Συνεντεύξεις

loogoo

Queensryche - Todd La Torre - Η συνέντευξη

 
   14 Ιουνίου 2006. Τελευταία φορά που οι Queensryche έπαιξαν στη χώρα μας. Είναι πολλά τα χρόνια και – επιτέλους – όσοι δεν είχαν την πολυτέλεια να χαρούν το υπέρ-συγκρότημα εκτός Ελλάδας, θα μπορέσουν να το κάνουν εδώ και μάλιστα για δυο βραδιές. Μία συνέντευξη αυτή την περίοδο λειτουργεί αναζωογονητικά. Φρεσκάρει το όλο ζήτημα, προσφέρει ευχάριστη ώρα διαβάσματος και ιντριγκάρει για τις συναυλίες που θα ακολουθήσουν. Στην απέναντι γραμμή του διαδικτυακού τηλεφώνου μας βρίσκεται ο τραγουδιστής – και υπεύθυνος για τα τύμπανα στον καινούργιο δίσκο “The Verdict” – Todd La Torre. Ευγενέστατος, με χιούμορ και πολύ ειλικρινής, ο “Take Todd Of The Flame” μίλησε για το άλμπουμ, την περιοδεία, τις επόμενες περιοδείες, τη χώρα μας. Όμορφα πράγματα από όμορφους ανθρώπους και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα. Ραντεβού το Νοέμβριο; Εννοείται! Πολλά ευχαριστώ στο Χάκο Περβανίδη, ο οποίος φρόντισε να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη.
 
latorre1920

Επιστρέφετε στην Ελλάδα μετά από δεκατρία χρόνια περίπου… Πώς αισθάνεστε που έρχεστε στη χώρα μας μετά από τόσο καιρό;
Έχει όντως περάσει πολύς καιρός από τότε που οι Queensryche ήλθαν για τελευταία φορά στην Ελλάδα. Και θα είναι η πρώτη μου φορά που θα βρεθώ στην Ελλάδα με τους Queensryche. Είμαστε όλοι μας πολύ ενθουσιασμένοι, εννοείται. Είμαι ενθουσιασμένος! Έχω πολλούς φίλους στην Ελλάδα, έχω οικογένεια στην Ελλάδα… Και οι Έλληνες είναι πολύ παθιασμένοι και γεμάτοι ενέργεια στις συναυλίες, κάτι που πάντα οδηγεί σε μια πολύ αξιομνημόνευτη εμπειρία. Θα έλεγα ότι ο ενθουσιασμός έχει βαρέσει κόκκινο που θα έλθω στην Ελλάδα, να παίξω LiVE με το συγκρότημα.

Το πλέον πρόσφατο άλμπουμ των Queensryche, το “The Verdict”, κυκλοφόρησε φέτος. Φαίνεται πως από το 2013 και το άλμπουμ “Queensryche”, κάθε άλμπουμ που βγάζετε είναι και καλύτερο από το προηγούμενο, με το προηγούμενο να είναι στην ουσία ένας φοβερός δίσκος! Τι το προκαλεί όλο αυτό; Συνεργασία, έμπνευση, αγάπη για τη Μέταλ μουσική;
(Γέλια) Κοίτα… δεν ξέρεις πραγματικά πώς θα ακούγεται ο δίσκος που ετοιμάζει, παρά μόνο όταν έχεις συνθέσει πολλά κομμάτια γι’ αυτόν. Είναι στην ουσία demo κατάσταση και δεν είσαι σίγουρος πώς θα είναι αυτή η δουλειά όταν ετοιμαστεί. Εμείς όμως συνεχίζουμε να γράφουμε τραγούδια… Πάντα θέλεις να βγάζεις δίσκους που να είναι το ίδιο στιβαροί με τους προηγούμενους.. ή καλύτεροι, αν αυτό είναι εφικτό. Ή διαφορετικοί κατά κάποιο τρόπο. Ίσως τόσο καλοί όπως οι προηγούμενοι, αλλά με κάποιες διαφορές που θα τους επιτρέψουν να ξεχωρίσουν και να σταθούν μόνοι τους, αυτόνομα. Νομίζω πως αυτοί οι τρεις δίσκοι που έχω κάνει με τη μπάντα, ακούγονται διαφορετικά ο ένας από τον άλλο, αλλά όλοι τους ακούγονται σαν Queensryche του σήμερα. Όπως φαίνεται, ο δίσκος έχει μεγάλη και σπουδαία ανταπόκριση... Ήδη μιλάμε μεταξύ μας για να ξεκινήσουμε να συνθέτουμε, για τον επόμενο δίσκο. Ποιος ξέρει πώς θα ηχεί ο επόμενος… Ελπίζουμε πως θα είναι μεγαλύτερη η εξέλιξη, με πορεία κι άλλο προς τα πάνω, σε σχέση με την προηγούμενη δουλειά μας.

