Συνεντεύξεις
Noizy Banner2 Noizy Banner

Συνέντευξη με τη Δήμητρα Σελεμίδου

 
   Διαθέτει μια εξαιρετική φωνή, είναι μία πολύ νέα και δυναμική καλλιτέχνιδα, η οποία μάλιστα σπουδάζει, παράλληλα, γιατρός! Για όσους δεν σοκαρίστηκαν άμεσα, να το ξαναπούμε; Η Δήμητρα Σελεμίδου συνδυάζει τις μουσικές αναζητήσεις της με το επιστημονικό της βήμα και είναι μαθηματικό βέβαιο ότι δεν θα χορταίνουμε να ακούμε για κείνη στο μέλλον. Βρίσκεται ήδη σε περιοδεία με το Μάριο Φραγκούλη και σύντομα θα τη δούμε στα μέρη μας. Είναι ευτυχές που από τόσο νωρίς φιλοξενούμε μια κυρία που θα απασχολεί τον Τύπο συνεχώς και πάντα για υπέροχα πράγματα. Και ευθύνεται μόνο η Μαρίκα Αρβανιτοπούλου γι’ αυτό. Την ευχαριστούμε πολύ που μας βοήθησε να πραγματοποιήσουμε αυτή τη συνέντευξη.
 dimitra01
 
Περιοδεύετε με το Μάριο Φραγκούλη. Τραγουδάτε μαζί για μια ακόμα φορά. Ενθουσιασμένη;
Η συνεργασία μου με το Μάριο ξεκίνησε και συνεχίζεται σαν όνειρο. Ένα όνειρο που παρέμενε ανομολόγητο μέχρι που πραγματοποιήθηκε και έφερε στη ζωή μου έναν ακόμη σπουδαίο άνθρωπο που πέρα από την καλλιτεχνική του υπόσταση με διδάσκει συνεχώς μέσα από το ήθος, την ευγένεια και τη γενναιοδωρία του. Η ευγνωμοσύνη και η χαρά μου είναι απέραντη. Ο ενθουσιασμός στη δεύτερη αυτή χρονιά επιστρέφει πολλαπλάσιος. Ο "Έρωτας γυμνός", μια παράσταση που ετοιμάζουμε με μεγάλη αγάπη και ανυπομονησία ξεκινάει να ταξιδεύει σε Ελλάδα και Κύπρο. Είμαι απόλυτα ενθουσιασμένη!

H ζωή στο δρόμο πώς σας φαίνεται; Σας ιντριγκάρει; Προτιμάτε τις περιοδείες από τις «σταθερές» εμφανίσεις σε ένα συγκεκριμένο χώρο;
Νομίζω πως όσο και αν ταξιδέψω δε θα σταματήσω ποτέ να λαχταρώ τον επόμενο προορισμό! Όταν φτάνω σε μέρη που δεν έχω γνωρίσει, συνομιλώντας με ανθρώπους που κουβαλούν τα βιώματα και τους ρυθμούς της πατρίδας τους γεμίζω ενέργεια από εικόνες, ιστορίες και εμπειρίες που μου χαρίζει κάθε τόπος. Ταξιδεύοντας με μία παράσταση, την οδηγούμε σε ένα ακροατήριο που διαφέρει από μέρος σε μέρος, γεγονός που έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Το κοινό ούτως ή άλλως βέβαια εκπέμπει μια εντελώς διαφορετική αίσθηση σε κάθε παράσταση ούτως ή άλλως, ακόμα και αν μιλάμε για τον ίδιο χώρο. Απλά, σε αυτή την περίπτωση συναντάς ίσως μεγαλύτερη ετερογένεια. Ένα, επίσης, ξεχωριστό στοιχείο που με συγκινεί και το αισθάνομαι έντονα έχοντας μεγαλώσει η ίδια στη Φλώρινα, είναι η ζεστή ανταπόκριση του κόσμου στην επαρχία, όπου δεν είναι πολλές οι αξιόλογες παραστάσεις καλλιτεχνών, που λόγω συνθηκών ή και επιλογής κινούνται γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα.
 
