Συνεντεύξεις

loogoo

Project Alcazar - Chris Steberl - Η συνέντευξη

 
   Και εκεί που λέτε, που τσεκάρω τις καινούργιες κυκλοφορίες, να κι εκείνο το mail με τους Project Alcazar. O Zach Moonshine μου έστειλε την πλέον πρόσφατη δουλειά του σπουδαίου κιθαρίστα Chris Steberl, "Lost In Centralia" και βάζοντας να ακούσω ξετρελαίνομαι με την ποιότητα, τις συνθέσεις και τους συμμετέχοντες. Ο πολύ-πληκτράς Caleb Hutlsar και ο μάγος Mark Zonder μας έδωσαν ένα instrumental αραβούργημα και η συνέντευξη ήταν πια θέμα χρόνου. Ο Chris μιλάει για το δίσκο, τη μουσική στη ζωή του και τις επόμενες κινήσεις του, οι οποίες ακούγονται εξαιρετικά ενδιαφέρουσες.
 
alcazar2177

Τι ανταπόκριση έχετε λάβει ως τώρα; Πώς έχουν αντιδράσει ακροατές και Τύπος;
Μέχρι στιγμής έχω λάβει πολλή θετική ανταπόκριση για τη μουσική του καινούργιου άλμπουμ μας. Και ο Τύπος και οι οπαδοί έχουν εκφράσει όμορφα πράγματα για τα κομμάτια μας δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο ευτυχής από ό,τι είμαι τώρα! Θα ήθελα λοιπόν να ευχαριστήσω όλους εκείνους που αγόρασαν τον καινούργιο δίσκο!

Το “Lost In Centralia” είναι ένα instrumental άλμπουμ, που αποδεικνύει το πόσο πολύ μας λείπουν τέτοιες δουλειές. Όταν ξεκινήσατε να συνθέτετε, είχατε σκεφτεί από την αρχή να κάνετε έναν instrumental δίσκο; Θελήσατε να προσθέσετε και τραγούδια κάποια στιγμή;
Το ήξερα ότι θα γίνει τελικά instrumental το άλμπουμ, δεν είχα καμία αμφιβολία. Τα πιο πολλά από τα κομμάτια πάντως έχουν γραφτεί σαν να πρόκειται για τραγούδια. Εισαγωγή, κουπλέ, ρεφρέν, κουπλέ, γέφυρα, σόλο, κτλ. Όταν δέναμε το υλικό, τα κομμάτια αυτά φαινόταν ότι θα ολοκληρώνονταν χωρίς φωνητικά. Έτσι, ο Caleb κι εγώ είχαμε περισσότερο χώρο, για να φανούμε σαν παίχτες. Ο Caleb μάλιστα έδωσε και μερικές πολύ τεχνικές ιδέες και βοήθησε να πάρουν τα κομμάτια την τελική τους μορφή.

Δούλεψες λοιπόν με τον Caleb Hutlsar σε αυτό το άλμπουμ. Πώς πήγε γενικά; Πόσο εύκολα ήταν τα πράγματα; Πραγματική χημεία μεταξύ σας;
Κουμπώσαμε από την αρχή. Ήταν η πρώτη φορά που πραγματικά συνεργάστηκα με κάποιον και ήταν φανερό ότι οι ιδέες του ταίριαζαν με τις δικές μου. Μου έστελνε μια ιδέα και εγώ έχτιζα πάνω σε κείνη. Και μετά την κοιτούσαμε ξανά, μπρος-πίσω. Και έχουμε πολλές ιδέες που δεν μπήκαν στο άλμπουμ, αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ καλές. Ούτε για μία στιγμή δεν είχαμε εντάσεις, κατά τη διάρκεια της όλης διαδικασίας. Ήταν για μας πολύ διασκεδαστικό να συνθέτουμε και να αναπτύσσουμε τις συνθέσεις μας.
 
alcazar2178
Στο άλμπουμ αυτό παίζει και ο Mark Zonder. Πώς βρεθήκατε να συνεργάζεστε οι τρεις σας; Πώς ήταν η όλη εμπειρία;
Συναντήσαμε τον Mark όταν ξεκινούσε να κάνει δουλειές στο δικό του στούντιο, στην California. Και οι δυο μας σεβόμαστε πολύ αυτά που έχει κάνει με τους Fates Warning, κατά συνέπεια, ήταν για μας η τέλεια επιλογή. Ήταν πολύ άνετος, ήταν ανοιχτός στις προτάσεις μας και δούλευε πάνω σε κάθε κομμάτι μέχρι όλοι μας να αισθανθούμε πλήρεις και ευτυχείς. Του πήρε μόλις μερικές μέρες να γράψει τα μέρη του και εκτός αυτού, είναι και σπουδαίος μηχανικός ήχου. Τα τύμπανά του ακούγονται εκπληκτικά!