Είναι εντυπωσιακό που είστε συνέχεια στο δρόμο κα περιοδεύετε… Και που βρίσκετε χρόνο να ηχογραφείτε και να βάζετε στο τραπέζι νέες ιδέες. Πώς βρίσκετε το χρόνο να τα κάνετε όλα αυτά; Πώς τα καταφέρνετε;
(Πολλά γέλια) Τι να σου πω… Δεν ξέρω… Είναι δύσκολο… Είναι πραγματικά δύσκολο να γράψεις μουσική. Είναι δύσκολα στο δρόμο. Είσαι σε ένα πούλμαν, είσαι κουρασμένος και μετά κατευθύνεσαι προς την επόμενη πόλη. Και έχεις να κάνεις soundcheck, υπάρχουν τα meet and greets, ίσως και κάποιες συνεντεύξεις. Μετά θα φας κάτι, θα κάνεις ένα μπάνιο και ξανά στο δρόμο. Το να βρεις λοιπόν το χρόνο μπορεί να είναι και πολύ δύσκολο. Εκτός αυτού, θα πρέπει να ασχοληθείς και με τον εαυτό σου, με την ψυχολογία σου. Ίσως να μπορέσεις να βρεις χρόνο, δεν θα θέλεις όμως να συνθέσεις, δεν θα θέλεις να ηχογραφήσεις. Απλά θες να ηρεμήσεις… Ωραία ερώτηση αυτή… Γι’ αυτό ίσως να είναι δύσκολο να βγάλεις ένα δίσκο, πόσο μάλλον ένα δίσκο κάθε δύο χρόνια… Γνωρίζω ήδη ότι είμαστε κλεισμένοι για συναυλίες μέχρι τον Ιούλιο του 2020. Ο χρόνος αυτός θα μπει και θα φύγει, πριν καν τον καταλάβουμε. Και θα έχει περάσει και σχεδόν ένα χρόνος από τότε που βγήκε ο “The Verdict”. Απλά προσπαθείς να το εκμεταλλευτείς όλο τούτο και όταν γυρίσεις πίσω και βρεθείς με τη μπάντα και κάποιο από τα παιδιά έλθει με ένα τραγούδι, σαν ιδέα. Και θα ξεκινήσει η κουβέντα γι’ αυτό το τραγούδι… Κάπως έτσι ξεκινάνε οι ιδέες να ξεδιπλώνονται και να γίνονται τραγούδια…
 
