= Βρεθήκαμε στο Θέατρο Προσκήνιο - Φαίδρα
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Θέατρο Προσκήνιο - Φαίδρα

 
   Ο μύθος: ο Θησέας παντρεύεται τη Φαίδρα, αδελφή της Αριάδνης. Η σύζυγος του βασιλιά νιώθει μία ακατανίκητη επιθυμία για τον Ιππόλυτο, γιο του Θησέα από τον γάμο του με την Ιππολύτη, τη βασίλισσα των Αμαζόνων. Ο Ιππόλυτος όχι απλά αντιστέκεται… την αποκρούει. Και εκείνη τότε… Τον συκοφαντεί στον Θησέα για βιασμό. Το τέλος είναι τραγικό και οι διάφορες εκδοχές δεν το πειράζουν. Το αφήνουν τραγικό.

   Η πραγματικότητα: η Ρωσίδα ποιήτρια Μαρίνα Τσβετάγιεβα γράφει το 1927 ένα ποίημα με θέμα τον παραπάνω μύθο. Το ποίημά της αυτό, με τίτλο «Φαίδρα», θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του εικοστού αιώνα. Το εν λόγω ποίημα μεταφράζεται εξίσου αριστουργηματικά από τον κύριο Χρήστο Χρυσόπουλο, με την κυρία Έλενα Ριζίκοβα να συμμετέχει ως σύμβουλος μετάφρασης. Ο Δημήτρης Καραντζάς έρχεται να σκηνοθετήσει και δημιουργεί ένα σινεμασκόπ επί σκηνής. Θα το δείτε όταν πάτε, είναι πανέξυπνο το πώς χρησιμοποιεί τη σκηνή και πως περιχαρακώνει το περιβάλλον της ο σκηνοθέτης. Τα σκηνικά και δη το κεντρικό σημείο με τα δέντρα, είναι απλά εμπνευσμένα, η κυρία Μαρία Πανουργιά έκανε ένα μικρό θαύμα. Και μετά… Μετά θα έλθουν οι ερμηνευτές. Δεν θα τους πούμε ηθοποιούς. Θα χρησιμοποιήσουμε τον αρχικό ορισμό. Θα αναφερθούμε σε αυτούς ως υποκριτές.
 
faidra2215

   Πέντε υποκριτές αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας ένα πανδύσκολο κείμενο, με μουσικό μοτίβο, με στομφώδεις φράσεις και συνεχή ροή. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί σε τρία-τέσσερα σημεία το «μαύρο» και κάνει κινηματογραφική τη ροή. Ο Ιππόλυτος, ο πιστός του ακόλουθος, η Φαίδρα και η τροφός και φυσικά ο Θησέας. O κύριος Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης υποδύεται τον Θησέα. Για ένα μεγάλο μέρος της παράστασης παραμένει εκεί, μπροστά μας και οι λέξεις αποφασίζουν να φύγουν από τα χείλη του σε ανύποπτο χρόνο. Όταν ξεκινά να μιλά, καταλαμβάνει τη σκηνή. Ο βασιλιάς των Αθηνών είναι ο πλέον μειλίχιος χαρακτήρας του έργου. Μπροστά του εκτυλίσσεται μία τραγωδία και ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι το τέλος δεν μπορεί να είναι καλό. Ο Αβαρικιώτης δείχνει την πάστα του με χαρακτηριστική άνεση.

   Στον ρόλο της Φαίδρας συναντάμε την κυρία Στεφανία Γουλιώτη. Όμορφο παράστημα, πλαστικές κινήσεις και ο βηματισμός μίας λέαινας που νιώθει να απειλείται. Ερμηνεύει με τρόπο που μας βάζει στο κλίμα μίας τραγωδίας εν εξελίξει. Στην ουσία για τραγωδία πρόκειται και μάλιστα θα ήταν πολύ εντυπωσιακό να γινόταν μία «προσαρμογή» της για να παρουσιαστεί σε ανοιχτό χώρο, ακόμα και στην Επίδαυρο.

