= Βρεθήκαμε στο Θέατρο Χυτήριο - Παιχνίδια στη σοφίτα
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Θέατρο Χυτήριο - Παιχνίδια στη σοφίτα

 
   Βρισκόμαστε στην Αμερική του προηγούμενου αιώνα και συγκεκριμένα στη Νέα Ορλεάνη την εποχή του μεγάλου κραχ. Η αυλαία ανοίγει και οι δυο αδερφές, η κάθε μια στη γωνιά της, αρχίζουν να συζητούν. Είναι μεγαλοκοπέλες, έχουν μια υποτυπώδη ζωή, δουλειά - σπίτι και η μόνη τους έγνοια είναι ο μικρός τους αδερφός. Έχουν αφιερώσει τη ζωή τους σε εκείνον. Ήταν η δικαιολογία τους στη ζωή, να ασχοληθούν με την ανατροφή και το μεγάλωμα του, αφού οι γονείς τους έφυγαν νωρίς.

   Ο μικρός αδερφός μεγάλωσε και παντρεύτηκε μια όμορφη κοπέλα από μεγαλοαστική οικογένεια. Τα νεανικά του λάθη, οι μη σωστές επαγγελματικές του αποφάσεις, ήταν τροφή για τις δυο αδερφές να παραμείνουν στο προσκήνιο, να νοιώθουν ότι τις έχει ανάγκη. Να νοιώθουν ότι οι ζωές τους έχουν κάποιο νόημα. Όταν ο αδερφός εμφανίζεται μπροστά τους με δώρα και χρήματα, χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους. Δεν θέλουν να κατανοήσουν ότι μεγάλωσε, ότι δεν τις έχει ανάγκη πια. Δεν χαίρονται με τη χαρά του, μόνο κοιτούν στωικά και ακούνε χωρίς να αντιδρούν.
 
sofita2214

   Η σύζυγός του έχει και εκείνη τις δικές της ανασφάλειες. Πιστεύει ότι ο καλός της την παντρεύτηκε για τα χρήματά της και μόνο. Κρέμεται από το γεγονός ότι μπορεί να τον έχει όσο εκείνος την έχει ανάγκη. Όταν η συμφωνία που κλείνει του αποφέρει τόσα πολλά χρήματα, αντί να χαρεί, τρέμει στην ιδέα της εγκατάλειψης. Κάνει σενάρια που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα. Μέσα σε όλον αυτόν τον παραλογισμό, ο νέος προσπαθεί να ανταποδώσει στις αδερφές του όλα όσα θεωρεί ότι στέρησε από εκείνες.

   Χρόνια τώρα μιλούσαν για ένα υπερατλαντικό ταξίδι, να γνωρίσουν την Ευρώπη. Τους το προσφέρει απλόχερα μαζί με δώρα, αλλά εκείνες… Κάθε οικογένεια έχει τα δικά της, θα μου πείτε και ναι, φυσικά δεν τη διαλέγουμε. Αιωρούμαστε κάθε φορά μέσα από τα πρέπει και τα μη. Χανόμαστε μέσα στον κυκεώνα που προσπαθεί να μας ρουφήξει και να μας στείλει στον πάτο τις περισσότερες φορές. Στην προκειμένη περίπτωση αιωρείται στο κενό ο ήρωάς μας. Αντί να νοιώσουν και οι τρείς γυναίκες της ζωής του περηφάνεια, εκείνες καταστροφολογούν. Υπάρχει μια αποπνικτική ατμόσφαιρα, οι χαρακτήρες του έργου δεν θέλουν να μεγαλώσουν. Δεν παίρνουν τις ευθύνες που τους αναλογούν και στοιβάζουν τις φοβίες τους, τα λάθη τους και όλα όσα δεν έκαναν, στους ώμους του νεαρού. Χειραφέτηση, κτητικότητα, εμμονές, αιμομικτικές τάσεις, όλα έρχονται στο προσκήνιο σε μια παράσταση για γερά νεύρα. Η συγγραφέας Lillian Hellman χαστουκίζει με το έργο της την τότε αμερικάνικη νοοτροπία και κοινωνία. Ασύμβατη και σχολαστική, κάνει τους ήρωές της να ακροβατούν μέσα σε καταθλιπτικές σχέσεις, να αιωρούνται στο φανταστικό κόσμο που έχουν πλάσει. Νεκροί από όνειρα και αισθήματα, σαν βαμπίρ που ρουφούν τη ζωή των γύρω τους για να επιβιώσουν. Η τοξικότητα των χαρακτήρων στη παράσταση είναι τόσο έντονη, που αρκετές φορές θα σας κάνει να αντιδράσετε. Παρακολουθούσα χωρίς ανάσα τα γεγονότα, έγινα ένα με τον νεαρό και κάκιωσα πολύ στις τρείς γυναίκες που του ρουφούσαν την ανάσα. Η παράσταση είναι δοσμένη μέσα από σκοτεινά goth πέπλα, ώστε να δίνει έμφαση στους χαρακτήρες.

   Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Κοέν μας πέρασε στον αποπνικτικό αέρα της σοφίτας, ενώ η Κατερίνα Μαραγκουδάκη στους φωτισμούς, βοήθησε να πιάσουμε όλη την ατμόσφαιρα του έργου. Τα σκηνικά του Γιάννη Μετζικώφ λιτά αλλά ουσιαστικά και τα κοστούμια υποδήλωναν την περίοδο που διαδραματιζόταν η ιστορία.
 
sofita2215

   Η Θεοδώρα Σιάρκου ήταν επιβλητική στο ρόλο της Άννας, της αδερφής του Τζούλιαν. Άλλαζε πρόσωπα, εντάσεις αλλά και συναίσθημα στο λεπτό. Μας καθήλωσε η ερμηνεία της. Η Τζούλη Σούμα υποδυόταν την Carrie, τη μεγάλη αδερφή. Τη γυναίκα που αναγκάστηκε να γίνει μάνα και πατέρας για τα δύο μικρότερα αδέρφια. Ο ρόλος της πήγαινε γάντι. Έδωσε στην ηρωίδα της υπόσταση και ένταση. Η γλυκιά Μαριάννα Κιμούλη, η νεαρά σύζυγος, πέρασε στον ρόλο της ηρωίδας που υποδυόταν όλες εκείνες τις ανασφάλειες και τους φόβους. Ήταν τόσο φυσική αλλά και τόσο απροσπέλαστη. Σαν πορσελάνινη κούκλα που ήταν έτοιμη να γίνει χίλια κομμάτια. Εξαιρετική ερμηνεία! Αψεγάδιαστη και αέρινη η παρουσία της Γεωργίας Μαυρογεώργη, στον ρόλο της μητέρας της συζύγου. Εντυπωσιακη και πειστική. Θα σταθώ στον ρόλο του νεαρού και στον ευρηματικό Σόλωνα Τσούνη που τον υποδυόταν. Ήταν το πιο φωτεινό αστέρι της παράστασης. Ακροβατούσε σε όλη τη σκηνή και πέραν από αυτή. Έδωσε τόση ζωντάνια στο ρόλο, που μας πήρε από τα πρώτα λεπτά με το μέρος του. Είδαμε στα μάτια του όλη την ψυχοσύνθεση του ήρωά του που παλεύει να αποδείξει ότι αξίζει, ότι μεγάλωσε, ότι μπορεί και εκείνος να φροντίσει τις γυναίκες της ζωής του. Να σταθεί βράχος δίπλα τους. Αλλά, δυστυχώς, ο ίδιος γίνεται έρμαιο μπροστά στον κυκλώνα που τον περιμένει.

   Μια παράσταση που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη μου. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους!

Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
sofita2216

Μετάφραση-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνικά-κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστιάννα Μαργιόλη

Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά):
Μαριάννα Κιμούλη, Γεωργία Μαυρογεώργη, Θεοδώρα Σιάρκου, Τζούλη Σούμα, Σόλων Τσούνης
 
sofita2217
Επικοινωνία-προβολή: Νταίζη Λεμπέση
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Λέπουρης
Καλλιτεχνική επιμέλεια φωτογραφιών: Μάριαμ Νίκου

Παραγωγή: Βάσια Παναγοπούλου
Διάρκεια παράστασης: 85 λεπτά
από Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022
κάθε Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή στις 19.00
τιμές εισιτηρίων:15 € (κανονικό), 12 € (φοιτητικό, ανέργων)
Προπώληση στο ticketplus.gr
 
sofita2219
 
Joomla Social by OrdaSoft!