Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο ΑΝΕΣΙΣ - Οι 12 ένορκοι

 
   Ιδιότυπος ο μυστικός δείπνος της ιστορίας μας. Διαφορετικός. Περίεργος. Μέσα στο δωμάτιο βρίσκονται αυτοί οι δώδεκα. Ο δέκατος τρίτος τους ανοίγει την πόρτα και στη συνέχεια τους αφήνει μόνους τους. Δεν υπάρχουν πιάτα στο τραπέζι, δεν θα σερβιριστούν σώμα και αίμα, όχι σε «φυσική μορφή» πάντως, δεν υπάρχουν προδότες και εν δυνάμει αθετούντες τον λόγο τους. Το πρόβατο προς σφαγή, ένας πιτσιρικάς δεκάξι ετών, είναι κάτι χιλιόμετρα μακριά τους, σε ένα κελί φυλακής και αργοσβήνει. Αν κριθεί ένοχος, θα βρεθεί στην ηλεκτρική καρέκλα. Οι δώδεκα δεν είναι μαθητές, δεν είναι δάσκαλοι. Και μάλλον απέχουν πολύ απ’ το να είναι σωτήρες. Μέχρι που ένα χέρι δεν θα σηκωθεί μαζί με τ’ άλλα…

   Για έβδομη χρονιά, οι δώδεκα θυμωμένοι άνδρες βρίσκονται ξανά γύρω από εκείνο το τραπέζι. Προσθήκες στη διανομή, καινούργιες παρουσίες και μία συγκλονιστική ιστορία, που έχουμε πολλές φορές όλα αυτά τα χρόνια. Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη έφερε εξάρες με ένα ζάρι και σκηνοθέτησε μία παράσταση που από την πρώτη στιγμή μας καθήλωσε. H τηλεοπτική παράσταση, η ταινιάρα, το θεατρικό έργο, οι αμέτρητες παραγωγές και μετεγγραφές και «διασκευές», το καμάρι του Reginald Rose, βρίσκεται φέτος κάτω από τη στέγη του ΑΝΕΣΙΣ και φιλοδοξεί να συνεχίσει την παράδοση. Να συνεχίσει να κρατά εκπληκτική συντροφιά σε όλους τους φίλους του θεάτρου.
 
12enorkoi2116
   Ο ένορκος υπ’ αριθμόν 8 είναι τρελός! Ψηφίζει από την πρώτη στιγμή πως ο κατηγορούμενος είναι αθώος. Του λείπουν πολλά απ’ το να γίνουν τετρακόσια και οι υπόλοιποι της συντροφιάς σκέφτονται με πόνο ψυχής πως θα μείνουν στο δωμάτιο πολύ περισσότερο απ’ όσο υπολόγιζαν. Η ένταση χτίζεται και ξεσπά, κατακλύζει και απομυζά δυνάμεις και βούληση. Οι υπόλοιποι ένορκοι ξυπνούν από το λήθαργο. Τρεις μέρες τώρα άκουγαν διάφορα στο δικαστήριο, κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας και είχαν πεπειστεί πως ο νεαρός είχε σκοτώσει τον πατέρα του και πως η μόνη ετυμηγορία είναι ένοχος. Και τώρα έρχεται εκείνος ο αρχιτέκτονας, να τους πει πως δεν είναι έτσι τα πράγματα…

