Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: 'Τσούλες'

 
tsoules   Με άξονα γραφής το «Θέατρο του παραλόγου», που αναπτύσσεται από ευρωπαίους θεατρικούς συγγραφείς κυρίως την περίοδο των 50s, η Φωτεινή Βελκοπούλου επιμελείται το κείμενο της παράστασης παρουσιάζοντας κομμάτια μιας μη ρεαλιστικής καθημερινότητας από τη ζωή δύο γυναικών. Συνυπάρχοντας σ’ ένα σπίτι στοιχειωμένο από κοινωνικές μάσκες και ανήθικες πράξεις , οι δύο γυναίκες έχουν δημιουργήσει ένα είδος δικής τους αρμονίας. Δεμένες αμοιβαία με μία πραγματικότητα που αγγίζει τη σφαίρα του φανταστικού, οι δύο «τσούλες» του έργου έρχονται συνεχώς αντιμέτωπες με ψήγματα ρεαλισμού που φτάνουν από τον έξω κόσμο, δίνοντας τροφή στην ονειρική και δη δραματόφιλη ρουτίνα τους. Τα παιχνίδια εξουσίας δεν απουσιάζουν από τις καθημερινές τους συγκρούσεις , στα οποία αισίως διαπλέκονται εκφράσεις ζήλειας και ενδεχόμενες εκδηλώσεις ερωτισμού.
 
   Η σκηνοθεσία του έργου παίζει συνεχώς με την αντίθεση του «είναι και φαίνεσθαι» εγκλωβίζοντας -κατά μία έννοια- τον θεατή σε έναν κόσμο διαφορετικό από αυτό που η ανθρώπινη ψυχοσύνθεση συνήθως επιτρέπει.
 
tsoules2   Οι υποδουλωμένες από ενδότερες ψυχικές ορμές πρωταγωνίστριες χάνουν συχνά τον έλεγχο της συνύπαρξης, παραβιάζοντας τα αυτοκαθορισμένα άτυπα σωματικά και συναισθηματικά όρια τους. Η μινιμαλιστική αισθητική της παράστασης με τη χρήση των μόνο απαραίτητων σκηνικών αντικειμένων που ορίζουν την πορεία της δράσης, μας φέρνει στην υγιή θέση να αμφιβάλλουμε για το τι τελικά μπορεί να είναι αληθινό και τι ψευδές στην εξέλιξη των γεγονότων.
 
   Εκδηλώσεις «τρομακτικές» και «παράλογες» για τη συμβατική κοινωνία, καλούν τις δύο γυναίκες να επικοινωνήσουν τις καταπιεσμένες επιθυμίες τους σε ένα επίπεδο διαφορετικό από το συνηθισμένο του θεατρικού λόγου. Η ειδική χορευτική εκπαίδευση της πρωταγωνίστριας Αλεξίας Φάλλα, όπως μας είπε η σκηνοθέτης, συνέβαλλε στη σύνδεση του εκφραστικού μέσου του σύγχρονου χορού με τη ροή της παράστασης. Και οι δύο πρωταγωνίστριες, εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες που ο σύγχρονος χορός θα μπορούσε να τους προσφέρει, αποπνέουν έντονα το στοιχείο της σωματικής ανάγκης για απελευθέρωση, ως αποτέλεσμα πάντοτε της ψυχικής καθυποταγής που κυριαρχεί στο επικίνδυνο παιχνίδι των δύο χαρακτήρων.
 
tsoules3   Αν και πρόκειται για μία παράσταση αρτίως δουλεμένη, ξαφνιάζουν ίσως οι απότομες αλλαγές στο επίπεδο και την ποιότητα του λόγου των δύο χαρακτήρων που αιφνίδια εναλλάσσεται μεταξύ αριστοκρατικότητας και αργκό. Πιθανότατα, το συγκεκριμένο στοιχείο της παράστασης θα μπορούσε να συνδεθεί με τη δήλωση της σκηνοθέτριας: «Στο έργο οι κοινωνικές τάξεις καταργούνται. Και οι δύο γυναίκες είναι ανήθικες και αποζητούν την εξουσία. Όλες οι κοινωνικές αξίες υποκειμενοποιούνται και οι προσωπικές ηθικές και πραγματικότητες χάνουν την αξία τους.».
 
   Τέλος, η μικρή διάρκεια της παράστασης (περίπου 60 λεπτά) με τρόπο όμορφα προσεγμένο, ξεκούραστο και χωρίς φλυαρίες, δίνει περιθώριο στο θεατή να θέσει ο ίδιος ερωτήματα πάνω στον δικό του τρόπο αντίληψης, την προσωπική του αναζήτηση εξουσίας και τον τρόπο έκφρασης των αναγκών και συναισθημάτων του. Εξάλλου ποιος είναι αυτός που μπορεί να ορίσει ακριβώς το παράλογο και το λογικό;
 
Έλενα Σκρέκα
 
Συντελεστές της παράστασης:
Κείμενο-Σκηνοθεσία-Κίνηση-Κοστούμια: Φωτεινή Βελκοπούλου
Σκηνικά: Γιάννης Φάλλας
Μουσική: (επιμέλεια) Λευτέρης Κορδιάος
Φωτισμοί: Έλενα Κότση
Δημιουργία trailer: Κλείτος Κυριακκίδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Zdravkov (Ζντράβκοβ)
Ερμηνεύουν: Λουκία Ορφανίδου, Αλεξία Φάλλα

Ευχαριστίες:
Οι συντελεστές ευχαριστούν θερμά τον Νίκο Καλαιτζίδη για την πολύτιμη βοήθειά του στην κατασκευή των κοστουμιών, την Ιωάννα Τριανταφύλλου για την βοήθειά της στα σκηνικά και την Κατερίνα Κύρου για την βοήθειά της στο μακιγιάζ.
 
Πληροφορίες:
Παραστάσεις έως 17 Φεβρουαρίου με πιθανή ημερομηνία παράτασης
Παρασκευή- Σάββατο 21:00μ.μ. και Κυριακή 20:00μ.μ.
Studio OPA (Αντωνίου Καμάρα 3, έναντι ΧΑΝΘ)
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 10,00ευρώ, Φοιτητικό : 8,00ευρώ,
Κάτοχος κάρτας ανεργίας και μέλη Σ.Ε.Η : 5,00ευρώ
Τηλ. Κρατήσεων 2310- 232799 , 6947562364

Θεατρικές Παραστάσεις