Άρθρα Μουσικής

loogoo

Rogue One: The music

 
   Όπως κάθε καλός geek στα mid 30’s, είμαι κι εγώ fan με το Star Wars και με οτιδήποτε σχετίζεται με αυτό. Περίμενα να βγει στους κινηματογράφους το Rogue One για να το δω απερίσπαστος και χωρίς να έχω προϊδεαστεί με οποιαδήποτε πτυχή του, πολλώ δε μάλλον με τη μουσική, καθώς έχω ιδιαίτερη αγάπη στο John Williams και δεν ήθελα να είμαι προκατειλημμένος αρνητικά με τη μουσική του έργου.
 
rog01
   Τη μουσική την έχει αναλάβει ο Michael Giacchino, ο οποίος έχει κάνει πολλά επιτυχημένα soundtracks, όπως για παράδειγμα για τις ταινίες Mission: Impossible III, The Incredibles, Ratatouille, Up, John Carter, Dawn of the Planet of the Apes, Jurassic World, Inside Out, Zootopia, Doctor Strange και άλλες, ανάμεσά τους και τα Star Trek και Star Trek Into Darkness.
 
   Η επιλογή του Michael Giacchino ως συνθέτη του soundtrack έγινε μόλις τρεις μήνες πριν την κυκλοφορία. Αρχικά είχε ανατεθεί στον Alexandre Desplat, αλλά λόγω καθυστέρησης στα γυρίσματα, ο χρόνος που απέμεινε για τη δημιουργία της μουσικής δεν επέτρεψε στο Desplat να είναι διαθέσιμος εκείνη την περίοδο.
 
   Η επιλογή της παραγωγής δικαιώθηκε κατά τη γνώμη μου. O Giacchino χειρίστηκε με πολύ μεγάλο σεβασμό τα θέματα – μνημεία του Williams και οι ενορχηστρώσεις του ήταν εκπληκτικές.
 
rog02
   Ήμουν πολύ περίεργος να δω πόσο πιστά θα ήταν τα θέματά του στα αρχικά. Διαπίστωσα διάφορα πολύ τιμητικά, για το συνθέτη, γεγονότα. Είχε χρησιμοποιήσει τα περισσότερα θέματα με συνέπεια σε σχέση με το ρόλο τους (δηλαδή σε άμεση συνάρτηση με το σκοπό που είχαν πρωτοδημιουργηθεί) και οι παραλλαγές που τους έκανε δεν είχαν αλλοιώσει καθόλου το χαρακτήρα τους, παρόλο που ορισμένα εξ αυτών σε πρώτο άκουσμα ήταν σχεδόν αγνώριστα.

   Ακούστε ενδεικτικά πόσο όμορφα μπλέκουν οι παλιές γνώριμες μελωδίες μέσα στο ορχηστρικό πλαίσιο που τις εντάσσει ο Giacchino.
 

Πρόκειται για το παλιό καλό “Imperial March” (το θέμα του Darth Vader) με μία πιο σύγχρονη εκδοχή.
 
Εδώ είναι το παλιό.
 

   Υπήρξαν και πολλές αυθεντικές στιγμές του συνθέτη, στις οποίες κινήθηκε πιο ελεύθερα και δημιούργησε καινούρια θέματα. Ένα καλό παράδειγμα είναι το ακόλουθο με τίτλο “Your Father Would Be Proud”. Στο τέλος ακούμε πάλι αναφορές σε παλαιότερα θέματα.
 

Ο Giacchino έκανε εξαιρετικές ενορχηστρώσεις στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Πολλές θύμιζαν αρκετά το στυλ του Williams με τις πυκνές και αντιστικτικές γραμμές με τις ακροβασίες ανάμεσα στις βασικές αρμονικές γραμμές των θεμάτων αλλά και σε πιο ατονικά ακούσματα. Μερικά σημεία όμως έφεραν περισσότερο το στυλ του Giacchino και αυτό ήταν κάτι το αναζωογονητικό και ενδιαφέρον. Μια ανάλογη στιγμή θα χαρακτήριζα την παρακάτω. Εδώ θα βρείτε μετά το τέταρτο λεπτό μία μελωδία, η οποία ξεκάθαρα έχει προέλθει από την απόπειρα παραλλαγής στο θέμα τίτλων των υπολοίπων επεισοδίων.
 

   Μπορώ να πω ότι η παραλλαγές στο κεντρικό θέμα (θέμα τίτλων) ήταν οι μόνες που δεν με ενθουσίασαν. Ο συνθέτης κράτησε τον ηρωικό χαρακτήρα αλλά η μελωδική γραμμή ήταν αδύναμη και όχι πολύ χαρακτηριστική (βεβαίως είμαστε επηρεασμένοι από το πασίγνωστο θέμα του Star Wars, το οποίο είναι ιδιαιτέρως επιτυχημένο). Άλλο ένα στοιχείο που δεν με ενθουσίασε ιδιαίτερα ήταν η συχνή χρήση των κρουστών τύπου “taiko drums”, πράγμα που θεωρώ υπερβολικό να γίνεται με τέτοια συχνότητα στο σύγχρονο κινηματογράφο.

   Σε γενικές γραμμές όμως η μουσική ήταν εκπληκτική και η πλοκή σε ανταμείβει. Σας εκλιπαρώ να μην το δείτε σε κινηματογράφο με παλιό σύστημα σύστημα 3D, γιατί έκανα αυτό το λάθος και πέρασα τα επτά πρώτα λεπτά προσπαθώντας να περιορίσω τις αντανακλάσεις για να δω καλά. Αφού κατέληξα σα μανιάτισσα γιαγιά, τυλιγμένος με ένα κασκόλ γύρω από το κεφάλι, περιόρισα την αντανάκλαση των κόκκινων led του διαδρόμου και μπόρεσα να μπω στο νόημα.

   Καλή ακρόαση σε όλους τους θεατές!
 
Μιχάλη Ανδριτσόπουλος
 
rog03

Άρθρα Μουσικής

Facebook Comments