Δεν ξέρω αν ακόμη θυμούνται κάποιοι τις ταινίες κασετοφώνου των 8τρακ. Πρόκειται για κάτι μεγάλα κουτιά στο μέγεθος μικρού βιβλίου με καμιά δέκα ως δώδεκα τραγούδια. Το κασετόφωνο στο Dacia του μπαμπά ανάλογο! Πρώτες μέρες στο τιμόνι και μας πάει βόλτα βάζοντας τη κασέτα. Εγώ στο τεράστιο πίσω κάθισμα απολάμβανα τη θέα αποκλειστικά από το πίσω τζάμι. Δεν ξέρω γιατί, αλλά έτσι μ΄ άρεσε! Άκουγα όμως, άκουγα πολύ και αναρωτιόμουν, γιατί να ακούει ο μπαμπάς αυτό, γιατί το άλλο…; Απορίες πολλές συσσωρευμένες, που λύθηκαν πολύ αργότερα. Οι πρώτες μου παρατηρήσεις ήταν, ότι κάθε φορά που ο Κόκοτας τραγουδούσε κάτι καινούριο, εμείς το ακούγαμε και το τραγουδούσαμε με περισσή απόλαυση. Ε, πώς να μη μας μείνει; Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε ότι η κασέτα συχνά χαλούσε, τη μασούσε το κασετόφωνο που μετά βίας ξανά επισκευάζονταν, πετώντας βέβαια τα καινούργια μας όμορφα τραγούδια, που ήταν μέσα στο μεγαλειώδες αυτό εφεύρημα. Δεν πειράζει όμως εμείς απτόητοι τα λέγαμε μόνοι μας!
Ο Κόκοτας πάντα παρών στα παιδικά ακούσματα, γλυκός στο τραγούδι του, «τίμιος» με τη δουλεία του. Όσο άσχημος ήταν, τόσο όμορφα τα έλεγε! Ήταν τότε στο απόγειο της καριέρας του. Κυκλοφορούσε με μια χρυσή Rolls Royse. Τον είδα μια φορά στη Τσιμισκή, κοντά στη ΧΑΝΘ. Εκείνο που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η καθαρότητα του λόγου του. Ήταν ο μόνος που καταλάβαινα όλα τα λόγια του στα τραγούδια που έλεγε. Είχε τέλεια άρθρωση! Καρφώθηκε λοιπόν τότε, στο παιδικό μου μυαλό αυτό το γλυκύτατο τραγουδάκι «Οι αγγέλοι». Λίγο η μεταφυσική των στίχων του Παπαδόπουλου, λίγο η μουσική του Σπανού, λίγο η παιδικότητα του, πολύ η γλυκιά ερμηνεία του Σταμάτη, με κάναν να το αγαπήσω και να το βάλω μέσα στα πιο αγαπημένα μου!
Νοσταλγία παιδικών αναμνήσεων λοιπόν μου το ξαναφέρνει μέσα στη φθινοπωρινή ατμόσφαιρα. Συμφωνώ έτσι απόλυτα με τη φράση που κάπου διάβασα, ότι «Πατρίδα είναι, τα παιδικά μας χρόνια». Αυτό σαν απάντηση σε κάποιους όψιμους πατριώτες, που ενδεχομένως αγνοούν… τον μέγα Κόκοτα.
Εδώ έχουμε τη πρώτη ηχογράφηση του 1970, από 45αρι, που περιέχεται και στον Long Play δίσκο «Το Σαββατόβραδο», της ίδιας χρονιάς.
Αφιερώνω τους «Αγγέλους» σε κάθε είδους νοσταλγούς, με όλη τη μεταφυσική των στίχων τους!
Σπύρος Γκάλτσας
Την Κυριακή καθίσαν δυο αγγέλοι στου Βαγγέλη για κρασί και απο κει περνούσες για σεργιάνι με φουστάνι θαλασσί
Και τ' αγγελόπουλα γίναν παιδόπουλα όπως κι εγώ και σε κοιτάζανε κι αναστενάζανε μα το θεό Και τ ' αγγελόπουλα γίναν παιδόπουλα στο δειλινό κι αναστενάζανε κι όλον σου τάζανε τον ουρανό
Και η καρδιά μου π' άφησες μονάχη σαν το στάχυ να κοπεί παρηγοριά και χάρη στο ζητούσε πως πονούσε να σου πει
Μα εσύ προσπέρασες δάκρυ με κέρασες στο δειλινό κι οι αγγέλοι φύγανε να κλάψουν πήγανε στον ουρανό
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.