Τι σε ενοχλεί και τι αγαπάς στη μουσική βιομηχανία;Αυτό που μου αρέσει είναι ότι καμία μπάντα δεν έχει γίνει αυτό που έχει γίνει τυχαία. Δεν φτάνει να είσαι ταλαντούχος, θα πρέπει να ξέρεις και πώς να χειριστείς τη μπάντα σου. Να κάνεις σοφές επιλογές. Να επενδύσεις στη μπάντα σου. Υπάρχουν πολλοί παράλληλοι στόχοι που ,πρέπει να πετύχεις. Όποιος το καταφέρει αυτό, έχει κάνει δουλειά. Υπάρχουν πολύ λίγες υπερεκτιμημένες μπάντες, ίσως όταν το είδος ήταν σε έξαρση. Τη δεκαετία ’80-’90. Όταν σου πιπιλάει το μυαλό ένα κανάλι ή ένα ραδιόφωνο, τότε παίζει με την ψυχολογία του ακροατή. Υπάρχει δικαιοσύνη. Και στο δικό μας βεληνεκές δεν υπάρχει μπάντα που δεν έχει marketing. Από τη στιγμή που πατιέται το stop στο recording, η μουσική σου γίνεται προϊόν. Είτε στα social media, είτε στο youtube ή άλλες πλατφόρμες, όλα αυτά είναι promo. Το πόσο καλό ή όχι είναι το promo, έχει να κάνει με την επένδυση. Μπορεί να βρίσκεσαι σε μεγάλη εταιρεία, να τρέχεις περιοδείες, να βγάζεις λεφτά και να μην έχεις χρόνο να τα φας ή να εξαφανίζεσαι για μεγάλο διάστημα γιατί έχεις «καεί». Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τις επιλογές και τους στόχους της κάθε μπάντας. Αυτό που με ενοχλεί είναι η υπερεκτίμηση πραγμάτων. Τι εννοώ. Πας σε ένα φεστιβάλ και έχεις μια μπάντα μεσαίου, αν θες, βεληνεκούς και μια μεγαλύτερη. Σε σχέση με τη δημοτικότητα του καθενός, τις πωλήσεις κτλ, τα μεροκάματα έχουν τεράστια διαφορά. Το βλέπω παρανοϊκό. Στο ίδιο φεστιβάλ μπορεί π.χ. να παίξουν οι Metallica και να πάρουν δυο δις και οι Blind Guardian π.χ. να πάρουν πενήντα χιλιάδες. Δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά ποιότητας. Είναι λάθος εκτίμηση. Είναι άδικο. Η δισκογραφία έχει πατώσει, όσοι πρόλαβαν έχουν γίνει ότι έχουν γίνει και η β’ κατηγορία μπαντών είναι πολύ χαμηλά οικονομικά. Οι Accept είναι άδικο, σε σχέση με το τι έχουν προσφέρει στη μουσική να έχουν μικρό κασέ σε σχέση με τους Metallica ή τους Maiden. Και δεν λέω να έπαιρναν λιγότερα χρήματα οι Maiden π.χ., αλλά να πάρουν περισσότερα οι Accept. Όταν οι μεγάλες μπάντες θα «φύγουν» θα υπάρχουν άλλες να γεμίζουν στάδια; Μέσα στην επόμενη δεκαετία θα δούμε πολλές αλλαγές. Σκέψου πως ο Ronnie James Dio, που ενώ έχει κάνει τόσα για τη μουσική, έχει προσφέρει και είχε έντονη δισκογραφία και δημοτικότητα, δεν αποκόμιζε τα οικονομικά οφέλη άλλων «δεινοσαύρων». Ποιος φταίει για αυτό; Ίσως οι λάθος επιλογές; Μπορεί όμως να ήταν και κάτι που ο ίδιος δεν επιδίωξε. Κανείς δεν μπορεί να το πει με σιγουριά.
Μαίρη Ζαρακοβίτη, Χριστίνα Μάτσια, Κώστας Κούλης