Συναυλίες

BLML, Birthday Kicks, 28-12-2102, Live @ Stage Club, Λάρισα

   Μετά από μια live εμφάνιση των BLML (ex- Βlackmail), και μάλιστα την πρώτη τους μετά την κυκλοφορία του LP «The Gift», δεν έχεις και πολλά να πεις… Απλώς έχασες, αν δεν ήσουν εκεί να νιώσεις τον κιθαριστικό ήχο στην ατμόσφαιρα, να δεις τον Γιώργο Καρανικόλα να ροκάρει σαν να είναι ένα παθιασμένο έφηβο που μόλις ανακάλυψε το rock ‘n’ roll, να θαυμάσεις τους παλιοροκάδες πενηντάρηδες (plus) που αρνούνται πεισματικά να μεγαλώσουν και να κάτσουν στ’ αβγά τους, να γουστάρεις που υπάρχουν νέοι άνθρωποι και γκόθικ κορίτσια με κατάμαυρα μαλλιά που ανακαλύπτουν ένα παράλληλο σύμπαν στη μουσική των BLML.

   Ήταν μια βραδιά από αυτές που δεν χάνονται, και μάλιστα σε μια πόλη επαρχιακή, όπου οι δυνατότητες να παρακολουθήσεις live events που πρόσκεινται στο καλό ελληνικό ροκ είναι ελάχιστες. Ευτυχώς, όμως, εκεί βρίσκονται κάποια παιδιά της «You Tripme Up», οι οποίοι τα τελευταία χρόνια βάλθηκαν να μετατρέψουν την Λάρισα σε κέντρο εναλλακτικού πολιτισμού φέρνοντας τα πιο ανεξάρτητα και πειραματικά σχήματα από Ελλάδα και εξωτερικό. Μπορεί η φιλική τους, προσωπική επαφή με τον Γιώργο Καρανικόλα να διευκόλυνε ακόμη περισσότερο τα πράγματα, αλλά ο τελευταίος είχε υποσχεθεί ότι η πρώτη live performance των BLML θα πραγματοποιούνταν στην θεσσαλική πρωτεύουσα.

BLML1  
   Στην άδεια από νωρίς – σχετικά – σκηνή του Stage Club έκαναν πρώτοι την support εμφάνισή τους οι Birthday Kicks, στις 21.40, και παρουσίασαν ένα μισάωρο σετ με stone & roll μουσική. Τα τρίο (Dr.Crash- κιθάρα, Dr.Dust- μπάσο, Dr.HP - τύμπανα) ερμήνευσαν γνωστές διασκευές τραγουδιών (Depeche Mode, Jimmy Hendrix), καθώς και τραγούδια από την προσωπική τους δουλειά, η οποία όμως δυστυχώς δεν έχει κυκλοφορήσει επίσημα. Η μουσική τους φαίνεται να είναι επηρεασμένη από το παλιό ψυχεδελικό ροκ και μπάντες, όπως οι Φόβοι του Πρίγκηπα, οι Sonic Youth, οι Ten Days Project, αλλά η μπάντα από την Λάρισα έχει σίγουρα την προσωπική της σφραγίδα σε αυτό που δημιουργεί.
 
BLML3Όταν η ηγετική φιγούρα του Γιώργου Καρανικόλα (Last Drive) ανέβηκε στην σκηνή για να κουρδίσει για τελευταία φορά την κιθάρα του, το πλήθος έχει ήδη μαζευτεί στο μπροστινό μέρος της σκηνής. Δέκα λεπτά μετά τις 22.30, οι BLML κάνουν το επίσημο εναρκτήριο βάπτισμα στις live performances, με πρώτο τραγούδι το παλιό και αγαπημένο ‘Blackmail Chain’ από το άλμπουμ «Life After Death». Κι ως μια μπάντα που ξαναζωντάνεψε ξανά στο σώμα ενός νέου project ξεκινούν να μας διηγούνται τις ιστορίες του νέου πρώτου τους δίσκου «Τhe Gift», που κυκλοφόρησε το 2011 από την Happy Crasher. Λέω ιστορίες, γιατί σχεδόν όλα τα τραγούδια του δίσκου (Godless, Tell Me Dark, Love Is Lighting, Flight, Devil’s Toy, Sirens, κ.ά) ακολουθούν μια συνέχεια ως προς την δομή κι αυτό θα το προσέξεις αν διαβάσεις προσεχτικά τους στίχους. Ξεκινάει με μια διαδρομή σε πρώτο πρόσωπο για να καταλήξει σε διαφορετικές ατμόσφαιρες ψυχισμού. Τα τραγούδια έχουν την χαρακτηριστική κιθάρα και φωνή του Γιώργου Καρανικόλα με ένα νέο mood πιο cool σε σύγκριση με αυτό τον Blackmail, όπως τους είχαμε μάθει. Το πιο δυνατό κομμάτι του δίσκου είναι αδιαμφισβήτητα το «Death Ray». Όταν αυτό πρωτοερμηνεύτηκε στη σκηνή ξύπνησε σε όλους μας μνήμες από τις παλιές καλές στιγμές των Blackmail, όταν το rock ‘n’ roll βρωμοκοπούσε σε κάθε μέτρο του οργάνου, σε κάθε σολάρισμα που κατέληγε σε ένα ψυχεδελικό ξεσπάσμα.

