Θεατρικές Παραστάσεις

Θεῶμαι: Το Μαύρο Νερό @ Altera Pars

 
   Οι ηθοποιοί είναι πραγματικοί ήρωες. Ναι, θα συμφωνήσω, είναι περίεργα και μοναχικά πλάσματα, έχουν όμως τον ηρωισμό έμφυτο μέσα τους. Μπορεί να συμβούν τα μύρια όσα, μπορεί κάτι να μην δουλεύει, όσον αφορά τα μηχανικά και τεχνολογικά της παραγωγής, μπορεί να χρειαστεί να ξαναπάνε την πρώτη εικόνα. Θα χαμογελάσουν, θα αστειευθούν και θα το κάνουν. Από την αρχή. Καρμπόν με την προηγούμενη φορά.

   Η παρέα των κυριών δεσπόζει στη σκηνή. Οι τέσσερίς τους κι εκείνη. Να δίνει τον ρυθμό. Τα παραγγέλματα. Και αυτές να τραγουδούν. Με γάργαρες φωνές. Και να προζάρουν. Και να αλλάζουν ρούχα. Και να φορούν γυαλιά. Και ο άλλος πάλι; Ντρέτος και πανταχού παρών στο σκηνικό. Με το απίστευτο ανσάμπλ, με τις θανατηφόρες ατάκες. Με την κοινωνία μας, στην οποία το παράλογο θεωρείται το πλέον λογικό. Με τον άνθρωπο να εκμεταλλεύεται τον άνθρωπο και να πιστεύει ότι του κάνει και χάρη.
 
mavronero2214

   Πατώντας πάνω στο «περίφημο» σκάνδαλο, το οποίο έμεινε στην ιστορία (;) ως Ibiza Affair ή Ibiza Gate, αν προτιμάτε, ο Θοδωρής Αμπαζής σκηνοθετεί ένα έργο, βασισμένο σε αριστούχους συντελεστές. Το πρωτότυπο κείμενο της νομπελίστας συγγραφέως Ελφρίντε Γέλινεκ, μεταφράζει ο συνήθης έξοχος Αντώνης Γαλέος. Η κυρία Έλσα Ανδριανού υπογράφει τη διασκευή και τη δραματουργία. Και στη συνέχεια αναλαμβάνει ο σκηνοθέτης. Μια και το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε με την «κυκλοφορία» ενός βίντεο, ο ίδιος φροντίζει να υπάρχει και μία κάμερα στη σκηνή. Η καταγραφή είναι ανηλεής και ενδελεχής. Παρακάμπτουμε το σκηνικό των τεχνικών θεμάτων, μια και η συνομωσία του σύμπαντος μας αφήνει αδιάφορους. Συγκρατήσαμε μόνο τα απίστευτα σχόλια του δημιουργού, που έφεραν ΠΟΛΥ γέλιο στο κοινό.

   Δήμητρα Χατούπη, Ιερώνυμος Καλετσάνος και Λένα Μποζάκη επί σκηνής. Το λιμπρέτο δεν είναι απλά απαιτητικό… Είναι σχιζοφρενές, είναι πρόκληση για την ανθρώπινη μνήμη και διανοητική αφομοίωση, είναι να κοπείς και να σπάσει στα δύο σαν ον. Και εκείνοι το κάνουν να φαίνεται σαν περίπατος, σαν να τρως πρωινό με άνεση χρόνου, σαν να χαζεύεις τα βινύλια στα ράφια του σαλονιού σου. Δίπλα τους ένας εξαιρετικός χορός. Οι κυρίες Νέδη Αγαπίου, Νάγια Ξυλά και Ιωάννα Σίσκου. Αντάξιες των προσδοκιών; Ναι, γιατί δεν ξέρεις τι να περιμένεις και πώς να καλυφθείς. Όταν το κείμενο είναι τόσο ρεαλιστικό και τόσο σουρεάλ μέσα στον ρεαλισμό του – ίσως και το ανάποδο και απλά εγώ να τα βλέπω αλλιώς – οι ερμηνείες δεν προσαρμόζονται… Ίπτανται προς άγνωστη κατεύθυνση. Το είπαμε και πιο πάνω. Είναι τουλάχιστον ηρωισμός όλη αυτή η προετοιμασία και όλο το μοτίβο εξωτερίκευσης.
 