Πώς συνθέτεις; Γράψεις μέσα στην ησυχία σου, τζαμάρεις και κρατάς σημειώσεις… Πώς τα καταφέρνεις να δημιουργήσεις τόσο σπουδαία μουσική;
Προσωπικά, πάντα προσπαθούσα να συνθέσω με διάφορους τρόπους. Παίζω και τύμπανα, παίζω και κιθάρα… Μου αρέσει να ξεκινάω τις συνθέσεις μου από αυτά τα όργανα μερικές φορές. Στις μέρες μας μπορούμε να έχουμε στο στούντιό μας πολύ ωραίους ήχους τυμπάνων και διάφορες λούπες και να παίξουμε από πάνω. Και να φτιάξουμε τουλάχιστον ένα demo, ώστε τα υπόλοιπα παιδιά, με τα οποία παίζουμε, να καταλάβουν τι θέλω να κάνω.

Θα κάνεις κι άλλο βίντεο για το “Lost In Centralia”;
Όλα μου τα βίντεο τα έχει κάνει ο καλός μου φίλος Bob Holobaugh/CrewDawg Productions, εδώ, στο Columbus Ohio και μάλιστα βγάλαμε ένα καινούργιο βίντεο για το "Occam's Razor" στις 31 Δεκεμβρίου. Βγήκε πολύ καλό και θα κάνουμε κι άλλα το 2021. Το βίντεο για το "Looking Glass" θα είναι έτοιμο μάλλον προς το τέλος της Άνοιξης. Νομίζω πως αυτό εδώ ήταν το δωδέκατο βίντεο που κάναμε παρέα.
 

Η πανδημία προκάλεσε ολικό πολιτισμικό κλείσιμο το 2020. Ποια είναι τα σχέδιά σου για τη νέα χρονιά; Ανυπομονείς να παίξεις live;
Δεν είμαι σίγουρος για το πώς θα πάνε τα πράγματα, όσον αφορά τα live. Μάλλον θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση για ένα χρονικό διάστημα και μετά, αν όλα πάνε καλά, θα μπορέσω να στήσω ένα σχήμα, ώστε να αποδώσω όλο το άλμπουμ ζωντανά. Είναι πάντα δύσκολο να βρεις το κατάλληλο σχήμα για να παίξεις live. Η μπάντα έπαιζε συνέχεια πριν δεκαπέντε χρόνιά, την τελευταία δεκαετία όμως το κάνει πολύ αραιά.

alcazar2179Συνθέτεις και παίζεις εδώ και πέντε δεκαετίες περίπου! Τι είναι αυτό που σε κάνει να συνεχίζεις, δημιουργώντας και παίζοντας;
Για μένα, είναι πάντα το τελικό αποτέλεσμα ενός τραγουδιού. Να ξέρω ότι άρχισε με ένα βασικό riff ή μια μελωδία και να βλέπω το προϊόν ολοκληρωμένο. Εξακολουθώ να έχω επικοινωνία με οπαδούς που αγοράζουν δουλειές μου εδώ και είκοσι χρόνια και είναι πραγματικά εκπληκτικό το συναίσθημα να ξέρω ότι εκτιμούν αυτά που κάνω και να συνεχίζουν να τα εκτιμούν. Εκεί καταλαβαίνω ότι αξίζει τον κόπο!

Τι χρειάζεται να κάνει κάποιος για να γίνει βιρτουόζος όπως εσύ; Τι χρειάστηκε να θυσιάσεις για να αποκτήσεις αυτή την τεχνική;
Ήταν για μένα πάθος και αγάπη να παίζω κιθάρα. Από πάντα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να παίζω και να μελετάω για ώρες και να μαθαίνω καινούργια πράγματα ή να αυτοσχεδιάζω πάνω σε backing track. Δεν αφιερώνω τόσο χρόνο σε κάτι άλλο. Θα ήμουν χαμένος και θα βαριόμουν παρά πολύ, αν δεν είχα τη μουσική στη ζωή μου.

Τι σκοπεύεις να κάνεις στη συνέχεια; Είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για το επόμενο άλμπουμ σου;
Ετοιμάζω ένα καινούργιο βίντεο με τον Keith Carlock (σ.σ. τύμπανα σε Toto, Steely Dan και πολλούς πολλούς ακόμα), το οποίο θα βγει σε κάνα μήνα και θα έχει κι άλλους σπουδαίους παίχτες. Θα βγάλουμε κι άλλα βίντεο για τους Project Alcazar με την CrewDawg και μάλλον θα κυκλοφορήσουμε μερικά τραγούδια, με έναν καλεσμένο τραγουδιστή, προς το τέλος του χρόνου. Τώρα που μιλάμε, είμαστε σε κάτι σαν διάλειμμα. Χαλαρώνουμε και βλέπουμε πώς πάει η καινούργια κυκλοφορία. Πάντα ήθελα να το κάνω αυτό και τώρα είναι η κατάλληλη ώρα.

