Συνεντεύξεις

loogoo

Blackout Problems - Η συνέντευξη

 
   Πριν λίγο καιρό παρουσιάσαμε το άλμπουμ τους “Dark” και «ηλεκτριστήκαμε» από το μεγαλείο του. Επόμενη κίνηση ήταν να τους γνωρίσουμε από κοντά και να δούμε από πού πηγάζει όλη αυτή η αγάπη για τη μουσική. Μιλήσαμε λοιπόν με τον κιθαρίστα των Blackout Problems, Moritz Hammrich και ευχαριστούμε την Claudia Steinlechner, που έκανε δυνατή αυτή τη κουβέντα. Ελπίζουμε να έχουμε την τιμή να τους δούμε ζωντανά στη χώρα μας, όποτε αυτό καταστεί δυνατό.
 
blackout2167

Πόσο καιρό σας πήρε μέχρι το άλμπουμ να πάρει την τελική του μορφή;
Ξεκινήσαμε να γράφουμε τον Δεκέμβριο του 2018. Το τελευταίο μας τραγούδι (DARK) ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2020. Μπήκαμε στο στούντιο τον Απρίλιο / Μάιο 2020 και γυρίσαμε όλα τα βίντεο από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021. Κατά τη διάρκεια αυτού ξεκινήσαμε να γράφουμε και να γυρίζουμε ένα ντοκιμαντέρ (Dark Days) από Μάιο έως Δεκέμβριο. Το “DARK” είναι το μεγαλύτερο project που έχουμε κάνει μέχρι τώρα.

Το “DARK” είναι μια βαθιά κατηγορία για όλους εκείνους που ευθύνονται για την πτώση του κόσμου;
Πιστεύω πως μπορούν να υπάρχουν αρκετές ερμηνείες του κόσμου στον οποίο ζούμε τώρα. Είναι κάτω από μια συγκεκριμένη απόλυτη θέση, αλλά το «DARK» μπορεί επίσης να είναι ένα πολύ προσωπικό συναίσθημα, που ο κάθε ακροατής πρέπει να εξερευνήσει για τον εαυτό του. Μας αρέσει να αφήνουμε το κοινό μας να αποφασίζει τι σημαίνει το «DARK» για εκείνο.

Πιστεύεις ότι υπάρχει τρόπος να αλλάξουν όλα αυτά;
Νομίζω ότι η αλλαγή συμβαίνει αυτή τη στιγμή. Δεν τα παρατηρούμε όλα αυτά, αλλά νομίζω ότι εμείς οι άνθρωποι θα μετακινηθούμε προς τη σωστή κατεύθυνση, όσον αφορά την κλιματική κρίση για παράδειγμα. Δεν κατανοούμε την ιστορία όταν είναι στη γέννησή της, αλλά όλοι το κάνουμε κάθε μέρα. Πιστεύω στα καλά πράγματα που μπορούν να συμβούν, αλλά εμείς οι άνθρωποι έχουμε πολλά να μάθουμε.
 
blackout2168

Πρέπει επίσης να κατηγορήσουμε τους εαυτούς μας για αυτήν την κατάσταση;
Λοιπόν, αν κοιτάξω το FFF Movement, αναρωτιέμαι γιατί δεν ήμουν στους δρόμους όταν ήμουν έφηβος. Όλοι πρέπει να αποφασίσουν για τον εαυτό τους για το τι μπορούν να κάνουν για να σταματήσουν την κλιματική κρίση ή την καταπολέμηση του ρατσισμού. Αλλά πρέπει να ξεκινήσουν από κάπου. Και εγώ έπρεπε να ξεκινήσω από κάπου. Νομίζω ότι η ευαισθητοποίηση των ανθρώπων για την τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση είναι μια καλή αρχή για εμάς ως συγκρότημα.

Πρέπει πρώτα να σκεφτόμαστε και μετά να ενεργούμε; Νομίζεις ότι σήμερα αντιμετωπίζουμε μια εντελώς διαφορετική κατάσταση;
Δεν νομίζω ότι μπορούμε να το γενικεύσουμε. Υπάρχουν πολλά θέματα που χρειάζονται άμεσα ενέργειες και όχι σκέψη γιατί δεν υπάρχει χρόνος, όταν άνθρωποι πνίγονται στη Μεσόγειο Θάλασσα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να ενεργήσει ΤΩΡΑ χωρίς συμβιβασμούς. Υπάρχει πάντα δράση και αντίδραση στον κόσμο μας, πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν είχαν ληφθεί άλλες αποφάσεις στο παρελθόν. Φανταστείτε ότι αν η Άνγκελα Μέρκελ δεν είχε ανοίξει τα σύνορα το 2015, πολλοί άνθρωποι θα ήταν τώρα νεκροί.

