Συναυλίες

Malevolent Creation, Krisiun, Vital Remains & Hatesower

krisiunbanner

1-3-2012 Live @ Eightball Club, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

   Η άνοιξη ξεκίνησε πάρα πολύ δυνατά συναυλιακά με ένα ιδιαίτερα δυνατό και εντυπωσιακό πακέτο να περνάει μονάχα από τη Θεσσαλονίκη και να αναγκάζει πάρα πολλούς φίλους των συγκροτημάτων (κι όχι μόνο) να ανηφορίσουν προκειμένου να παραβρεθούν στο σημαντικό αυτό death metal ραντεβού. Το σίγουρο είναι ότι δεν το μετάνιωσαν ...

krisiunx1   Συνεπείς στο ραντεβού τους, οι Ιταλοί Hatesower ανέβηκαν στη σκηνή του Eightball στις 8 ακριβώς, με μονάχα 20 θεατές από κάτω. Μετά το πρώτο κομμάτι, ο κόσμος, ο οποίος μέχρι εκείνη τη στιγμή βρισκόταν εκτός club και απολάμβανε τη μπύρα του, άρχισε να εισέρχεται. Μέτρια σε γενικές γραμμές μπάντα, με ορισμένες καλές ιδέες, έναν κάκκιστο (προσωπική, υποκειμενική άποψη) τραγουδιστή, αρκετά φρου-φρού (ντυσίματα) και από ουσία λίγα πράγματα. Ο ντράμερ τους θέλει αρκετή δουλειά, αφού τα λάθη του δεν ήταν λίγα, ενώ και στα blastbeats έδειξε μεγάλες αδυναμίες. Ο μπασίστας τους, με το άταστό του και την καλή σκηνική παρουσία, προσπάθησε να κάνει τη διαφορά και να ξεχωρίσει, όταν όμως ο τραγουδιστής στα κενά ανάμεσα στα κομμάτια μιλάει με ακραία γρυλιστά φωνητικά και κακά αγγλικά στο κοινό, τότε λίγοι μπορεί να είναι αυτοί που έμειναν με θετικές εντυπώσεις στο τέλος από τους γείτονες.

krisiunx3   Οι Vital Remains είναι μία μπάντα με τη δική της, μακριά και σεβαστή, ιστορία στο χώρο του (underground) death metal. Ξεκίνησαν - και συνεχίζουν - με καθαρά black metal θεματολογία, κάτι που αρέσει στο κοινό τους, ενώ η εμφάνισή τους ήταν χορταστική. Οι πολλές και συχνές αλλαγές μελών σίγουρα δε βοηθάνε τον ηγέτη τους, Tony Lazaro, ο οποίος ήταν για ακόμη μία φορά απολαυστικός, με κορυφαία στιγμή, όταν κατέβηκε πορωμένος μέσα στο κοινό, εν μέσω κομματιού, και έπαιζε κιθάρα στη μέση του mosh pit. Τεράστιος στο μέγεθος, με μία ψαρωτική - custom (?) - κιθάρα, είχε άμεση επαφή με το κοινό και ήταν αυτός ουσιαστικά που ξεχώρισε. Χωρίς κανένα από τα παλιά τους μέλη, τους "stars" Dave Suzuki, Glen Benton, Tim Yeung, Κyle Severn, εμφανίστηκαν με μία ανανεωμένη σε γενικές σύνθεση, η οποία κατάφερε να κερδίσει το κοινό, παρά την όχι τόσο εξαιρετική απόδοσή της. Βασίστηκαν κατά βάση στο "Icons Of Evil" και το "Dechristianize", τη στιγμή που αναμένεται νέα δουλειά από τους ίδιους. Τα φωνητικά ήταν αρκετά χαμηλά, με τον Scott Wily παλεύοντας αρκετές φορές να ακουστεί. Μεγάλο τους ατού, η άριστη επικοινωνία και επαφή με το κοινό, οι παροτρύνσεις τους για ξέσπαμα, το πάθος, που επέδειξαν και πάνω απ' όλα η συναδελφικότητα. Τα μέλη των 3 βασικών σχήματων του roster φορούσαν όλα μπλουζάκια από τις μπάντες των άλλων (οι Vital Remains ήταν με μπλουζάκια Krisiun & Malevolent Creation κ.ο.κ). Κάποια στιγμή, κατά τη διάρκεια της εμφάνισής τους, έσκασε μύτη ο Bret Hoffmann των Malevolent Creation προκειμένου να τους παρακολουθήσει από την άκρη της σκηνής, ο οποίος όμως έγινε άμεσα αντιληπτός από αρκετούς fans και δέκτης πολλώς αγκαλιών, φιλιών και συγχαρητηρίων.

