Συναυλίες

loogoo

Bryan Adams LiVE @ Oaka Arena

 
   Μια συναυλία που δεν έχαιρε της απαραίτητης προώθησηw, μια συναυλία που έφερε το στίγμα του πεπερασμένου, μια συναυλία που θεωρήθηκε ετεροχρονισμένη κι ένα “καινούργιο” άλμπουμ που δεν του δόθηκε καμία ευκαιρία από τους οπαδούς, συνέθεσαν ένα πλήρως απογοητευτικό πρόλογο για ένα υπέροχο βιβλίο που γράφτηκε χτες.
 
adams1989

   Το ξημέρωμα μάλιστα της επόμενης μέρας έφερε στο φως της δημοσιότητας κάτι που είχε υποπτευθεί ήδη ο περισσότερος κόσμος. Η εταιρεία παραγωγής που αρχικά επρόκειτο να διοργανώσει την εν λόγω συναυλία, κρίνεται πλέον ως κόκκινο πανί καθώς δίχως καμία επίσημη ανακοίνωση προέβει σε «συλλογή» χρημάτων των εισιτηρίων, με ταυτόχρονη πρόθεση ακύρωσης της συναυλίας. Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα η συναυλία πραγματοποιήθηκε με έξοδα του Viva.gr, γι’ αυτό και πριν μερικές μέρες οι κάτοχοι ηλεκτρονικών εισιτηρίων έλαβαν στο mail τους ένα “Εισιτήριο Αντικατάστασης”, με σχεδόν μηδενική τιμή κόστους.
 

   Με τον κίνδυνο της ακύρωσης να πλανάται λοιπόν από μήνες και μια γενική αίσθηση αδιαφορίας από τα μέσα προώθησης του event, φτάσαμε αγκομαχώντας στη χτεσινή βραδιά. Μια βραδιά που ξεκίνησε για τους περισσότερους ακόμα πιο αρνητικά από τη γενική προδιάθεση. Λίγο o ποδοσφαιρικός αγώνας της Εθνικής στο Ολυμπιακό Στάδιο, λίγο η δεδομένη κίνηση λόγω ημέρας και ώρας, λίγο η δυσκολία και η καθυστέρηση που έρχεται με την “αυτόματη” πόρτα των γηπέδων, που επιφέρει πάντα καθυστερήσεις, ήθελαν την προκαθορισμένη ώρα έναρξης να φαντάζει ουτοπική. Με μόλις μισή ώρα καθυστέρηση όμως, κάτι που δεδομένων των συνθηκών μοιάζει όντως επιτυχία, ο Καναδός “πρώην” σούπερ-σταρ κατέκτησε την σκηνή από τις πρώτες νότες του “Last Night On Earth”, από το δέκατο τέταρτο άλμπουμ του “Shine A Light”, με τη φωνή του να είναι εμφανώς σε εξαιρετικά επίπεδα.

   Το Setlist της βραδιάς είχε χρώμα από όλες τις “εποχές” του Bryan Adams. Από τα “Straight From The Heart” μέχρι και το “Shine A Light” μεσολαβούν κοντά σαράντα χρόνια διαρκούς songwriting και δημιουργίας, που κρατούν αυτόν τον αιώνιο έφηβο κολλημένο στα δεκαοκτώ του χρόνια, όπως άλλωστε είχε υποσχεθεί κι ο ίδιος. Η απαρίθμηση των όμορφων στιγμών της βραδιάς όχι μόνο ισοσκελίζει την όποια ταλαιπωρία εισόδου, την όποια αγωνία τέλεσης η ακύρωσης, αλλά μπορεί ακόμα και εν μέρει να γιατρέψει λίγες από τις πληγές της 27χρονης απουσίας του Bryan Adams από την Ελλάδα. Με τις διηγήσεις για το live της Διεθνούς Αμνηστίας (3-10-1988) και την εμφάνισή του στη Λεωφόρο (1992) να στέκονται ακόμα δυνατές από τους τότε παρευρισκόμενους, οι έφηβοι των 90’s που “έπιασαν” τη δεύτερη μορφή του Bryan Adams έπρεπε να γίνουν σαραντάρηδες για να αναβιώσουν αυτές τις μνήμες του MTV με το “When You’re gone” και το “Cloud No9” αλλά και να ερωτευτούν ξανά το κορίτσι του διπλανού θρανίου, που είδαν μαζί μια μέτρια εκδοχή του “Robin Hood” (σ.υ.υ.: μέτρια; Δημητρό, πρέπει να μιλήσουμε επειγόντως), μέσω της οποίας όμως διασώθηκε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μπαλάντες του εικοστού αιώνα, όπως είναι το “Everything I Do (I Do It For You)”.
 