latorre1923

Κάποια στιγμή λοιπόν σκέφτηκες να παίξεις εσύ τύμπανα στο καινούργιο άλμπουμ των Queensryche. Πώς έγινε αυτό; Πώς ξεκίνησε αυτή η ιστορία;
Εδώ η απάντηση είναι πολύ εύκολη, για να είμαι ειλικρινής. Όλα τα μέρη των τυμπάνων τα έχω γράψει εγώ και τα έχω παίξει εγώ στα demo. Και για το “Queensryche”, αλλά και για το “Condition Human”. Έγραψα πολλά τύμπανα σε πολλά demo. Είναι κάτι που κάνω από τότε που βρέθηκα στη μπάντα. Όταν ο Scott δεν επιβεβαίωσε ότι θα μπορέσει να ηχογραφήσει, τόσο η υπόλοιπη μπάντα όσο και ο παραγωγός είπαν το ίδιο πράγμα. «Ο Todd ξέρει πώς να παίξει όλο αυτό το υλικό, άλλωστε εκείνος έκανε τα demos. Τι θα λέγατε να παίξει και στο δίσκο τα τύμπανα»; Έτσι αποφεύγουμε να πάμε σε ανθρώπους εκτός συγκροτήματος. Γνωρίζω κάθε σημείο κάθε κομματιού, είναι φυσικό άλλωστε. Και μπορώ να ηχογραφήσω το κομμάτι πιο γρήγορα. Δεν ήταν λοιπόν δύσκολο και τα υπόλοιπα παιδιά στο συγκρότημα – και ο παραγωγός – είπαν «Ο Todd είναι η πιο λογική επιλογή στο θέμα «τύμπανα» στο δίσκο, αν ο Scott δεν μπορέσει να συμμετάσχει»… Κάπως έτσι προέκυψε.

Πέρασες καλύτερα γράφοντας τύμπανα ή φωνές;
Τύμπανα! (Πολύ γέλιο)

Πολύ τίμια απάντηση!
Όντως ήταν καλύτερα! Διασκέδασα περισσότερο γράφοντας τύμπανα. Είναι πρωταρχικό μου πάθος, ξέρω να παίζω πολύ καλά με μετρονόμο και πειραματίστηκα αρκετά και με διάφορες ιδέες, που προσπάθησα αργότερα να ενσωματώσω σε αυτό που ονομάζω «Queensryche drumming elements». Έκανα επίσης πράγματα που νομίζω ότι δεν είναι στο στυλ των Queensryche. Πράγματα που ξέρω ότι δεν θα έκανε ο Scott… Ξέρεις τι όμως; Ήταν πολύ ωραίο που δουλέψαμε στη δημιουργία κομματιών. Δουλέψαμε πολύ κοντά με τον Eddie, για να βγει το rhythm section όπως θέλαμε. Έπαιξα συγκεκριμένα πράγματα στα τύμπανα. Όταν, πιτσιρικάς, διδασκόμουν τύμπανα, είχα περί πολλού τα “Mindcrime”, “Empire” και “Warning”… Όλα αυτά τα άλμπουμ περιείχαν πολύ συγκεκριμένα πράγματα… Μπορώντας λοιπόν να δημιουργήσω θέματα και γνωρίζοντας το πώς θα τραγουδήσω… Ξέρεις, το λάβαμε και αυτό πολύ σοβαρά υπόψη μας. Είπα «Δεν θέλω να κάνω γύρισμα εδώ, θέλω να φαίνονται τα φωνητικά». Ή «Α, εδώ υπάρχει riff. Θέλω τα τύμπανα να είναι απλά από πίσω. Ας δουλέψω με τη μπότα»… Διασκέδασα πολύ κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων. Φαντάσου ότι στο τέλος τσιμπούσα τον εαυτό μου! Έλεγα «Wow! Δεν το πιστεύω»! Ήμουν δεκατεσσάρων ή δεκαπέντε όταν άκουγα και μάθαινα να παίζω τραγούδια των Queensryche στα τύμπανα και να, τριάντα χρόνια μετά, ηχογραφώ σε δικό τους άλμπουμ! Κάτι που δεν θα πίστευα ποτέ… Θα έλεγα ότι περισσότερο από όλα με διασκέδασε η ηχογράφηση των τυμπάνων. Είναι κάτι που πάντα ήθελα να κάνω, από πιτσιρικάς ακόμα. Να είμαι εγώ ο ντράμερ σε μια μπάντα!

