= Δημήτρης Παπαδημητρίου LiVE @ Ηρώδειο
Συναυλίες

loogoo

Δημήτρης Παπαδημητρίου LiVE @ Ηρώδειο

 
   Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου πήρε τη θέση του. Στο πόντιουμ. Ο μαέστρος απευθύνθηκε σε μας, το κοινό. «Συνήθως, όταν έχεις να παίξεις τριάντα τρία τραγούδια, δεν μιλάς». Και τι να πει δηλαδή… Όταν έχει να παρουσιάσει ένα ρεπερτόριο που εκτείνεται σε δεκαετίες ολόκληρες… Το «Περαστικές» με τον Αργύρη Μπακιρτζή το έγραψε το 1988. Ο μεγάλος δημιουργός μας δεξιώθηκε στο Ηρώδειο, παίζοντας ένα μέρος μόνο από την τεράστια δουλειά του και έχοντας στο πλάι του μία καταπληκτική ορχήστρα και ένα σμάρι από υπέροχους τραγουδιστές.

   Την αρχή έκανε ο Ισμαήλ από το Moby Dick, ο αγαπημένος μας Αιμιλιανός Σταματάκης. Πάντα σε μεγάλη φόρμα και πάντα άψογος τεχνικά. Αιμιλιανέ, το “Kingdom Of The Fearless” πότε θα το πεις, είπαμε; Στη συνέχεια ανέβηκαν στη σκηνή, ένας-ένας ή και σε ντουέτα, όλοι εκείνοι οι τραγουδιστές, που έκαναν τον κόσμο να χειροκροτεί χωρίς σταματημό. Ο Μπάμπης Βελισάριος και ο Ivan Svitailo, καθώς και ο Θοδωρής Βουτσικάκης, επίσης πρωταγωνιστές του Mobby Dick, ο Κώστας Μακεδόνας, ο Μπακιρζής φυσικά και ο Γιώργος Φλωράκης, ο οποίος πραγματικά μπορεί να τραγουδήσει τα πάντα! Από τις κυρίες, μας ξετρέλαναν η Γιώτα Νέγκα και η Βερόνικα Δαβάκη, η οποία μάλιστα μου θύμισε σοπράνο, που όμως δεν λέει πότε όχι σε άλλα μουσικά μοτίβα. Μου θύμισε φωνή από τη Μπελ Επόκ, φωνή που δυστυχώς σπάνια βρίσκουμε σήμερα.
 
papadimitriou2221

   Αυτό όμως που συνειδητοποίησα, ακούγοντας και παρακολουθώντας, είναι ότι ο ίδιος ο Παπαδημητρίου είναι Progressive! Είναι ένας συνθέτης που δεν υπακούει σε νόρμες, που δεν αρέσκεται να περπατά σε ευθείες. Τα τραγούδια του είναι πραγματικοί μπαχτσέδες από νότες και μέτρα που δεν συνηθίζουν οι περισσότεροι συνθέτες. Άκουσα πολλές φορές να παίζει σε οκτώ όγδοα, ιδίως πάνω στα κουπλέ του, να διαθέτει ρεφρέν σε πέντε όγδοα και από πάνω να τα πασπαλίζει, προσθέτοντας μερικούς ακόμα χρόνους, για να τονίσει το κομμάτι, για να το κάνει να ακούγεται ακόμα πιο μαγικό. Δεν έχω ιδέα τι συμβαίνει μέσα στο κεφάλι του και πώς καταφέρνει και εμφανίζει τέτοιες ιδέες, ξέρω όμως ότι αυτά που άκουσα μου τσίταραν τον εγκεφαλονωτιαίο. Από χασάπικο μέχρι ζεϊμπέκικο και από τζαζέ παλ χρωματισμούς μέχρι συμφωνικά ξεσπάσματα, με τον σπουδαίο συνθέτη να αποδεικνύει πως η μουσική δεν έχει όρια, δεν έχει ταμπέλες, δεν έχει καν άλλους ορισμούς. Μουσική. Μία λέξη. Φουλ στοπ.

   Λίγο πριν το διάλειμμα, μας πέταξε και το «μυστικό». Βλέποντας το πρόγραμμα, είχα παρατηρήσει πως κάποια τραγούδια είχαν παραληφθεί, ενώ το «Δεν είναι πόνος να πονεί», που επρόκειτο να το ερμηνεύσει μόνη της η Βερόνικα, έγινε τελικά ντουέτο με τον Γιώργο Φλωράκη και ευτυχώς, γιατί οι δύο φωνές έδεσαν άψογα. Η μεν Βερόνικα αιωρήθηκε ψηλά και βγήκε γάργαρο νερό, ενώ ο Γιώργος έμεινε «κάτω» και θεράπευσε όλους εμάς, που πονάει το δοντάκι μας για τις χαμηλές συχνότητες.
 
papadimitriou2217

   Κάποια στιγμή ο Παπαδημητρίου ετοιμάζεται να δώσει στην ορχήστρα, ώστε να παιχτεί το επόμενο τραγούδι. Ακούγεται το νιαούρισμα ενός γατιού! Μερικά δευτερόλεπτα αμηχανίας. Ο δημιουργός παίρνει ξανά το μικρόφωνο. «Μάλλον θέλει να μας δώσει τόνο για το κούρδισμα». Γέλιο και πολλά χειροκροτήματα. Δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα από την αυθόρμητη ανθρώπινη χρήση της προσωπικότητάς μας.
 
papadimitriou2218

   Δεν χρειάζεται να πω περισσότερα για τα φοβερά και τρομερά λαρύγγια που «επιστρατεύτηκαν». Η Νέγκα και ο Μακεδόνας; Φωνάρες από τις λίγες, με τεράστια ιστορία και τόσα πολλά να δώσουν ακόμα. Θέλω απλά να σταθώ στον Βελισάριο. Δεν ξέρω αν είναι ο καλύτερος Έλληνας τραγουδιστής σήμερα. Δεν ξέρω γιατί απλά δεν ξέρω. Μπορώ να πω με σιγουριά όμως πως είναι ένας συγκλονιστικός βοκαλίστας. Και πως αν τραγουδήσει λίγο πιο δυνατά, μπορεί να γκρεμίσει συθέμελα μία πολιτεία. Είμαι απλά υπερήφανος για τους Έλληνες μουσικούς. Τεράστιοι, σοβαροί, μετρημένοι, πραγματικοί άρχοντες. Ευχαριστούμε, κύριε Παπαδημητρίου. Ευχαριστούμε. Πολύ.

Κώστας Κούλης
 
papadimitriou2219
 
Joomla Social by OrdaSoft!