Μια φορά κι ένα καιρό στη Βοιωτία, ήταν ένας ποτάμιος Θεός ο Ασωπός, σύζυγός του ήταν η Μετώπη. Είχε πολλά παιδιά ο Ασωπός, μέσα σ’ αυτά και δυο πανέμορφες κορούλες, Νύμφες, την Αίγινα και την Αντιόπη. Τις κανόνισε ο Δίας και τις δυο. Πρώτα την Αίγινα. Η Αίγινα ήταν η πιο όμορφη από όλα τα παιδιά του Ασωπού. Την είδε ο αχόρταγος την ξελόγιασε, μεταμορφώθηκε σε αετό και την άρπαξε με τα νύχια του. Έτσι σηκωτή την έφερε στο νησί Οινώνη, να χαρούν τον έρωτα τους. Καρπερός όπως ήταν ο αφιλότιμος της κάνει ένα παίδαρο τον Αιακό. Το νησί μάλιστα από κει και περά, το είπαν Αίγινα. Ο Δίας έκανε βασιλιά τον Αιακό στην Αίγινα και μεταμόρφωσε τα μυρμήγκια του νησιού σε ανθρώπους, για να αποκτήσει υπηκόους. Για αυτό τον λόγο οι κάτοικοι της Αίγινας ονομάστηκαν Μυρμιδόνες. Μαθαίνει τα καθέκαστα ο Ασωπός γίνεται μπαρούτι, αμολάει να βρει την κόρη του και να ανακαλύψει τον απαγωγέα. Περνάει από την Εφύρα (Κόρινθο) που εκείνο τον καιρό υπέφερε από πρωτοφανή ξηρασία. Ποταμός ο Ασωπός σώζει τον τόπο δίνοντας τα νερά του, έτσι κερδίζει την ευγνωμοσύνη του βασιλιά της Σίσυφου. Ο Σίσυφος που ήξερε για το Δία και τη Αίγινα, του σκάει το μυστικό. Το μυρίζεται ο Ζευς, αμολάει του Ασωπού ένα κεραυνό και τον γυρίζει στη κοίτη του. Πιάνει μετά τον Σίσυφο που έβγαλε τη βρόμα και τον ταράζει στα μαρτύρια. Να κουβαλάει ένα βράχο στην κορυφή ενός βουνού, φτάνοντας όμως στην κορυφή, η πέτρα δεν έμενε σταθερή αμέσως έπεφτε από την άλλη και ξανά και ξανά…, τιμωρία αιώνια! Έτσι έμεινε σε μας προίκα η φράση, τραβάς «Τα μαρτύρια του Σίσυφου».
Μόλις ο Ζευς βόλεψε τη μια αδελφή έπιασε την άλλη την Αντιόπη. Αυτή του έκατσε γρήγορα. Έμεινε κατά τα συνήθη έγκυος, έτρεξε όμως αμέσως να κρυφτεί φοβούμενη τον πατέρα της, στο Κιθαιρώνα. Τράβηξε πολλά η δόλια , ώσπου την βρήκε ο Επωπέας βασιλιάς της Σικυώνος (Κιάτο), την ερωτεύτηκε και την πήρε μαζί του. Το μυρίζεται ο Ασωπός τρέχει να τη φέρει πίσω. Σκοτώνονται με τον Επωπέα αλλά αφήνει παραγγελία στον αδελφό του Λύκο, να επιστρέψει στη Βοιωτία με το κορίτσι. Ο διάδοχος του Επωπέα, Λαμέδων, που δεν ήθελε καυγάδες αφήνει το κορίτσι στο θείο του. Στο δρόμο της επιστροφής γεννά και μάλιστα δίδυμα. Τον Αμφίονα και τον Ζήθο. Δεν της άφησαν τα παιδία της. Χρόνια την κράτησαν αιχμάλωτη. Όταν μετά από καιρό το έσκασε, βρήκε μεγάλα τα παιδιά της, που δεν την γνώρισαν. Βοήθησε ο Ζευς και τα παιδιά γνώρισαν την μητέρα τους. Μάθανε τα μαρτύρια της και αποφάσισαν να εκδικηθούν. Μανιάτικο το κράτησαν με τις εκδικήσεις. Ο Δίας δεν ανακατεύτηκε, μόνο έβλεπε από ψηλά. Δεν είχε λόγο να ανακατευτεί σε διαμάχες των θνητών, που δεν τον αφορούσαν. Έτσι κάνουν οι μεγάλοι όταν δεν έχουν συμφέρον. Τα παιδιά τιμώρησαν σκληρά τους διώκτες της Αντιόπης, τον Λύκο και τη σύζυγό του Δίρκη και αφού τους εξολόθρευσαν, εγκαταστάθηκαν με τη μητέρα τους στη Θήβα, όπου έγιναν θρυλικοί ήρωες της Βοιωτίας.
