Συνεντεύξεις

loogoo

Black Swan - Συνέντευξη με το Reb Beach

 
   Με το που ήλθε το δελτίο Τύπου για τους Black Swan, καθώς και το άλμπουμ “Shake The World” για παρουσίαση, με το που προσέξαμε ποιοι αποτελούν τη μπάντα, ήταν πολύ φυσιολογικό να κολλήσουμε με το Reb Beach. Εννοείται πως και οι υπόλοιποι τρεις κύριοι είναι λατρεμένοι, ειδικά ο Jeff Pilson, τον οποίο είχαμε φιλοξενήσει πιο παλιά, αλλά εδώ μιλάμε για λατρεία δεκαετιών. Πέρα από το δίσκο που έβγαλε το supergroup, πέρα από όλα αυτά που έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει με τους Winger και τους Whitesnake, o «Παραλίας» της καρδιάς μας ευθύνεται για ένα instrumental που εδώ και τριάντα χρόνια σχεδόν κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στα instrumental που μου έχουν ταρακουνήσει τον κόσμο μουσικά. Το “Black Magic” είναι ένα θαυμαστό δείγμα μουσικής ευφυίας και είμαστε ευτυχείς που… Ναι, βγάλαμε και είδηση! Ο Reb ήταν πραγματικά απολαυστικός στην κουβέντα μας, έδειξε ότι είναι εξαιρετικός τύπος και πραγματικά ένα “Happy person”. Ίσως γι’ αυτό – πέρα από την απαράμιλλη τεχνική του – να τα πηγαίνει καλά με όλους όσους συνεργάζεται. Εύκολα από τις καλύτερες συνεντεύξεις που έχουμε κάνει και εύκολα μένουμε υπόχρεοι στο Λάμπρο Κόκκινο και τη Frontiers Music, που φρόντισαν να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη.
 
blackswan2013
Για να είμαι ειλικρινής, το “Black Magic” είναι το πιο αγαπημένο μου instrumental κομμάτι…
Wow! Αυτό είχε βγει πολλά χρόνια πριν! Πρέπει να είσαι πολύ μεγάλος σε ηλικία. (γέλια) Το είχα ηχογραφήσει σε ένα τόσο δα δωμάτιο, με ένα drum machine… Και τώρα το επανηχογράφησα για το καινούργιο instrumental solo άλμπουμ, το οποίο θα κυκλοφορήσει τον προσεχή Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο. Μόλις πριν λίγες μέρες κάναμε τη φωτογράφηση και το artwork… Είμαι πολύ ενθουσιασμένος με όλο αυτό. Και το “Black Magic” θα είναι εκεί μέσα. Και θα είναι πολύ καλύτερο, γιατί θα έχει κανονικά τύμπανα. Θα έχει κανονικό μπάσο. Παίζει μάλιστα ο Philip Bynoe, ο οποίος παίζει με το Steve Vai… Έγραψα ξανά και το “Cutting Loose”, ένα από κομμάτια του εκπαιδευτικού βίντεο που είχα κυκλοφορήσει και όλοι με ρωτούσαν γι’ αυτό. Έχω ενθουσιαστεί πολύ μ’ αυτή τη δουλειά κι ας λένε ότι οι instrumental δίσκοι δεν πουλάνε πλέον. Θα δούμε πώς θα πάει.

Τίνος ιδέα ήταν να μαζευτούν όλοι αυτοί οι φοβεροί καλλιτέχνες για τους Black Swan;
Είμαι σίγουρος ότι ήταν του Serafino (σ.σ. Perugino, το αφεντικό της Frontiers). O οποίος δουλεύει συνέχεια με το Jeff Pilson. Ο Jeff είναι σπουδαίος παραγωγός, έχει φτιάξει δικό του στούντιο και νομίζω πως ο Serafino έψαχνε να φτιάξει ένα καινούργιο project με το Jeff. Του λέει λοιπόν «Ποιους μπορούμε να φωνάξουμε για να φτιάξουμε ένα supergroup»; Εκείνη την εποχή ο Jeff κι εγώ περιοδεύαμε παρέα, με Foreigner και Whitesnake. Αυτό νομίζω πως τον έκανε να με σκεφτεί. Έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν, έχουμε γράψει τραγούδια μαζί και είναι πάντα μία πολύ ωραία εμπειρία να συνθέτω μαζί του. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που το έκανα. Επειδή ήθελα να ξαναδουλέψω με το Jeff. Με το Robin δεν γνωριζόμασταν πριν. Και ο άνθρωπος είναι ό,τι καλύτερο σε αυτό το άλμπουμ! Η φωνή του είναι απίστευτη!
 
blackswan2029
Ποιος σκέφτηκε το όνομα;
Ο Kip Winger! (πολύ γέλιο)

Σοβαρά;
Ναι!

