Χρυσή ελληνική αφετηρία - Σωκράτης και καινά δαιμόνια
Ο Τυφωέας πάει, τον πλάκωσε η Αίτνα, οι άνθρωποι μ' αυτά τα παραμύθια εξηγούσαν την ύπαρξη των ηφαιστείων. Ο Πίνδαρος επηρεάζεται από το παραμύθι αυτό και εμπνέεται, με αφετηρία την ύπαρξη των ηφαιστείων στις Κυκλάδες και στην Σικελία. Βλέπεις ό,τι οι άνθρωποι αδυνατούν να εξηγήσουν το αποδίδουν σε υπέργειες-θεϊκές δυνάμεις (δυστυχώς μέχρι και σήμερα). Έτσι αληθεύει η θεωρία ότι ο άνθρωπος έπλασε τον Θεό κατ' εικόνα και ομοίωσιν. Μια θεωρία που είναι πιο κοντά στην αλήθεια απ' όλα τα παραμύθια, όσα σερβίρει η αφέλεια μας και τα "μερικά συμφέροντα" ... Ας πούμε όμως λίγα για τους κληρονόμους του Γίγαντα μια που έπαιξαν σημαντικό ρολό στην μυθολογία μας. Ο επαναστάτης σαν ζόρικος που ήταν είχε και ζόρικη γυναίκα, την Έχιδνα. Ωραία κοπέλα, μέχρι τη μέση όμως, από κει και κάτω, δράμα. Φίδι τεράστιο με φολίδες χρωματιστές. Γι' αυτό άμα λέμε κάποιον Έχιδνα τον παρομοιάζουμε με τη γυναικά του Γίγαντα, που σε γελάει με το γλυκό της βλέμμα, όμως άμα σε μπλέξει σε χαντακώνει. Και η έκφραση "Εχίδνης όμοιος" είναι αρχαιότατη και ελληνικότατη. Η Έχιδνα έκανε παιδία τρομερά, με τον Τυφωέα. Τα αρσενικά σκυλιά Όρθρο και Κέρβερο καθώς και τα θηλυκά τέρατα Λερναία Ύδρα και Χίμαιρα. Αφήνουμε λοιπόν τους νικημένους Γίγαντες καταποντισμένους στα τάρταρα της γης. Είναι οι ηφαιστειακές δυνάμεις που βράζουν κάτω από τον ψυχθέντα φλοιό. Τους φυλάνε οι Εκατόχειρες, Γύγης, Κόττος και Βριάρεω στο "θλιβερό ανάκτορο της νυκτός" και είναι κλεισμένοι πίσω από μια σιδερένια πόρτα που την έφτιαξε ο Ήφαιστος. Εδώ παρατηρούμε ότι ο δεσμοφύλακας είναι ένα από τα παλαιότερα επαγγέλματα και καθιερώνεται μαζί με την δημιουργία της άρχουσας τάξης. Ας πούμε τώρα για του "τέσσερις αιώνες", που βασίλεψαν στη γη, πριν πέσουν οι συμφορές του τελευταίου "σιδηρού αιώνα", του δικού μας. Οι Έλληνες πρώτοι δίνουν στο κόσμο μια αφετηρία παραδείσια, έτσι όπως οι Ινδοί την Θεά Μπαβάνι και κατόπιν δίνει η Γραφή την Εδέμ.
Την πρώτη μέρα που ξεπηδά ο άνθρωπος στη γη, παίζει με τα ήρεμα νερά ασημένιων ποταμιών. Ζει στον πρώτο αιώνα της δημιουργίας και αυτός ο αιώνας λέγεται "Χρυσός". Αυτόν τον αιώνα ο άνθρωπος δεν γερνά και ο θάνατος είναι ένας χαρούμενος και γλυκός ύπνος. Κανείς δεν καλλιεργεί τη γη, που εκείνη μόνη της δίνει όλα όσα χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει ήρεμα και αρμονικά. Όλοι όσοι έζησαν αυτόν τον μακάριο αιώνα κατέβηκαν στα σπλάχνα την μάνας γης, γίνανε καλά πνεύματα και από τότε προστατεύουν την ανθρωπότητα. Μετά ήρθε ο ασημένιος αιώνας. Τότε γινόσουν άνδρας στα εκατό χρόνια σου. Όμως τούτη δω η Ασημένια φυλή έπεσε σε όργια και οι Θεοί θύμωσαν πολύ μαζί της. Διότι όργια επιτρέπεται να κάνουν μόνο οι Θεοί και οι Ηθικοί στα... κρυφά. Έριξαν λοιπόν τους αμαρτωλούς στα σπλάχνα της γης, στα γρήγορα και τους έκαναν πνεύματα όχι τόσο μεγάλα όσο τα Χρυσά πνεύματα. Ακολουθεί ο ορειχάλκινος