dimitra02
Τι είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο; Να τραγουδάτε σε μεγάλους ανοιχτούς χώρους ή σε μικρά "μαγαζιά";
Η συγκίνηση και οι στιγμές που αφήνει πίσω της κάθε συναυλία δεν μετρώνται από τους θεατές και το πόσα καθίσματα θα γεμίσουν, ούτε και από το αν βλέπεις ή όχι τον έναστρο ουρανό. Μια όμορφη συναυλία ακόμη και σε έναν μικρό, κλειστό χώρο μπορεί και οφείλει να σε ταξιδέψει στο δικό της σύμπαν. Έχοντας την ευτυχία να έχω βιώσει ένα κατάμεστο Ηρώδειο και συναυλίες σε μικρότερους, αλλά φιλόξενους χώρους στην επαρχία, είμαι πεπεισμένη πως κάθε συνθήκη αποδίδει όταν επενδύεις το ίδιο σε αυτήν τον καλύτερο εαυτό σου.

Πόση βαρύτητα δίνετε στην επικοινωνία σας με το κοινό; Τι είναι αυτό που αποζητάτε περισσότερο από τους θεατές σας;
Η επικοινωνία του τραγουδιστή με το κοινό μέσα από τη μουσική και το λόγο είναι ταυτόχρονα η αιτία, αλλά και το ζητούμενο ύπαρξης αυτής της συνθήκης. Δε νοείται τραγούδι, μουσική και καμία μορφή τέχνης εάν δεν υφίσταται αυτή η σύνδεση. Προσωπικά, αισθάνομαι την ευθύνη να επιλέγω να ερμηνεύσω τραγούδια που μεταφέρουν και τη δική μου αλήθεια μέσα τους, άσχετα από το αν έχω πάντα την ευτυχία της πρώτης ερμηνείας. Με αυτό τον τρόπο νιώθω πως φτάνουμε - ερμηνευτές και μουσικοί - ένα βήμα πιο κοντά στο να αγγίζουμε την αλήθεια του ακροατή. Η σύμπτωση αυτή της κοινής μας αλήθειας αποδίδει όλη τη μαγεία της τέχνης μας. Για να συμβεί αυτό, το κοινό χρειάζεται να είναι ουσιαστικά παρόν, πέρα από τη φυσική παρουσία και ανοιχτό, ώστε να δέχεται τα ερεθίσματα που κάθε παράσταση έχει να δώσει, ανεξάρτητα από το τι τελικά θα κρατήσει.
 
dimitra03
Nα περιμένουμε σύντομα την επόμενη δισκογραφική σας κίνηση;
Η «Τρίτη Έξοδος», η πρώτη προσωπική μου δισκογραφική εργασία σε στίχους του Γιάννη Βασιλόπουλου και μουσική του Σπύρου Παρασκευάκου, μετράει μόλις έναν χρόνο κυκλοφορίας από τις εκδόσεις Μικρή Άρκτος. Η υποδοχή της δουλειάς μας ήταν πολύ θερμή, γεγονός που δεν ήταν για εμάς αυτονόητο και αναμενόμενο. Έτσι, απέκτησα ελπίδα και ακόμη περισσότερο πείσμα ώστε να στηρίξω τα τραγούδια μας. Θεωρώ ότι ο κύκλος της παρουσίασής τους θα συνεχιστεί αν και δισκογραφικά το επόμενο βήμα σιγά-σιγά σχηματίζεται. Αυτή τη φορά, έχοντας και την εμπειρία του πρώτου άλμπουμ, επιθυμώ να δώσουμε το χρόνο και το χώρο ώστε η προετοιμασία να γίνει με ηρεμία και φροντίδα και φυσικά με ειλικρίνεια, όπως συνέβη και στην τρίτη έξοδο, οπού τρεις εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι καταθέσαμε το κοινό κομμάτι της ψυχής μας.

