= Saxon - Nigel Glockler - Η συνέντευξη
Συνεντεύξεις

loogoo

Saxon - Nigel Glockler - Η συνέντευξη

 
   Μία τεράστια πορεία απλωμένη σε πέντε δεκαετίες, είκοσι τρία άλμπουμ με ολόδικά τους τραγούδια και ένα συγκρότημα που χαίρει της εκτίμησης όλων εκείνων που ασχολούνται με τη Ροκ μουσική, ανεξαρτήτως «ιδιωμάτων» και «συλλόγων». Οι Saxon ίσως να είναι η πιο τίμια μπάντα στον κόσμο, σε παραγωγή δίσκων και μουσικού μεγαλείου γενικότερα. Το “Carpe Diem”, η πλέον πρόσφατη δουλειά τους, εγγυάται απλά για την απόδοση, την απόλαυση, τον οίστρο και το «καλώς έχειν» των οπαδών και φίλων. Μιλήσαμε, μόλις μία μέρα μετά τα γενέθλιά του, με τον θεόρατο Nigel Glockler, ο οποίος είναι ένας πραγματικός εραστής της μουσικής. Αγαπά αυτό που κάνει, είναι απόλυτα προσγειωμένος και δεν τον απασχολεί αν ένα τραγούδι είναι «έτσι» ή «αλλιώς». Αρκεί να είναι καλό. Θερμές ευχαριστίες στον Σάκη Φράγκο, ο οποίος φρόντισε να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη.
saxon2217
Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι γι’ αυτό το άλμπουμ.
 
Εμείς είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με το άλμπουμ! Το εικοστό τρίτο άλμπουμ σας λοιπόν. Μόνο εγώ το νομίζω αυτό ή όλος ο κόσμος πιστεύει πως οι Saxon είναι η πιο τίμια μπάντα, όσον αφορά την παραγωγή μουσικής που δίνει στους οπαδούς της;
(Γελάει) Πώς το εννοείς το τίμια;
 
Επειδή βγάζετε δίσκο κάθε δύο-κάτι χρόνια και άλλες μπάντες κάθε εννέα ή δέκα ή όποτε τους έλθει…
Ξέρεις τι, είναι σαν ένας κανονικός κύκλος. Γράφουμε ένα άλμπουμ, το ηχογραφούμε και μετά βγαίνουμε σε περιοδεία, για να το προμοτάρουμε. Μετά τελειώνει η περιοδεία, κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα και συναντιόμαστε για να γράψουμε ξανά. Μερικές φορές γράφουμε συνέχεια. Στον δρόμο ή οπουδήποτε αλλού. Αυτός είναι ο γενικός κύκλος.
 
Πώς σκέφτεσαι τα πράγματα όταν ηχογραφείς; Πώς ακριβώς σκέφτεσαι όταν γράφεις τύμπανα; Σε κάθε ηχογράφηση…  
Το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να επιτύχω το σωστό groove. Όταν γράφουμε… Ποιο είναι λοιπόν το καλύτερο groove γι’ αυτό το riff, για παράδειγμα; Συνήθως, όλα αυτά ξεκινάνε από ένα riff ή μία μουσική ιδέα. Κιθάρα ή οτιδήποτε. Αυτό όμως είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Για μένα. Το groove. Όλα τα άλλα έρχονται μετά. Όλα τα γεμίσματα… Αυτά όλα γίνονται μετά.  
 
saxon2215
 
Και όταν δοκιμάζετε ιδέες και δουλεύετε όλη η μπάντα πάνω σε ένα τραγούδι… Φέρνουν όλοι τα κομμάτια τους και μετά σορτάρετε και λέτε «Ας βγάλουμε αυτό, ας προσθέσουμε εκείνο, ας δούμε πώς αυτό δουλεύει»…
Διαφέρει. Μερικοί φορές, φέρνουμε ο καθένας τα δικά του μέρη. Όλο το κομμάτι σχεδόν. Ίσως να αλλάξουμε κάτι πάνω εκεί. Άλλες φορές, κάποιος μπορεί να φέρει ένα riff ή μία αλληλουχία συγχορδιών και να παίξουμε πάνω σ’ αυτά. Για παράδειγμα, στο παρελθόν κάποιος μπορεί να έφερνε ένα θέμα… Οποιοσδήποτε. Οι κιθαρίστες, ο Biff ή εγώ… Παίζω και λίγα πλήκτρα και μπορεί να φέρω μία ιδέα στα πλήκτρα, η οποία θα «μεταφερθεί» στην κιθάρα. Όταν όμως παίζουμε πάνω σ’ αυτά, για να τα δουλέψουμε… Ποιο είναι το καλύτερο γέμισμα ή groove γι’ αυτό… Το καλύτερο τέμπο γι’ αυτό. Απλά παίζουμε. Κάποιες άλλες φορές, πάμε και τζαμάρουμε. Ξέρεις, «Α, καλό αυτό το σημείο, ας το κρατήσουμε. Ας το θυμηθούμε». Ποικίλει το πώς δουλεύουμε.
 
