Άνοιξη, όλα τα φρούτα ωριμάζουν, η φύση ανακάμπτει από την βαρυχειμωνιά. Οι καρποί είναι έτοιμοι για να τους απολαύσουμε. Έτσι σαν τη φύση, κάθε άνθρωπος έχει την άνοιξη του! Από άγουρος ακατέργαστος και σκληρός έρχεται και στρογγυλεύει. Αυτό συμβαίνει μετά την πρώτη εφηβεία. Η Μπέμπα του τραγουδιού μας είναι πια έτοιμη προς «βρώσιν». Λέει το τραγούδι: «Οι καμπύλες και τα φρούτα της τα γνώριμα μέσα σ' ένα δύο μήνες γίναν ώριμα». Έτσι το θέλει η φύση και αυτός είναι ο πιο φυσικός τρόπος να το εκλάβει ο άνθρωπος, σαν μέρος αυτής. Πρέπει να θαυμάζει κάθε έκφανση της και να απολαμβάνει με όσες αισθήσεις μπορεί, τα δημιουργήματα της.
Ας έρθουμε όμως στα γεγονότα που συνετέλεσαν την πραγμάτωση του τραγουδιού, εξηγούμε λοιπόν την «πλατφόρμα» της εποχής του. Είμαστε στο 1946 όταν ηχογραφήθηκε. Μόλις τελείωσε ο Δεύτερος παγκόσμιος. Στα μουσικά της χώρας, αρχίζει η μεγάλη κόντρα του λαϊκού και του ελαφρού τραγουδιού. Όλη η δεκαετία του ’50 χαρακτηρίστηκε από αυτή. Κυρίως, οξύνθηκε η διαμάχη, διότι συνάδει απόλυτα με τον διακαή πόθο και την προσπάθεια της Ελλάδας να γίνει επιτέλους Ευρώπη, μετά τον αδελφοκτόνο εμφύλιο πόλεμο. Ο Γούναρης, ο τραγουδιστής με τη βελούδινη φωνή είτε σόλο, είτε σε συνεργασία με το Τρίο Μπελκάντο ήταν ο κύριος εκφραστής αυτού του ελαφρού είδους. Αυτό που πολλοί Έλληνες αποκαλούν «Ευρωπαϊκό» χωρίς φυσικά να σημαίνει και ότι είναι. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Τσιτσάνη: «Όσο υπάρχει Γούναρης δεν μπορεί το λαϊκό να σηκώσει κεφάλι». Το λαϊκό τραγούδι θα πάρει, βεβαίως, τη ρεβάνς πολύ σύντομα, τη δεκαετία του ’60 και θα κυριαρχήσει ολοκληρωτικά τα επόμενα χρόνια.
Στιχουργός του τραγουδιού είναι ο σκηνοθέτης Γιώργος Τζαβέλλας που γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε φιλολογία αλλά τον κέρδισε ο κινηματογράφος, η μεγάλη του αγάπη. Δεν έκανε κινηματογραφικές σπουδές και από ότι έλεγε ο ίδιος, τον κινηματογράφο τον έμαθε βλέποντας την κάθε ταινία 15 φορές. Συνθέτης του είναι ο «Μεγάλος» Μιχάλης Σουγιούλ (βλέπεΚάθε Τραγούδι Και Μια Ιστορία Pt.17 (Γλυκιά Ανεκπλήρωτη Προσμονή)).
Το κομμάτι είναι σε ρυθμό Swing και πρωτοακούστηκε στο θέατρο. Εμείς δίνουμε και την εκδοχή του, σε χορευτικό σκετς, με τον Πάριο και τον Σαββόπουλο, κατά την δεκαετία του ’80 από την περίφημη εκπομπή του Σαββόπουλου «Ζήτω το Ελληνικό τραγούδι». Όσο για το (mise en plis), είναι το προσωρινό κατσάρωμα των μαλλιών, χωρίς χημικά που συνήθιζαν οι γυναίκες τη εποχής.
