Άρθρα Μουσικής

loogoo

Slash - It's Not A Lie

 
slashtop   slash1
Ελάχιστοι θα μπορούσαν ίσως να φανταστούν την πορεία του Slash μετά τους Guns N’ Roses  να είναι τόσο λαμπρή και πετυχημένη. «Ήταν ένα απίστευτα ενδιαφερον ταξίδι από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 περίπου, περίοδος κατά την οποία αποφάσισα να αφήσω τους Guns N’ Roses και να αναζητήσω τη μοίρα μου. Η αλήθεια όμως είναι πως ουδέποτε σταμάτησα να σκέφτομαι τι πραγματικά ήθελα να κάνω στο μέλλον. Θα τα καταφέρω; Θα αποτύχω; Θα αρέσει στον κόσμο; Θα αισθάνομαι, εγώ προσωπικά, μουσικά ευτυχισμένος; Άρχισα να παίζω δεξιά και αριστερά με διάφορους μουσικούς, ακολουθώντας κατά βάση τη μούσα μου. Ωστόσο είναι πραγματικά η πρώτη φορά, που πιστεύω πως έχω βρει αυτό ακριβώς που έψαχνα και είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος με ότι κι αν κάνω».
 
   Όσοι γνωρίζουν στον ελάχιστο βαθμό τον Slash, γνωρίζουν πως είναι ένας άνθρωπος ταπεινός, που του αρέσει να δουλεύει ομαδικά και έχει στηρίξει ολόκληρη την καριέρα του στο συναίσθημα. Ακολουθεί πάντα το ένστικτό του και κάνει ότι του πει η καρδιά του. Όταν το κλίμα ανάμεσα σε αυτόν και τον Axl Rose είτε παραμένει ψυχρό μετά από 15 ολόκληρα χρόνια είτε δεν έχει αλλάξει στον παραμικρό βαθμό, είναι εξαιρετικά δύσκολο για κάποιον να πιστέψει, πως ο Slash θα άφηνε στην άκρη όλες τις άλλες ασχολίες του (έχει δημιουργήσει στον ενδιάμεσο και τη δική του εταιρεία παραγωγής ταινιών και εντός της χρονιάς αναμένεται το πρώτο του φιλμ) και να κοιτάξει στο παρελθόν, αναστένοντας μία εκδοχή των Guns N’ Roses, για την οποία σίγουρα δεν θα είχε τον μουσικό έλεγχο στο απειροελάχιστο. Music is fun – αυτό ήταν από πάντα και παραμένει το μότο του σγουρομάλλη κιθαρίστα.
slashfacebookbanner
   slash2Θυμάμαι τον εαυτό μου να ακούει πριν 2 περίπου χρόνια τον πρώτο προσωπικό του δίσκο (“Slash”) και κυριολεκτικά να ενθουσιάζομαι από τη δυναμική ορισμένων συνθέσεων, οι οποίες κακά τα ψέμματα θα μπορούσαν άνετα να γίνουν τεράστιες επιτυχίες. Το πρόσφατο βίντεο για το καταπληκτικό “Gotten” αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα, ενώ ας μην ξεχνάμε επίσης τα “Ghost”, “Crucify The Dead” & “Promise”. Γράφοντας την περίοδο εκείνη για το ελληνικό Rock Hard είχα παρομοιάσει αυτό που είχε κατά νου ο Slash, με τις ενέργειες του θρύλου της κιθάρας, Carlos Santana! Η επιτυχία του “Slash” υπήρξε πολύ μεγάλη και η προώθηση αυτού υποδειγματική. Η marketing καμπάνια για το δίσκο, όπως στήθηκε από τη δισκογραφική εταιρεία και το management του καλλιτέχνη, ήταν εξωπραγματική και κυριολεκτικά ότι αρτιότερο έχουμε δει στο συγκεκριμένο χώρο από την εποχή του “St. Anger” ίσως. Η μεγάλη διαφορά έγκειται βέβαια στο γεγονός, πως οι άνθρωποι του Slash διαφήμιζαν και εργάζονταν για ένα φανταστικό δίσκο, ενώ οι αντίστοιχοι των Metallica για την πιο αδύναμη στιγμή των τελευταίων (μέχρι να βγει το “Lulu” βέβαια).
 