latorre1922Έκανες μια δήλωση γι’ αυτό το θέμα και μάλιστα ήταν μία πολύ τίμια δήλωση από μέρους σου. Ότι δεν ήθελες να κάνεις «overplaying», ότι δεν θέλησες να υπερβάλεις. Και αυτό που έκανε τρομερή εντύπωση γύρω από το παίξιμό σου είναι ότι στην ουσία παραπέμπει στις μεγάλες μπάντες της δεκαετίας του ’80.
Είναι πολύ ωραίο αυτό που λες! Όταν το προσέγγισα όλο αυτό, προσέγγισα τα τραγούδια σαν συνθέτης. Όχι σαν ντράμερ. Υπάρχει πολλή δύναμη στην απλότητα. Ξέρεις, σε αυτές τις περιπτώσεις χρησιμοποιώ πάντα το παράδειγμα του “Back In Black”… Απλά μπότα και ταμπούρο (σ.σ. μιμείται τον ήχο των τυμπάνων στο θέμα)… Πολλοί ντράμερ σήμερα παίζουν όμως (σ.σ. μιμείται ένα πολύ τεχνικάτο και πολύπλοκο ντραμιστικό στο θέμα)… Βάζουν πολλά και το κάνουν διαστημικό! Εμένα μου αρέσει να παίζω πράγματα με τα οποία ο κόσμος να θέλει να κάνει air-drumming. Να είναι αυτά τα πράγματα ευκολομνημόνευτα. Δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκα για να έχουν αντίκτυπο. Αντί να παίζω δύσκολα γυρίσματα, κάνω κάτι απλό, με τη μπότα ας πούμε. Δεν την ήθελα καθόλου την υπερβολή. Ήθελα να παίξω αυτό που θα ακουγόταν λογικό. Όταν πας να παίξεις το κάθε τραγούδι live, υπάρχουν τόσα γυρίσματα και τόσα διαφορετικά μέρη, που είναι αδύνατο να παιχτεί το κομμάτι ακριβώς όπως στο δίσκο. Άσε που θα ακουστεί και too much. Δεν ήθελα να κάνω επίδειξη, ήθελα να ακουστεί το κάθε τραγούδι «νόστιμο». Αυτό θέλησα να επιτύχω. Ευτυχώς, στον κόσμο άρεσε αυτό που έκανα. Ήταν αρκετό και όχι υπερβολικό. Νομίζω ότι πρόκειται για άνετο παίξιμο, με πολλή λογική.

Δεν ξέρω αν το έχεις σκεφτεί ποτέ, να παίξεις τύμπανα και να τραγουδήσεις μαζί. Έτσι, για πλάκα, σε ένα ή δυο τραγούδια…
Αν μου το ζητούσαν, θα το έκανα ευχαρίστως! Δεν θα ήθελα όμως να γίνει όλο αυτό κάτι σαν “The Todd Show”… Σε κάποια συναυλία μας, όταν δεν έπαιζε ο Scott και όταν ο Casey ήταν ακόμα στους Kamelot… και συνέπεφταν οι ημερομηνίες και το κοιτούσε αν θα μπορούσε να παίξει μαζί μας… Είπα στα παιδιά ότι δεν μπορώ να παίζω και να τραγουδάω σε όλα τα τραγούδια μας. Υπάρχουν κομμάτια σαν το “Screaming In Digital”, λόγω του του ρυθμού και των αλλαγών. Είπα λοιπόν ότι αν δεν τα κατάφερνε ο Casey, θα σπρώχναμε τα τύμπανα προς τα εμπρός και το πλάι της σκηνής και θα μπορούσα να παίξω εγώ τα μισά, ίσως και περισσότερα και να τραγουδάω παράλληλα. Τελικά ο Casey τα κατάφερε και κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Βέβαια, ποτέ δεν ξέρεις αν θα συμβεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον. Ξέρεις τι όμως; Αν τα παιδιά μου έλεγαν να παίξουμε ένα κομμάτι έτσι, θα έλεγα μάλλον ναι. Μπορώ να το κάνω. Ίσως το κάνω στο προσωπικό μου κανάλι στο youtube… Έτσι, για πλάκα. Πολύς κόσμος με ρωτά αν μπορώ να το κάνω.