   Σε αυτή όμως την ζωντανή εμφάνιση δεν ήταν δυνατόν να μην παίξουν υλικό (Blackroom, Reflecting Skin, Showdown) από τις παλιότερες δουλειές τους «Life After Death» (1993) και «Overexposed» (1995).
 
BLML2
   Κάπου στη μέση του σετ, ο Γιώργος άνοιξε τις μαγικές πόρτες της μουσικής τους («Magic Doors»), τις οποίες μας επισήμανε ότι «οφείλουμε να ανοίγουμε όταν είμαστε fucked up», κι αμέσως μετά θυμήθηκαν και διασκεύασαν τo «The Days of Pearly Spencer» του David McWilliam (αρκετοί από εμάς το γνωρίσαμε με τη φωνή του Marc Almond) και το «Lucifer Sam» των Pink Floyd.

   Το κλείσιμο του live έγινε μετά από μία ώρα με το «Hermione's Sleep Code», το οποίο είναι και το τελευταίο track του δίσκου, ένα χαοτικό instrumental κομμάτι, όπου τα διάφορα όργανα δημιουργούν ένα διαφορετικό κώδικα επικοινωνίας μεταξύ μουσικών και κοινού. Ίσως το πιο ψυχεδελικό κομμάτι του δίσκου που στην live εκδοχή του δημιουργεί μια ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα όπου πνέει το μυστήριο πνεύμα της Ερμιόνης. Ό,τι καλύτερο δηλαδή για φινάλε.

   Η αλήθεια είναι ότι αν σου αρέσουν οι Blackmail θα σου αρέσει και το καινούριο τους project. Τίποτα το επιτηδευμένο στον ήχο τους, ούτε σε αυτό που βγάζουν στην σκηνή. Ένα καθόλου αυταναγκαστικό τζαμάρισμα που κατέληξε να έχει την καλύτερη ενορχήστρωση και το καλύτερο mastering! Με ταπεινότητα πρωτάρη καλλιτέχνη υπηρετούν την μουσική και βρίσκονται ξανά στο προσκήνιο για να σου πουν καινούριες ιστορίες. Υπάρχουν τραγούδια που όταν παίζονται ζωντανά είναι καλύτερο από τον δίσκο, αλλά και κάποια άλλα, στα οποία υπάρχουν αντικειμενικά προβλήματα, καθώς χρειάζονται περισσότερα όργανα στην σκηνή. Κανείς δεν είπε ότι οι live performances είναι εύκολη υπόθεση, γι’ αυτό και οι BLML θα συνεχίσουν μια σειρά από επιλεκτικές εμφανίσεις, από αυτές που σου ανοίγουν την όρεξη, σε αφήνουν να χωθείς λίγο στην αυτογνωσία του rock ‘n’ roll και μετά πάλι σε απομακρύνουν διακριτικά μέχρι το επόμενο ραντεβού.

   Σε κάθε περίπτωση, το βράδυ της Παρασκευής 28 Δεκεμβρίου η επιστροφή των BLML στη σκηνή ήταν ένα «Δώρο» για όλους όσους αγαπούν την αγγλόφωνη ροκ μουσική.  Αν πιστέψουμε και στο σύμβολο του εξωφύλλου που σημαίνει «γυναικεία σκέψη- ανδρική σκέψη- ορθολογισμός», όλο αυτό που δημιουργούν οι Blackmail μοιάζει με ένα ισορροπημένο δίπολο, που δεν χρειάζεται διακρίσεις ή συγκεκριμένους χαρακτηρισμούς.

Setlist
Blackmail Chain
Godless
Tell Me Dark
Blackroom
Love Is Lighting
Reflecting Skin
Sirens
Magic Doors
Days of Pearly Spencer
Death Ray
Gift
Licifer Sam
Monkey Brain
Devil’s Toy
Flight
Two Faces
Showdown
Hermiones’ s Sleep Code
ENCORE
Death Ray
 
Κατερίνα Νικολακούλη
 
BLML5
 
 

Συναυλίες

Facebook Comments