Τραγούδια που έζησαν και αγαπηθήκαν στην Ελλάδα και παράλληλα έζησαν και σε άλλη χώρα και γλώσσα. Τραγούδι 8ο Τίτλος Ελληνικός: "Αυτή η νύχτα μένει" Τίτλος Ινδικός: "Ulfat ka saaz" Μουσική: Shanker Jaykishen Διασκευή: Στέλιος Καζαντζίδης Στίχοι Ινδικοί: Hasrat Jaipuri's Στίχοι Ελληνικοί: Στέλιος Καζαντζίδης Πρώτη εκτέλεση: Lata Mangeshkar Ελληνική εκτέλεση: Στέλιος Καζαντζίδης
Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Θα φύγεις μακριά μου πριν έρθει το πρωί Αυτή η νύχτα μένει
Ακόμη μια φορά το έργο του γράφοντα αυτό το άρθρο είναι άχαρο, ιδίως όταν πρόκειται να γράψω για τον μεγαλύτερο Έλληνα τραγουδιστή. Ο λόγος λοιπόν για τον Στέλιο Καζαντζίδη. Την δεκαετία του '50 καθώς και μέχρι το 1968 υπήρχε στην Ελλάδα ένα κύμα επιρροής από την ινδική μουσική. Πολλοί συνθέτες είτε αντέγραφαν αυτούσια τραγούδια είτε μελωδίες είτε πάλι συνέθεταν οι ίδιοι "ινδικά" τραγούδια. Οι στίχοι βέβαια ήταν ελληνικοί με κύριο θέμα τον έρωτα. Βασικός σύνθετης ινδικών τραγουδιών -μελωδιών βασικά-ήταν ο Απόστολος Καλδάρας με τον οποίο θα ασχοληθούμε σε άλλο άρθρο λεπτομερώς.
Μέσα σε αυτό το ινδικό κύμα επιρροής πολλοί καλλιτέχνες ιδιοποιούταν τραγούδια που δεν ήταν δικά τους αποκρύπτοντας σκόπιμα τον Ινδό δημιουργό. Ο Καζαντζίδης λοιπόν το έκανε αυτό με το πασίγνωστο τραγούδι "Αυτή η νύχτα μένει" το 1959.
Τα τραγούδια αυτά αγαπηθήκαν πολύ από τον κόσμο, τραγουδήθηκαν έγιναν μεγάλες επιτυχίες και ακόμα και σήμερα γίνονται επανεκτελέσεις με μεγάλη επιτυχία. Πολλές επίσης ήταν οι ινδικές ταινίες, που προβάλλονταν στους κατακλυσμένους από κόσμο κινηματογράφους οπού οι θεατές-κυρίως γυναίκες- έχυναν τόνους δάκρυ.
Μέσα σε αυτό το ινδικό κύμα επιρροής πολλοί καλλιτέχνες ιδιοποιούταν τραγούδια που δεν ήταν δικά τους αποκρύπτοντας σκόπιμα τον Ινδό δημιουργό. Ο Καζαντζίδης λοιπόν το έκανε αυτό με το πασίγνωστο τραγούδι "Αυτή η νύχτα μένει" το 1959. Το τραγούδι είναι αμιγώς ινδικό ακούστηκε για πρώτη φορά στην ταινία "Aurat" το 1953 από την τραγουδίστρια θρύλο της Ινδίας Lata Mangeshkar. Στην ταινία εμφανίζεται η πρωταγωνίστρια Bina Rei με ντουμπλαρισμένη την φωνή της Lata. Η ιστορία της ταινίας είναι περίπου ο θρύλος Σαμψών και Δαλιδά.
Ο Καζαντζίδης πήρε αυτούσιο το τραγούδι έβαλε δικούς του στίχους και το έκανε τεράστια επιτυχία, χωρίς να αποκαλύψει την πηγή. Εδώ ακούμε την γνήσια εκτέλεση σε απόσπασμα από την ταινία, βλέπουμε την πρωταγωνίστρια να επιδίδεται σε ινδικούς χορούς και τον Βασιλιά να την θαυμάζει (δικαίως!!!). Έχουμε επίσης και την μεγαλειώδη εκτέλεση του Στέλιου του 1959 από δισκάκι 45άρι.
Σπύρος Γκάλτσας
Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Θα φύγεις μακριά μου πριν έρθει το πρωί Αυτή η νύχτα μένει Αγάπη μου σε χάνω, έτσι ήτανε γραμμένο μα όσο ζω στον κόσμο εσένα θα προσμένω Αγάπη μου θα φύγεις, έτσι ήτανε γραμμένο μα όσο ζω στον κόσμο εσένα θα προσμένω Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Θα φύγεις μακριά μου πριν έρθει το πρωί Αυτή η νύχτα μένει Αγάπη μου μεγάλη, μονάχος πως θα ζήσω Αγάπη μου μεγάλη, μονάχος πως θα ζήσω Στην αγκαλιά σου μέσα γύρνα κι ας ξεψυχήσω Αγάπη μου μεγάλη Αγάπη μου σε χάνω, έτσι ήτανε γραμμένο μα όσο ζω στον κόσμο εσένα θα προσμένω Αγάπη μου θα φύγεις, έτσι ήτανε γραμμένο μα όσο ζω στον κόσμο εσένα θα προσμένω Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Αυτή η νύχτα μένει που θα 'μαστε μαζί Θα φύγεις μακριά μου πριν έρθει το πρωί
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.