Εκείνα τα χρόνια βασιλιάς στο Άργος ήταν ο Ίναχος. Μεγαλόψυχος και καλοφαγάς, ξακουστός για τα γλέντια του. Αυτός ο λεβέντης ο Ίναχος είχε μια κορούλα μανούλι σκέτο. Την Ιώ. Πολύ τον αγαπούσαν οι υπήκοοι του επειδή, όταν έγινε ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα, έσωσε τους κατοίκους οδηγώντας τους στα όρη και στη συνέχεια αφού μάζεψε τα νερά σε μία κοίτη, δημιούργησε τον ποταμό Ίναχο, που έλαβε το όνομά του. Έφερε μετά τους Αργείους στην εύφορη και κατοικήσιμη πλέον πεδιάδα του Άργους. Ο Δίας που δεν άφηνε θηλυκό απείραχτο σαν βλέπει τη μικρούλα αμέσως την ερωτεύεται με τα γνωστά… επακόλουθα, έγκυος κλπ. Έλα όμως που της το σφύριξαν της Ήρας. Από τότε φαίνεται η ρουφιανιά πάει σύννεφο! Τρέχει η σύζυγος βρίσκει την ατυχή Ιώ, την κάνει αγελάδα και δεν της φτάνει αυτό βάζει ένα τέρας υπερκόσμιο τον Άργο, με εκατό μάτια διεσπαρμένα στο σώμα του, να τη φυλάει. Από εκεί έμεινε η φράση «Ο Άργος του τύπου, ο Άργος που τα φυλάει όλα κλπ». Μεταφέρει λοιπόν την αγελαδίτσα ο Άργος σε ένα ιερό άλσος στις Μυκήνες και την δένει σε μια ελιά. Τα βλέπει αυτά η (ΚΥΠ) του Δία ο Ερμής, σκοτώνει το τέρας και ελευθερώνει την Ιώ. Η Ήρα λυσσασμένη από τη ζήλεια, δεν παραιτήθηκε από την εκδίκησή της και έστειλε τον Οίστρο (μια αλογόμυγα) για να την βασανίζει. Της τραβάει μια τσιμπιά ο Οίστρος στα καπούλια, τρελαίνεται η αγελάδα και παίρνει τους δρόμους. Φτάνει σε μια θάλασσα απελπισμένη και πέφτει να γλυτώσει τις τσιμπιές. Από τότε η θάλασσα αυτή λέγεται Ιόνιο πέλαγος. Κυνηγημένη η καημενούλα έφθασε στην Ιλλυρία, διέσχισε όλη την Σκυθία, έφθασε στον Προμηθέα που ήταν δεμένος στον Καύκασο, διέτρεξε την ακτή της Μαύρης θάλασσας (που εξαιτίας της μετέβαλε την ονομασία της, από Άξενος -αφιλόξενος-Πόντος σε Εύξεινος δηλ. φιλόξενος), διήλθε τον Βόσπορο (που εξαιτίας της πήρε το όνομά του βούς+ πόρος δηλ. αγελαδοπέρασμα ), και τελικά κατέληξε στην Μέμφιδα της Αιγύπτου όπου γέννησε τον Έπαφο, τον γιο της από τον Δία, ο οποίος στο μέλλον θα γινόταν γενάρχης της φυλής των Δαναών. Η Ήρα ακράτητη, μαθαίνει για τα γεννητούρια, πιάνει τους Κουρήτες που ήδη ήταν μαλωμένοι με τον Δία και τους στέλνει να σκοτώσουν το παιδί. Ο Ζευς κατακεραυνώνει και εξολοθρεύει τους Κουρήτες. Την Ιώ μετά την χρήση, την κάνει ο Δίας αστερισμό κατά την προσφιλή τακτική του.
Εκεί μακριά στην Ασυρία, ο Ασχούρ, κάνει τα ίδια και χειρότερα. Ακόμα και στη Φοινίκη, ο Βαάλ και η γυναίκα του η Αστορέθ (η Αστάρτη) δεν μαζεύονται. Ο έρωτας τρέχει και μπολιάζει τους Θεούς και μετά εμάς τους θνητούς. Τι φταίει ο καημένος ο Ζευς; Μόνο σήμερα κάτι γιαλαντζί ηθηκοπλάστες κάνουν πως τον μαζεύουν και μας συγκρατούν με το φόβο. Αλλά εμείς με το Δία μας! Αμήν!
Σπύρος Γκάλτσας
Το κομμάτι της ακολουθίας είναι αφιερωμένο στα ατέλειωτα χαρέμια του Δία. Rimsky Korsakov - Scheherazade (Şehrazat)
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.