αιώνας, τα πράγματα δεν παν καθόλου καλά. Αρχίζουν τα νεύρα, η βία, οι πόλεμοι, ο εγωισμός και η σκληράδα της ψυχής. Γεννιούνται οι πρώτοι Ήρωες και κατασκευάζονται τα πρώτα όπλα. Τελευταίος έρχεται ο "Σιδηρούς αιών", δηλαδή ο σημερινός, πίκρες, βάσανα, στερήσεις, καταστροφές που κάθε μέρα ζούμε και δεν είναι ανάγκη να τα θυμίζουμε συνέχεια. Η πρώτη θρησκευτική λατρεία του ανθρώπου είναι η προγονολατρεία που οι Έλληνες πολύ νωρίς καθιέρωσαν. Άλλωστε ο σεβασμός προς τους νεκρούς και η ταφή, που ξεκινά από την πρώτη στιγμή, όταν στην Ιλιάδα η Ανδρομάχη παρακαλεί τον Αχιλλέα να της αποδώσει το σκοτωμένο Έκτορα για να τον θάψει, διαρκεί μέχρι και σήμερα. Και το "χους ην..." ρίζωσε και μέσα στις χριστιανικές πεποιθήσεις και δοξασίες. Η γέννηση του πρωταρχικού κυττάρου τον χρυσό αιώνα τοποθετείται μέσα στο νερό πράγμα που σήμερα και η επιστήμη πιστεύει. Στο νερό τοποθετείται και η μακάρια κατάληξη του άνθρωπου κατά τον ίδιο αιώνα. Στις Ινδίες απ' όπου ξεκίνησε η ράτσα μας, τα φυτά του Λωτού που λέγονται νυμφαία ή νούφαρα (νενουφάρ στα ινδικά) συμβολίζουν καθαρά τη γέννηση και τη Γένεση. Στις ινδικές γκραβούρες οι Θεοί πλέουν μέσα στα λουλούδια του λωτού σαν να' τανε βαρκούλες λευκές και χαριτωμένες. Στην Αίγυπτο ο Ζευς λέγεται Ρα ή Φθα (στη Μέμφη) ή Άμμων (στις Θήβες) ή Όσιρις (στην Άβυδο) ή Άθωρ (στη Δενδέρα), όπου εδώ είναι θηλυκός. Η Αίγυπτος επειδή είναι στην Αφρική έχει περισσότερες σχέσεις με τον Ήλιο, παρά με το νερό. Αργότερα ο Ρα πήρε διπλά ονόματα όπως Άμμων Ρα, Σιβού Ρα Κνουμού ρα... Και είχε σύμβολο το ουραίο ένα μικρό χρυσό φιδάκι που κρατάγανε οι Φαραώ, σύμβολο εξουσίας παρμένης κατευθείαν από τα χέρια συγγενή τους του Ρα. Στις χώρες που ο Ήλιος είναι δυνατός, είναι και Θεός, σε άλλες, Θεός είναι το νερό. Σε μας που κατεβήκαμε από το ινδικό Παμίρ ο Μεγάλος Θεός δεν είναι μόνο ο Ήλιος ή το νερό. Είναι όλα μαζί. Νερό που μας το δάνεισε η Ινδία με τα μεγάλα ποτάμια της (Ινδός, Γάγγης, Βραχμαπούτρας). Ήλιος-Ηλιάτορας -που μας τον έδωσε ο ελληνικός ουρανός, δάση, βράχια, θάλασσα, κάμποι, ομορφιές... Γιατί πρέπει να παινευόμαστε ότι η δικιά μας Μυθολογία είναι όμορφη, η πιο όμορφη απ' όλες τις άλλες; Οι σκοτωμοί της, είναι ανάγκες για να εξηγηθούν ορισμένα πράματα και γεγονότα, δεν είναι αιμοβορία και εξωτερίκευση άγριων βάρβαρων ενστίκτων. Κι 'ο Θεός σιγά-σιγά μέσα από το παραμύθι, αρχίζει να παίρνει μια φιλοσοφημένη μορφή, όχι αόριστη, όπως η πλαστή ηθικολογία άλλων Θεών, αλλά ανθρώπινη, ουσιαστική πραγματική.
Όταν ο Σωκράτης κήρυξε τα καινά δαιμόνια του μονοθεϊσμού κι όταν ο Παύλος μίλησε στους Αθηναίους για τον "Ένα Θεό", οι Αθηναίοι τους καταλάβανε, γιατί ήτανε ώριμοι από την ίδια τη Μυθολογία τους να καταλάβουνε. Κι αν σήμερα ζει εκείνο το πνεύμα... Αν ζει! Γιατί το σημερινό πνεύμα, άστο να το πάρει ο διάολος και άστο το φάει ο Τυφωέας ο ρέμπελος ...
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.