Ο John Williams επιστρέφει με τις μελωδίες του, για να στοιχειώσει τους ωκεανούς με την μουσική παράνοια του θέματος των σαγονιών.
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του πρώτου Jaws, οι παραγωγοί David Brown και Richard D. Zanuck, θέλησαν να τρομοκρατήσουν και πάλι τους ανυποψίαστους κολυμβητές. Ο Σπίλμπεργκ δεν είχε χρόνο να αναλάβει το sequel, στρέφοντας τους δυο άνδρες στον Γάλλο σκηνοθέτη Jeannot Szwarc. Ο Szwarc επιχείρησε ένα μοντέρνο σκηνοθετικό εγχείρημα με πλάνα που πραγματικά ήταν εξαιρετικά. Η ταινία δεν κατάφερε να ξεπεράσει την πρώτη, αλλά παραμένει η πιο αξιοπρεπής συνέχεια στην σειρά ταινιών Jaws.
Τέσσερα χρόνια μετά την εμφάνιση ενός μεγάλου λευκού καρχαρία στο Amity island, ο αστυνομικός Martin Brody υποψιάζεται πως οι κάτοικοι του νησιού κινδυνεύουν για ακόμη μια φορά, από έναν ανθρωποφάγο καρχαρία. Μοναδικός ο Roy Scheider επιστρέφει στον ρόλο που τον έκανε πασίγνωστο (αν και στην αρχή δεν ήθελε με τίποτα να συμμετέχει στο δεύτερο μέρος). Πρωταγωνιστούν : Lorraine Gary, Murray Hamilton, Jeffrey Kramer, Joseph Mascolo.
Ο John Williams επιστρέφει με τις μελωδίες του, για να στοιχειώσει τους ωκεανούς με τη μουσική παράνοια του θέματος των σαγονιών. Στο sequel ο συνθέτης είχε όλο τον χρόνο να δημιουργήσει αυτό ακριβώς που ποθούσε. Ο ίδιος όπως δήλωσε, έπρεπε να επιστρέψει με νέο ήχο. Να θυμίζει μεν το πρώτο Jaws, αλλά να διώξει δε την ωμότητα του, αντικαθιστώντας την με πιο "μαλακές" παρτιτούρες. Εκπληκτικό αποτέλεσμα! Ξεχάστε τον βαρύ ογκόλιθο του πρώτου. Στο δεύτερο μέρος, έδωσε ένα δραματικό τόνο στις σκηνές των επιθέσεων, αλλά και στο υπόλοιπο σάουντρακ. Με έκδηλη λυρικότητα και μια πιο "ζεστή" προσέγγιση στα θέματα, γεφυρώνει την αποπνικτική βαριά ορχήστρα με την γλυκύτητα των μουσικών οργάνων, λούζοντας τα με παιγνιδιάρικο τρόμο. Το μονότονο "ταμ, ταμ, ταμ" εμπλουτίστηκε με περισσότερη ωριμότητα και μαεστρία. Ο καρχαρίας επιτίθεται και οι νότες με απειλή ισορροπούν ανάμεσα σε τρόμο και γοητεία. Όπως πάντα, ο Williams παραχωρεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ορχήστρα. Με καλύτερη ενορχήστρωση και χρήση "ύπουλης" άρπας, νομίζω ότι το διαολεμένο αυτό αποτέλεσμα καταφέρνει να γίνει καλύτερο από το πρώτο.
Η ταινία ξεκινά με δυο δύτες να εξερευνούν το βυθό στα μέσα του ωκεανού. Καθώς τα γράμματα των τίτλων εμφανίζονται στην οθόνη, η μουσική υπόκρουση (main title) αργά αργά δημιουργεί μια όμορφη νευρικότητα. Η άρπα, με μια ενοχλητική ειρωνεία, μας προϊδεάζει για την απειλή που έρχεται ολοένα και γρηγορότερα. Καθώς οι δύτες αμέριμνοι κολυμπούν η μουσική γίνεται το χορευτικό εμβατήριο του θανάτου τους. Με αργές κινήσεις στο βυθό είναι λες και χορεύουν "το μπαλέτο των δυτών". Ξάφνου μια πελώρια σκιά εμφανίζεται από το πουθενά και το κλασικό θέμα για πρώτη φορά ακούγεται ενώ ο μεγάλος λευκός κατασπαράζει τους άτυχους άνδρες....
Το κομμάτι όμως που καταφέρνει να ξεχωρίσει με το κλασικό γόητρο του συνθέτη είναι το "Eddie’s Death". Ένα ζευγαράκι πάνω στο μικρό καταμαράν του, περνά τρυφερές στιγμές στα μέσα του ωκεανού. Το πελώριο ραχιαίο πτερύγιο υψώνεται και με ταχύτητα τους πλησιάζει. Ένας δυνατός χτύπος και το νεαρό αγόρι πέφτει στη θάλασσα, καθώς η βάρκα με την κοπέλα επάνω απομακρύνεται από κοντά του. Η κοπέλα κοιτάζει γύρω της να δει τι ήταν αυτό που τους χτύπησε. Αρκετά μακριά της με τρόμο παρατηρεί τον μεγάλο καρχαρία να πλησιάζει. "Eddie κολύμπα γρήγορα. Είναι ένας καρχαρίας". Ο John Williams στήνει την ορχήστρα και από θέση ισχύος δημιουργεί πανικό. Ένα αριστουργηματικό κομμάτι που από την μια τα πνευστά διογκώνουν τον τρόμο και από την άλλη τα έγχορδα δίνουν ένα δραματικό ύφος. All time classic Williams… John Emmans
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.