Συνεντεύξεις

Συνέντευξη τύπου - Ορφέας

 
   Αγαπημένε μου φίλε κουλτουριάρη. Εσύ, που σου αρέσουν οι μουσικές οι κλασικές. Εσένα, που σου αρέσει η εποχή του μπαρόκ. Που πας στο Μέγαρο - μαζί με τον παίδαρο, καθότι και τσίφτης… Κάτσε καλά στη θέση σου γιατί σου έχω νέο που θα σε κάνει να σηκωθείς από χαρά! Ε, αν θες, μπορείς να ρίξεις και ζεμπεκιά, δεν θα σε δει κανείς! Λοιπόν δώσε βάση. Στις 24 και 25 Νοεμβρίου θα μπορέσεις να απολαύσεις όπερα, στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του μεγάρου! Όνομα αυτής “Ορφέας” του Μοντεβέρντι. Ναι, σωστά διάβασες και προχωρώ στο παρασύνθημα. Δόθηκε, που λες, συνεντευξούλα τύπου για εμάς τα ταπεινά δημοσιογραφάκια, σε αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής - εδώ θα σε στεναχωρήσω, εκεί που μας πήγαν δεν θα πας ποτέ, για να δεις τα ενδότερα του χώρου και να χαθείς στις αίθουσες νιώθοντας ασήμαντος σε αυτό τον ιερό χώρο της μουσικής.

orfeas225   Είχαμε λοιπόν την τύχη να ακούσουμε πρόβα και η αλήθεια είναι πως μείναμε όλοι με το στόμα ανοιχτό και την τρίχα κάγκελο. Με την καλή έννοια πάντα. Ταξιδέψαμε για λίγο στην εποχή του Μοντεβέρντι, νιώσαμε τα συναισθήματα του Ορφέα όταν ήταν ακόμα στον επάνω κόσμο, ακούσαμε τα κακά μαντάτα για το θάνατο της Ευρυδίκης και συνάμα κατεβήκαμε στον κάτω κόσμο παρέα, ξανά με τον Ορφέα και την προσπάθειά του να βρει την αγαπημένη του.

   Στη συνέχεια εννοείται πως μας μίλησαν οι συντελεστές περί του έργου. Μάρκελλος Χρυσικόπουλος (μουσική διεύθυνση), Θάνος Παπακωνσταντίνου (σκηνοθέτης), Juan Sancho (τενόρος- Ορφέας), Πάνος Ηλιόπουλος (μεταγραφές-διασκευές- live electronics ).

orfeas227   Δεν θα σε κουράσω όμως… Θα σου πω το ρεζουμέ της υπόθεσης με δυο λόγια. Η όπερα θα δοθεί στη συγκεκριμένη αίθουσα και όχι στη μεγάλη για να κρατηθεί η αρχική της μορφή, μια και ο ίδιος ο Μοντεβέρντι τότε την είχε γραμμένη για σχετικά μικρή αίθουσα για να μην χαθεί η αμεσότητα με τον ακροατή-θεατή. Εκτός από τα γνωστά κλασικά όργανα θα ακουστούν και ηλεκτρονικά και σύγχρονα περίεργα, όπως το πριόνι, το οποίο θα λατρέψεις και θα θες να μάθεις και εσύ! Επίσης. το τέλος της όπερας είναι το αυθεντικό. Αυτό που διασώζεται μόνο ως κείμενο στο λιμπρέτο του Alessandro Striggio και όχι αυτό που γράφτηκε δύο χρόνια μετά. Ο “Ορφέας” είναι μάλλον η πρώτη όπερα στην ιστορία της μουσικής. Και η όπερα ουσιαστικά είναι μια απόπειρα αναβίωσης της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Και τι καλύτερο λοιπόν από το να δεις και να ακούσεις το μύθο του δικού μας Ορφέα. Ενός ανθρώπου που έφτασε μέχρι και τον κάτω κόσμο για να βρει την αγαπημένη του. Ξέρω, κορίτσια, τέτοιοι άντρες δεν υπάρχουν πια, αλλά τι να κάνουμε, άλλες εποχές βλέπετε.

   Υπομονή λίγες ημέρες λοιπόν για τη σίγουρα υπέροχη όπερα, που δε θα πρέπει να χάσει κανείς, γι' αυτό γρήγορα τρέξε, αγαπητέ μου φίλε, να προλάβεις εισιτήριο μαγείας.
 
Λένα Βασιλείου
 
orfeas228Αρχική ιδέα: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος
Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Μεταγραφές, διασκευές, live electronics: Πάνος Ηλιόπουλος
Σκηνικά, κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Χορογραφία: Ίριδα Κυριακοπούλου
Μουσική διδασκαλία: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, Πάνος Ηλιόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Ψωμά, Βασίλης Βηλαράς
Βοηθός σκηνογράφου: Μάριος Παναγιώτου
Βοηθός ενδυματολόγου: Κωνσταντίνα Παπακωνσταντίνου
Στο ρόλο του Ορφέα ο Juan Sancho

Μονωδοί (με σειρά εμφάνισης)
Θεοδώρα Μπάκα, Χρήστος Κεχρής, Ειρήνη Μπιλίνη, Αναστασία Κότσαλη, Σοφία Πάτση,
Λένια Ζαφειροπούλου, Μάριος Σαραντίδης, Μαρία Παλάσκα, Πέτρος Μαγουλάς, Σαββίνα Γιαννάτου
Σύνολο παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra
Μουσική διεύθυνση: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος
 

Συνεντεύξεις