Συνεντεύξεις

Ναταλία Δραγούμη

natalia1

natalia8   Έχοντας αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου αλλά και από το ατελιέ του Ανδρέα Βουτσινά στο Παρίσι και φέροντας ένα επώνυμο που εξέπεμπε απόλυτο σεβασμό, η Ναταλία Δραγούμη ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα κατάφερνε να πραγματοποιήσει το όνειρό της και να εδραιωθεί στο χώρο της υποκριτικής.

   Μπορεί να έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία στο δράμα, και στην κωμωδία ωστόσο φαίνεται να τα καταφέρνει εξίσου. Αυτό άλλωστε γράφουν και δεκάδες κριτικές για την παράσταση “Το μήλο”, όπου συμπρωταγωνιστεί με τον Θανάση Τσαλταμπάση.

   Κανονίζουμε τη συνέντευξη τηλεφωνικά και την επόμενη μέρα βρισκόμαστε στο καμαρίνι της να συζητάμε κάπου μεταξύ της απογευματινής και της βραδινής της παράστασης.natalia2

   Πες μου δυο λόγια για το Μήλο και το ρόλο που ερμηνεύεις σ’ αυτή την παράσταση.
   Σ’ αυτό το έργο νιώθω ότι παίζω τη ζωή. Υποδύομαι μια ηρωίδα που βρίσκεται μέσα σε κάθε γυναίκα. Οι ρόλοι στο “Μήλο” είναι αρχετυπικοί, δηλαδή βλέπουμε τον κλασσικό άνδρα και την κλασσική γυναίκα. Δεν πρόκειται για χαρακτήρες ειδικούς, ιδιαίτερους.

   Στο πρώτο μισό του έργου βλέπουμε ότι η Σοφία επιδιώκει να κάνει καριέρα ενώ στο υπόλοιπο μισό κάνει ένα βήμα πίσω και αφοσιώνεται στην οικογένεια. Ποιο απ’ αυτά τα χαρακτηριστικά υπερέχει σε σένα;
   Στην αρχή η Σοφία αντιπροσωπεύει την οποιαδήποτε σύγχρονη γυναίκα. Τη γυναίκα που δουλεύει και θέλει να κάνει καριέρα. Την ενδιαφέρει να πετύχει. Είναι ένας χαρακτήρας που σου δίνει να καταλάβεις ότι ποτέ δεν πρέπει να λες ποτέ. Εγώ ήμουν συνέχεια αφοσιωμένη στη δουλειά μου, ωστόσο από μικρή έλεγα ότι ήθελα να κάνω οικογένεια και παιδιά. Της Σοφίας της προέκυψε. Είναι απογοητευμένη από τους άνδρες και ίσως αρχικά  απαρνείται όλη αυτή την κατάσταση και δηλώνει αφοσιομένη στην καριέρα της για να το ακούει και η ίδια.

   Πού οφείλεται κατά τη γνώμη σου η επιτυχία της συγκεκριμένης παράστασης;
   Για μένα ήταν πάρα πολύ επιτυχημένος ο συνδυασμός των δύο ηθοποιών. Θεωρώ πολύ έξυπνη την ιδέα του Γιώργου Βάλαρη να ταιριάξει εμένα και το Θανάση, που είμαστε και εξωτερικά και εσωτερικά εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι. Είναι και κωμική αυτή η διαφορά γιατί είμαστε και σαν ηθοποιοί διαφορετικοί. Άλλη σχολή ο καθένας, άλλος αριθμός χρόνων στο θέατρο ... Το έργο είναι τόσο πολύ βγαλμένο από τη ζωή, που σε συνδυασμό με τη γρήγορη σκηνοθεσία έχει ένα πολύ ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.

natalia6   Αν και δεν είναι ευρέως πολύ γνωστό, έχεις δουλέψει σε αρκετές παραγωγές του εξωτερικού. Πως είναι η θεατρική πραγματικότητα πέρα από τα ελληνικά σύνορα;
   Έχω σπουδάσει στο Παρίσι αλλά δεν έχω πάει να βρω αυτό που λένε την τύχη μου. Έχω συμμετάσχει εκ του ασφαλούς κάπως, σε συνεργασίες που με καλέσανε και πήγα. Δεν πήγα δηλαδή για να ψάξω και να βρω δουλειά. Μπορώ να σου πω πάντως με τους Γερμανούς για παράδειγμα που συνεργάστηκα, ότι η νοοτροπία τους, που είναι πολύ διαφορετική από τη δική μας, δυστυχώς η ευτυχώς, μας βγήκε σε καλό. Το “άστο για αύριο” του Έλληνα με το “τώρα” του Γερμανού ήταν ένας τέλειος συνδυασμός. Μου άρεσαν πολύ αυτές οι συνεργασίες και χαίρομαι που μπόρεσα να ανταπεξέλθω λόγω των πολλών γλωσσών που μιλάω. Δεν ξέρω πάντως αν θα μπορούσα να ζήσω στο εξωτερικό.

