Αναδρομή σε τραγούδια που σημάδεψαν την μουσική ιστορία του τόπου και όχι μόνον. Πώς δημιουργήθηκαν, πώς ενεπνεύσθηκαν από τους δημιουργούς τους και τι ρόλο διαδραμάτισαν στην εποχή τους.
Τρίτη αναδρομή, δεκαετία του '30. Τίτλος: "Εγώ Θέλω Πριγκιπέσσα" του 1936
Μουσική & Στίχοι : Παναγιώτης Τούντας Ερμηνεία: Στελλάκης Περπινιάδης
Είναι η εποχή που το τραγούδι και η νεοελληνική μουσική αρχίζει να διαμορφώνεται από τον καταλύτη που λέγεται Μουσική της Ιωνίας. Ενάμισι εκατομμύριο πρόσφυγες διωγμένοι από την Μικρά Ασία μεταναστεύουν στην Ελλάδα το 1922 κουβαλώντας μαζί τους και τον μοναδικό τους πολιτισμό. Μέσα σε αυτούς ο σημαντικότατος σύνθετης Παναγιώτης Τούντας μέλος της εστουντιαντίνας του Σιδέρη από την Σμύρνη την αποκαλούμενη "τα πολιτακια". Διετέλεσε επί σειρά ετών καλλιτεχνικός διευθυντής της Οdeon στην Αθήνα. Ηχογράφησε περί τα 350 τραγούδια και αποτέλεσε μαζί με τον Γιοβάν Τσαούς και τον Σκαρβέλη την βάση του ρεμπέτικου. Είναι ο πρώτος συνθέτης της δισκογραφίας στην Ελλάδα, που το όνομά του τυπώθηκε στις ετικέτες των δίσκων 78 στροφων. Για πάνω από τριάντα χρόνια, μέχρι το 1974-75, τίποτε και κανείς δεν έγραψε για τον μεγάλο αυτό δημιουργό. Ασεβείς, πρώην συνάδελφοί του, οικειοποιήθηκαν στην δεκαετία του '60 κάποια τραγούδια του.
Το συγκεκριμένο τραγούδι πρωτοηχογραφηθηκε με ερμηνευτή τον Κυριακόπουλο σε μορφή οπερέτας. Τον επόμενο χρόνο εξαιτίας πραγματικού γεγονότος διαμορφώνονται οι στίχοι. Το τραγούδι περιγράφει το απωθημένο του μετανάστη που θέλει να αποδράσει από την μιζέρια της προσφυγιάς. Επεξηγηματικά αναφέρουμε ότι οι νταμίρες, που αναφέρονται, είναι το χασίς. Η ακτή Τσελέπη στο Πειραιά υπάρχει και είναι το λιμάνι που αποπλέουν τα πλοία για τα νησιά. Ο Στελλάκης είναι ένας εξαιρετικός ερμηνευτής της εποχής με χαρακτηριστική χροιά. Εικάζεται ότι το τραγούδι είναι του Γιοβάν Τσαούς, αλλά αυτό δεν είναι ακριβές.
Στην Ελλάδα δεν μπορώ μια γυναίκα για να βρω εχει όμορφες πολλές μα είναι μάνα μου είναι φτωχές Εγώ θέλω πριγκηπέσα από το Μαρόκο μέσα να 'χει λύρα με ουρά μιά γυναίκα μια φορά Πέρσι πέρασε από δω κι έψαχνε να βρει γαμπρό χωρίς να το ξέρω εγώ μάνα μου να σε χαρώ Μ΄είδε κάτω στον Περαία στου Τσελέπη με παρέα και από τότε μ'αγαπά και μου στέλνει και λεφτά Θα με κάνει βασιλιά πέρα εκεί στην αραπιά κι όλα της θα τα 'χω εγώ μάνα μου να σε χαρώ Δεκαοχτώ βαγόνια λύρες κοκαίνες και νταμίρες κάθε είδους αργιλέ με διαμάντι όλο ντουμπλέ Θα μου πάρει μπαγλαμά φίλντισι και μάλαμα κι ότι άλλο θέλω εγώ μάνα μου να σε χαρώ Πεντακόσοι δερβισάδες θα μας φτιάχνουν τους λουλάδες να φουμάρουμε γλυκά στον χρυσό μας τον οντά
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.