Εντάξει… πρέπει να μας πεις πώς έγινε.
Α, δεν είναι και τόσο εντυπωσιακή ιστορία. Πήρα τηλέφωνο τον Kip και του είπα ότι «Χρειαζόμαστε όνομα γι’ αυτή τη μπάντα». Μου είπε καμιά εικοσαριά ονόματα, από το βιβλίο στο οποίο τα έχει σημειωμένα. Σαν συνθέτης ο ίδιος, έχει μαζέψει σ’ αυτό το βιβλίο ένα κατεβατό ονόματα. Ξεκίνησε λοιπόν να μου διαβάζει και όταν έφτασε στο “Black Swan”, φώναξα. “BLACK SWAN”! Και μου λέει «Δεν ξέρω αν θα σου το δώσω αυτό το όνομα. Είναι πολύ καλό»… Αν και αποτελεί τίτλο ταινίας, αλλά αυτό ήταν πολύ παλιά (σ.σ. δέκα χρόνια για την πλέον πρόσφατη, εβδομήντα οκτώ για την παλιά). Κόλλησα λοιπόν με το όνομα αυτό. Ξέρετε τι… Το να βρεις όνομα για μπάντα γίνεται όλο και πιο δύσκολο στις μέρες μας. Και συνήθως, στις μέρες μας, τα ονόματα συγκροτημάτων είναι όλο και πιο περίεργα, επειδή ακριβώς πρέπει να είναι. Όλα τα άλλα τα έχουν προλάβει.

Ναι, το έχουμε δει αυτό να συμβαίνει…
Ήθελα ο κύκνος στο εξώφυλλο να έχει δόντια και να βγαίνουν φλόγες από το στόμα του. Πώς κάνεις λοιπόν έναν κύκνο να φαίνεται Rock; Δεν ξέρω… Προσπάθησαν στο artwork να τον κάνουν να φανεί όσο πιο πολύ Rock μπορούσαν.

Είμαστε σίγουροι ότι θα θέλατε να παίξετε από αυτό το άλμπουμ live. Λόγω της πανδημίας, έχετε κάποια μελλοντικά πλάνα; Γιατί όλοι σας είστε πολύ απασχολημένοι με τις main μπάντες.
Κοίτα, δεν νομίζω ότι υπήρχε κάποιο πλάνο, ούτε καν πριν την πανδημία. (γέλια) Κανείς μας δεν περιοδεύει πιο πολύ από το Jeff Pilson. Εγώ πάλι ήμουν κλεισμένος όλο το χρόνο, με Winger και Whitesnake. Και προκειμένου να γίνει κάτι με τους Black Swan, θα έπρεπε το πρόγραμμα του καθενός από εμάς να είναι ανοιχτό. Πρέπει να μάθεις τα τραγούδια, θα πρέπει να κάνεις πρόβες, θα πρέπει πάλι να έχεις προτάσεις για πάνω από δύο live, για να αξίζει τον κόπο. Με την πανδημία όμως, ίσως να έχομε τύχη σαν Black Swan, για να παίξουμε. Νομίζω ότι το άλμπουμ έχει πάει πολύ καλά για τη Frontiers και έτσι υπέγραψα συμβόλαιο για ακόμα ένα δίσκο. Και αυτός ο δίσκος ξεκινά από μένα. Όταν ήταν να ξεκινήσω με τους Black Swan, o Jeff μου είπε «Το ξέρεις ότι γράφεις εσύ γι’ αυτό το δίσκο, έτσι»; Η βάση είναι τα riff και έφερα μαζί μου κάμποσα τότε. Γι’ αυτό το λόγο ήμαστε σε θέση να γράψουμε όλο το άλμπουμ σε δέκα μέρες.
 
blackswan2030
Σε δέκα μέρες;
Ναι, τη μουσική τη γράψαμε μέσα σε δέκα μέρες. Είχα πάει προετοιμασμένος και ο Jeff είναι μεγαλοφυία! Είναι απίθανος παραγωγός και ενορχηστρωτής. Πήρε τις ιδέες μου και ήξερε ακριβώς τι να τις κάνει.

