Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Vault Theatre Plus - Τα πουλιά (The Birds)

 
   Ο Εκκλησιαστής. Ένα από τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης ή αλλιώς των μύθων και δοξασιών του Εβραϊκού λαού. Μπορεί να μην σας λέει τίποτα, αλλά άφησε αισθητά το αποτύπωμά του στη λογοτεχνία του δυτικού κόσμου. «Ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης» «Ουδέν καινόν υπό τον ήλιον» δύο μόνο από τις φράσεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην καθημερινή ζωή και τη συγγραφή. Εδώ μονάχα θα προσθέσουμε μία ακόμα φράση. «Γιατί τώρα, εγώ είμαι ο Θεός»… Συγκρατήστε τα παραπάνω. Είναι κάτι περισσότερο από οδηγίες προς ναυτιλομένους.

   Ο Conor McPherson, o πενηντάχρονος Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, δημιούργησε το 2009 μία ιστορία βασισμένη σε μία ιστορία, βασισμένη με τη σειρά της σε μία ιστορία. Το πρωτότυπο, "The Birds", δημοσιεύτηκε από τη Βρετανή συγγραφέα Daphne du Maurier το 1952 (συλλογή “The Apple Tree”). Από την ιστορία εκείνη εμπνεύστηκε ο μέγιστος Alfred Hitchcock και γύρισε την περίφημη ταινία “The Birds”, το 1963. Ο McPherson διασκευάζει, αναμιγνύοντας το γήινο με το υπερφυσικό και το ανθρώπινο με το θεϊκό. Το αιώνιο δίπολο. Ο άνθρωπος είναι δημιούργημα του Θεού ή το ανάποδο;
 
birds2114

   Το Vault έχει τη δική του μαγεία. Είναι οι εκπληκτικοί φωτισμοί, είναι η μουσική, είναι η επιλογή των έργων… Όλα μαζί συνάδουν και όλα μαζί «ευθύνονται». Ο κόσμος που έρχεται στο Vault, έρχεται για να αποτελέσει μέρος μιας θεατρικής μυσταγωγίας. Ιδίως με τόσο σκοτεινές παραστάσεις όσο αυτή εδώ. Στην προκειμένη, πολλοί έπαινοι αξίζουν στην κυρία Σοφία Αλεξιάδου για τον σχεδιασμό των φωτισμών, που έκαναν την παράσταση σχεδόν κινηματογραφική, έως και βιντεοκλιπάδικη. Θαυμάσια δουλειά και από τον κύριο Μάνο Αντωνιάδη στη μουσική και τα ηχητικά τοπία. Μας κατατρόμαξε και όχι μόνο μία φορά.

   Σμήνη πουλιών επιτίθενται σε ανθρώπους. Κανείς δεν ξέρει πώς άρχισε. Όλοι όμως ξέρουν πώς θα τελειώσει. Τα πουλιά θα επικρατήσουν. Η ανθρώπινη ευφυία δεν έχει αντίδοτο για τη μήνη των πτηνών. Δεν υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης. Ίσως γιατί τα δραστικά μέτρα θα κάνουν κακό πρώτα στους ανθρώπους. Ο Νέιτ και η Νταϊάν βρίσκουν καταφύγιο σε ένα αδειανό σπίτι. Δεν είναι σύντροφοι, δεν είναι φίλοι, δεν γνωρίζονταν καν, πριν ξεκινήσει η παγκόσμια τρέλα – κάτι σαν πανδημία αλλά στο πολύ χειρότερό της. Η ανθρωπότητα πνέει τα λοίσθια. Κανείς δεν ξέρει τίποτα. Όλος ο πλανήτης αδειάζει από το «κυρίαρχο είδος». Η φυσική επιλογή πραγματοποιείται, με όλη της την τιμιότητα. Οι δύο ήρωες του έργου ψάχνουν για φαγητό και οτιδήποτε μπορεί να τους κρατήσει ζωντανούς, μπλοκάροντας την είσοδο στα θανατηφόρα σμήνη και αποφεύγοντας να βρίσκονται σε ανοιχτούς χώρους συγκεκριμένες ώρες. Στην «παρέα» θα προστεθεί η Τζούλια, μία πολύ νεαρή γυναίκα, με διάφορα ερωτηματικά γύρω από το ποιόν της και ένας νέος άνδρας, τον οποίο θα ονομάζαμε άνετα Χ ή παράγοντα Χ, αν προτιμάτε.
 