Κώστας Κούλης
 
OFFICIAL WEBSITE : WWW.PROJECTALCAZAR.COM
 
alcazar2180
   Ι was simply minding my own business, checking the new releases info. And there it stood. That email with a new album by Project Alcazar. Zach Moonshine sent me the most recent work of a great guitarist, Chris Steberl, "Lost In Centralia" and when I started listening, I found myself surrounded by fabulous quality and compositions, I found myself surrounded by some amazing players. Mighty composer and keyboardist Caleb Hutlsar as well as the druMaster himself, Mark Zonder, have provided us with an instrumental magnificence and it was only a matter of time to proceed with a relevant interview. Chris is talking about the album, music in his life and his future moves, which sound completely intriguing.

What feedback have you been getting so far? What is the response you get from fans and the Press?
So far, I have been getting a lot of good feedback on the new music. Both the Press and the fans have expressed good things about the new songs and I couldn't be happier right now. So, thank you so much to everyone who has picked up a copy of the new album!

“Lost In Centralia” is an instrumental album which actually proves that such albums are really missed. When you started composing, were you thinking about an instrumental album from the very beginning? Did you want to include a song or two?
I knew it was going to be an instrumental album without a doubt. Most of the songs are written with a common formula for a vocal though (intro, verse, chorus, verse, chorus bridge solo etc.). As the songs came together, they just seemed to be destined to be without vocals giving both Caleb and I more room to shine as players. Caleb also contributed some very technical ideas as well which helped shape the songs into the final mold.
 
alcazar2177
You collaborated with Caleb Hutlsar on this one. How did it go? How smooth and easy going was it? True chemistry between people?
We seemed to click from the very start. It was the first time I truly collaborated with someone else and it was obvious he had ideas that fit well with mine. He would send me an idea and I would build on it and we would go back n forth. I know we still have a lot of ideas sitting they didn't make it onto the album that were really good. We never butted heads at all during the process. It was a lot of fun putting the songs together and watching them develop.

Mark Zonder is also playing on the album. How did you find yourselves working together on this one? What was it like?
We came across Mark as he was just starting up his tracking business at his home studio out in California. We both had a lot of respect for his drumming with Fates Warning, so he seemed to be the perfect choice. He was very cool and open to suggestions and would work on the track until everyone was happy, then move onto the next one. It never took him more than a few days to lay down his parts and he is a great engineer as well. The drum sounds were great!

How do you compose? Write in silence, jam alongside fellow musicians and taking notes… How do you manage to create such amazing music?
Personally, I have always tried to approach songwriting from different angles. I play drums and keyboards as well, so I like to start with ideas from those instruments from time to time. Nowadays you can load your home studio with great drum sounds and loops to write over top of. At least to get a demo in place for the other guys to hear what you are trying to do anyways.
Are you thinking about making another video for “Lost In Centralia”?
All of my videos are done with my good friend Bob Holobaugh/CrewDawg Productions here in Columbus Ohio and we actually just released a new video for "Occam's Razor" on December 31st. It came out really well and we have more videos planned for 2021. "Looking Glass" will probably be finished late Spring 2021. I think that was our 12th video together as well.


The pandemic is responsible for a total cultural shutdown last year. What are your plans for this year? Eager to present your work live?
Not sure how the live scene is going to go just yet. Might still take a while and then hopefully I might be able to put some guys together to perform the CD in its entirety. It’s always been hard to put the right guys together to play live. The band used to play a lot back in the late 90s but sparingly here in the last decade or so.

alcazar2179You compose and play for almost fifty years! What is the very thing that makes you go on, creating and performing?
For me it’s always hearing the end result of writing the song. To know where it started as a basic riff or melody and see the finished project. I still hear from fans who have followed me and bought my stuff almost twenty years ago and it really is a great feeling to know they appreciate what I have put out and STILL do. It makes it all worthwhile!

What does it take to become such a virtuoso such as yourself? Did you have to sacrifice something in order to master the guitar technique that way?
I have just always had a passion and love to play guitar. I have no problems playing for hours on end and learning new stuff all the time or improvising over backing tracks. I truly don’t invest much time in doing much of anything else really. I would be pretty lost and bored without some form of playing or creating music in my life.

What’s next to come? Is it too early to talk about your next album?
New video on the way with drummer Keith Carlock (e.n. Toto, Steely Dan, etc.) should be out here in a month or so with a handful of great players. More Project Alcazar videos from CrewDawg and then possibly releasing some songs with a guest vocalist towards the end of the year. Right now, it has been nice taking somewhat of a break and seeing how the new release does. I have always wanted to and now might be the time to take a stab at it.

Costas Koulis

OFFICIAL WEBSITE : WWW.PROJECTALCAZAR.COM
 

Συνεντεύξεις