Ποιος ήταν «υπεύθυνος» για τους στίχους του άλμπουμ;
Ο Robin. Εκείνος τα κανόνισε αυτά. Εγώ προσωπικά δεν είμαι στιχουργός. Ο Robin έγραψε τους στίχους και βρήκε τις μελωδίες των φωνητικών. Πρότεινα κάποιες μελωδίες στον ίδιο για το άλμπουμ, θα έπρεπε όμως να είναι και εκείνος άνετα όταν τις τραγουδούσε. Έτσι λοιπόν, ανέλαβε εκείνος τις μελωδίες και εγώ είχα την ευχαρίστηση να εκπλήσσομαι κάθε φορά που εκείνος μας έστελνε κάτι.

Όταν ηχογραφούσατε, έστελνε ο καθένας τα μέρη του στο Jeff;
Ναι… Ξέρετε πώς γίνεται πια. Ο καθένας γράφει τα δικά του ξεχωριστά. Εγώ κι ο Jeff γράψαμε live. Ηχογραφήσαμε στο ίδιο δωμάτιο. Το ίδιο κάνουμε και με τους Winger. Τα τύμπανα γράφουν τελευταία.

Και με τους Whitesnake;
Εεε… κανένα σχόλιο. (ΠΟΛΛΑ γέλια) Θα πρέπει να ρωτήσεις το David γι’ αυτό το θέμα.

Μας είπε προηγουμένως πως γράφετε τα τύμπανα τελευταία;
Ναι, σωστά.
 
blackswan2031
Γιατί πάντα νόμιζα ότι αυτό γινόταν ακριβώς αντίθετα. Ότι οι drummer γράφουν πρώτοι.
Ξέρεις… τα τύμπανα είναι κακό σπυρί στον κώλο…

Ναι, είναι. (γέλια)
Ναι! Δεν θα ήταν λοιπόν καλύτερα για το drummer να παίξει πάνω σε ένα ολοκληρωμένο προϊόν, ώστε να ξέρει πού να τονίσει, όσον αφορά τα σόλο στις κιθάρες, τα φωνητικά και να ξέρει πού έχουν μπει οι φωνές; Νομίζω ότι θα τον ενέπνεε σαν μουσικό ακόμα περισσότερο, από το να παίξει πάνω σε ένα ακατέργαστο μπάσο ή μια ακατέργαστη κιθάρα, που μπορεί να μην καταλήξουν καν να μπουν έτσι στο δίσκο.

Θα έλεγες πως θα νιώθουν πιο άνετα, παίζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο;
Ξέρετε… Ο καλύτερος τρόπος είναι να ηχογραφεί η μπάντα live. Όλη η μπάντα. Αλλά κάτι τέτοιο είναι μεγάλος μπελάς, επειδή όλοι θα πρέπει να έχουν τα κατάλληλα μικρόφωνα και επειδή όλοι θα πρέπει να είναι απομονωμένοι. Δεν θέλεις με τίποτα να βγαίνουν οι κιθάρες στα μικρόφωνα των τυμπάνων.

Είπες προηγουμένως πως ήσουν κλεισμένος για όλο το χρόνο. Λόγω της πανδημίας, έχουν πάει όλες οι ημερομηνίες, με Winger και Whitesnake, για το 2021;
Κανείς δεν ξέρει. Με τους Whitesnake, ναι, ισχύει αυτό. Ο David ακύρωσε την περιοδεία για φέτος. Βγήκε και δημόσια ανακοίνωση. Οι Winger απλά περιμένουν να ανοίξει το πρώτο club που θα πει Okay. Live σε ανοιχτό χώρο, με δυο μέτρα απόσταση. Περιμένουμε. Μόλις ξεκινήσει, το βουτήξαμε!
 