birds2115

   Η αγωνία για την επόμενη ώρα και την επόμενη μέρα είναι δεδομένη. Ο εχθρός είναι αδυσώπητος και το «κακό ζώο», ο άνθρωπος, αισθάνεται για πρώτη φορά όπως ακριβώς τα θηράματά του. Οι τέσσερις ηθοποιοί εκμεταλλεύονται κάθε τετραγωνικό εκατοστό της σκηνής, για να αποδώσουν αυτό που τους εμφύσησε η σκηνοθεσία του Λεωνίδα Παπαδόπουλου. Πατώντας στην αριστοτεχνική μετάφραση του μάστορα του είδους Αντώνη Γαλέου, ο κύριος Παπαδόπουλος έκανε τη σκηνή καμβά, μετέτρεψε το πραγματικό σε σελιλόιντ και έφερε μία απροσδόκητη εσάνς στην παράσταση. Οι τέσσερις ηθοποιοί στάθηκαν πολύ ψηλά, διπλοκλείδωσαν στους ρόλους τους και αφηγήθηκαν με τον πλέον τρομακτικά λυρικό τρόπο αυτό που απευχόμασταν. Ο άνθρωπος γίνεται θεός όταν έχει το δικαίωμα ζωής και θανάτου επάνω σε κάποιον συνάνθρωπό του; Και τι σόι θεός είναι αυτός, που μας αφήνει να πεθαίνουμε έτσι; Χωρίς καν να έχουμε προλάβει να ζήσουμε;

   Προτείνεται ανεπιφύλακτα. Σπουδαίες ερμηνείες από τις κυρίες Ειρήνη Αρβανίτη και Άννα Θεοδωρίδου και τους κυρίους Έκτορα Γασπαράτο και Στέλιο Ψαρουδάκη. Ήξεραν ακριβώς πώς να μας κάνουν να παρατηρούμε βουβά και να αναρωτιόμαστε εκκωφαντικά από μέσα μας. Θέλησαν να περάσουν και τα κατάφεραν, το μήνυμα της παράστασης. Ο άνθρωπος είναι τίποτα μπροστά στη Φύση. Και επιμένει να της συμπεριφέρεται σαν να είναι εκείνη το τίποτα. Στην ουσία διαιρεί με το μηδέν ο άνθρωπος. Και το «Ε» που αντικρύζαμε κάποτε στα calculator… Στην πραγματική ζωή είναι απλά καταστροφικό.

Κώστας Κούλης
 
birds2116

Συγγραφέας: Κόνορ Μακφέρσον
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Παπαδόπουλος
Σκηνικά: Michelangelo Bevilacqua
Κοστούμια: Δομνίκη Βασιαγεώργη
Μουσική – Ηχητικά Τοπία: Μάνος Αντωνιάδης
Σχεδιασμός Φωτισμού: Σοφία Αλεξιάδου
Επιστημονική Συνεργάτης: Άννα Πούπου
Θεατρολόγος - Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάνος Δαμασκηνός
Video: Στέφανος Κοσμίδης
Γραφιστική Επιμέλεια: xMx graphics
Φωτογραφίες: Μιράντα Παπαδοπούλου
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: In Between Art Theatre Company
Παίζουν (αλφαβητικά): Ειρήνη Αρβανίτη, Έκτορας Γασπαράτος, Άννα Θεοδωρίδου Στέλιος Ψαρουδάκης
 
birds2117
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις Από 15 Νοεμβρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 13€
Μειωμένο: 10€
Ατέλειες: 5€

Διάρκεια παράστασης: 80’

Προπώληση εισιτηρίων
Αγορά εισιτηρίων μέσω viva.gr: https://www.viva.gr/tickets/theater/ta-poulia/

VAULT Theatre Plus
Μελενίκου 26, Βοτανικός
Τηλ. Επικοινωνίας/πληροφορίες: 213 0356472 & 6951832070
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8' περίπου με τα πόδια)
  • ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
  • Κατά την είσοδό τους στο θέατρο οι θεατές οφείλουν να επιδεικνύουν είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού είτε πιστοποιητικό νόσησης (εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως 6 μήνες μετά από αυτόν) καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Επίσης υποχρεούνται να φορούν μάσκα κατά την παραμονή τους σε όλους τους χώρους του θεάτρου.

Θεατρικές Παραστάσεις