   Κάθε φορά που παρακολουθώ την παράσταση των 12 Ενόρκων αισθάνομαι την ίδια ανατριχίλα. Κάθε φορά είμαι έτοιμη να χιμήξω στους ενόρκους νούμερο 3 και 10 για την αλαζονεία του ενός και τον ρατσισμό του άλλου. Φέτος λίγο περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, καθώς ο κύριος Εσκενάζυ έδωσε στον ρόλο διαφορετική άποψη και κατόρθωσε να μας θυμώσει «ανεπανόρθωτα». Αν δεν είναι επιτυχία αυτό τότε τι είναι; Όσο για τον ένορκο νούμερο 10, τον κύριο Καζανά, έδωσε και εκείνος δυναμικά το στίγμα του πάνω στη σκηνή. Άλλη μια αποκάλυψη μεταξύ των δώδεκα ενόρκων ήταν ο Βασίλης Φακανάς, ο ένορκος νούμερο 2, που έδωσε στον ρόλο μια απίστευτη ευαισθησία και νοιώσαμε στο πετσί μας το bullying που έτρωγε από τον ένορκο νούμερο 3 και όχι μόνο. Σταθερή και εξελισσόμενη η πορεία του ενόρκου με το νούμερο 8. Ο Μάνος Ζαχαράκος κάθε χρονιά φέρνει στον ρόλο επιπλέον πτυχές του ανθρώπου που κατά τη συνεδρίαση των 12 ενόρκων είναι ο μόνος που αμφιβάλει και πιστεύει ότι είναι χρέος του να κάνει σωστά τη δουλειά που του ανέθεσαν. Είναι ο μόνος που νοιώθει το βάρος μιας λανθασμένης απόφασης και πώς αυτή μπορεί να στείλει στην ηλεκτρική καρέκλα ένα νέο παιδί. Για όλα τα παραπάνω και για ακόμα πολλά άλλα, αυτή η παράσταση παραμένει ανάμεσα στις καλύτερες των τελευταίων χρόνων στην ψυχή και την καρδιά μας.
 
Σχόλιο: Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
12enorkoi2115
   Ένδεκα στα δέκα και αυτή τη φορά! Και αυτή τη σεζόν. Όποτε βλέπω τούτο το έργο παθιάζομαι και συγκινούμαι. Θα ήθελα πολύ να είμαι εγώ ο νούμερο οκτώ, αλλά μάλλον θα ήμουν φρικτός στον ρόλο. Ο Μάνος Ζαχαράκος όμως τον κουμπώνει τέλεια για ακόμα μια φορά, για ακόμα μια χρονιά. Οι συμπρωταγωνιστές του στέκονται και εκείνοι άψογα, πλήρως κλειδωμένοι στους ρόλους τους και πραγματικά μας δείχνουν τι είναι ικανοί να κάνουν πάνω στη σκηνή, σε μία απίστευτα απαιτητική παράσταση. Όλοι οι ηθοποιοί βρίσκονται μπροστά μας, καθόλη τη διάρκεια του έργου και αυτό σημαίνει πως πρέπει να παίζουν ακόμα κι όταν δεν παίζουν. Το πιο δύσκολο σημείο ίσως. Τι κάνεις όταν δεν έχεις ατάκες; Παίζεις, γιατί ΚΑΙ η σιωπή ΕΙΝΑΙ ατάκα. Και εκεί πρέπει να πείσεις ότι είσαι φυσικός και γήινος, εκεί πρέπει να δαμάσεις το κοινό, που ναι μεν εστιάζει σε εκείνον που μιλά, αρέσκεται όμως να ρίχνει ματιές στον «περιφερειακό» και να βλέπει τι γίνεται ολόγυρα.

   Πολύ συγκινητική η προσέγγιση του Αλμπέρτο Εσκενάζυ, ο οποίος, ελέω ρόλου, κατάφερε να μας γίνει απίστευτα αντιπαθής στην αρχή και να κερδίσει τη συμπόνια μας στο τέλος. Ο Κρέων που αντιλαμβάνεται τις παράλογες σκέψεις και διαταγές του, ο πατέρας που αντιλαμβάνεται πως ο γιος του θα πρέπει να τον συγχωρέσει, πως ο γιος του είναι τελικά αθώος. Σαν τον γιο της δίκης… Ξαναλέω πως και σε αυτή τη διανομή αισθάνθηκα δέος και τεράστιο θαυμασμό για όλους τους ηθοποιούς που παίζουν, θα ήθελα όμως να εστιάσω για λίγο στον Κώστα Καζανά, ο οποίος υπήρξε καθηλωτικός. Μεταμορφωμένος εμφανισιακά και θυελλώδης υποκριτικά, συνέβαλε και εκείνος στο να απολαύσουμε την παράσταση ακόμα περισσότερο. Έχω την αίσθηση πως πρέπει να κάνουμε ένα ειδικό αφιέρωμα στο έργο, κάτω από τον τίτλο «12 συνεντεύξεις»…
 
