- Λεπτομέρειες
-
Κατηγορία: Συναυλίες
-
Δημοσιεύθηκε : Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012 09:26

Το τραγούδι «You Trip Me Up» των Jesus and Mary Chain είναι το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ακούγοντας για το line up ενός ψυχεδελικού live που θα ακολουθούσε στη σκηνή του Gaia, το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου. Επίτιμοι προσκεκλημένοι οι αμερικανοί Night Beats, ενώ θα τους ‘προλόγιζαν’ οι δικοί μας Αlien Mustangs και οι επίσης έλληνες Acid Baby Jesus, οι οποίοι δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις καθώς έχουν ‘οργώσει’ την Ευρώπη και την Αμερική περιοδεύοντας δυο φορές.
Στην κατακλυσμένη από βροχή Θεσσαλονίκη, όλα έδειχναν ήσυχα μόλις άνοιξαν οι πόρτες του Gaia, ενώ οι μπάντες κούρδιζαν ακόμη τις κιθάρες τους. Παρόλη την μικρή ανησυχία για τη μη προσέλευση του κόσμου λόγω βροχής, η κατάσταση ανατράπηκε πολύ σύντομα. Βλέπετε είναι κι αυτή η ‘τύχη’ που ακολουθεί τους Alien Mustangs, κάθε φορά που παίζουν live στη Θεσσαλονίκη ανοίγουν οι ουρανοί (μου το σφύριξε ένα πουλάκι). Με ή χωρίς ομπρέλες, ευτυχώς οι θεσσαλονικείς τίμησαν την συναυλία που συνδιοργάνωσαν οι Music Velocity Radio Show, UpnLoud Web Radio & Love Light Productions.
Το πρώτο ζέσταμα έγινε από τους Alien Mustangs με ένα 45λεπτο set ψυχεδελικής garage rock μουσικής που δεν σε αφήνει αδιάφορο. Τα τέσσερα μέλη του συγκροτήματος (κάποια από αυτά και μέλη των Basements, This Is Nowhere και Dread Astaire) έχουν τσαγανό και νεύρο στη σκηνή, κι όσοι τους έχουν δει επανειλημμένα μιλούν για τεράστια εξέλιξη στις ζωντανές εμφανίσεις τους. Η μουσική τους ένα πρελούδιο στην garage rock της δεκατίας του ’60, που καταλήγει σε καθαρό rock ‘n’ roll ήχο, ψυχεδελικά riff-άκια και δυναμικές κιθάρες. Μεταξύ των τραγουδιών που παρουσίασαν ήταν κι αυτά από το επερχόμενο 7΄΄ που βρίσκεται ήδη στα σκαριά.

Τη σκυτάλη του ψυχεδελικού κλίματος που είχε ήδη δημιουργηθεί πήραν οι Acid Baby Jesus στις 23.30, έτοιμοι να αναβιώσουν κάποιες από τις όμορφες στιγμές που ζήσανε σε διεθνείς σκηνές του εξωτερικού. Εξάλλου εκεί, και συγκεκριμένα στο Austin Psych Fest του Τέξας, γνωρίστηκαν με τους Night Beats, και όποτε βρίσκονται σε κοινά λημέρια, μοιράζονται το πάθος τους για την psych n’ roll. Έτσι κι έγινε. Καλωσόρισμα με το «Horse» από το ομότιτλο με την μπάντα LP τους (κυκλοφόρησε το 2011 από την Slovenly Recordings) και η σκηνή γεμίζει με αυτοσχέδιο χαρτοπόλεμο από το κοινό, με πρώτους και καλύτερους τους Nights Beats να απολαμβάνουν την garage νοσταλγία μιας εποχής που φαίνεται να ξαναγεννιέται από «τρελαμένους» δημιουργούς. Ερμήνευσαν επίσης από το ίδιο βινύλιο τα τραγούδια “Finger Painting”, “Homo Sapiens”, “Android Robot”, “Diogenis” και μέσα σε ανυποψίαστο χρόνο η σκηνή μετατράπηκε σε ένα punk rock πάρτι, με φτυσίματα, headbangings και σπασμένες χορδές. Οι Acid Baby Jesus ουρλιάζουν ψυχωτικά και ηδονιστικά μάλλον για να υμνήσουν την ανεμελιά της νιότης τους, έναν έρωτα ή να θίξουν έναν προβληματισμό. Για να τα πουν χρειάζονται fuzz-αριστές κιθάρες και μπάσα, πλήκτρα που σε σαγηνεύουν με μονότονους ήχους. Όλα τα μέλη είναι μόλις 26 χρονών και φίλοι, μια μπάντα δεμένη στη σκηνή, που δημιουργεί μουσική χωρίς όρια, χωρίς σύνορα. Ήμουν τυχερή που τους είδα για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη (αν και είχαν επισκεφτεί την ξανά την πόλη μας νομίζω πριν δύο χρόνια για ένα gig κάπου σ’ ένα υπόγειο της Βαλαωρίτου). Είσαι άτυχος, αν δεν τους έχεις δει ζωντανά. Θα τους λατρέψεις κιόλας ειδικά αν οι επιρροές σου έχουν να κάνουν με τον καλλιτεχνικό επαναστατισμό των Black Lips, των Sonic Youth, των Velvet Underground, των Stooges, των Jesus and Mary Chain.

Μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα, ήρθε η ώρα να ανέβουν στην σκηνή τα αμερικανάκια από το Seattle, Night Beats, αφού οι Acid Baby Jesus είχαν καταφέρει επάξια να ζεστάνουν το παγωμένο από το κρύο κοινό. Ο ήχος που βγαίνει από τα όργανα των Lee Blackwell (κιθάρα και φωνή), Tarek Wegner (μπάσο) και James Traeger (drums) ακούγονται σαν ευλογία. Λίγο r&b, πολύ ψυχεδέλεια, με δόσεις blues και folk. Σε τίποτα δε μοιάζουν μόνο στην grunge σκηνή του Seattle και του αδικοχαμένου Kurt Cobain. Eίναι ακόμη ένα χαρμάνι από μουσικές επιρροές που σε γυρνάνε πίσω στο χρόνο, στις δεκαετίες ΄60 και ’70. Όχι απαραίτητα σκοπίμως, αλλά η μουσική τους απέχει πολύ από τα new indie, teen punk ακούσματα των συνομήλικων τους που έχουν γεννηθεί μέσα στη δεκαετία του ’80. Όμως, κάπως έτσι εξηγείται ότι οι τρεις μπάντες που τους έχουν επηρεάσει περισσότερο είναι οι The Cure, οι 13th Floor Elevators και ο Captain Beefheart. Στο διά ταύτα της εμφάνισής τους που κράτησε περίπου 50 λεπτά, οι Night Beats μας ξεσήκωσαν κυριολεκτικά με τη μουσική τους, ενώ σε αντιπερισπασμό τα ελληνόπουλα Acid Baby Jesus φρόντισαν από το ξεκίνημα κιόλας να τους επευφημήσουν γι’ αυτό και στάθηκαν στην πρώτη σειρά του κοινού χορεύοντας στον ψυχεδελικό ρυθμό τους. Κάποια από τα τραγούδια που ακούσαμε είναι το χιτ τους «Puppet On A String», τα περισσότερα από τον ομώνυμο δίσκο «Night Beats» (2011), και το επίσης αγαπημένο «Η- Βomb», αφήνοντας εκτός λίστας τα πιο ατμοσφαιρικά κομμάτια του άλμπουμ, αποδεικνύοντας ότι οι teen rockers ήρθαν στη χώρα μας για να δείξουν τον πραγματικό rock ‘n’ roll χαρακτήρα τους. Tελειώσανε με το επίσης δυνατό «The Other Side» για να βγούνε στο encore με ένα ακόμη κομμάτι και να καληνυχτίσουν το ελληνικό κοινό που μπορεί να μην μοιάζει με εκείνο που συχνάζει κάθε βράδυ στις underground σκηνές της Ευρώπης, αλλά απέδειξε ότι προτιμάει το διαφορετικό!
Ωραία τυπάκια κατέκλεισαν το Gaia εκείνο το βράδυ, από αυτά που δεν τα συναντάς στα mainstream μπαράκια της Βαλαωρίτου ή της παραλιακής, αλλά για να ακούσουν κάτι το εναλλακτικό ψάχνονται σε no budget performances που λαμβάνουν χώρα σε καταγώγια και εγκαταλελειμμένα κτήρια. Ήταν ένας λόγος για να βγεις το Σαββατόβραδο, κι αν χρειαζότανε… να άνοιγες τον κουμπαρά σου- δεν μας επισκέπτονται κάθε μέρα μπάντες από το Seattle. Εν κατακλείδι, έκφραση, δημιουργία, fucking rock ‘n’ roll! Παραλειπόμενα: στην πρώτη γραμμή της σκηνής ο δικός μας μουσικός Sonny Touch με το χαρακτηριστικό του καπέλο να παρακολουθεί με προσήλωση όλες τις μπάντες. Λέτε η επόμενη δουλειά του να έχει κάτι από ψυχεδέλεια;
Ανταπόκριση, Φωτογραφίες : Κατερίνα Νικολακούλη