Γκάλτσας Σπύρος
Πριν πατήσει τα δεκάξι Ήταν όλα της εντάξει Οι καμπύλες και τα φρούτα της τα γνώριμα μέσα σ' ένα δύο μήνες γίναν ώριμα
Θαύμαζαν γνωστοί και φίλοι κάθε νέα της καμπύλη
Τα παιδιά της γειτονιάς της την πειράζανε κι όταν έβγαινε στους δρόμους της φωνάζανε
Μπέμπα
Πόσο έχεις μεγαλώσει, μπέμπα, μπέμπα Κι έχεις γίνει άλλη τόση και κάνεις πια και μιζ αν πλι (mise en plis)
Βρε, τι μπόι έχεις ρίξει, μπέμπα, μπέμπα Λες και σ' έχουνε τραβήξει σε μέρες έγινες διπλή
Μπέμπα, μπέμπα Πώς το λένε, σ' αγαπώ Μπέμπα, μπέμπα Στο στενάκι εδώ που 'χω δυο λόγια να σου πω
Βρε, πώς έχεις στρογγυλέψει, μπέμπα, μπέμπα Την καρδιά μου έχεις κλέψει στο λέω δίχως να ντραπώ
Πόσο έχεις μεγαλώσει, μπέμπα, μπέμπα Κι έχεις γίνει άλλη τόση και κάνεις πια και μιζ αν πλι
Βρε, τι μπόι έχεις ρίξει, μπέμπα, μπέμπα Λες και σ' έχουνε τραβήξει σε μέρες έγινες διπλή
Μπέμπα, μπέμπα Πώς το λένε, σ' αγαπώ Μπέμπα, μπέμπα Στο στενάκι εδώ που 'χω δυο λόγια να σου πω
Βρε, πώς έχεις στρογγυλέψει, μπέμπα, μπέμπα Την καρδιά μου έχεις κλέψει στο λέω δίχως να ντραπώ
Το τραγούδι, παρ' όλες τις ενδιαφέρουσες περιπέτειες, περνά στα «χέρια» του Ζαγοραίου, που το μεταφέρει «αλλιώς» στη νέα γενιά της μεταπολίτευσης το 1975.
...ο Μαρκόπουλος πράττει το καλλιτεχνικό του χρέος. Ένα χρέος προς την ίδια την ιστορία. Αφού καταφέρνει και διασώζει μουσικά υπολείμματα που κληροδοτήθηκαν σμιλεμένα από τον χρόνο.
...Ο ποιητής στιγματίζεται από τα γεγονότα, εμπνέεται από την τραγική φιγούρα της σπαράζουσας μάνας και αρχίζει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο»....
Το "Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού", μια λαϊκή τραγωδία εμπνευσμένη από τον Εμφύλιο, γράφτηκε το 1961 στο Παρίσι και την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε από το θίασο του Μάνου Κατράκη στην Αθ...
Το κομμάτι είναι μια εξ΄ ολοκλήρου δημιουργία του ταλαντούχου Γιώργου Ζήκα. Επηρεασμένος από το νεολαϊκό ρεύμα του ’80, άρχισε να γράφει τραγούδια μετά τα τριάντα του χρόνια...
Ο Ζουλφί Λιβανελί, είναι μια πολυσήμαντη προσωπικότητα της σημερινής Τουρκίας. Ως συνθέτης μελοποίησε ποιήματα του εξόριστου, αριστερού ποιητή Ναζίμ Χικμέτ.
Θλιβερή επέτειος για την Θεσσαλονίκη! 22 Μαΐου 1963. Στυγνή δολοφονία του φιλειρηνιστή αριστερού βουλευτή, Γρήγορη Λαμπράκη από παρακρατικούς, βασιλοφασίστες.
Είναι πολλές φορές που στο μυαλό του ανθρώπου παλεύουν σκέψεις αντίθετες. Από τη μια το πραγματικό, το αληθές και από την άλλη το παραδοσιακό το τυλιγμένο από ένα μανδύα μύθου.
Το μεγαλείο της λογικής στην Μυθολογία, είναι, ότι η ιστορία με τις Μοίρες είναι πολύ βαθιά φιλοσοφημένη, αυτό όμως δεν το παραδέχονται τα σύγχρονα θρησκευτικά παραμύθια.
«Εμάς ο λαός μας τά’ δινε και μετά τα έπαιρνε πίσω, σήμερα δεν παίρνει τίποτα!», λέει ο Ζαμπέτας για τις αμοιβές των σημερινών τραγουδιστών & δημιουργών.
Πάντα ο Θεός γεννάει Θεό, πανάρχαιος συμβολισμός, ένα παραμύθι που ξεκίνησε από τους Ινδούς. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες θρησκείες ο συμβολισμός συνεχίζεται.
Λίγοι γνωρίζουν ότι σε ένα νησί γνωστό για την ομορφιά του αλλά όχι και για την σύγχρονη μουσική του παράδοση, την Νέα Ζηλανδία, συνέβησαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
Πως άπλα και χωρίς πολλά - πολλά, ο μάγκας έλυνε το θέμα κρύο, με την αγαπημένη του. Σύνθετης είναι ο μικρασιάτης Τούντας(τα είπαμε για αυτόν στην πριγκηπέσα του).
Συνηθίζουμε πολλές φορές να αναφερόμαστε σε μπάντες χρησιμοποιώντας τον όρο cult. Λίγες είναι όμως στην πραγματικότητα οι μπάντες που παίρνουν επάξια αυτό τον τίτλο.