blackswan2032
Ποια είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από έναν πραγματικά εκπληκτικό κιθαρίστα και σπουδαίο συνθέτη; Τι είναι αυτό που σε κάνει να συνεχίζεις να κάνεις μουσική;
Είναι αυτό που τελικά μπορώ να κάνω. Είχα πάει σε ένα από εκείνα τα μέρη που κάνουν τεστ δεξιοτήτων, για να δουν για ποιες δουλειές κάνεις. Να δουν για τι πράγμα είσαι ικανός. Ο πατέρας μου με είχε πάει τότε. Και στο τέλος, μετά τα τεστ, είπαν στο μπαμπά μου «Εεε, κύριε Beach; Ο γιος σας δεν έχει καμία δεξιότητα. Δεν είναι ικανός για τίποτα. Εκτός από ΕΝΑ πράγμα». Κι αυτό ήταν η μουσική. Γιατί σε όλα εκείνα τα τεστ είχα πετύχει 99% στο ρυθμό και 100% στη μελωδία. Και ο μπαμπάς μου με στήριξε πολύ. Έπαιζα πιάνω από τεσσάρων ετών και οι γονείς μου νόμιζαν ότι ήμουν ιδιοφυία, αλλά δεν ήμουν. Απλά είχα καλό αυτί. Και λόγω αυτού του αυτιού, μπορώ να εμπλέκομαι σε κάθε περίπτωση μουσικής κατάστασης και να την κάνω να δουλέψει, ακόμα κι αν δεν έχω το μέγεθος της θεωρητικής γνώσης. Μαθαίνεις στην πορεία. Πρέπει απλά να μάθεις και να ξεκινήσεις από το μηδέν. Και είμαι χαρούμενος σαν άνθρωπος. Αυτό βοηθάει.

Κώστας Κούλης, Μαίρη Ζαρακοβίτη

   When we found out about Black Swan and the Press release arrived to introduce and clarify, the moment we published the “Shake The World” album review, we were just stuck with the idea to interview Reb Beach. Naturally we highly value all four virtuoso gentlemen in the band and a few years ago we had the pleasure to interview Jeff Pilson, but this is something entirely different. This is an artist we adore for decades now. Apart from the Black Swan supergroup, apart from all the wonderful things he’s done and still doing with Winger and Whitesnake, Richard Earl Beach Jr. is responsible for an instrumental truck, which has rocked my world, almost thirty years ago and proudly continues to hold the pole position. “Black Magic” is a phenomenal piece of musical genius and we are just happy that… Well, you have to read about that! Reb was uniquely fantastic throughout the entire interview, showing us he totally is an amazing guy and truly a happy person. Maybe that is also an essential reason – following his unparalleled technique – he is getting along fine with all his collaborators. One of the best interviews we have ever conducted; tons of thanks are in order for Lambros Kokkinos and Frontiers Music, who made possible to do this interview.

To tell you the truth, “Black Magic” is my most beloved instrumental piece of music ever…
Wow! That’s a long time ago! You must be on the older side. (laughs) That was recorded in a very tiny room, with a drum machine… And I just re-recorded it for my new instrumental solo album, coming out maybe August or September. Just did the photo shoot for the artwork and everything… And I’m really excited about that. But yeah! “Black Magic” is on there. It’s so much better cuz it’s real drums, it’s a real bass player. Philip Bino, who plays with Steve Vai… I also did “Cutting Loose”, which was a song off my instructional video and everyone was asking about it. I’m excited about this record. They say that instrumental records don’t sell these days. We’ll see how it goes with that.

Whose idea was it to gather up all these amazing artists for Black Swan?
I’m sure it was Serafino (e.n. Perugino, Frontiers' boss). He works with Jeff Pilson all the time. Jeff is a great producer and he has his own studio and I think that Serafino was looking for a new project with Jeff and he said “Who can we put together for a supergroup?” and at the time Jeff was on tour with me, with Foreigner and Whitesnake. I think that’s what made him think of me. Also, we have written together and it was such a great experience to write with Jeff. That’s the main reason I did it. Cuz I wanted to write with Jeff again. And I was unfamiliar with Robin. And he’s the best part of the album! His voice is incredible!
 
blackswan2033
And who came up with the name?
Kip Winger! (big laughs)

Really?
Yeah!