Στο setlist υπάρχουν παλιά και καινούργια τραγούδια… Λες να μας εκπλήξετε όταν θα έλθετε στην Ελλάδα τον προσεχή Νοέμβριο;
Νομίζω πως, έτσι όπως είναι τα πράγματα τώρα, θα παίξουμε το ίδιο σετ. Ίσως να βάλουμε κάνα κομμάτι επιπλέον… Δεν νομίζω να βάλουμε κάτι καινούργιο. Όταν θα προβάρουμε για την επόμενη περιοδεία, θα προσθέσουμε τέσσερα τραγούδια. Νομίζω πως δύο από αυτά θα είναι καινούργια, ένα θα είναι από το “Empire” και άλλο ένα παλιό. Επειδή στην Ελλάδα δεν μας έχετε ακόμα με αυτή τη σύνθεση και αυτά τα τραγούδια, νομίζω πως είναι καλό αυτό το σετ. Αν, για παράδειγμα, είχαμε παίξει εδώ πέρυσι και επιστρέφαμε φέτος, ναι, θα ήταν σωστό να βάλουμε και κάποιο άλλο κομμάτι. Είναι όμως όλα τόσο στριμωχτά τώρα, όσον αφορά το χρόνο μας… Φαντάσου ότι ακόμα δεν έχουμε προβάρει τα καινούργια κομμάτια όλα. Ίσως όμως το Νοέμβριο να αποκαλύψουμε κάτι. Ίσως να εκπλαγούμε κι οι δυο μας, πού ξέρεις…

Είσαι στους Queensryche παραπάνω από επτά χρόνια. Και έχεις πολλά χρόνια στην πλάτη σου σαν μουσικός. Είναι αυτό που πάντα ήθελες να κάνεις; Να παίζεις σε μία φοβερή μπάντα, να γυρίζεις τον κόσμο περιοδεύοντας και να παράγεις καλή μουσική;
Ξέρεις… Μέσα μου ήθελα, όταν ξεκινούσα, να γίνω «session drummer». Όταν ήμουν είκοσι χρονών… Πάντα όμως ήθελα να είμαι performer στη σκηνή. Όταν είσαι μικρός και πας για μουσικός και χαζεύεις όλες αυτές τις σπουδαίες μπάντες στη σκηνή και στην τηλεόραση και στα περιοδικά – μιλάω για τότε – λες «Αυτό θέλω να κάνω! Να είμαι στα περιοδικά με το συγκρότημά μου και να κάνω δίσκους και ο κόσμος να γουστάρει τη μουσική μου»… Πας για όλη αυτή την εμπειρία… Αυτό είναι ό,τι έχω ονειρευτεί και κάτι παραπάνω. Είμαι πολύ ευτυχής και ευγνώμων για όλο τούτο. Και αν όλα εκείνα που ζω σταματούσαν να υφίστανται αύριο, δεν θα το μετάνιωνα ποτέ. Αποτελώ μέρος κάτι πολύ σπέσιαλ και το να κάνω άλμπουμ, τα οποία θα κρατήσουν πολύ περισσότερο από μένα ή το να επηρεάσω κάπου κάποιο τραγουδιστή ή ντράμερ… Είμαι απλά ένας άνθρωπος, που ανήκει σε μία μπάντα. Αυτό ήθελα να είμαι.