Ποια μέλη της μπάντας είναι «υπεύθυνα» για το λιμπρέτο και τη μουσική;
Όλοι οι στίχοι, εκτός από μερικές γραμμές που έγραψα εγώ, γράφτηκαν από τον τραγουδιστή μας τον Mario. Τη μουσική τη γράψαμε όλοι μαζί. Όλοι προέρχονται από το ίδιο είδος μουσικής Punk / Emo, από τότε που ήμασταν έφηβοι, αλλά η «γεύση» μας στη μουσική αναπτύχθηκε με την πάροδο των ετών σε πολλά διαφορετικά είδη. Αυτό είναι το ιδιαίτερο όταν γράφουμε τραγούδια. Δεν υπάρχει «αλφαβήτα», υπάρχουν μόνο τραγούδια Blackout Problems.
 
blackout2166

Ποια είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από το συγκρότημα; Τι είναι αυτό που σας εμπνέει να δημιουργείτε μουσική;
Κάνουμε μουσική εδώ και πολύ καιρό. Υπήρχε μια στιγμή πριν από μερικά χρόνια που αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε αυτό το μονοπάτι ως μουσικοί μαζί, ό,τι κι αν συμβεί. Τα 3/4 από εμάς εγκαταλείψαμε το πανεπιστήμιο για να διατηρήσουμε το όνειρο που έχουμε, ως μουσικοί. Προς το παρόν δεν είμαστε σε θέση να κερδίσουμε αρκετά χρήματα για να ζήσουμε από το συγκρότημα, αλλά μπορούμε να ζήσουμε για αυτό το συγκρότημα. Ελπίζουμε ότι αυτό θα αλλάξει κάποια στιγμή, αλλά είμαστε 100% χαρούμενοι και τιμάμε αυτό που έχουμε δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια, ακόμα κι αν δεν θα ζήσουμε ποτέ από αυτό το συγκρότημα. Είναι το πιο σημαντικό πράγμα για εμάς να είμαστε δημιουργικοί και ικανοποιημένοι με ό,τι κάνουμε. Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε.

Ποια είναι η γνώμη σου για τη μουσική βιομηχανία, τα κοινωνικά δίκτυα και το youtube; Μπορούν να βοηθήσουν μια μπάντα να προωθήσει το έργο τους;
Είναι σχεδόν αδύνατο να προωθήσεις τη δουλειά σου αυτές τις μέρες χωρίς τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Θα ήθελα πολύ να μπω σε μια χρονομηχανή για να πάω στις δεκαετίες του '50 μέχρι και του '90, για να δω πώς ήταν η ζωή πριν από όλα αυτά. Είναι τρελό το πόσο άξιζε η μουσική στο παρελθόν… Τώρα μιλάμε για 0,003367 σεντ ανά streaming στο Spotify. Αυτό είναι λυπηρό, αλλά από την άλλη πλευρά μπορείς να ακούσεις και να ανακαλύψεις τόσους πολλούς ταλαντούχους καλλιτέχνες μέσω των κοινωνικών δικτύων. Αυτό είναι καλό, αλλά τα μεγάλα αφεντικά πρέπει να αυξήσουν το ποσοστό πληρωμής! Το να λέτε "Οι καλλιτέχνες πρέπει να δουλέψουν σκληρότερα και να κυκλοφορήσουν περισσότερη μουσική αυτές τις εποχές" δεν είναι δίκαιο και δεν είναι ρεαλιστικό αν κοιτάξετε πόσο κοστίζει η παραγωγή σε στούντιο για παράδειγμα.

Πιστεύετε στην πρωτοτυπία της δουλειάς μιας μπάντας;
Δεν είμαι σίγουρος αν καταλαβαίνω σωστά την ερώτηση. Νομίζω ότι συγκροτήματα, καλλιτέχνες, μουσικοί, δεν χρειάζεται να ακούγονται το ίδιο όπως όταν ξεκίνησαν την καριέρα τους. Οι άνθρωποι αλλάζουν, οι επιρροές αλλάζουν, γιατί όχι και ο ήχος.