Okay… You need to tell us how that happened.
It’s not that exciting. I called Kip and I said “We need a name for this band”. He gave me about twenty names from his book. He’s a composer and he’s got all these names. He’s got about a hundred song names he hadn’t used and started reading them off to me. And when he said “Black Swan”, I was like “BLACK SWAN”! And he said “I don’t know if I’m gonna give this name to you; it’s a pretty good one”… Even though it was a movie, that was a long time ago. So it stuck with the me and it was the best he read to me. Cuz band names are super hard and band names get weirder these days, because they have to be. Everything else is already been taken.

Yeah, we see that happen…
I wanted the swan to have teeth and fire coming out off his mouth. How do you make a swan look Rock? I don’t know… They tried to make it as Rock as they could.

I’m sure you guys wanted to play this album live. Due to the pandemic, do you have any future plans for this one? Cuz you are all pretty busy with your main bands.
Well, I’m not sure there was a plan, even before the pandemic. (laughs) No one tours more than Jeff Pilson. I was booked all year solid, with Winger and Whitesnake. And for Black Swan to do something, everyone’s schedule had to be open. You gotta learn all the songs, you gotta have rehearsals and you gotta have more shows than two shows! It wouldn’t be worth all the trouble. But now that this has happened, maybe there’s more of a chance for Black Swan to play. I think the album has done pretty well for Frontiers and I signed a contract where I have to write another album. And it starts with me. When I got there, Jeff told me “You know you’re writing this record, don’t you”? It starts with guitar riffs and I brought some guitar riffs with me. And that’s how we were able to write the whole album in ten days.

Ten days?
Well, we wrote the music in ten days. I came in prepared and Jeff is a genius! He’s an amazing producer and arranger. So he took my ideas and knew exactly where to go.
 
blackswan2034
Who’s responsible for the lyrics of the album?
Robin. You gotta talk to Robin about that. I’m not a lyricist. Robin did the lyrics and the melodies. I would suggest some melodies but Robin had to be comfortable with them when singing. So he did the melodies and I had the pleasure to be surprised when hearing what he came up with.

When you recorded the whole album, everybody did their parts and sent the tracks to Jeff?
Yeah… You know how it’s done these days. Everybody is doing their parts separately. It was live with me and Jeff. Recording in the same room. It’s the same we do with Winger. Drums last.

And with Whitesnake?
Ehm… no comment. (huge laughs) You gotta ask David about that.

You said that with Winger the drummer comes last to record?
Yes, that is correct.

Cuz I was always thinking the other way around… That drummers record first.
You know… drums are a bit of a pain in the ass…

Yes, they are. (laughs)
Yeah! Wouldn’t it be better for the drummer to play to a finished product, so he would know where to add nuances to the guitar solos and vocals and know where vocals are gonna be? I think that would inspire him as a musician more, than just playing to a rough bass and guitar parts that may not even end up to be the finished product.

Do you think they will feel more comfortable, playing that way?
You know, the best thing is to record the whole band live. But it’s a pain in the ass, because everything has to be mic-ed up and isolated. You don’t want the guitars bleeding into the drum mics.
 

You said earlier that you are booked for the whole year. Due to the pandemic, are all your Winger and Whitesnake scheduled dates are going to be move to 2021?
Oh, nobody knows. Regarding Whitesnake, yes. David cancelled the year. He did that publicly. Winger is just waiting for the first club to say Okay. Outdoors show, six feet apart. Winger is just waiting. As soon as we get it, we are hitting it!

What is the driving force behind a truly amazing guitarist and great songwriter? What is the one thing keeps you going on, creating music?
Because it’s all I can do. I went to one of these aptitude-test places, where they test you for job placements. And see what your abilities are. My father took me to this place. And at the end of the test, they said to my father “Ehm, Mr. Beach? Your son has no aptitudes whatsoever. He’s not capable for anything. Except for ONE thing”. And that’s music. Because I scored 99% rhythm, 100% melody in all these musical tests. And my father was very supportive. I was playing the piano when I was four years old. My parents thought I was a prodigy, but I wasn’t. I just had a good ear. And because of this I’m able to insert myself into any kind of musical situation and make it work, even without the big knowledge of music theory. You learn as you go along. You just gotta learn and start from the bottom. And I’m a happy person, so that helps.

Costas Koulis, Mary Zarakoviti
 

Συνεντεύξεις