Τι είναι αυτό λοιπόν που σε οδηγεί να τα κάνεις όλα τούτα; Να κάνεις μουσική, περιοδείες, όλο το πακέτο;
Δύσκολη ερώτηση αυτή εδώ… Δημιουργικά, το συγκρότημα είναι κάτι μεγαλύτερο από ένα άτομο και στην ουσία… δεν έχεις καμία επιλογή! (πολλά γέλια) Μερικές φορές λες στον εαυτό σου «Δεν θέλω να κάνω τίποτα σήμερα. Θέλω να κάτσω σπίτι μου»! Όταν είσαι όμως πάνω στη σκηνή και παίζεις και τραγουδάς και από κάτω ο κόσμος είναι ευτυχισμένος… Όλο αυτό σε γεμίζει απόλυτα. Και όταν έχεις μια ιδέα στο στούντιο και δουλεύεις πάνω σ’ αυτή και την κάνεις τραγούδι… Όταν λαμβάνεις αυτές τις «ενέσεις» αδρεναλίνης και δημιουργείται εκείνο το μαγικό συναίσθημα ότι «κάτι γίνεται»… Τίποτα στον κόσμο δεν μπορεί να σου προσδώσει παρόμοιο συναίσθημα! Αγαπώ τη μπάντα μου, αγαπώ ό,τι μου δίνει, καλλιτεχνικά και πνευματικά. Μερικές φορές μάλιστα έρχεται η μητέρα μου να με δει να παίζω ή η σύζυγός μου… Τότε νιώθω πολύ τυχερός. Κάνω κάτι που πολύς κόσμος δεν έχει την τύχη να κάνει.
Όλα είναι μουσική, όλα είναι αγάπη, έτσι;
Ναι! Και ακόμα διασκεδάζουμε κάνοντας μουσική και παίζοντας. Και φαίνεται ότι και ο κόσμος ενδιαφέρεται ακόμα και έρχεται να μας δει. Και το κάνει όλο αυτό ακόμα πιο εύκολο για μας.

Κώστας Κούλης
 
latorre1921
 
   June 14, 2006. That was the day Queensryche played in Greece for the last time. It’s been too many years, ryche? For those of us who couldn’t fly abroad and enjoy, now it’s a good time to indulge as the mighty ones are coming over for two shows in the land of the gods. Thus, an interview at this period is a refreshing means, whilst boosts intriguing about the upcoming concerts, which is all about the music and love for the band of course. We got to talk to the singer of Queensryche – and the man who recorded the drums on their most recent album, “The Verdict” – Todd La Torre. Most polite, with a great sense of humor and totally sincere, Mr. “Take Todd Of The Flame” told us all about the album, the tours, more tours and our country. Beautiful things via and by beautiful people. And there’s a lot more to see and live. See you all in November? You betcha! Our warmest thanks and shout outs to Hakos Pervanidis who arranged this interview.

Due to the fact that you are returning to Greece after almost thirteen years… How do you guys feel visiting a country for a concert, after so many years?
It’s been a long time since Queensryche has been to Greece; so that’ll be the first time I’ll be there with the band. We’re all very excited, obviously. I’m excited! I have a lot of friends in Greece, I have family in Greece… And the Greek people are so passionate and so energetic at concerts, which always provides an extremely memorable experience. I’m super excited to be going back to Greece, to perform with the band, for sure.

Queensryche’s latest album, “The Verdict”, was released earlier this year. It seems that since 2013 and the “Queensryche” album, every album you release is even better than the previous one and the previous one is amazing! Is it collaboration, inspiration and love for Metal music?
(laughs) Well, you don’t know how it’s gonna sound like, until you have a lot of songs written. It’s in a demo form, so you’re really not sure what an album is gonna sound like as an entire body of work. But we just keep on writing songs… You always want to put out a record that feels equally solid as the one before… or hopefully better. Or different in some ways… Maybe as good as the last record but with some differences that make it stand apart. And I think that the three records that I’ve done with the band, certainly sound different from each other but they still sound like Queensryche today. It seems to be getting a really great response… We are already talking about getting back and writing new song ideas… for the next album. So, who knows what the new one will sound like… Hopefully that will be the next evolution on an upward trajectory from what we have going.
 
latorre1924
It’s impressive that you are on the road all the time, touring… And you find the time to record, write new ideas… How do you find the time to do all those things? How do you manage?
(big laughs) I don’t know… It’s hard… It’s really hard to write music. It’s hard on the road, because you’re on a bus, you are tired and then you go to the next city and then there’s loading, soundcheck, meet and greets, maybe some interviews, eating dinner, showering and going again… So, to find these little “pockets” of time can be very difficult and then you have to also think about your psychological head-space. Maybe you have the time but you don’t feel like writing, you don’t feel like recording ideas. You just wanna relax… That’s a good question… That’s why it’s hard to put out a record, sometimes every two years… I already know that we are booked through July. So the year will be full before you know it. And another year would have gone by since we released “The Verdict”. You just try to capitalize on some of those when you are home or with the band and somebody shows you a song idea, then you talk about it… That’s how the formative beginning of the song happen…