   Ο θόρυβος που έχει ήδη δημιουργηθεί με το “Apocalyptic Love” είναι τεράστιος και οι προσδοκίες ακόμη μεγαλύτερες. Το νέο άλμπουμ αναμένεται, εφόσον όλα πάνε καλά, να ξεπεράσει σχετικά άνετα τον προκάτοχό του και να θέσει τις βάσεις μιας νέας καριέρας, ως απλό μέλος συγκροτήματος και πάλι (μετά τους Guns N’ Roses, Slash’s Snakepit & Velvet Revolver) για τον Slash. Για την ποιότητα του μουσικού υλικού, πέρα από το συνθετικό δίδυμο των Slash & Myles Kennedy εγγυάται και ο παραγωγός Eric Valentine, για τον οποίο τόσα απίθανα πράγματα έχουν ακουστεί τελευταία. «Ολόκληρο το άλμπουμ ηχογραφήθηκε ζωντανά, με τη μπάντα στημένη και να παίζει μέσα σ’ένα μεγάλο δωμάτιο. Ο Slash έπαιζε τα σόλος του ζωντανά, ενώ ο ντράμερ βαρούσε αλύπητα. Τα φωνητικά ηχογραφήθηκαν ξεχωριστά, διότι ο Myles Kennedy ανέλαβε και τις δεύτερες κιθάρες. Είχαμε το μπάσο του Todd Kerns, τα τύμπανα του Brent Fitz και δύο κιθάρες ζωντανά επομένως. Κανένα από τα κιθαριστικά σόλος δεν ηχογραφήθηκε ξεχωριστά μόνο του», δηλώνει ο «δημιουργός» του γρανιτένιου ήχου του “Apocalyptic Love”. Αυτό είναι σαφέστατα κάτι που αποτυπώνεται στο άλμπουμ και κάνει τη μεγάλη διαφορά. Ο Slash προσθέτει μάλιστα, «ο Eric Valentine δημιούργησε αυτό το μικρό δωμάτιο μέσα στη μεγάλη αίθουσα, το οποίο ονομάσαμε Slash Box, οπότε είχα τη δυνατότητα κλεισμένος εκεί να παίζω τα μέρη μου, απομονωμένος, έχοντας όμως οπτική επαφή από το παράθυρο με την υπόλοιπη μπάντα ... και λειτούργησε άριστα η όλη φάση».   
slashmiddle2
  slash3 Όταν όλα τα φώτα σβήσουν και οι θεατές αποχωρήσουν, ο Saul Hudson παραμένει ένας καθημερινός τύπος, ο οποίος αρέσκεται να ασχολείται με πράγματα, όπως ολόκληρος κόσμος. «Είναι γεγονός πως χρησιμοποιώ το twitter και το facebook καθημερινά και έχω δημιουργήσει ένα τεράστιο fan base εκεί. Με βοηθάνε να είμαι σε συνεχή επαφή με τους ακροατές μου. Ποτέ δεν είχα πρόθεση να αποξενωθώ, αντιθέτως μου αρέσει να τους ενημερώνω για ότι κι αν κάνω. Είμαστε σε όλη αυτή τη φάση μια τεράστια παρέα και περνάμε καλά», αυτό δεν είναι άλλωστε που μετράει πάνω απ’ όλα; Ακόμη πιο ταπεινός από τον Slash όμως είναι ο τραγουδιστής της μπάντας, Myles Kennedy, ο οποίος πάρα το θόρυβο που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από το όνομά του, δείχνει να μη μπορεί να συνηθίσει την έντονη προβολή στον τύπο. Μιλάει λίγο, διότι προστατεύει τη φωνή του, δουλεύει ακατάπαυστα, βρίσκεται όλο το χρόνο είτε επάνω σε μια σκηνή είτε μέσα στο στούντιο τραγουδώντας. «Βασικά επικοινώνησα με τον Myles τυχαία, κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του προηγούμενού μου άλμπουμ», θυμάται ο Slash. «Του έστειλα ένα από τα κομμάτια πάνω στα οποία δούλευα, το οποίο εξελίχθηκε στην πορεία στο “Starlight”. Όταν άκουσα τι μου είχε στείλει πίσω, σκέφτηκα απευθείας «ουαου, αυτό είναι πολύ καλό», οπότε ρώτησα απευθείας και τη γνώμη του Eric Valentine. Ζητήσαμε στη συνέχεια από τον Myles να έρθει στο Λος Άντζελες. Εμφανίζεται λοιπόν κάποια στιγμή αυτός ο ντροπαλός, ήρεμος και ήσυχος τύπος και συνθέτουμε με τη μία το “Back From Cali”. Η επόμενη ερώτησή μας ήταν αν αισθανόταν έτοιμος να περιοδεύσει και χάρηκα τρομερά όταν πληροφορήθηκα, πως η απάντησή του ήταν θετική. Από εκείνο το σημείο και μετά ξεκίνησε η αναζήτηση των υπολοίπων μελών. Ανάμεσα στα εκατοντάδες τηλεφωνήματα που δεχόμουν για τον έναν ή τον άλλον, που όφειλα να δω και να τσεκάρω, πολλά μου ανέφεραν το ίδιο όνομα : τον Brent Fitz. Δεν τον γνώριζα, επειδή όμως κάποια στιγμή έτυχε να είμαι στο Λας Βέγκας, πήγα να τον δω και τα είπαμε. Ήρθε κι αυτός στο Λος Άντζελες, αναγκαστικά θα έλεγα, και παίξαμα για ένα απόγευμα. Με κέρδισε απευθείας με το τρομερό σέξυ, ροκ, παίξιμό του. Στο μπάσο είχαμε αρχικά τον Dave Henning από τους Big Wreck, αναζητούσα όμως κάτι «σκληρότερο», οπότε ο Brent ήταν αυτός που είπε «γνωρίζω αυτόν τον τύπο, τον Todd Kerns», οπότε έσκασε μύτη ο τελευταίος και η μαγεία ήταν απευθείας εκεί. Είναι ένας γαμημένα καλός τραγουδιστής επίσης. Υπάρχουν μέρη στο νέο δίσκο, στα οποία ο Todd ντουμπλάρει τον Myles και το αποτέλεσμα είναι απλά μαγευτικό».
 