natalia4   Έχεις εμφανιστεί και στην Επίδαυρο υποδυόμενη την Ελένη στον “Ορέστη” με το ΚΘΒΕ. Τι αίσθημα σου έχει αφήσει αυτή η εμπειρία;
   Είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Μια πολύ ξεχωριστή εμπειρία. Ένιωσα την αύρα που λένε όταν βγαίνεις για να παίξεις. Χρειάζεται μια αφοσίωση για να το κάνεις. Πρέπει  να γίνεις δούλος του ρόλου σου.  Πρέπει να είσαι σαν ασκητής όταν παίζεις στην Επίδαυρο, κάτι που το κατάλαβα κι εγώ πρακτικά. Στην αρχή δεν ακολούθησα κάποιους κανόνες γιατί τους θεώρησα υπερβολικούς και είχε σαν συνέπεια στην πρώτη παράσταση να κλείσει η φωνή μου και στη δεύτερη να ταλαιπωρηθώ πάρα πολύ. Έχω υποσχεθεί ότι την επόμενη φορά θα το κάνω.

   Κωμωδία η δράμα;
   Το δράμα το έχω παίξει, ειδικά στην τηλεόραση πάρα πολύ και νιώθω ότι εκεί αισθάνομαι πολύ βολικά. Η κωμωδία τέτοιου είδους είναι κάτι καινούριο για μένα, γιατί ουσιαστικά έχω παίξει μόνο κλασσικούς κωμικούς ρόλους και έχω σκληραγωγηθεί πάρα πολύ σ’ αυτή τη δουλειά. Με εξέλιξε πολύ σαν ηθοποιό.

   Το επίθετό σου πως λειτούργησε στην πορεία σου;
   Το όνομά μου ήταν για μένα ένα μεγάλο συν στη δουλειά μου, ειδικά όταν ξεκίνησα. Είχα ένα background που σεβόντουσαν. Είχα κατά μια έννοια το πρώτο “ok”. Ακολούθησα το παράδειγμα του πατέρα μου, o οποίος κι αυτός ξέφυγε από την οικογενειακή παράδοση και δεν ασχολήθηκε με τα νομικά. Επιβλήθηκε στους γονείς του και τελικά έγινε μουσικολόγος. Ευτυχώς τον είχα από την αρχή στο πλευρό μου και με βοήθησε πολύ και στις σπουδές μου και γενικά  στο εξωτερικό.

natalia9   Πώς βλέπεις το μέλλον; Είσαι αισιόδοξη;
   Κοίτα, όταν βουλιάζουμε δεν μπορώ να είμαι αισιόδοξη. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Είμαι αισιόδοξη για τα παιδιά μου. Όταν σε δέκα χρόνια θα πρέπει να βρούνε δουλειά, ίσως να έχουν στρώσει τα πράγματα. Ελπίζω να έρθει κάποια δημιουργική φάση και να ανθίσουν κάποια πράγματα. Το θετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι τα παιδιά μεγαλώνοντας σε δύσκολες συνθήκες, παίρνουν κάποια μαθήματα και γίνονται μαχητές αύριο.

   Τι περιμένουμε παρακάτω από σένα;
   Υπάρχουν συζητήσεις να πάμε με την παράσταση περιοδεία σε διάφορες πόλεις. Επίσης είναι και το “Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα”, που επίσης το παρουσιάζουμε σε διάφορα μέρη. Περιμένουμε ακόμη με τον Θανάση Πάτρα μια εκπομπή στο Σκάι για αυτοκίνητα και μηχανές, καθώς και μια ταινία που είχε σταματήσει για δυο χρόνια με θέμα την τρομοκρατία. Περιμένουμε…

Θάνος Βάγιος

natalia10

Συνεντεύξεις