   Στον ρόλο του συντρόφου του Ιππόλυτου συναντάμε τον κύριο Γιώργο Ζυγούρη. Ο συγκεκριμένος υποκριτής δείχνει ότι υιοθετεί έναν τρόπο εκφοράς, ο οποίος ξεφεύγει από την «τυπική άρθρωση» σε τέτοιες περιπτώσεις. Οι λέξεις εκστομίζονται με μια «άνιση» στίξη, η οποία τις κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσες. Το αυτί μας προσπαθεί να τις βάλει σε σειρά. Είναι απίστευτα ήρεμος, είναι ταγμένος, είναι απόλυτα κλειδωμένος σε αυτό που κάνει. Οι γυναίκες είναι ο εχθρός; Η Αφροδίτη θέλει να τους κάνει να εξαρτώνται από το άλλο φύλο; Ο έρωτας είναι πολέμιος;
 
faidra2217

   Η κυρία Αλεξία Καλτσίκη υποδύεται την τροφό και είναι πραγματικά εξαιρετική. Λόγος και κίνηση σε πολύ υψηλό επίπεδο, θαυμάσια χροιά και ένα παρουσιαστικό που δείχνει όλα, αλλά και κάτι περισσότερο. Με ένα θαυμάσιο στροβιλισμό γύρω από το κεντρικό σημείο της σκηνής, μας έκανε να ενταχθούμε άνετα και άμεσα.

   Ο κύριος Αναστάσης Λαουλάκος ερμηνεύει τον σύντροφο του Ιππόλυτου. Εδώ να δείτε πλαστικότητα και κίνηση. Πραγματικά εντυπωσιακός, ενώ η ομιλία του είναι μπαρόκ, πεντακάθαρη και άψογα τονισμένη και ζυγισμένη. Με τρόπο που μας έδωσε να καταλάβουμε πως έχει και εκείνος – όπως όλη η ομάδα άλλωστε – λιώσει στις πρόβες, έγινε μέρος του μύθου και προσέφερε τροφή για σκέψη, με το πέρας της παράστασης. Στην εν λόγω παράσταση υπάρχει και γυμνό, το οποίο αποδόθηκε απόλυτα καλαίσθητα και όσοι διαβάσετε το κείμενο θα διαπιστώσετε ότι έχει τη δική του σχέση με την ιστορία. Ίσως κάποιοι να αναρωτηθείτε, έχοντας ήδη δει το έργο, αν είναι απαραίτητο σε όλα τα σημεία του. Να μην αναρωτηθείτε. Η μεγάλη εικόνα είναι μία παράσταση που έκανε το δύσκολο να φανεί πανεύκολο, που έκανε το «Πώς είναι δυνατό να γίνει αυτό;» να φανεί «Α, έτσι γίνεται τελικά». Και αυτή η εικόνα θα συντροφεύει κάθε βραδιά, μέχρι το τέλος.

Κώστας Κούλης
 
faidrda2214
Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος
Σύμβουλος μετάφρασης: Έλενα Ριζίκοβα
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Βοηθοί σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα, Παναγιώτης Γκιζώτης
Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Εικαστικές συνθέσεις - Artwork - Αφίσα: Γκέλυ Καλαμπάκα
Φωτογραφίες: Ανδρέας Σιμόπουλος, Γκέλυ Καλμπάκα
Teaser- Trailer: Γρηγόρης Πανόπουλος
Γραφιστική Επιμέλεια: Ιάσων Οικονόμου
Παραγωγή: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις: Όλγα Παυλάτου
Παίζουν:
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Γιώργος Ζυγούρης, Αλεξία Καλτσίκη, Αναστάσης Λαουλάκος 
 
faidra2216

ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Δευτέρα & Τρίτη, στις 21:00
Τετάρτη, στις 21:45
Κυριακή, στις 21:30

ΤΙΜΕΣ
20€ και 15€ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΑΝΕΡΓΟΙ, ΑΜΕΑ
  • Κατάλληλo άνω των 15 ετών
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
https://www.viva.gr/tickets/theatre/proskinio/faidra/

Το ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ εγκαινιάζει το νέο του website στη διεύθυνση theatroproskinio.gr
Κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, πληροφορίες εισιτηρίων, παρουσίαση της νέας ομάδας του Προσκηνίου, και όλα τα τελευταία νέα και δημοσιεύσεις για τις παραστάσεις και τις παράλληλες δράσεις του θεάτρου.
Σχεδιασμός: Ιάσων Οικονόμου.

Το Θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ λειτουργεί ως Αμιγής Χώρος (Covid-Free)
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού ή
[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως ενενήντα (90) ημέρες μετά από αυτόν.
Απαιτείται (σε έγχαρτη ή ηλεκτρονική μορφή) αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως δεκαεπτά (17) ετών, εναλλακτικά δύνανται να προσκομίζουν, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οποιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.
 
Joomla Social by OrdaSoft!