άλλο θα ήθελες να κάνεις;
Animation. Μου αρέσει πάρα πολύ. Με τραβάει. Αθλητισμό έκανα αλλά το animation είναι τέχνη.

Το Septicflesh κεφάλαιο πώς ξεκίνησε;
Με είχαν δει σε ένα Live… Έπαιζα με Κατσιώνη, Δέδε, Μακρυκώστα στους Casus Belli. Ζήτησαν να μιλήσουμε. Μου είχαν δώσει κάποια τραγούδια να παίξω και τα έβγαλα πολύ καλά. Αυτό ήταν όλο. Το 2002 βγήκαμε περιοδεία με τους Septicflesh, έχοντας τον Κατσιώνη στα πλήκτρα. Επιστρέφουμε και παίζουμε Ελλάδα. Αποφασίζουμε ότι δεν τραβάει, δεν μας βοηθάει η εταιρεία και σταματάμε και συνεχίζει ο καθένας τις σπουδές του. Στη συνέχεια έπαιξα με τους Septicflesh.

Φυσικά υπάρχει και το κεφάλαιο Innerwish.
Ναι, ήταν πιο παλιά… Ο Θύμιος Κρίκος μαθαίνει ότι «Ένας πιτσιρικάς παίζει γρήγορα δίκασα»… Με πλησιάζει. Όταν μου λέει όμως «Πάμε να γκρουβάρουμε»… Ζορίστηκα! Δεν είχα ξανακάνει κάτι τέτοιο. Με πέρασε σε έναν άλλο κόσμο και άρχισα να γκρουβάρω.

Και ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι θέλεις να ασχοληθείς με την παραγωγή.
Σπούδαζα, έκανα αρκετές δουλειές, αλλά παράλληλα ήθελα να κάνω και άλλα πράγματα που να συνάδουν με τη μουσική. Ήθελα αυτό που κάνω να μπορώ και να το υλοποιήσω. Να πάω να κάνω ένα live και να πω στον ηχολήπτη «Δώσε μου λίγο σε εκείνους τους κύκλους». Ήθελα να ξέρω πώς πλασάρεται κάποια φωνή. Ήθελα να έχω σωστή γνώση σε όλα τα επίπεδα. Είχα φτιάξει ένα μικρό στούντιο και έβλεπα ότι τα κατάφερνα πολύ καλά και μου ζητούσαν να έρθουν να ηχογραφήσουν. Ένοιωθα ότι έχει μέλλον αυτό που κάνω, οπότε το συνέχισα. Έβλεπα πως μπορούσα να προσφέρω και βοήθεια αν κάποιος κολλούσε… Ότι μπορούσα να του δώσω μια κατεύθυνση.
 
fotis1968
Τι σε ωθεί σε αυτό που κάνεις;
Η αγάπη για τη μουσική. Η αγάπη για αυτό που κάνεις σου δίνει δύναμη και παρόλη την κούραση αισθάνεσαι πλήρης.

Υπάρχει κάτι που μπορεί να σε θυμώσει;
Δεν μου αρέσει η απιστία σε όλα τα επίπεδα. Να μην ποντάρουν στις φιλίες, στις σχέσεις… Να μην χτίζουν γέφυρες. Δεν μου αρέσουν οι δικαιολογίες. Δεν θέλω να μου έρχεται κόσμος για να γράψει και να μου λέει «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό». Τελείωσα τις σπουδές μου κάνοντας παράλληλα δύο δουλειές. Άρα, άστο, φίλε μου.

Κεφάλαιο: μουσική βιομηχανία...
Έχει αλλάξει. Δεν μπορούν πια οι δισκογραφικές να επενδύσουν όπως έκαναν παλιότερα και αυτό δεν είναι καλό για τις μπάντες. Οι Έλληνες μουσικοί είναι πολύ δουλευταράδες. Έχουμε πολύ δυνατούς παίχτες. Δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα. Η Ελλάδα στα επόμενα χρόνια θα είναι μια από τις ανερχόμενες χώρες στη μουσική.
 
fotissix

Υπάρχουν πράγματα που ο κόσμος δεν ξέρει για σένα, όσον αφορά τη μουσική πάντα; Κάτι που θα ήθελες πλέον να αποκαλύψεις;
To 2006 μου έγινε μια μεγάλη πρόταση… Να πάω στους The Black Dahlia Murder. Ήταν την εποχή που ανοίγαμε το στούντιο…. To σκέφτηκα, αποφάσισα να κάτσω και να κάνω το στούντιο και τότε ήταν που κάναμε το “Communion” των Septicflesh. Επίσης… Πέρυσι είχα πάει στη Φλόριντα, καλεσμένος των Trans-Siberian Orchestra στα Morrisound Studios. Μου είχε στείλει πρόταση το management τους να κάνω audition. Μου έκαναν όλα τα έξοδα… Έπαιξα, τζάμαρα με τον Al Pitrelli, πέρασα υπέροχα! Και να πω και τούτο εδώ. Το γεγονός είμαι σήμερα drummer το χρωστάω στο Γιώργο Μανιάτη. Εξαιρετικός δάσκαλος! Από τους πιο «μουσικούς» drummer που έχω δει ποτέ…

Που live θυμάσαι πιο έντονα από όλα όσα έχεις κάνει;
Ένα από τα ωραιότερα live της ζωής μου ήταν όταν είχαμε παίξει στον Καναδά, με Satyricon και Cradle Of Filth και είχε τρεις χιλιάδες κόσμο. Ένα ακόμα εξαιρετικό live ήταν στο Hellfest και το φετινό με τους Disturbed. Πέρασα καταπληκτικά. Πολύ ωραίος κόσμος, πολύ ωραίο vibe. Είναι πολλές οι εμπειρίες που θυμάσαι και τα live. Θυμάμαι ακόμα ένα live το Δεκέμβριο του 2004 που λεγόταν “Guthenburg goes to London”. Ήμασταν εκεί με Arch Enemy, The Haunted, Dark Tranquility και Nightrage, με το Gus G και τον Tomas Lindberg. Και παίξαμε στην Αγγλία μπροστά σε τρεις χιλιάδες κόσμο. Όλη η σουηδική σκηνή του Γκέτεμποργκ στο Λονδίνο. Και ήμαστε όλοι φίλοι.
 
fotis1969
Η ζωή στο δρόμο είναι δύσκολη;
Είναι δύσκολη όταν δεν περνάς καλά. Με τους SiXforNinE περνάμε πάρα πολύ καλά. Έχουμε κέφι να το κάνουμε αυτό. Όση κούραση και να υπάρχει, αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε και είμαστε ευτυχείς.

Έρχεται ένα σχήμα βεληνεκούς Judas Priest, Maiden, Metallica… Και σου λένε «Δεν χρειάζεται καν να περάσεις από οντισιόν». Και σου κλείνουν συμβόλαιο για τα επόμενα πέντε χρόνια. Τι κάνεις;
Δεν το σκέφτεσαι εκεί. Υπογράφεις! (γέλια) Σε τέτοιες περιπτώσεις, σε όποιον και να τύχει, εγώ θα του πω «Πήγαινε»! Είναι τέτοια τα οφέλη που δεν γίνεται να πεις όχι.

Μαίρη Ζαρακοβίτη, Κώστας Κούλης
Φωτογραφίες: ΕΜΑΝΟΝ
 
fotis1971
 

Συνεντεύξεις