12enorkoi2114
   Δεν θα ήθελα να γράψω κάτι άλλο στο κλείσιμο της αναφοράς. Θα μου επιτρέψετε λοιπόν να σας αφήσω με τον ίδιο περίπου επίλογο, με τον οποίο έβαλα το ωμέγα δίπλα στο ψι, για τούτο το έργο, περίπου επτά χρόνια πριν, όταν είδα για πρώτη φορά αυτό το αριστούργημα. Τα μυαλά, όπως και τα αλεξίπτωτα, λειτουργούν όπως πρέπει όταν είναι ανοιχτά. Η ιστορία των δώδεκα ίσως να είναι η αφορμή να αρχίσει κάποιος να χρησιμοποιεί το ρημαδοκέφαλό του όπως πρέπει και όχι όπως να ‘ναι. Δεν έχω ιδέα αν θα φανεί ποτέ κατά δω Ένορκος Νο 8, ξέρω όμως ότι αξίζει να μην σηκώνεις το χέρι σου μαζί με την αγέλη, αλλά όταν έχεις «αιτιολογημένη αμφιβολία»…

Κώστας Κούλης

Κείμενο: Reginald Rose
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη & Νότης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά: David Negrin
Κοστούμια: Κική Μήλιου
Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Περού
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα, Κατερίνα Κωνσταντέλλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Δανάη Ανεζάκη
Φωτογραφίες/Γραφιστική επιμέλεια/Τρέιλερ: GRID FOX
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Οι 12 ένορκοι (αλφαβητικά)
Νίκος Βατικιώτης, Δημήτρης Δεγαΐτης, Αλμπέρτο Εσκενάζυ, Μάνος Ζαχαράκος, Κώστας Καζανάς, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Μιχάλης Μαρκάτης, Κωνσταντίνος Μπάζας, Παντελής Παπαδόπουλος, Τάσος Παπαδόπουλος, Ορέστης Τρίκας, Βασίλης Φακανάς
Στον ρόλο του φύλακα o Αλέξης Σταυριανός
Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή
 
12enorkoi2118

 

Πρεμιέρα: Σάββατο 9 Οκτωβρίου στις 19.15
Επίσημη Πρεμιέρα: Παρασκευή 15 Οκτωβρίου στις 21.30

Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Τετάρτη & Σάββατο: 19.15
Παρασκευή: 21.30
Κυριακή: 18.30

Διάρκεια παράστασης
105’ (χωρίς διάλειμμα)

ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟΙ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΙ
Οι θεατές που ενδιαφέρονται για τους υπέρτιτλους θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το θέατρο Άνεσις (τηλ. 2107718943) πριν αγοράσουν το εισιτήριό τους, καθώς και να ενημερώσουν το ταμείο του θεάτρου κατά την προσέλευσή τους όσον αφορά την ανάγκη υπερτίτλων .
Κρατήσεις για κωφούς και βαρήκοους θεατές με sms στο 6947125427
Σε συνεργασία με την Liminal www.liminal.eu

EVERY WEDNESDAY GREEK AND ENGLISH SUBTITLES
Spectators interested in subtitles should contact Anesis Theater (tel. 2107718943) before purchasing their ticket, as well as inform the theater box office upon arrival regarding the need for subtitles.
Reservations for deaf and hearing-impaired spectators are done via sms at 6947125427 In collaboration with Liminal www.liminal.eu

Τιμές εισιτηρίων
Πλατεία Α: 18€
Πλατεία Β: 15€
Εξώστης: 12€ (Προσφορά 10€ για όλο τον Οκτώβριο)

ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΥΛΩΝΑ.