Έχετε ήδη κυκλοφορήσει δύο βίντεο. Υπάρχει πλάνο για τρίτο;
Νομίζω πως θα κάνουμε ένα για το “The Pilgrimage” (σ.σ.: ΝΑΙ!!!). Θα γυρίσουμε ένα βίντεο, καθώς έχουμε δύο Live στο τέλος της εβδομάδας. Ένα στο Manchester και ένα στο Λονδίνο. Νομίζω ότι στο Manchester θα το γυρίσουμε το βίντεο.
 
 
Ανέφερες τις δύο συναυλίες και θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι πάνω σ’ αυτό. Αυτά τα δύο χρόνια ήταν πολύ δύσκολη η κατάσταση για τα συγκροτήματα, ιδίως για τα μεγάλα, όπως εσείς. Δεν μπορούσατε να περιοδεύσετε. Ποιο είναι το σχέδιο για τώρα λοιπόν; Για το 2022.
Κοίτα, έχουμε αυτά τα δύο show, τα οποία στην πραγματικότητα ήταν για την τεσσαρακοστή επέτειό μας. Άρα τώρα γίνονται για την τεσσαρακοστή δεύτερη υποθέτω. (γέλια) Με όλες αυτές τις καθυστερήσεις. Έχουμε να πάμε σε φεστιβάλ το καλοκαίρι, στην Ευρώπη. Μετά, το φθινόπωρο, θα κάνουμε περιοδεία σε Μεγάλη Βρετανία και Ευρώπη, για το καινούργιο άλμπουμ.
 
Νομίζω ότι θα έλθετε και από εδώ.
Το ελπίζω. Ετοίμασε το ούζο! (Πολλά γέλια)
 
Η τέχνη του να παίζεις Heavy Metal και να παραμένεις πιστός στη μουσική σου και τους οπαδούς σου… Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν, όλα αυτά τα χρόνια, το να δημιουργείτε, να παίζετε, να κάνετε Live και μετά ξανά από την αρχή;
Το να γράφουμε… Το διασκεδάζουμε που είμαστε μαζί στο συγκρότημα, αυτοί που είμαστε. Αυτό είναι η μισή μάχη. Γιατί ξέρω πολλές μπάντες, που τα μέλη τους δεν αντέχουν το ένα το άλλο. Υπάρχουν συγκροτήματα που τα μέλη δεν τα πάνε καλά μεταξύ τους. Εμείς όμως το διασκεδάζουμε να παίζουμε μαζί. Αν δεν είναι διασκέδαση όλο αυτό, τότε μην το κάνεις. Εμείς όμως το διασκεδάζουμε. Και όλα τα μέλη συνθέτουν σε μας. Όλοι γράφουμε μουσική. Αυτό λοιπόν που βγαίνει προς τα έξω, είναι νομίζω οι πέντε μας. Είναι ο θόρυβος που κάνουμε εμείς οι πέντε. Προφανώς, όλα αυτά τα χρόνια μπήκαν και άλλα άτομα, κατά συνέπεια, αυτό που έβγαινε προς τα έξω ήταν κάτι ελαφρά διαφορετικό. Όταν αλλάζει ένα μέλος, εννοείται ότι θα αλλάξει και ο ήχος. Όπως είπα πριν όμως, διασκεδάζουμε όταν δημιουργούμε. Κάποιοι με ρωτούν «Τι προτιμάς περισσότερο; Να παίζεις live ή να είσαι στο στούντιο»; Τα αγαπώ και τα δύο, είναι όμως εντελώς διαφορετικά πράγματα. Το να παίζεις live είναι φοβερό, γιατί είσαι εκεί πάνω και λαμβάνεις όλο το vibe από τον κόσμο. Η αδρεναλίνη… Όλα αυτά είναι σπουδαία φασαρία. Το να είσαι στο στούντιο είναι επίσης φοβερό, γιατί δημιουργείς. Μπορείς λοιπόν να πειραματιστείς, με τον ήχο και ένα σωρό πράγματα. Μου αρέσουν και τα δύο.  
 