krisiun01   Η ώρα των Krisiun είχε φτάσει. Μετά το εξαιρετικό περσινό "The Great Execution" οι απαιτήσεις ήταν ακόμη μεγαλύτερες για το βραζιλιάνικο τρίο, το οποίο όφειλε να αποδείξει στη σκηνή (και) του Eightball, πως μπορεί να διεκδικήσει τα πρωτεία στο χώρο. Αν και ξεκίνησαν σχετικά μουδιασμένα, με το 2ο και 3ο κομμάτι - "Τhe Will To Potency", κι αφού βελτιώθηκε αισθητικά ο ήχος τους, "μπήκαν αμέσως σε ρυθμό" και η συναυλία κύλησε όπως αναμενόταν ... έγινε χαμός! Το κοινό, το οποίο εν τω μεταξύ είχε γεμίσει το club, χτυπιόταν εκστασιασμένο, οι Βραζιλιάνοι ήταν τρομερά εκδηλωτικοί, έπαιζαν τη μία κομματάρα μετά την άλλη (καλύπτοντας πάνω κάτω ολόκληρη τη δισκογραφία τους) και έδειξαν σε πολλούς τι θα πει δέσιμο και τεχνικό παίξιμο. Άριστοι σε όλα τα επίπεδα, οι Krisiun άφησαν τις καλύτερες των εντυπώσεων και πολλούς να σκέφτονται ότι και σε εκείνο το σημείο να ολοκληρωνόταν η συναυλία, άπαντες θα αποχωρούσαν με ένα χαμόγελο στο πρόσωπο και ικανοποιημένοι. Ολοκλήρωσαν την εμφάνισή τους εν μέσω αποθέωσης, με το "Black Force Domain" και τον κόσμο να ζητάει "κι άλλο" ...

 krisiun04  Η ώρα είχε φτάσει για τους headliners, και ιδιαίτερα αγαπητούς στην Ελλάδα, Malevolent Creation, οι οποίοι, για όσους δεν το γνώριζαν από πριν, είχαν προαναγγείλει πως το setlist τους θα βασιζόταν στις πρώτες 2 κυκλοφορίες τους ("The Ten Commandments" & "Retribution"). Το κουαρτέτο λαμβάνει θέσεις στη σκηνή, η εισαγωγή του "Eve Of The Apocalypse" ακούγεται από τα ηχεία και ύστερα ξεσπάει το χάος ... αυτό που έγινε πραγματικά δεν περιγράφεται με λόγια. Το "Coronation Of Our Domain" "εξόργισε" όπως αναμενόταν ακόμη περισσότερο το κοινό, ενώ το "Multiple Stab Wounds", που ακολούθησε, φρόντισε η ανδρεναλίνη να φτάσει στα ύψη. Όσοι δεν είχαν ξαναδεί τον Bret Hoffmann ζωντανά, μάλλον θα κάνουν καιρό να ξεχάσουν τη συγκεκριμένη εμφάνιση. Προσωπικά τον έχω παρακολουθήσει αρκετές φορές, με σιγουριά όμως αυτή του Eightball ήταν η καλύτερή του. Επιβλητικός, μοχθηρός, ακραίος, απέδειξε για ποιο λόγο αξίζει να θεωρείται ο κορυφαίος death metal frontman με διαφορά από τον δεύτερο. Είναι ο μόνος performer της σκηνής, που προκαλεί κυριολεκτικά τον τρόμο σε όποιον τον βλέπει επάνω στο σανίδι : οι κραυγές τους, το κόκκινο από την ένταση και το πάθος πρόσωπό του όταν ουρλιάζει, το ανάστημά του, η φυσική του κατάσταση, όλα αυτά μαζί κι άλλα πολλά (εμπειρία, πόρωση, τρέλα) συντελούν σε αυτό που μόλις προαναφέρθηκε. Με έναν μπασίστα "φάντασμα" - δεν υπήρχε ούτε ως παρουσία στη σκηνή, ούτε μουσικά (τεράστια η απουσία του Jason Blachowicz σ'αυτή τη θέση) - αλλά και με έναν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ Gus Rios να παίζει τις "κάλτσες" του πίσω από τα τύμπανα και να ενθουσιάζει, οι Malevolent Creation δε δυσκολεύτηκαν καθόλου να πραγματοποιήσουν μία αρχοντική εμφάνιση, την οποία το ελληνικό κοινό θα κάνει καιρό να ξεχάσει.

