= Βρεθήκαμε στο Διάχρονο Θέατρο - Το επάγγελμα της κυρίας Γουόρεν
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Διάχρονο Θέατρο - Το επάγγελμα της κυρίας Γουόρεν

 
Όλα τελειώνουν άσχημα. Αλλιώς δεν θα τελείωναν…

   Η Vivie έχει σπουδάσει στο Κέιμπριτζ. Πρόσφατα πήρε το τρίτο βραβείο σε έναν διαγωνισμό μαθηματικών. Θέλει πολύ να δουλέψει, να σπουδάσει και νομικά… Θέλει να κάνει πράγματα στη ζωή της. Έχει περάσει τα μαθητικά της χρόνια σαν οικότροφος, αφού η μητέρα της «είχε πάντα δουλειές». Πατέρα δεν γνώρισε. Όπως δεν γνωρίζει και το επάγγελμα της μαμάς. Με τι ασχολείται η κυρία Γουόρεν; Παρόλα αυτά αναγνωρίζει πως μέχρι τώρα δεν της έλειψε τίποτα. Πλην της θαλπωρής και της αγκαλιάς της μαμάς φυσικά… Και τώρα αυτή η μητέρα έρχεται να περάσει μερικές μέρες μαζί της.

   Ατάκα στην ατάκα, ανατροπή στην ανατροπή, έκπληξη στην έκπληξη, το θεατρικό έργο του – ίσως - μεγαλύτερου των μεγάλων, του θεόρατου Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, γραμμένο στα τέλη του δεκάτου ενάτου αιώνα, δείχνει με μια πικρή, αλλά ρεαλιστική κοψιά, αυτά που αναγκάζεται να υποστεί μία νέα γυναίκα της εποχής, η οποία θέλει να κάνει το αυτονόητο. Να προκόψει μέσα από μία τίμια δουλειά. Αυτοί που κρατούν τα γκέμια έχουν αντίθετη άποψη ή καθόλου άποψη. Και αυτό το «καθόλου», κάποια στιγμή, ίσως να είναι χειρότερο και από το «αντιτίθεμαι». Η αδιαφορία παραμένει πάντα φαρμακερή, ιδίως όταν καθρεφτίζεται στα πρόσωπα των κοντινών σου ανθρώπων.
 
waren2214

   Η κυρία Εύα Γεωργουσοπούλου έχει μεταφράσει το κείμενο και τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ένας καταξιωμένος δημιουργός, ο κύριος Γιάννης Μόρτζος. Μία σκηνοθεσία που στηρίζεται στην κινησιολογία. Οι ηθοποιοί φέρνουν πάνω κάτω το σκηνικό, έρχονται και φεύγουν, δεν στέκονται, δεν υιοθετούν το στατικό, οι διάλογοι λαμβάνουν χώρα κατά μήκος και πλάτος της σκηνής. Πανέξυπνος τρόπος να αναδείξεις τις στιχομυθίες και να προσφέρεις στα του δράματος. Η κυρία Μαίρη Βιδάλη υποδύεται τη μητέρα της Βίβιαν. Όμορφη, χαλύβδινη, γλυκιά και όταν χρειαστεί… λέαινα. Με ήπιο τρόπο και με εντάσεις, η σπουδαία ηθοποιός ντύνει τον ρόλο της με φινέτσα, με το απαραίτητο μυστήριο και τον πόνο που βιώνει κάθε μάνα που αγαπά το παιδί της και νιώθει ότι θα μπορούσε να του το δείξει με ακόμα καλύτερο και καθαρότερο τρόπο.

   Ο κύριος Χρήστος Φωτίδης είναι ένας μπαρουτοκαπνισμένος πρωταγωνιστής, ο οποίος είναι πάντα πειστικός σε αυτό που κάνει. Υποδύεται έναν φίλο της μητέρας, έναν πλούσιο ευγενή, ο οποίος, όντας άξεστος, εγωμανής και θύμα του ίδιου του του πλούτου, δεν σταματά πουθενά, κάνοντας όνειρα ανίερα και σκέψεις σκοτεινές. Δίνει απλόχερα το ειδικό βάρος που χρειάζεται στον ρόλο του, καταφέρνει να γίνει αντιπαθής στο κοινό και χτίζει μία κατάσταση που απλά θα εκραγεί στα μούτρα του. Στον ρόλο του πραγματικά συμπαθούς Praed, επίσης φίλου της μητέρας, βρίσκουμε τον κύριο Πέτρο Αποστολόπουλο, ο οποίος κλείδωσε με άνεση στον χαρακτήρα του. Είναι ένας γλυκύς άνθρωπος, τίμιος μέχρι το κόκκαλο, ο οποίος δείχνει τα πραγματικά του χρώματα μέχρι το τέλος. Ντελικάτος, με λεπτό χιούμορ – κάτι που είναι έκδηλο σε όλη τη ροή της παράστασης, από όλους τους ηθοποιούς, με το κοινό να γελά σε σημεία και μάλιστα αβίαστα – και συναίσθηση του τι συμβαίνει γύρω του, κάνει τη διαφορά.
 