At some point you thought about playing the drums on the new Queensryche album. How did that happen? From the beginning…
It’s a really easy answer, to be honest… I wrote all the drum parts and played them for the demos. Just like the “Queensryche” album and “Condition Human”, I wrote a lot of the drum parts on a lot of the demos. It’s something I’ve been doing since I joined the band. When we did not get confirmation from Scott that he was gonna record, the band and the producer just said “Well… Todd knows how to play all that stuff, he did the demos anyway. What about having him drum on the record”? Then you don’t have to have an outside person, I’m familiar with every single aspect of all the songs, so it just makes the most sense. And I’m able to record these songs in a shorter period of time. So, it wasn’t so much that I asked them, it was that they said “Hey, you know, our producer said ‘Todd is the most logical choice to do the drums on this album’ if Scott is not willing to participate”… So that’s what happened.

Did you have a better time and more fun during recording the drums or doing the vocals?
Drums! (big laughs)

Very sincere reply!
Yeah, I did! I had more fun recording the drums because that’s my first passion and I know how to play very well to a click-track, I had a lot of fun experimenting with ideas and trying to incorporate what I consider signature Queensryche drumming elements. I still did some things that I know they are not in the Queensryche style. Some things that I know Scott would not do, but, you know, it was fun crafting parts, thinking about the vocals, working really tight with Eddie on the bass line and how the rhythm section would be very tight and specific. You know, very specific bass drum parts… When I was learning, as a drummer, “Mindcrime” or “Empire” albums… or the “Warning”… There were very specific things… Being allowed to craft those parts and also knowing how I was gonna sing… You know, that was also taken under consideration. I said “Well, I don’t want to do a drum fill here, I just want the vocals to stand out”. Or “There is a guitar riff here; I want to simplify it, work around with the kick drum”… It was a lot of fun, recording… I had to pinch myself when it was done. I was like “Wow! I can’t believe it”! I was fourteen or fifteen, when I was learning some Queensryche stuff on drums and fast forward, thirty years later, I’m actually recording on an album, which I never planned on ever doing or everything… I would say that I had more fun recording the drums on this, because that is what I wanted to do, since my early teens… To be a drummer in a band!
 
latorre1925

You made a statement, which is very honest. That you didn’t want to do any overplaying. And what is amazing about your drumming is that it points to the great bands of the eighties.
That’s very nice of you to say! When I approached this – and even as a drummer – I approached the songs as a song writer. Not as a drummer. There is a lot of power in simplicity. You know, I always use the example of “Back In Black”… It’s just a simple kick and snare (e.n. imitates the drumming)… A lot of drummers today would be going (e.n. imitates a really complex drumming)… They would add a lot of triplets on the kicks and play in the space! Some of the fun stuff I liked to play in the beginning, was parts that people want to air-drum. Parts that are very memorable. They don’t have to be complexed to be impacting. Instead of doing fast single stoke rolls, I would do a double on the kick. I didn’t want to overplay. I just wanted to play what makes sense to the songs. When you are going to play the song live, there are so many fills and so many different parts. You’re never going to play it exactly and it’s just too much. I didn’t want to show off, I wanted to keep it tasty… That was my approach. Hopefully, people liked what I did. It wasn’t too much, it was enough… I think it sat in a comfortable place that it just made sense.

I don’t know if it ever occurred to you, to play and sing at the same time. Just for fun, on one or two songs of the set…
If they asked me to, I would be happy to do it! But I don’t want it to be like “The Todd Show”… I think there was one point, when Scott wasn’t playing and Casey was with Kamelot… and something was conflicting and he was going to see if he could play that show with us… I said that I can’t play and sing in all songs. There are some songs like “Screaming In Digital”, because of the timing. I said that if Casey can’t do it and we’re kinda stuck, we could push the drums upfront, turn them sideways and I could play half the set and more, playing and singing. Casey was able to actually do that show, so this thing never happened. You never know if that situation ever comes up, but you know what? If the guys say if I want to play a song and sing at the same time, I would probably say yes and I’m capable to do it. Maybe I’ll do that on my youtube channel… Just for fun. People always ask me if I can sing and play, so I’m gonna play this song and sing it at the same time.

