Ζευς ο Θεός των Θεών μεγαλώνει κρυφά - Τιτανομαχίες και ιερές συμμαχίες
Ο νέος βασιλιάς Κρόνος με την Βασίλισσα του τη Ρέα γεννοβολούν τους θεούς : Εστία, Δήμητρα, Ήρα, Άρη, Ποσειδώνα και Δία, τον Θεό των Θεών. Βλέποντας το πάθημα του πατέρα του ο Κρόνος δεν τους πετάει στον Τάρταρο φοβούμενος μην πάθει τα ίδια και του γυρίσει κανένας γιός με το δρεπάνι και του τα.... φάει, μόλις γένναγε η Ρέα την φώναζε να του τα τυλίξει σε φασκιές, άνοιγε διάπλατα την θεϊκή στοματάρα του και τα κατάπινε. Ό,τι πάθαινε η Γαία τα πάθαινε και η κορούλα της η Ρέα. Άμα ξανάμεινε έγκυος πήγε να συμβουλευτεί τους γονείς της. Ο απόμαχος πατέρας της, της λέει, "θα σου πω εγώ τι θα κάνεις, όταν έρθει η ώρα σου, θα πας να ξεγεννήσεις στην Κρήτη κρυφά και...". Η Ρέα άκουσε τον πατέρα της, γέννησε αγοράκι, τύλιξε μια κοτρόνα στα γεννοφάσκια αφού έκρυψε το βρέφος και δίνει στον Κρόνο να καταπιεί την κοτρόνα. Αυτός σαν χαζός σύζυγος καταπίνει τη κοτρόνα και λέει "καλά που τον κατάπια, αυτός θα' βγαίνε σκληρός". Η μοίρα λοιπόν δεν νικιέται ούτε από τους Θεούς, έτσι λέει ο μύθος. Το παιδί το λέγανε Δία και μεγάλωσε κρυφά στην Ίδη, στο βουνό της Κρήτης, άλλοι λένε στην Ολυμπία. Μια κατσίκα το βύζαινε, η Αμάλθεια. Όταν μεγάλωσε ήθελε κι αυτός τον θρόνο για πάρτη του και να φάει τον μπαμπά του, τον φαταούλα. Κατεβαίνει σαν Θεός που ήταν στον Τάρταρο, όπου είχε πετάξει ο παππούς του τους Τιτάνες, τους ελευθερώνει και συμφωνεί μαζί τους να ρίξουν τον Κρόνο. Οι Τιτάνες όμως δεν ήταν ξηγημένοι και θελαν να φαν τον ίδιο τον Δία. Έτσι κήρυξαν τον πόλεμο στους Ολύμπιους, που είναι γνωστός στη Μυθολογία σαν Τιτανομαχία. Δέκα χρόνια πόλεμος και δεν υπήρχε νικητής. Ο Δίας τα χρειάστηκε. Κατεβαίνει πάλι στον Τάρταρο, πάει βρίσκει τους άλλους θείους του, τους Κύκλωπες. Αυτούς τους φύλαγε ένας τρομερός, Όνος ο Κάμπης, ένα τέρας ή δράκοντας, του οποίου το μισό σώμα ήταν ανθρώπινο, ενώ το άλλο μισό ήταν σώμα φιδιού, με ουρά παρόμοια με την ουρά του σκορπιού. Επιπλέον, είχε και πενήντα κεφάλια. Ο Ζευς σκοτώνει τον Κάμπη και τους λευτερώνει. Οι Κύκλωπες, πιο μπεσαλήδες από τα αδέλφια τους τους Τιτάνες, δίνουν τα μυστικά τους όπλα, τον Κεραυνό, τη βροντή και την Αστραπή στον Δία. Δίνουνε του Ποσειδώνα μια πιρούνα, την Τρίαινα, και του τρίτου αδελφού του Άδη, την Κυνή, μια περικεφαλαία από δέρμα σκύλου, η οποία τον βοηθούσε να γίνεται αόρατος. Σαν καλοί μαστόροι που ήταν κάνουν μια αδιαπέραστη σιδερένια κουρτίνα το "Σιδηρούν Παραπέτασμα" να μην βλέπουν οι Τιτάνες την λάμψη του κεραυνού. Φτιάξανε και ένα βωμό να ορκίζονται οι Θεοί πριν πάνε στον πόλεμο (άλλο σημαδιακό και αυτό, που είναι κοντά στα σύγχρονα). Καλά τα μυστικά όπλα, ο Δίας όμως ήθελε σιγουριά, ελευθερώνει λοιπόν και τους Εκατόχειρες να πετάν βράχια. Φαντάσου να σου πετάνε βράχια τρακόσια χέρια. Ο Ησίοδος λέει για την Τιτανομαχία: "Αντηχούσαν από τον φριχτό θόρυβο, η θάλασσα η απέραντη και η γη η ευρύστερνη και ο ουρανός και ο ψηλός Όλυμπος έτρεμε από τα θεμέλια του και έφτανε ο θόρυβος μέχρι τον Τάρταρο. Κόχλαζαν τα πάντα, καιγόντουσαν, πυρκαγιά στο χάος, γη και ουρανός ανακατευόντουσαν". Ο Ζευς βγαίνει νικητής, για λίγο ησύχασαν τα πράγματα, όχι όμως απόλυτα. Η Γαία, η μαμά των Τιτάνων θύμωσε για την ήττα των γιών της, πάει βρίσκει τους Γίγαντες, τα παιδιά που ξεπήδησαν από τις πληγές του Ουρανού. Οι Γίγαντες έχουν μεγάλη θέση στην Μυθολογία μας παρόλο που ο Ησίοδος δεν τους αναφέρει. Ήταν τερατώδεις πολεμιστές, οπλισμένοι με αστραφτερά όπλα και το κυριότερο δεν ήταν αθάνατοι σαν τους άλλους, ήταν εκατόν τριάντα τέσσερις, με μεγάλα γένια, μακριά μαλλιά, πόδια σκεπασμένα με φολίδες, σαν τα ερπετά (από εδώ εμπνέεται το Hollywood και δημιουργεί "νέα" τέρατα τύπου Alien κ.λπ.). Μαζεύτηκαν στη Χαλκιδική, σε έναν αγριότοπο, να χτυπήσουν τους Ολυμπίους. Οι Θεοί τρέξανε. Αρχηγοί ο Ζευς και η Αθηνά, ακολούθησαν και οι υπόλοιποι, επίσης ήρθαν η Εκάτη και οι Μοίρες. Αρχηγός των Γιγάντων ο Εγκέλαδος. Μερικά ακόμη ονόματα ήταν ο Εύρυτος, ο Κλυτίος, ο Πολυβώτης, ο Γρατίων και τα λοιπά. Από τους θνητούς στο μέρος των Θεών ήταν ο Ηρακλής, που έκανε μεγάλες ζημιές στους Γίγαντες. Οι Γίγαντες χάναν τις μάχες, η Γαία πήγε να βρει ένα χόρτο να τους βοηθήσει, το μαθαίνει ο Δίας και απαγορεύει τον Ήλιο, τη Σελήνη και την Ηώ να βγουν και μέσα στο σκοτάδι οι υπηρεσίες του, το ξεριζώνουν. Οι Γίγαντες βάζουν τα βουνά το ένα πάνω στο άλλο να σκαρφαλώσουν στον Όλυμπο να φτάσουν τους Θεούς (βλέπε πύργο της Βαβέλ, άλλη κλεψιά) αλλά δεν τα καταφέραν. Ο πόλεμος με τους Γίγαντες παρουσιάζει συμβολικά τις γεωλογικές αναταραχές, τους σεισμούς και τις μεταβολές του φλοιού της γης, όταν άρχισε να κρυώνει και να διαμορφώνεται. Παραμύθια με Εγκέλαδους, βουνά που κουνιούνται κλπ. Στο τέλος όμως ο Ζευς (το καλό) νικά και επέρχεται ισορροπία. Είναι ακριβώς ό,τι η επιστήμη επίσημα σήμερα δέχεται για την εξέλιξη στη διαμόρφωση του πλανήτη, πράγμα που οι αρχαίοι γνώριζαν πολύ καλά. Αργότερα ήρθε ο Χριστιανισμός με τις εβραϊκές εκδοχές, κακέκτυπα, αντίγραφα της γνήσιας Μυθολογίας, ρίχνοντας σκοτάδι για αιώνες στην ανθρωπότητα! Έπονται λοιπόν ενδιαφέροντα επεισόδια μαχών πολλά!
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.