Εισιτήρια

  • TICKETMASTER ticketmaster_12ένορκοι


https://www.ticketmaster.gr/showEventInfo.html?idEvent=2005417

  • ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣ (τηλ. κρατήσεις 2107718943 καθημερινά 11.00-22.00)
  • Τηλεφωνικό Κέντρο TICKETMASTER, τηλ. 2108938111


Πρόσβαση στο θέατρο
Θέατρο Άνεσις
Λεωφόρος Κηφισίας 14, Αθήνα, 11526
Χάρτης: theatre_googlemaps
www.theatroanesis.gr
https://www.facebook.com/anesistheatre
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΜΕΑ

  • Μετρό: Στάση Αμπελόκηποι
  • Λεωφορείο: 550, Α7, Β5, Ε14
  • Αμάξι: Parking (Κομοτηνής 2, Μενεμένη 11526) Χάρτης: parking_googlemaps (4’ περπάτημα από το θέατρο)


Χρέωση 5€ με την επίδειξη του εισιτηρίου της παράστασης

Facebook Pages
https://www.facebook.com/12enorkoi/
&
https://www.facebook.com/theatreapriori/

ΠΡΟΣΟΧΗ

  • Το θέατρο Άνεσις έχει οριστεί από την διεύθυνσή του, ως χώρος covid-free και δέχεται μόνο θεατές που έχουν πιστοποιητικό νόσησης ή πιστοποιητικό εμβολιασμού (αφού έχουν συμπληρωθεί 14 ημέρες) κατά του COVID-19. Κατά την είσοδο των θεατών στους χώρους γίνεται έλεγχος των πιστοποιητικών αυτών, καθώς και του πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης).
  • Οι ανήλικοι θεατές από 11 ετών και κάτω δύνανται, εναλλακτικά, να προσκομίσουν κατά την είσοδό τους στο θέατρο, δήλωση self-test 24ώρου.
  • Για αποφυγή συνωστισμού και καθυστέρησης της έναρξης της παράστασης, παρακαλούνται οι θεατές να προτιμούν την ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίου μέσω www.ticketmaster.gr και να βρίσκονται εγκαίρως στον χώρο του θεάτρου (τουλάχιστον 40’ πριν την έναρξη της παράστασης), ώστε να πραγματοποιείται ο απαραίτητος έλεγχος.
  • Η μάσκα είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου και καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.


Η εταιρία παραγωγής A PRIORI και η παράστασή της ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ, η οποία φιλοξενείται την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο στο θέατρο Άνεσις, αναγκάζεται να ακολουθήσει τον κανονισμό λειτουργίας του θεάτρου, κρίνει όμως αναγκαίο να επικοινωνήσει ότι τάσσεται κατά της περιθωριοποίησης των ανεμβολίαστων θεατών.

Σημείωμα Κωνσταντίνας Νικολαΐδη
Φτάσαμε τελικά στο 2021 και στα 7 έτη «ζωής» αυτής της αγαπημένης μου παράστασης και σας ευχαριστούμε, όλοι οι συντελεστές, για την μακροχρόνια στήριξή σας. Το έργο του Reginald Rose στέκεται, δυστυχώς, σήμερα πιο επίκαιρο και πιο αναγκαίο από ποτέ, μαχόμενο υπέρ της ελευθερίας. Υπέρ της ελευθερίας του λόγου, της ελευθερίας της σκέψης, της ελευθερίας της ίδιας μας της ύπαρξης που πασχίζει να κρατηθεί ζωντανή μέσα σ’ αυτή τη δυστοπική πραγματικότητα που βιώνουμε. Μάχεται, επίσης, υπέρ της ευγένειας, της αποδοχής της διαφορετικότητας, του σεβασμού και της συγχώρεσης, αξίες οι οποίες παρά του ότι μας αποκάλυψαν απότομα κατά τον τελευταίο χρόνο την ευθραυστότητά τους, κατέχουν αδιαμφισβήτητα την ικανότητα να δυναμώνουν περισσότερο μέσα από κάθε πληγή τους. Αυτά είναι ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ για μένα τη δεδομένη στιγμή. Όσα μου ψιθυρίζουν και μου κραυγάζουν σε κάθε πρόβα και όσα επιθυμώ να ψιθυρίσουν και να κραυγάσουν σ’ εσάς σε κάθε παράσταση.

Θεατρικές Παραστάσεις