   Με μια πανέξυπνη δομή στα τελούμενα επί σκηνής και με την υποστήριξη των οπτικών ερεθισμάτων, ο Bryan Adams μέσω μιας basic rock ενορχήστρωσης ή μόνο μιας ακουστικής κιθάρας, μετατρέπεται κάθε φορά που ανοίγει το στόμα του σε μια arena rock περσόνα, που μαγνητίζει ακόμα και τους θεατές, που βρίσκονται καθήμενοι στην άλλη άκρη ενός γηπέδου. Και αν αυτό μοιάζει επίτευγμα, τότε ας προσθέσουμε ότι ο Bryan Adams καταφέρνει με ένα από τα λεγόμενα “νέα” τραγούδια να “σηκώσει” από τα καθίσματα των κερκίδων τον κόσμο που γίνεται μέτοχος ενός rock ‘n’ roll πάρτι, όπως ήταν αυτό που τελέστηκε κατά την διάρκεια του “You Belong To Me” από το “Get Up” (2015) (ε, τώρα βγάζει νόημα ο τίτλος). Ναι, υπήρξε μια σαφής ανισορροπία ανάμεσα στα τραγούδια του παρελθόντος και σε αυτά του “παρόντος”. Πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, όταν όλη η παρελθοντική δισκογραφία έχει κατασταλάξει, έχει ενεργήσει κι έχει “αγιοποιηθεί”... Τα δύο τελευταία album απέδειξαν όμως ότι έχουν θέση σε ένα best of setlist, με σαφές παράδειγμα το ίδιο το “Shine A Light”, που ονοματοδοτεί και την περιοδεία, που όσο “επιφανειακό” κι αν ακούγεται σε πρώτο επίπεδο, λειτουργεί ιδανικά μέσα σε όλο το πλαίσιο της αισθητικής μιας ζωντανής εμφάνισης ενός μόνιμα ευδιάθετου και επικοινωνιακού Bryan Adams.

   Η σύνθεση της μπάντας που κατά ένα μεγάλο ποσοστό συνοδεύει “από πάντα” τον Bryan Adams (Keith Scott - lead guitar, backing vocals, Mickey Curry - drums, backing vocals), δίνει το δικαίωμα σε “ιστορικές” παρεμβάσεις στο setlist. Εκείνο το δεκάλεπτο των requests γέννησε υπέροχες εκπλήξεις όπως τα “Kids Wanna Rock” (με το πλακάτ “Greeks Wanna Rock” να προβάλλεται στις οθόνες), “Hearts On Fire” και “There Will Never Be Another Night” , που ασφαλώς δεν τα συναντάμε στο επίσημο σετλιστ της περιοδείας, το οποίο έχει ελάχιστες αλλαγές από Venue σε Venue. Αυτές οι μικροαλλαγές μας στέρησαν δυστυχώς και τη διασκευή στο “Whiskey In The Jar” (Irish Traditional Song), που βρίσκεται στο “Shine a Light”, αλλά επέτρεψαν την εισροή όλων των από πάνω.
 

   Ένα βράδυ που θα θυμόμαστε για πολύ καιρό… Ένα LiVE που κατατάσσεται αυτόματα σε ένα από τα πιο ιδιαίτερα συναυλιακά θρίλερ που είχε το πλέον αίσιο τέλος, που θα μπορούσε κανείς να φανταστεί. Ίσως η προσωπικότητα του Bryan Adams να μην προσέλκυσε πάνω από 12.000 περίπου ανθρώπους στο OAKA ΑΡΕΝΑ, αλλά σίγουρα δημιούργησε ένα νέο δυνατότερο δεσμό με όσους ανήκουν στην άλλη κατηγορία. Αυτή η στιγμή επιλόγου/μονολόγου μάλιστα πριν το “Straight From THe Heart”, με τις αναφορές στην πραγματοποίηση των εφηβικών του ονείρων, όχι μόνο αποφεύγει το χαρακτηρισμό του γραφικού acting, αλλά προσέδωσε στο live έναν ειλικρινή και γήινο χαρακτήρα, που συναντήσαμε πρόσφατα και στο “Springsteen On Broadway”, με τις αυτοβιογραφικές αναφορές να έχουν τελικά δυναμική και βάρος, όταν ο πρωταγωνιστής τους έχει ένα τέτοιο επικοινωνιακό χάρισμα όπως οι Adams και Springsteen.

Δημήτρης Μπάρμπας

Τhe Last Night On Earth, Somebody, Can't Stop This Thing We Started¸Run To You, Shine A Light, Heaven, Go Down Rockin', It's Only Love, Cloud #9, You Belong To Me, Have You Ever Really Loved A Woman?, Here I Am, When You're Gone (Acoustic), (Everything I Do) I Do It For You, Back to You, The Only Thing That Looks Good On Me Is You, Cuts Like A Knife, 18 Til I Die, Hearts On Fire, There Will Never Be Another Tonight, Kids Wanna Rock, Please Forgive Me, Summer Of '69, I Could Get Used To This, I Fought The Law (The Crickets cover), Straight From The Heart, All For Love (Bryan Adams, Rod Stewart & Sting cover) (Acoustic)
 

Συναυλίες

Facebook Comments