Θα μπορούσες να φανταστείς τον εαυτό σου χωρίς μουσική; Τι άλλο θα έκανες;
Νομίζω ότι η ζωή θα ήταν πιο βαρετή και από τώρα με τα lockdown.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

   We had the pleasure to present their “Dark” album a few days ago and we were tally “electrified” by their grandeur. Naturally, our next move was to get acquainted with the band and see where all this love for music comes from. Thus, we got in touch with Blackout Problems guitarist, Moritz Hammrich and we do thank Claudia Steinlechner, who made this interview possible. We hope to have the honor to see them live in our country, when we get back to normality.
 
blackout2167

How long did it take to conclude the album?
We started writing in December 2018. Our last song (Dark) was finished in March 2020. We hit the studio in April/May 2020 and shot all the videos from March 2020 to January 2021. During that we started writing and shooting a documentary (Dark Days) from May until December. „DARK“ is the biggest project we’ve ever done so far.

The “Dark” is a profound blame on all those responsible for the downfall of the world?
I think there’s a lot of interpretation in the meaning of „DARK“; the world we are living in right now, is from a certain perspective absolutely a DARK place, but DARK also can be a very personal feeling, which every listener has to explore for themselves. We love to let our audience decide themselves what the „DARK“ means to them.

Do you believe that there is a way to change all that after all?
I think that change is happening right now. We don´t notice all that, but I think we humans will drift in the right direction, regarding i.e the climate crisis. We don’t recognize history when it’s in the making, but we all do, every day. I believe in the good things that can happen, but we humans still have a lot to learn.

Do we also have to blame ourselves for this situation?
Well, if I look at the FFF Movement, I ask myself why I haven’t been on the streets when I was a teenager. Everybody need to decide for themselves how much you can do to stop the climate crisis or fight racism. But people have to start anywhere. I had to start anywhere. I think making people aware of the current global situation is a good start for us as a band.
 
blackout2168

Should we put thinking first and then acting? Do you think that we might be facing a totally different situation today?
I don’t think you can generalize that. There are a lot of topics you must act instantly, without thinking, I mean there’s no time to think when there are people drowning in the Mediterrean Sea, the European Union must act NOW without any compromises. There is always action and reaction in our world, a lot of things would be different if they would have made other decisions in the past. Imagine if Angela Merkel wouldn’t had open the borders in 2015… A lot of people would have been dead.

Which band members are mainly “responsible” for the libretto and the music?
All the lyrics, except from some lines I wrote, are written by our singer Mario. We wrote the music together. We all come from the same kind of Punk / Emo music, when we were teenagers, but our taste in music developed over the years in total diverse genres. Thats special when we are writing songs, there is no ABC of a Blackout Problems song.

What is the driving force behind the band? What is the thing that inspires you to make music?
We’re making music for a long time now. There was a moment, a couple of years ago, when we decided to go that path as musicians together, whatever may come. 3/4 of us quit the university to hold on to that dream we have, being a musician. At the moment we aren’t able to earn enough money to live by the band, but we can live for this band. We hope that will change sometimes, but we are 100% happy and honored what we´ve created over the last years, even if we will never live off this band. It’s the most important thing for us being creative and fulfilled with all we do. That isn´t always easy, but we keep on doing what we love.
 
blackout2166

What is your opinion about music industry? What about the social and youtube? Can they help a band to promote their work?
It’s almost impossible to promote your work these days without social media. I would love to sit in a time machine to check out the 50‘s – 90’s, to see how life was before all that. It’s insane how much music was worth of in the past. Now we are talking about 0,003367 cents per stream on Spotify. Thats fucking sad, but on the other hand you can listen to and discover so many talented artists via social media & streaming. Thats a good thing, but the big streaming bosses need to rise the payment! Saying „artists have to work harder and release more music these times“ is not fair and it’s not realistic if you look how much a studio production costs for example.

Do you believe in the originality of a band’s work?
I‘m not sure if I understand the question right. I think bands, artists, musicians don’t have to sound the same like when they started their career. People change, influences change, why no the sound.

Would you picture yourselves outside music? What would you do instead?
I think we would have a more boring life than we do now!

Mary Zarakoviti
 

Συνεντεύξεις