saxon2216
 
Θα έλεγες ότι είναι το ίδιο ενθουσιώδη;
Ναι! Ναι, έτσι νομίζω. Θέλω να πω, προφανώς, όσον αφορά το θέμα της αδρεναλίνης, το live είναι υπέροχο. Η ανταπόκριση ενός μεγάλου κοινού – έστω και ενός μικρού κοινού – είναι σπουδαία. Τόσο απλό. Αν αυτοί οι οπαδοί γουστάρουν αυτό που κάνεις, το βλέπεις. Και σε κάνει να αισθάνεσαι πολύ καλά.
 
Μια και μιλάς για live… Μικρά club, μεγάλα φεστιβάλ… ίδιος ο ενθουσιασμός και εκεί;
Ναι. Ξέρεις, για αρκετά χρόνια δεν έπαιζα με τους Saxon… Και με μερικούς φίλους φτιάξαμε ένα σχήμα και παίζαμε funky blues και τέτοια πράγματα. Πραγματικά, το να παίξω σε μία pub με φόβιζε περισσότερο απ’ το να έπαιζα στο Wacken! (γέλια) Γιατί είναι όλοι τους μπροστά στα μάτια σου, ενώ στο Wacken βρίσκονται «κάπου εκεί πέρα». Έχεις λοιπόν 75.000 ανθρώπους στο Wacken και ίσως εκατόν πενήντα σε μία pub. Βρίσκω πως εκατόν πενήντα άνθρωποι είναι κάτι που σε τρομάζει περισσότερο. (γέλια)
 
Η ουσία αυτού του άλμπουμ είναι πως αποτελεί πνευματικό τέκνο της πανδημίας;
Πολλά από τα τραγούδια γράφτηκαν πριν την πανδημία. Έγραψα τα τύμπανα προς το τέλος του 2019. Η ιδέα ήταν η εξής. Θα γράφαμε τα τύμπανα, τις κιθάρες και όλα τα υπόλοιπα και θα βγάζαμε το άλμπουμ την επόμενη χρονιά. Και μετά θα περιοδεύαμε. Πρέπει να περιοδεύσεις, προκειμένου να προμοτάρεις τον δίσκο σου. Η δισκογραφική μας λοιπόν δεν επιθυμούσε να βγάλει το άλμπουμ, επειδή δεν θα μπορούσαμε να περιοδεύσουμε. Εξαιτίας της πανδημίας. Αυτό που μας είπαν λοιπόν ήταν «Γιατί δεν κάνετε εκείνο το άλμπουμ με τις διασκευές;», ξέρεις, το “Inspirations”… «Επειδή δεν χρειάζεται να βγείτε σε περιοδεία για το συγκεκριμένο». Μια και δεν θα κυκλοφορούσε το “Carpe Diem”, τότε είχαμε κενό στο πρόγραμμά μας, ώστε να βγάλουμε κάτι άλλο. Έτσι, εκείνο το χρονικό διάστημα δουλέψαμε πάνω στο “Inspirations”. Και στη συνέχεια, κάναμε όλες τις ενορχηστρωτικές αλλαγές στο “Carpe Diem”. Λόγω της πανδημίας, μπορέσαμε να κάνουμε ένα άλλο άλμπουμ, είχαμε όμως και περισσότερο χρόνο, για να φτιάξουμε ακόμα καλύτερα το “Carpe Diem”.
 
Είστε μία από τις πιο επιδραστικές και επιτυχημένες μπάντες στον κόσμο. Το σκέφτεσαι ποτέ; Ότι είσαι μέλος αυτής της συγκεκριμένης μπάντας;  
Όταν πάμε να παίξουμε σε όλες εκείνες τις χώρες και βλέπουμε όλους εκείνους τους οπαδούς μας να τρελαίνονται με μας. Είναι εκπληκτικό και νιώθω πολύ ταπεινός τότε. Λέω πάντα πως χωρίς αυτούς τους οπαδούς, δεν θα βρισκόμαστε εδώ που είμαστε. Θα λέω λοιπόν πάντα σε εκείνους τους ανθρώπους «Ευχαριστώ!», επειδή εκείνοι μας τοποθέτησαν στη θέση που βρισκόμαστε.
 
