Πρόκειται για μια σειρά άρθρων-κειμένων της ελληνικής μυθολογίας. Τα κείμενα βασίζονται σε πηγές έγκυρες και καταξιωμένες, από αρχαίους συγγραφείς όπως Ησίοδο, Όμηρο κ.α. καθώς και από νεότερους όπως Schwabl, Hans, Καρλ Κερένυι, Ιωάννη Κακριδή, Νίκο Τσιφόρο κ.α. Το ύφος τους θα είναι ευχάριστο, με παιχνιδιάρικη διάθεση, για να αποφύγουμε την μονότονη περιγραφή και να είναι ευχάριστα στο διάβασμα και εύπεπτα. Η δομή και η συνέχεια τους θα ξεφεύγει από τα δυτικά τετράγωνα δεδομένα μιας αντίληψης σήριαλ. Δηλαδή κάθε κείμενο θα αποτελεί αυτόνομη ενότητα που θα μπορεί να διαβαστεί μόνο του βασισμένο σε ελληνική δομή κειμένων. Επίσης θα εγχειρήσουμε μια καινοτομία, θα προσπαθήσουμε να δέσουμε το κάθε κείμενο με μια μουσική ακολουθία. Η μουσική θα επιλέγεται με προσωπικά κριτήρια από ελληνικά αλλά και ξένα οργανικά κομμάτια. Ο στόχος μας είναι να κάνουμε γνωστά ευρέως στοιχεία που διαμόρφωσαν το σημερινό μας κόσμο, είναι από την ελληνική Μυθολογία και ποτέ δεν διδάχτηκαν στα σχολεία ή διδάχτηκαν αντιδανεισμένα σαν γεγονότα άλλων μυθολογιών. Πολύ χρήσιμη επιθυμητή και αποδεκτή θα είναι κάθε διόρθωση, παρατήρηση και επιπλέον γνώση των αναγνωστών. Επίσης καλοδεχούμενες θα είναι και οι απόψεις προσαρμογής μουσικών κομματιών στα κείμενα. Επιθυμία του γράφοντα είναι η δημιουργία ενός αμφιδρόμου παιγνιδιού γνώσεων με τους αναγνώστες κάτι σαν φιλοσοφικός διάλογος ανταλλαγής γνώσεων και τεκμηρίωσης θέσεων. Καλή αρχή λοιπόν!! "Eν αρχή ην το χάος". Έτσι ξεκινάει ο Ησίοδος την "Κοσμογονία". Το χάος είναι παντού και από απαρχής κόσμου, θέλεις στην πολιτική, θέλεις στα μέσα ενημέρωσης που θολώνουν τα νερά να φάνε τις συντάξεις, θες στην παγκοσμιοποίηση που στερεί τους μη προνομιούχους από το ψωμί τους. Από το χάος ξεπηδάει ο άνθρωπος και εκεί καταλήγει, αφού τον παιδεύει μια ζωή. Νερουλό-πηχτο, σκοτεινό, μυστηριακό και άγνωστο. Ο Ησίοδος λέει ότι ήταν ο Χώρος, σοφός ήταν ο Ησίοδος τα έλεγε όπως ήθελε, είχε και μακρύ μούσι. Σήμερα αν έχεις μούσι είσαι ή μοντέρνος ή διανοούμενος ή της καρπαζιάς. Τότε ήσουν σοφός. Ο Χώρος είχε μέσα του το σπέρμα και όλα τα συστατικά του σύμπαντος. Τιμώντας τον Ησίοδο πρέπει να πούμε ότι η κοσμογονική θεωρία του είναι ανατριχιαστικά σύμφωνη με την σημερινή επιστημονική εξήγηση της Κοσμογονίας. Οι θεωρίες του Έντιγκτον, του Ρωσέλ, του Λεμαίτρ, του Χέρτζμπουργκ, του Λαπλάς και πολλών άλλων συγγενεύουν με την "Κοσμογονία" του Ησίοδου. Ο Όμηρος λέει ότι πρώτος ήταν ο Ωκεανός με την Θέτιδα, αλλά ο Όμηρος ήταν ποιητής και ρομαντικός. Εμείς είμαστε με τον Ησίοδο! Ούτε ο Ησίοδος καλά-καλά δεν εξηγεί πώς γεννάει παιδιά το Χάος. Η επιστήμη λέει θερμότης, Bing Bang, κ.α. Τα παιδιά που γεννά το Χάος, σύμφωνα με τον Ησίοδο, είναι με την σειρά, το πρώτο το Έρεβος. Έρεβος λέγαν οι Αρχαίοι, ό,τι βρίσκεται κάτω από τα πόδια μας, μέσα στη Γη και ό,τι είναι τόσο μακριά όσο ο ουρανός. Μαζί με το Έρεβος γεννιέται η Νύχτα θηλυκιά! Πονηρές οι σχέσεις του Ερέβους με την Νύχτα και χωρίς προφυλάξεις. Γεννούν λοιπόν δικά τους παιδιά τον Αιθέρα (η ατμόσφαιρα πάνω από την γη) και την Ημέρα. Κατόπιν βγαίνει η Γαία-Γη και ο πρώτος θεός ο Έρως. Μη γνωρίζοντας με ποιό μπαμπά πήγε η Γη, μαθαίνουμε ότι γεννοβολάει τον όμορφο Ουρανό, που την περιτριγυρίζει και τον ερωτεύεται -βοήθησε και ο Έρως λιγάκι- τον κάνει άντρα της και οι δυο τους γεννούν την πρώτη φάρα θεών. Ο Έρως είναι η ένωση των αντιθέτων ομοιογενών στοιχείων, που προκαλεί την δημιουργία. Ο Ησίοδος τον λέει "ωραιότερον και γλυκύτερον από πάντας τους αθανάτους". Είναι η δύναμη, που δεν τις ξεφεύγει κανένα από τα ζωντανά της φύσης. Έτσι μεγαλώνει η οικογένεια, ο Ουρανός και η Γη δουλειά δεν είχαν, παιδιά κάνανε, πρώτα τους δώδεκα Τιτάνες. Έξι αρσενικούς και έξι θηλυκούς. Ωκεανός, Κοίος, Κρείος, Υπερίων, Ιαπετός, Κρόνος - οι άρρενες και Τηθύς, Θεία, Θέμις, Μνημοσύνη, Φοίβη και Ρέα - τα θήλεα. Κατόπιν φτιάχνουν τους Κύκλωπες, αυτοί είχαν μόνο ένα μάτι στο μέτωπο. Οι Κύκλωπες ήταν τρεις: ο Βρόντης που ήταν η βροντή, ο Στερόπης που ήταν η αστραπή, και ο Άργης που ήταν ο κεραυνός. Η τρίτη σειρά παιδιών τους είναι οι τρεις Εκατόχειρες : ο Αιγέων ή Βριάρεως που ήταν φύλακας των Ηράκλειων στύλων εξ' ου και το όνομα "Γιβραλτάρ", ο Κόττος, και ο Γύγης. Έτσι λοιπόν ξεκινά η Μυθολογία μας, το παραμύθι που έστησε τον κόσμο μας. Έπεται πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια, γεμάτη περιπέτειες, ίντριγκες, έρωτες, θεϊκές απιστίες και όλα τα χαρακτηριστικά του δυτικού πολιτισμού, που γεννήθηκαν όλα ανεξαιρέτως στον τόπο μας. Μείνετε συντονισμένοι!!! Σαν κομμάτι ακολουθίας της Κοσμογονίας διαλέγουμε το "Oxygene" του Jean Michel Jarre.
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.