Tι είναι αυτό που προσέχετε περισσότερο, όσον αφορά την κατάσταση της φωνής σας; Πώς φροντίζετε να είστε στις συναυλίες σας έτσι όπως εσείς θέλετε;
Κατανοώντας και από την άποψη της φυσιολογίας το πόσο καταπονείται ο φωνητικός μηχανισμός μέσα από την επαγγελματική ενασχόληση με το τραγούδι, αυτό που φροντίζω πάντοτε είναι η προετοιμασία, το ζέσταμα δηλαδή της φωνής πριν από κάθε μουσική εργασία και η εξάσκηση ως προς την τεχνική και το ρεπερτόριο σε όλη τη διάρκεια του έτους, ανεξαρτήτως εμφανίσεων. Η δασκάλα μου, Έλλη Πασπαλά, στάθηκε πολύτιμη ως προς αυτό μεταξύ όλων όσων αποκομίζω από τη διδασκαλία της αλλά και εν γένει από το παράδειγμα της καλλιτεχνικής της πορείας. Σαφώς, κάθε τραγουδιστής έχει τις συνήθειές του, κλειδί όμως θεωρώ την υγεία της φωνής και την καλή ξεκούραση, σωματική και ψυχική. Άσχετα αν εμένα η τύχη μου, μου επιβάλλει να αρρωσταίνω πριν κάθε πρεμιέρα ή ηχογράφηση. (γέλια)

Φαντάζει για σας πιο απαιτητική η διάρκεια μίας συναυλίας ή μιας ηχογράφησης σε στούντιο; Τι προτιμάτε περισσότερο;
Οι απαιτήσεις είναι το ίδιο υψηλές και στις δύο συνθήκες, που είναι ωστόσο εντελώς διαφορετικές. Η παρουσία σου στο στούντιο και επομένως η δουλειά πάνω σε ένα συγκεκριμένο υλικό απαιτεί μια αυξημένη εσωτερική διεργασία, μια ενδοσκόπηση που καλείσαι χωρίς την παρουσία του κόσμου να εξωτερικεύσεις στην ηχογράφηση προκειμένου τα συναισθήματά σου σε δεύτερο χρόνο να φτάσουν στον ακροατή. Από την άλλη, σε μια συναυλία, πρέπει το βασικό μέρος αυτής της διαδικασίας να έχει γίνει και να αφοσιωθείς στο να την εξωτερικεύσεις στο κοινό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι καταργείς τον αυθορμητισμό και το καινούργιο. Αυτό προκύπτει πάντα από τη στιγμή και την ενέργεια κάθε συναυλίας και συνθέτει τη μαγεία της σκηνής. Επομένως, από αυτή την άποψη με κερδίζει η συναυλία.
 
dimitra04
Tι σας ενθουσιάζει περισσότερο στο χώρο που κινείστε, στο χώρο του τραγουδιού; Τι σας απωθεί περισσότερο;
Ο βασικός λόγος για τον οποίο επιλέγω να συνεχίζω το τραγούδι είναι αναμφισβήτητα οι στιγμές επί σκηνής και η αλληλεπίδραση με το κοινό. Το ότι βρίσκομαι στο "χώρο" του τραγουδιού, με όσα αυτό συνεπάγεται είναι αναγκαίο κακό (γέλια). Δε θα μπορούσα φυσικά να μην αναφερθώ στους ανθρώπους που έχω συναντήσει και συναντώ. Αντλώ τεράστια έμπνευση και ελπίδα από τους καλλιτέχνες που έχω γνωρίσει και την ανθρώπινη πλευρά τους, καθώς μοιραζόμαστε σκέψεις, ανησυχίες και όνειρα και σαφώς επικοινωνώντας μέσα από τη μουσική. Από την άλλη, ο βασικός λόγος που με απωθεί είναι η επιδίωξη του "εμπορικού" με κάθε μέσο, κάτι που σε καμία περίπτωση δε με εκφράζει. Σαφώς καλοδεχούμενο το εμπορικό, μόνο όμως όταν προκύπτει από την αλήθεια μας.

H ιατρική τι χώρο έχει καταλάβει στη ζωή σας πλέον;
Η ιατρική ήταν όνειρο από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Δεν προέκυψε ως εναλλακτική βιοποριστική λύση, αλλά από την αγάπη μου για το ανθρωπιστικό αλλά και επιστημονικό της αντικείμενο. Μου δόθηκε η ευκαιρία να συνδυάσω τις δύο μεγάλες μου αγάπες, τη μουσική και την ιατρική και έτσι προσπαθώ να είμαι συνεπής και στις δυο όσο μου το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις που κατά καιρούς με "αναγκάζουν" να εστιάσω παραπάνω κάπου. Ξέρω πολύ καλά όμως πως πάντοτε θα χρειάζομαι και τα δύο αυτά συστατικά για να είμαι χαρούμενη και δημιουργική.

Κώστας Κούλης
 
dimitrafront

Συνεντεύξεις