Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Βέμπο - Η Κυρία Επιθεώρηση

 
   Κι εγώ δεν ξέρω πόσα χρόνια είχα να δω επιθεώρηση. Μαθητής ήμουν στο λύκειο. Ήταν από τις τελευταίες εμφανίσεις, αν όχι η τελευταία εμφάνιση, του υπέρ-αγαπημένου Ντίνου Ηλιόπουλου… Φαστ φόργουαρντ τριάντα-φεύγα χρόνια και φτάσαμε στην αφετηρία για ακόμα μια φορά. Στο σημείο από το οποίο ξεκίνησαν όλα. Ο Μάκης Δελαπόρτας σκηνοθετεί μία πραγματική επιθεώρηση. Με τα φτερά της, τα λαμέ της, τα στρας της, τα δεκάδες κοστούμια των πρωταγωνιστών και πρωταγωνιστριών, τα σκαμπρόζικα νούμερα, τα τραγούδια, την ευδαιμονία και τον προβληματισμό. Ο ίδιος ο Δελαπόρτας υπογράφει τα κείμενα, μαζί με τον Στέλιο Παπαδόπουλο και βρίσκεται μπροστά μας ως αφηγητής. Έχουν περάσει πάνω από εκατό χρόνια που ξεκίνησε αυτή η περίεργη μορφή θεάματος. Που οι άλλες μορφές τέχνης τη λοιδορούσαν. Πού θεωρούταν ο φτωχός συγγενής. Πώς γίνεται κάτι τέτοιο, όταν πρόκειται για μια τόσο μεγάλη παραγωγή;

   Ο κόσμος μπαίνει και μπαίνει και μπαίνει στο Βέμπο. Σαράντα λεπτά πίσω μας πήγε την έναρξη αυτό το περίεργο χούι του λαού μας. «Μα γιατί αργήσατε»; «Μα για να κάνω εντύπωση, ντίαρ»! Εξαιτίας λοιπόν αρκετών αδιάφορων και γνήσια ψεκασμένων ψωνάρων, αργήσαμε πολύ να ακούσουμε το τρίτο κουδούνι. Η ορχήστρα είχε πάρει τη θέση της από νωρίς. Δεν σας το είπα; Έχουμε LiVE μουσική στην παράσταση! Επίλεκτοι μουσικοί συνόδευσαν τους ηθοποιούς, οι οποίοι έπαιξαν από μια ντουζίνα ρόλους ο καθένας, από χαρακτήρες χωρίς όνομα μέχρι ονόματα δίχως χαρακτήρες. Και ήταν όλοι τους τόσο καλοί… Μα τόσο καλοί…
 
epitheorisi2114

   Είδα μία πραγματική επιθεώρηση! Είδα μία πραγματική υπέρ-παραγωγή! Δεν περίμενα ότι θα είναι τόσο εντυπωσιακό. Δεν είχα ιδέα. Και βλέποντας, το χάρηκα ακόμα περισσότερο. Χορευτές, ηθοποιοί, τραγουδιστές, μουσικοί, σπουδαία ομάδα όλοι τους, με σκοπό τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, με την καταπληκτική φωνή της, το άψογο πρόσωπο και παράστημα και την υποδειγματική κίνηση. Ο Παναγιώτης Πετράκης, με εξίσου φοβερή φωνάρα και θαυμάσιο στήσιμο πάνω στη σκηνή. Όλοι οι ηθοποιοί μεταμορφώθηκαν ουκ ολίγες φορές. Η Νίνα Λοτσάρη, πανέμορφη και εντυπωσιακή, με ένα βιμπράτο που θα κάνει πολλές σοπράνο να σταθούν και να ακούσουν προσεκτικά. Η σπουδαία Ζέτα Δούκα, η οποία τραγούδησε εξαιρετικά και η οποία κατακυρίευσε τη σκηνή. Θα πρέπει να πω πως οι ηθοποιοί ήταν όλοι τους σε δαιμονιώδη κατάσταση. Και οι φωνές τους βγήκαν κυριολεκτικά συναυλιακές.

   Η Ελένη Καστάνη είναι μεγάλη ηθοποιός. Είναι τόσο μεγάλη, που υιοθέτησε πλήρως τον ρόλο της μεγάλης ηθοποιού που κάνει επιθεώρηση. Σάτιρα και γέλιο, μπηχτές και υπονοούμενα και να γελάει κάποιες στιγμές παρέα μας, να ξεχνά αυτή την ίδια τη σκηνή και να «κατεβαίνει» σε μας. Ο Κώστας Μακεδόνας τραγούδησε έτσι όπως μόνο εκείνος ξέρει. Φωνή-μεγαλείο, άνεση και μόνο άνεση και θα πρέπει εδώ να σημειώσω πως και στην πρόζα μας άρεσε πολύ. Η σκηνή με την Καστάνη είναι χαρακτηριστική. «Κασόμπρα, ε κασόμπρα»!
 
epitheorisi2115

   Ο Γιάννης Ζουγανέλης έκανε για ακόμα μια φορά τα δικά του. Πρόζαρε με τον πιο φυσικό τρόπο, χρησιμοποίησε τις γκριμάτσες του και το αυτοσχεδιαστικό του τελώνιο και έβγαλε πολλά καντάρια γέλιο. Ιδίως στη σκηνή που υποδύθηκε τον μεταφραστή… Αααχ, μιλάμε για τόνους γέλιου. Από το τσογλάν μέχρι το μπατίρ και πάλι πίσω. Ο Μάκης Δελαπόρτας ήταν ο άψογος αφηγητής και ακόμα παραπέρα, με τις έμμετρες παρλάτες και τον γενικότερο έλεγχο της ροής.