slash4   Ο Slash με τη μπάντα του όργωσε κυριολεκτικά τον πλανήτη ολόκληρο για δύο σχεδόν χρόνια, στο μεσοδιάστημα των οποίων και στα διαλείμματα ανάμεσα στις εμφανίσεις τους, ενώ ο Myles Kennedy ήτανε ενεργός με τους Alter Bridge, ο σγουρομάλλης κιθαρίστας ασχολούνταν όπως πάντα με το promotion του ονόματός του (έχει προβεί σε πλήθος φιλανθρωπικών κινήσεων κι όχι μόνο πρόσφατα) και όλοι μαζί στη συνέχεια συνέθεσαν, ενορχήστρωσαν και ηχογράφησαν το ολοκαίνουργιο “Apocalyptic Love”. Η διαδικασία ηχογράφησης ξεκίνησε με demos τον Οκτώβριο του 2011 και ολοκληρώθηκε με τη μίξη και το mastering το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου. «Τζαμάραμε και πετούσα riffs, συγχορδίες και σκόρπιες ιδέες στον Myles. Αυτός ξεκινώντας από εκεί και όντας ένας φανταστικός στιχουργός, σχεδόν αστείρευτος θα έλεγα, άρχισε να δίνει μορφή στα κομμάτια». Ένα από τα πολύ ιδιαίτερα νέα τραγούδια είναι και το “Not For Me”, για το οποίο δήλωσε σχετικά στο Revolver Mag ο τραγουδιστής των The Conspirators. «Μάλλον πρόκειται για το αγαπημένο μου. Οι στίχοι προήλθαν ύστερα από συζητήσεις που είχα με τον Slash, αναφορικά με ορισμένες άσχημες συμπεριφορές του κατά το μακρινό παρελθόν, όπως αυτός μου τις εκμυστηρεύτηκε βέβαια, σε συνδυασμό με δικές μου προσωπικές εμπειρίες. Πέρασα μια ιδιαίτερα σκοτεινή περίοδο πριν 12 χρόνια περίπου, πειραματιζόμενος με πράγματα που δεν θα έπρεπε και που πραγματικά δε λειτούργησαν για εμένα. Το κομμάτι σχετίζεται με το γεγονός πως ήταν ώρα να ξυπνήσω, να συνέλθω και να ακολουθήσω μία διαφορετική πορεία στη ζωή μου. Θεωρώ πως είναι μία φάση, την οποία διέρχονται αρκετοί άνθρωποι, όχι μόνο καλλιτέχνες». Ο Myles Richard Kennedy προφανώς και αναφέρεται στις «δύσκολες στιγμές» που πέρασε μετά τη διάλυση των The Mayfield Four και ενώ έπασχε από ένα σοβαρό πρόβλημα ακοής, το οποίο τον είχε ρίξει σε βαθιά κατάθλιψη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αποτέλεσμα αυτού βέβαια ήταν και να αρνηθεί την πρόταση να δοκιμάσει τις δυνάμεις του με τους Velvet Revolver. Ποιος γνωρίζει άραγε τι θα συνέβαινε σε περίπτωση, που ο Myles ήταν “ready to go” τότε και δεχόταν την πρόκληση;
slashmiddle
slash5   Η απλή έκδοση του “Apocalyptic Love” αναμένεται να περιλαμβάνει 13 συνθέσεις, ενώ 2 επιπλέον θα βρίσκονται στο CD του Classic Rock Magazine. «Αρχικά πίστευα πως θα δημιουργήσουμε ένα δίσκο 8 ή 10 κομματιών, ωστόσο προέκυψε να έχουμε αρκετό υλικό στα χέρια μας. Το θέμα είναι ότι δεν ήθελα να αφήσω τίποτα εκτός και να πεταχτεί. Οπότε καταλήξαμε με 15 τραγούδια στο τέλος, τα οποία ανέλαβα με τον Eric Valentine να βάλουμε σε μια σειρά. Θα φροντίσουμε ώστε να είναι εύκολο για τον κόσμο να τα αποκτήσει πάντως όλα», δηλώνει σχετικά ο Slash, αν και οφείλει να σημειωθεί πως εισερχόμενοι στο στούντιο, το φθινόπωρο του 2011, μιλούσαν για 17-18 νέες συνθέσεις.
 