waren2215

   Ο κύριος Τάσος Μπλάτζιος υποδύεται έναν ιερωμένο, ο οποίος «γνωρίζει πολλά». Και έχει κάνει περισσότερα. Όλοι μας έχουμε τα μυστικά μας. Τα δικά του είναι τέτοιου ύφους, που διαμορφώνουν όλο το έργο. Είναι ένας καλλιτέχνης με όμορφη εκφορά λόγου, με το πρέπον ύφος, με δύναμη και ένταση. Στέκεται με άνεση. Στον ρόλο του γιου του ιερωμένου – και όχι μόνο, όπως θα ανακαλύψετε στη συνέχεια του έργου – παρακολουθούμε τον κύριο Τάσο Περάκη. Είναι εξαιρετικός σαν αδιάφορος και υστερόβουλος καιροσκόπος, είναι θαυμάσια κλειδωμένος στον χαρακτήρα που υποδύεται, με τρόπο που κάνει το κοινό να αμφιβάλει. Τώρα τι θα κάνουμε με τούτον εδώ; Τον συμπαθούμε ή όχι; Πικρή η γεύση στο τέλος; Θα δούμε.

   Η κυρία Έφη Ρασσιά κάνει την πρώτη θεατρική εμφάνισή της σε αυτή την παράσταση και ήδη έχει αποκτήσει τη συμπάθειά μας. Χρησιμοποιεί το πρόσωπό της για να τονίσει το τι αισθάνεται. Γουρλώνει τα μάτια, μορφάζει, χαμογελά ειρωνικά, πάσχει, γκρεμοτσακίζεται και ξανασηκώνεται, για να ξαναπέσει. Ωραίο παράστημα, εκφραστικότατη απόδοση και η καλύτερη υπόσχεση για το μέλλον. Μα δεν είναι συγκινητικό να παρακολουθείς να ανθίζουν οι καλλιτέχνες;
 
waren2216

   Μετά το μπιζάρισμα παρατήρησα πως οι ηθοποιοί εμφανίστηκαν στο φουαγιέ, για να πουν ένα γεια σε γνωστούς τους και να δεχτούν τα συγχαρητήρια του κοινού. Πάντα μου άρεσε αυτή η κίνηση, πάντα την επικροτούσα και πάντα θα την αναφέρω. Πάνω απ’ όλα είμαστε άνθρωποι. Προφανώς την προτείνουμε ανεπιφύλακτα αυτή την παράσταση. Και χωρίς διάλειμμα μάλιστα. Δεν θέλουμε τίποτα να μας αποσπάσει από τη γάργαρη απεικόνιση επί σκηνής. Μακάρι να πάει και την επόμενη σεζόν.

Κώστας Κούλης

Μετάφραση Εύα Γεωργουσοπούλου
Σκηνοθεσία Γιάννης Μόρτζος
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση Γιάννης Α. Ιωάννου
Σκηνικά Ιωάννα Κατσιαβού
Κοστούμια Γκαλίνα Σουλτανοβίτσι
Φωτισμοί Γιώργος Δανεσής
Φωτογραφίες Γεωργία Σιέτου και Ευάγγελος Κάλλοου
Επικοινωνία και προβολή της παράστασης Νταίζη Λεμπέση

Πρωταγωνιστούν :
Μαίρη Βιδάλη, Χρήστος Φωτίδης, Πέτρος Αποστολόπουλος, Τάσος Μπλάτζιος, Τάσος Περάκης και σε πρώτη θεατρική εμφάνιση η Έφη Ρασσιά
 
waren2217
Ημέρες και ώρες παραστάσεων : Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:30

Τιμές εισιτηρίων : 15 και 12 ευρώ

Πληροφορίες : Διάχρονο Θέατρο, Πυθέου 50- 52 Νέος Κόσμος 11473 Αθήνα ( Μετρό Άγιος Ιωάννης ), τηλέφωνο 210 7233229.
 
waren2218
 
Joomla Social by OrdaSoft!