Ποια είναι η κινητήρια δύναμη πίσω σου; Τι είναι αυτό που σε κάνει να προχωράς και να δημιουργείς; Να συνθέτεις και να παίζεις…
Απλά λατρεύω τη μουσική! Παίζω τύμπανα από τα επτά μου και πάντα μου άρεσε η μουσική. Και όχι μόνο η Heavy Metal. Ακούω πολλά πράγματα. Τη δεκαετία του εβδομήντα ιδίως, άκουγα πολύ Fusion. Όπως Chick Corea και Billy Cobham. Αγαπώ τη σπουδαία μουσική και τους σπουδαίους μουσικούς. Και – από την άλλη πλευρά – αγαπώ τα σπουδαία τραγούδια. Ακόμα κι αν πρόκειται για ένα Pop τραγούδι, αν το τραγούδι αυτό είναι σπουδαίο, θα το εκτιμήσω πολύ. Αγαπώ τη μουσική. Και κάτι πολύ αγαπημένο σε μένα, είναι να ακούω ελληνική Ορθόδοξη χορωδιακή μουσική. Τις χορωδίες, χωρίς καθόλου όργανα. Το αγαπώ! Νομίζω πως είναι ένα από τα πιο όμορφα πράγματα. Και θεωρώ επίσης ότι είναι υπέροχο να μπορείς να παίζεις με διαφορετικό κόσμο.
 
Κώστας Κούλης
 
saxon2215
 
Α huge course, spread in almost five decades, twenty three album filled with their own songs and this is about a band that everyone considers grand. Regardless of idioms and “clubs”. Saxon maybe the most honest of the bands, in terms of producing albums and musical splendor in general. “Carpe Diem”, their brand new accomplishment is simply a guarantee for their performance, pleasure, genius songwriting and the very wellbeing of their fans and friends. We interviewed, twenty four hours after his birthday, a giant amongst men, Nigel Glockler, who practically is a music lover. He adores what he does, he is extremely low profiled, and he doesn’t really mind if a song is “like this” or “like that” as long as it is a good song. Our most sincere thanks to Sakis Fragos for arranging this interview.
 
We are very excited about it.
 
WE are very excited about it! 23rd album. Is it me or is it everybody thinking that Saxon is the most honest band in terms of recording and producing music and giving it to its fans?
(Laughs) How do you mean honest?
 
Because you release an album every two years or so. And others release every nine years or ten or whenever they feel like it…
It’s like a normal circle, you know. We write an album, we record and then we go on tour, promoting the album. Then we finish the tour, we have a small break and then we write; we meet up and write again. Sometimes we write all the time. We write on the road sometimes or whatever, you know. That’s the general circle.
 
How do you set up when recording? What’s your mindset when you are laying the drums for every recording?
The most important thing for me is to get the groove right. When we are writing… What is the best groove for this guitar riff, for instance? Usually, all these things start with a guitar riff. Or some musical idea. Whether it’s a guitar riff or whatever. But that’s the most important thing. For me. The groove. Everything else comes after that. All the big fills and things like that… they come later.
 
saxon2216
 
And when your try ideas and the whole band is working on a song… everybody is bringing their pieces and you sort things out like “Let’s skip that one, let’s change that one, let’s see if that one works”…
It varies. Sometimes people bring long pieces in. Almost the song… We might change something in it. Other times someone might bring a guitar riff or a chord sequence and we just play around it. For instance, in the past somebody might brought a riff… whoever that one might be… the guitarist or Biff or me… I sort of play keyboards, so I may bring a keyboard idea, to be transferred to a guitar part. But when we sorta play around, trying to work out… which is the best fill or groove for it… The best tempo for it. We just play. Other times we got stuff and we’d just be jamming. Like “Oh, that’s a great bit, let’s keep that! Remember that”… you know. It varies how it works.
 
You have already released two songs as videos. Is there a plan for a third one?
We actually… I think it’s “The Pilgrimage” we are doing. We are going to shoot a video, cuz we’ve got two shows at the end of this week. One in Manchester and one in London. I think we’re gonna shoot a video in Manchester, with the stage set and everything.
 