I check the setlist and there are new songs, old songs… Is there going to be a surprise, concerning those two shows in November?
I think that right now we’ll probably be sticking to the same set. We may throw a different song… I don’t think it is going to be a new one yet… When we get to rehearse for the next tour, we’re gonna add four songs. I think two of them are gonna be new, one of them is gonna be an “Empire” song… I think that it’s gonna be good for Greece, as they have never seen this set performed live yet. If, for instance, we played in Greece last year and we come next year, too and someone asked if we are going to have a new song on the set, then we would probably feel more compelled. But time is so tight right now, we’re only home for a few days. We haven’t had the time to rehearse on new songs. But we may have one song that we can unveil next November. Maybe we’ll both be surprised, I don’t know…
 
latorre1926
Todd, you’ve been with Queensryche for more than seven years… You’ve been around as a musician for all these years… I’m just wondering if that’s what you wanted from the beginning. Being in a band that releases album, tours the world and makes good music.
You know… Part of me was like “I want to be a session drummer”… in my early twenties maybe… But I always wanted to be a performer in a band, on a stage. When you are a musician, in your teens and you see these great bands on stage or MTV and read the magazines, you are like “That’s what I wanna do! I wanna be in magazines with my band, I wanna have records and people loving the music that I do”… And the whole experience… This is far more what I ever dreamed it would really happened to me… It’s really everything and more I ever thought it would happen to me. So I’m really grateful and thankful… If it all stopped tomorrow, I’d have no regrets. I got to be part of something very special and to make album that will last far beyond my existence and probably inspire a singer or a drummer somewhere. I’m just one person among an entire band of people. It’s definitely what I wanted to do.

What is the one thing that makes you do all that? The music, the tours, the works…?
That’s a tough one to answer… Creatively, the band is bigger than the individual and so it’s almost like… you don’t a choice in the matter! (big laughs) Sometimes you are like “I just want to stay home, I don’t want to do anything”! But when you are on stage, singing songs and people are happy, that’s very gratifying… And then, when you have an idea and you go to the studio to record it… and you get that shot of adrenaline… that magical feeling that something happens… Nothing else in the world can give you that feeling. I love the band, I love what it provides, artistically and intellectually. Sometimes my mom will come to one of the shows, or my wife… Then I do feel lucky… There’s not that many people that get to do what I get to do.

It’s all about love, it’s all about music. Right?
Yeah! We are still enjoying making music and playing. And people still seem interested to come and see the band play live. That makes life a lot easier.

Costas Koulis
 
latorre1927

Θεσσαλονίκη - Παρασκευή 15 Νοεμβρίου – FIX FACTORY OF SOUND
Αθήνα - Σάββατο 16 Νοεμβρίου - FUZZ LIVE MUSIC CLUB
 
ΑΘΗΝΑ
Τιμή εισιτηρίου: 26€ (περιορισμένη προπώληση) - 28 (προπώληση) - 30€ (ταμείο)
Σημεία προπώλησης: VIVA kiosk – Σύνταγμα, Wind, Viva Spot Τεχνόπολης, Metal Era, No Remorse Records , Reload Stores, Media Markt, Seven Spots, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης και Monsterville
On-line: www.viva.gr

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τιμή εισιτηρίου: 26€ (περιορισμένη προπώληση) - 28 (προπώληση) - 30€ (ταμείο)
Η προπώληση γίνεται: Τηλεφωνικά στο 11876
Φυσικά Σημεία: Kαταστήματα Seven Spots και Wind
Fix Factory of Sound (26ης Οκτωβρίου 15, Θεσσαλονίκη / τηλ. 2310 500670 & 2310 504014 /www.fixfactoryofsound.gr)
Online / viva.gr και fixfactoryofsound.gr
 

Συνεντεύξεις

Facebook Comments