Αν ρωτήσεις ανθρώπους που ασχολούνται με τη μουσική για την σύγχρονη μουσική ιστορία της Ωκεανίας είναι βέβαιο πως οι 9 στους 10 θα σου μιλήσουν για τις σπουδαίες Αυστραλιανές garage και new wave μπάντες που ξεπήδησαν από εκεί ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '70. Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι λίγο πιο κάτω, σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Κάπου εκεί, και πιο συγκεκριμένα στην πόλη Christianchurch, δημιουργούνται οι Gordons. Σε αυτή την μπάντα βρίσκονται για πρώτη φορά οι John Halvorsen, Alister Parker και Brent McLachlan. Η ζωή τους σχετικά σύντομη, μιας και μετά από την κυκλοφορία δύο άλμπουμ και ενός αρκετά επιτυχημένου ΕΡ (Τhe Gordons, Volume Two και Future Shock EP) διαλύονται στα μέσα του 1985.Στο ενδιάμεσο και πιο συγκεκριμένα από το 1982 και μετά ο Ηalvorsen έκανε κι ένα μικρό πέρασμα από τους Skeptics. Το 1987 είναι η χρονιά δημιουργίας των Nelsh Bailter Space, "παιδιού" του Alister Parker με την συνδρομή των Hamish Kilgour (drums), Glenda Bills (keyboards) και του Ross Humphries. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η μπάντα μικραίνει το όνομα της σε Bailter Space και κάπου εκεί ξεκινούν όλα. Μετά την κυκλοφορία μερικών singles (τα οποία δεν είχαν ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία), οι Bills και Ηumphries αποχωρούν και ο John Halvorsen αφήνει την κιθάρα και έρχεται να αναλάβει το μπάσο. Με αυτή τη σύνθεση οι Bailter Space ηχογραφούν το επίσημο ντεμπούτο άλμπουμ τους, με τον τίτλο "Tanker" τον Φεβρουάριο του 1988, στο Auckland.
Το “Tanker” είναι ένα άλμπουμ που διαθέτει όλη εκείνη την οργή που έβγαζαν στον ήχο τους οι Gordons, αλλά με μια σαφέστερα αρτιότερη τεχνική προσέγγιση. Σε μια εποχή που το shoegaze βρισκόταν ακόμη στα πρώιμα στάδια του και το noise rock δεν έχαιρε και ιδιαίτερης εκτίμησης, οι Βailter Space πρωτοπορούν και δεν διστάζουν να πειραματιστούν με αυτά τα είδη. Η όλη ηχογράφηση δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας, μιας και στο μεγαλύτερο μέρος της θυμίζει jam sessions ενώ και η παραγωγή, που έγινε από τον Brent MacLaughlin δεν είναι και ότι καλύτερο έχει γίνει ποτέ μιας και σε πολύ μεγάλο βαθμό "έθαψε" τα υπέροχα φωνητικά του Alister Parker. Παρόλα αυτά, το άλμπουμ περιέχει ορισμένα εξαιρετικά τραγούδια, όπως το "Push" το υπέροχο "Υour Invisible Life", το "Titan" με τους Parker & Halvorsen να δίνουν ρέστα παικτικά και το "Grader Spader" που είναι ουσιαστικά η επιστροφή τους στις πρώτες εποχές τους και το οποίο ξεχώρισε σαν lead single (κυκλοφόρησε σε 12" βινύλιο από την Flying Nun Records).
Το “Tanker” δεν λαμβάνει την αναγνώριση που του άξιζε πέραν των ορίων της Ωκεανίας, με λίγους υποψιασμένους μουσικόφιλους να το αποθεώνουν σε ευρωπαϊκό και αμερικάνικο έδαφος. Το 1995 η Matador Records (ποια άλλη θα μπορούσε αναρωτιέμαι) ανέσυρε αυτόν τον μουσικό θησαυρό από την αφάνεια και μαζί με το Νelsh EP από το 1987 το πρόσφερε σαν μια ενιαία κυκλοφορία στρέφοντας την προσοχή πολλών περισσότερων αυτή τη φορά σε αυτή την ομολογουμένως πρωτοπόρα μπάντα από την Νέα Ζηλανδία.
Το tracklist της πρώτης κυκλοφορίας του Tanker ήταν:
"Glass" "The 'W' Song" "Grader Spader" "Titan" "Your Invisible Life" "Valve" "The Today Song" "Tanker" "One More Reason"
ενώ το εξώφυλλο της επανακυκλοφορίας ήταν ίδιο με το πρωτότυπο.
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.