krisiun05   Έπαιξαν το "Slaughterhouse" μέσα από το τελευταίο τους άλμπουμ, για να επιστρέψουν στα παλιά με το "Decadence Within" (αν θυμάμαι σωστά). Το θρυλικό "Monster" μέσα από το "Retribution" αφιερώθηκε σε μέλος του roadcrew τους για να ακολουθήσει ένα διάλειμμα, με ένα σύντομο σόλο από τον Gus Rios, το οποίο οδήγησε στο "Blood Brothers" και σ'ένα club να πηγαίνει ολόκληρο πάνω κάτω, τον κόσμο να σκάει μετά από stage diving στα δοκάρια, τους Krisiun & Vital Remains να βρίσκονται στην άκρη της σκηνής και να παρακολουθούν εντυπωσιασμένοι το κοινό και τους Malevolent Creation επί σκηνής να ιδρώνουν, να χτυπιούνται ασταμάτητα και να σπέρνουν ... τον τρόμο. Το δεύτερο μέρος του set ήταν ένα ακατάπαυστο κοπάνημα ... έπαιξαν το "Manic Demise", νομίζω ακούσαμε και το "Remnants Of Withered Decay", αλλά μέσα στον πανικό δεν θυμάμαι και πολλά, για να κλείσουν κάποια στιγμή με τον ύμνο "Malevolent Creation". Η μπάντα, και ειδικά ο Bret Hoffmann, προς το τέλος είχαν πάει όσο πιο πίσω μπορούσαν, αφού η σκηνή είχε εξ'ολοκλήρου καλυφθεί από κορμιά, οπαδούς, που ορμούσαν επάνω, πηδούσαν, χτυπούσαν και διασκέδαζαν. Τεράστιο respect στο προσωπικό του μαγαζιού για την fan friendly νοοτροπία τους. Τέτοιες συμπεριφορές ήταν όνειρο θερινής νυκτός άλλες εποχές, όταν οι security χτυπούσαν οπαδούς, προκαλώντας αρκετά συχνά και επεισόδια. Με έναν Phil Fasciana λίγο πριν την κατάρρευση (έχει το θεματάκι του με τη βότκα), οι Αμερικανοί έκλεισαν την αρχοντική εμφάνισή τους και αποχώρησαν ιδρωμένοι, κουρασμένοι αλλά και νικητές.

krisiun02   Με κάθε σιγουριά κάθε φίλος αυτής της μουσικής, που βρέθηκε την Πέμπτη το βράδυ στο Eightball, θα αναρωτιέται τους λόγους για τους οποίους η μπάντα αυτή, οι Malevolent Creation, δε θεωρείται πολύ απλά, αν όχι η κορυφαία, μία από τις κορυφαίες όλων των εποχών στο death metal. Οι εκφράσεις στα πρόσωπα των μελών των Vital Remains & Krisiun την ώρα της εμφάνισης των Malevolent Creation και ειδικά ο τρόπος με τον οποίον μελετούσαν τον Bret Hoffmann, έδωσαν για εμένα τις απαντήσεις σε όλα μου τα ερωτήματα. Αχ και να είχαν μαζί τους τον Jason Blachowicz και έναν από τους "παλιούς" στη δεύτερη κιθάρα (= Rob Barrett ή Jon Rubin). Θα αφήναμε το κορμί μας στο Eightball. Εξαιρετικό, πακέτο, απίστευτη συναυλία, πολλά συγχαρητήρια στους Πολωνούς της Massive Music, που είχαν την έμπνευση να ενώσουν τα 3 φοβερά αυτά ονόματα και φροντίζου να μας προσφέρουν αξιόλογα (μουσικά) θεάματα.

Μίλτος Λυμπιτσούνης
Φωτογραφίες : Γρηγόρης Γκουγκούδης



krisiunend

Συναυλίες

Facebook Comments