mavronero2215

   Πλάι τους, στη σκηνή, ο κύριος Παναγιώτης Πασχάλης, ο οποίος παίζει ζωντανά τις μελωδίες, πάνω στις οποίες τραγουδά ο χορός. Το θέμα της παράστασης είναι πανέξυπνο, η αλληγορία χτυπάει κόκκινο, ο σκεπτικισμός έχει δώσει τη θέση του στον ενθουσιασμό. Ο σύγχρονος άνθρωπος βλέπει τον χαμό και το θεωρεί φυσικό. Μετά θα μαζέψει τα «σχετικά του» και θα πάει για μπάνιο. Ενώ κάνει ηλιοθεραπεία, θα του πετάξουν «Έχει ένα σκασμό σκουπίδια εδώ»! Για να απαντήσει «Ναι, αλλά εκεί δεν έχει». Λίγο αργότερα θα του φωνάξουν «Εκείνος εκεί πνίγεται»! Και ο ίδιος, χωρίς να πάρει τα μάτια του από την οθόνη του τηλεφώνου του, θα μιλήσει χωρίς ένταση. Ήπια. Με μη επιτηδευμένη αδιαφορία. «Κάποιος θα βρεθεί να τον σώσει. Θα τα μάθουμε από τις ειδήσεις το βράδυ. Ή από το διαδίκτυο σε λίγο, ανάλογα με την έκβαση του αποτελέσματος».

   Το Μαύρο Νερό είναι αυτό που πίνουμε χρόνια τώρα. Είναι η μόλυνση του ανθρώπου, εξαιτίας όλων αυτών που επιθυμεί. Του εξής ενός. Της εξουσίας ήτοι της δύναμης. Ποτέ άλλο πλάσμα δεν επιθύμησε κάτι τόσο πολύ. Το κείμενο είναι σφαλιάρα και η παράσταση κλωτσιά. Και αν βρεθείτε στον δρόμο τους, θα πονέσετε. Αυτός ο πόνος όμως θα προκαλέσει το σωστό και διάπλατο άνοιγμα των ματιών. Το σωστό και διάπλατο άνοιγμα των αυτιών. Το σωστό και διάπλατο άνοιγμα των αισθήσεων. Πρέπει με κάποιο τρόπο να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει. Δεν υπάρχει γιατί. Εδώ υπάρχει μόνο πρέπει. Και η εξήγηση του πρέπει είναι αυτό το έργο. Αυτό το κείμενο και αυτές οι ερμηνείες. Όλα τα υπόλοιπα είναι τροφή για σκάνδαλα. Στην Ίμπιζα ή στο Πολυστάφυλο Πρεβέζης, δεν έχει και τόση σημασία. Δεν είναι ο τόπος, είναι ο τρόπος. Και εκεί μπορεί το νερό να είναι κάτασπρο.

Κώστας Κούλης
 
mavronero2217

Το Μαύρο Νερό
της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας (2004) Ελφρίντε Γέλινεκ

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής

Ένα κείμενο-μανιφέστο εμπνευσμένο από το σκάνδαλο στην Ίμπιζα (Ibiza affair)

Από Δευτέρα 14 Νοεμβρίου

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
στο Θέατρο Altera Pars
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Διασκευή - Δραματουργία: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία - Πρωτότυπη μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Σκηνογραφική - Ενδυματολογική επιμέλεια: Δήμητρα Τερζή
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλεξάν Σαριγιάν
Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Σωτηρόπουλος
Φωτογραφίες: Ζαφείρω Βλάχου

Παίζουν:
Δήμητρα Χατούπη
Ιερώνυμος Καλετσάνος
Λένα Μποζάκη

Χορός: Νέδη Αγαπίου, Νάγια Ξυλά, Ιωάννα Σίσκου
Μουσικός επί σκηνής: Παναγιώτης Πασχάλης
 
mavronero2216
Οργάνωση παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας
Παραγωγή: Η ΠΑΝΔΗΜΟΣ ΗΩΣ
Social Media: Χρύσα Νταή
Επικοινωνία: Art Ensemble | Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Πληροφορίες
Θέατρο Altera Pars: Μεγάλου Αλεξάνδρου 123, Κεραμεικός
Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
Διάρκεια: 75’
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (μειωμένο)
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/to-mauro-nero

Η παράσταση επιχορηγείται και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
 
Joomla Social by OrdaSoft!