Το κομμάτι γνωρίζει τεράστια παγκόσμια επιτυχία, πιάνει κορυφή στα αμερικανικά charts και από το 1981 και μετά δεν υπάρχει συναυλία των Rolling Stones χωρίς να ερμηνευθεί η Angie.
Ο Τυφωεύς ήταν το πιο ζόρικο παιδί της Γης. Είχε εκατό κεφάλια και σώματα δράκου με μαύρες γλώσσες, τρομερά χέρια και πόδια, από τα μάτια πέταγε φωτιές, ήταν ψηλότερος κι από τα βουνά.
H ζωή δεν ήταν δίκαιη με τον μεγαλύτερο Γερμανό ερμηνευτή όλων των εποχών και συνέθεσε ένα από τα σπουδαιότερα ερωτικά κομμάτια. Το παρουσιάζουμε για πρώτη φορά ...
Το εν λόγω σάουντρακ είναι ένα συλλεκτικό πολύτιμο διαμάντι. Σπάνιο, με 2-3 εναπομείναντα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, που τα έχω δει να φτάνουν και τα 400 ευρώ το ένα.
Το 6ο μέρος των ιστοριών από βινύλιο είναι αφιερωμένο σε ένα άλμπουμ, που κατέχει περίοπτη θέση στη δισκοθήκη μου και αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα για τον αμερικάνικο ήχο.
Έχει ιστορικό ενδιαφέρον με πολλούς παραλληλισμούς με την σημερινή πραγματικότητα, για ορισμένους είναι διασκέδαση και για άλλους αποτελεί πεδίο σκέψης γνώσης.
Κλικάρω απλά το όνομα του συγκροτήματος στο ίντερνετ και διαβάζω, «ιεραποστολικές παραλλαγές για ευλογημένο σεξ» ή «σταθερές αξίες: απλά κι ιεραποστολικά».
Το λαϊκό τραγούδι φτάνει στο απόγειο του, μια και ήταν μια εγγενής ανάγκη κατά την μεταπολεμική Ελλάδα, που ήθελε όσο τίποτα άλλο να τραγουδήσει και να ξεχάσει τις συμφορές.
Eπιλέχτηκε από τους Led Zeppelin ως ο "εκλεκτός". Ήταν η βασική επιλογή των Velvet Revolver. Κι όμως αυτός έκανε το δικό του, διάλεξε το δύσκολο δρόμο.
Για να τον βρείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να δοκιμάσετε και τα τρία ονόματα και πάλι δεν θα μάθετε τα πάντα γι'αυτόν. Όχι επειδή υπάρχει κάποιο κρυμμένο μυστικό, αλλά ...
Κάπου στον Άγιο Φανούριο Ιλίου έχει δημιουργηθεί ήδη μια τοπική σκηνή της οποίας οι μπάντες έπαιζαν τον λεγόμενο ήχο του San Fanourio. Μια από αυτές τις μπάντες είναι και ...
Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή New Cross, το καλοκαίρι του 1983. Ο Johny Brown έχει την αδερφή του για να μοιράζονται το κοινό τους πάθος ...
Ο δίσκος αποπνέει γαλήνη και ισορροπία ...τα μπασιστικά solos απουσιάζουν, όπως και οι δαιδαλώδεις progressive αλλαγές, που τόσο συνηθίζονται τη σημερινή εποχή.
Το κίνημα του Zamrock, που ξεκίνησε στη Zάμπια στις αρχές της δεκαετίας του '50 αναβιώνει και οι μουσικοί εντάσουν πολλά στοιχεία του ψυχεδελικού ήχου του Jimi Hendrix.
Η ερμηνεία είναι του Γιάννη πάριου από ένα μοναδικό και σπανιότατο ντοκουμέντο-βίντεο από το Θέατρο της Δευτέρας του 1979. Η ερμηνεία αυτή δεν υπάρχει στην δισκογραφία!
Τα τραγούδια που θα σχολιάσουμε είναι σπάνια, σχεδόν άγνωστα στους αμύητους. Οι λόγοι που έμειναν άγνωστα έκτος από εμπορικοί (δεν πουλούσαν) είναι και πολιτικοί!
Βρισκόμαστε στο σωτήριο έτος 1968. Οι 13th Floor Elevators δίχως να το ξέρουν βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Τα προβλήματα με τα ναρκωτικά ολοένα και πληθαίνουν ...
Ιστορίες για δίσκους με άρωμα βινυλίου : O James Ramey,γνωστός και ως Baby Huey υπήρξε ένας από τους καλλιτέχνες που επηρρέασαν όσο λίγοι την hip-hop μουσική.