You mentioned two live shows and I wanted to ask you about that. It was a tough two years for the bands, especially the big ones such as yourselves. Because you couldn’t tour. Now, what’s the plan so far? For 2022.
Well, we’ve got these two shows, which were actually fortieth anniversary shows. So, I guess they are 42nd now! (laughs) With all the delays. Provisionally, we’ve got festivals all through the Summer, in Europe and then then plan is after that, in Autumn, is to do a full UK and European tour, for the new album.
 
I think you are coming over her as well.
I hope so. Get the ouzo ready! (Big laughs)
 
 
The art of making Heavy Metal and being loyal to your music, loyal to your fans… How easy or tough was it, all those years, creating, playing, performing and then again songwriting, and all that?
The writing… We enjoy being in the band with eachother… That’s half the battle, cuz I know a lot of bands, where the people in the bands hate eachother… There are certain bands where the people don’t get on at all. But we enjoy playing together. If it’s not fun, the whole thing, then don’t do it. But we enjoy it and everyone in the band writes. Everyone composes music, so I think, what comes out is the five of us… it’s the noise that the five of us make. Obviously, over the years, there’d been other people, so what was coming was slightly different. When a member of the band changes, it’s gonna change the sound anyway. But, as I said, we enjoy creating. People ask me “Which one do you prefer? Playing live or being in the studio”? I actually love both, but they are both completely different. Being live is great, cuz you are up there, and you get all the vibe from the audience and the adrenaline and that’s a great buzz. And being in the studio is great, cuz you are creating. So, you can experiment, while you are in the studio, with sound and all sorts of things. So, I like both.
 
Would you say they are equally exciting?
Yes! Yeah, I think so. I mean, obviously, from the adrenaline point of view, the live thing is great. To get feedback from a big audience – or even a small audience – is just great. If these fans are really into you, you can see it. And it makes you feel really good.
 
Speaking of live shows… Small clubs, open air festivals… equally exciting as well?
Yes. You know, I had a break from Saxon for quite a few years… And I had some friends here, we had a band here, playing sort of funky blues and stuff like that. I actually found playing in a pub more terrifying than playing in Wacken! (laughs) Because they are right in your face, whereas in Wacken they are sort of “over there”. You’ve got like 75.000 people in Wacken and maybe 150 people in a pub. I find 150 people more terrifying. (laughs)
 
 
The essence of the album is the brainchild of the pandemic years?
A lot of the tracks were actually written before the pandemic. I did the initial drums at the end of 2019. The idea was, as soon as the drums tracks were done, to do the guitars and everything and then the album was going to be released the following year and then the idea was to tour. You’ve got to tour, in order to promote an album. Well, the record company didn’t want to release the album, because we couldn’t tour. Because of the pandemic. So what they said was “Why don’t you go and do the covers album”, you know, “Inspirations”… “Because you don’t need to tour that” and if we are not going to release “Carpe Diem”, then we have a slot in the schedule, to release something else. So, we used that time to do “Inspirations”. And then, that’s when all changes regarding instrumentation for “Carpe Diem” happened. Because of the pandemic, we were able to do another album, but also gave us more time to finally tune in “Carpe Diem”.
 
Saxon is one of the most influential and successful bands in the world. Do you ever take the time to think that you are actually a member of that band?
When we are going to all these countries and find all these fans going berserk for us… which is great, and I feel very humbled by… I always say that without those fans, we wouldn’t be where we are. So, I’ll always say to them “Thank you!”, because you put us where we are.
 
What is the one thing, that we can call “driving force”, behind you, that makes you going on and on? Composing and performing…
I just love music! I’ve been playing drums since I was seven years old. I’ve always loved music and I don’t just listen to Heavy Metal. I listen to all sorts of stuff. In the 70’s particularly, I was listening to a lot of Fusion. Like Chik Korea and Billy Cobham. I just enjoy great music and great musicians. And, on the other side, I just love great songs. Even if it’s a Pop song, if it’s a great song, I’ll appreciate it. I just love music. One of my favorite things to do, is to listen to Christian Orthodox Choral music. The choirs, without any instrumentation. I love it! I think it’s one of the most beautiful things ever. And it’s great to play with a lot of different people.
 
Costas Koulis
 
Joomla Social by OrdaSoft!

Συνεντεύξεις μουσική περισσότερα