   Οι χορευτές και οι χορεύτριες έκαναν το θέαμα ακόμα πιο πλούσιο και το κοινό χάρηκε δύο ώρες ξεγνοιασιάς, χάρηκε δύο ώρες μακριά από βάσανα και καθημερινότητα. Η επιθεώρηση γύρω στα 1919 είχε να «ασχοληθεί» με μία μορφή πανδημίας που μας είχε έλθει «δώρο» από τας Ευρώπας. Εκατό χρόνια μετά, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία πανδημία άλλων προδιαγραφών, «δώρο» από τας Κίνας, κατά τας γραφάς. Και αυτή τη φορά επιστρατεύτηκε η επιθεώρηση για να κάνει το χειλάκι μας να σκάσει και να ξεχάσει για λίγο τα εμβόλια, τους περιορισμούς, τη μαυρίλα. Η Κυρία Επιθεώρηση χρόνια δεν κοιτά. Λέει αυτό που έχει να πει και πάει παρακάτω. Για αυτή τη σεζόν λέει να αράξει στο Βέμπο και να αφηγείται την ιστορία της τα βράδια. Λέω να την ακούσουμε. Και στη συνέχεια να το επαναλάβουμε. Μήτηρ πάσης αποτέτοιας, βλέπετε…

Κώστας Κούλης

Από τα «Παναθήναια» της Μαρίκας Κοτοπούλη μέχρι την Ελλάδα του σήμερα, από την πανδημία του 1919 μέχρι τον κορωνοιό των ημερών μας η «Κυρία επιθεώρηση» παρουσιάζει όλα εκείνα τα θέματα που απασχόλησαν και εξακολουθούν να απασχολούν τον Έλληνα του τότε και του σήμερα, με τον πιο σατυρικό και ξεκαρδιστικό τρόπο.

Ας βάλουμε λοιπόν τα «καλά» μας, και ας υποδεχτούμε την «Κυρία Επιθεώρηση» σ ένα μοναδικό ταξίδι στον δικό της μαγικό κόσμο… παρέα με τους αγαπημένους:

Γιάννη Ζουγανέλη, Ελένη Καστάνη, Ζέτα Δούκα, Νίνα Λοτσάρη, Παναγιώτη Πετράκη και Πηνελόπη Αναστασοπούλου.
Αφηγητής ο Μάκης Δελαπόρτας.
Σε ρόλο – έκπληξη, ο μοναδικός Κώστας Μακεδόνας.
 
epitheorisi2116
Κείμενα: Στέλιος Παπαδόπουλος, Μάκης Δελαπόρτας
Σκηνοθεσία: Μάκης Δελαπόρτας
Ενορχήστρωση: Κωνσταντίνος Παγιάτης
Σκηνικά: Δέσποινα Βολίδη
Κατασκευή κοστουμιών: Σίλια Δεμίρη
Χορογραφίες: Θοδωρής Πανάς
Χορός: Θοδωρής Πανάς, Στεργιούλη Ανδριάνα, Ελένη Δήμου, Ηλίας Μανιατόπουλος, Σαβίνα Σαμαρά, Ντιάνα Νταβίντοβα
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Ζαράγκαλης
Επικοινωνία – προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία

Ορχήστρα:
Σαξόφωνο/Φλάουτο: Αλέξανδρος Ζουγανέλης
Μπουζούκι/Μαντολίνο: Νίκος Γεωργακόπουλος
Τύμπανα: Κώστας Σπυράτος
Μπάσο: Γιώργος Ρέβελας
Πιάνο: Κωνσταντίνος Παγιάτης

Πού: Θέατρο Βέμπο, Καρόλου 18, Αθήνα, τηλ: 21052 21 767, 21052 29 519
Κάθε Τετάρτη στις 7:00, Πέμπτη 8:00, Παρασκευή 9:00, Σάββατο 5:00 και 9.00 και Κυριακή 6:30
Διάρκεια: 120 λεπτά
Εισιτήρια: Λαϊκή απογευματινή Τετάρτη και Σάββατο απόγευμα: 18 ευρώ
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 25,20, 15 (φοιτητικό, ανέργων, παιδιά έως 12 ετών, ΑΜΕΑ)
Δεχόμαστε εισιτήρια ΟΓΑ
Ειδικές τιμές για group

Το Θέατρο θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού ή
[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.
Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας .
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή.
Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως έντεκα (11) ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οποιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.
 

Θεατρικές Παραστάσεις