   Ο παραγωγός Eric Valentine αποτελεί ένα όνομα στο οποίο οφείλουμε να σταθούμε και να αναφερθούμε λίγο παραπάνω. Προσωπική επιλογή του ίδιου του Slash ήδη από το πρώτο του προσωπικό άλμπουμ δείχνει να έχει κερδίσει εύκολα την εμπιστοσύνη και το θαυμασμό ολόκληρης της μπάντας ... κι όχι μόνο. «Ο Eric είναι πολύ μουσικός τύπος. Εκτιμάει την καλή και ποιοτική μουσική άσχετα από το είδος αυτής και μου μοιάζει αρκετά στον συγκεκριμένο τομέα. Γουστάρω όλα τα είδη μουσικής εφόσον προέρχονται από την καρδιά και είναι καλοπαιγμένα. Ο Eric είναι έτσι ακριβώς, είναι όμως ταυτόχρονα και σπουδαίος τεχνικός ήχου. Διαλύει τα πάντα και μετά τα ξανασυναρμολογεί. Γουστάρει το rock n’ roll, είναι η ζωή του ολόκληρη. Όλη η δουλειά στο “Apocalyptic Love” έγινε αναλογικά». Εύκολα αντιλαμβάνεται λοιπόν κάποιος πως ο Slash και οι άνθρωποι γύρω του δεν έχουν αφήσει τίποτα στην τύχη. Η επιτυχία (ή μη) του δίσκου είναι καθαρά συλλογική δουλειά και ο καθένας έχει παίξει το δικό του μικρό ή μεγάλο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Έχουμε να κάνουμε με μία μπάντα πλέον! Slash featuring Myles Kennedy & The Conspirators! Βίντεος 2-3 λεπτών διάρκειας διαρρέουν από τον Φεβρουάριο ήδη στο διαδίκτυο κρατώντας το ενδιαφέρον του κοινού ζωντανό και την αγωνία στα ύψη μέχρι το τελευταίο δεκαήμερο του Μαίου, οπότε και άπαντες πλέον θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν και να απολαύσουν το “Apocalyptic Love”.
 
Μίλτος Λυμπιτσούνης
slashbottom

Άρθρα Μουσικής

Facebook Comments