= Βρεθήκαμε στο Θέατρο Δρόμος - Το ημερολόγιο ενός αποτυχημένου συγγραφέα
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Θέατρο Δρόμος - Το ημερολόγιο ενός αποτυχημένου συγγραφέα

 
Ας είναι καλά τα σκευάσματα. Όλα γρήγορα κι εύκολα…

   Το σοκολατάκι δεν έλιωσε – ευτυχώς δηλαδή. Και κάπως έτσι το ξεκίνημα της επιστροφής ήταν γλυκύ, πικρό (σοκολάτα υγείας γαρ), ήταν ό,τι πρέπει για μία κρύα νύχτα που δεν καταλάβαινε από παζάρια. Το σοκολατάκι ήταν απλά μία στιγμή ανάμεσα σε τόσες. Και όσοι πάτε στην επόμενη παράσταση, θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοώ. Ας το βαφτίσουμε για την ώρα σαν «Giveaway μιας επιτυχημένης αποτυχίας».

   Τα φώτα σβήνουν και ακούμε την αφήγηση ενός φόνου. Έτσι όπως θα τον περιέγραφε ένας τυπικός συγγραφέας μυθιστορημάτων του εν λόγω «τομέα». Στάνταρτ τέξτμπουκ, που λένε και οι ξένοι. Ο αφηγητής είναι συγγραφέας. Δυστυχώς, το βιβλίο που έστειλε σε μερικές ντουζίνες εκδοτικούς οίκους, δεν θα ενταχθεί στο «πρόγραμμά τους για την ερχόμενη σεζόν». Ο άτυχος φίλος μας θα συνεχίσει αυτό που κάνει. Να αποτελεί σκιά δημοσιογράφου, να γράφει για εφημερίδες και να στηρίζεται στην οικογένειά του για επιπλέον ενισχύσεις στο πενιχρό εισόδημά του. Συζεί με μία γυναίκα που τον υποστηρίζει, αλλά η ανηφόρα είναι αβάσταχτη.
 
imerologio2215

   Ο κύριος Νεκτάριος Παπαλεξίου υποδύεται έναν άνδρα χωρίς όνομα. Η ιστορία του δομείται πάνω στο κείμενο του κυρίου Τειρεσία Λυγερού και η θεατρική ομάδα Sickοφάντες – πολύ όμορφο το λογοπαίγνιο, με τις #ΜΟΝΟ καταβολές μου να θέλουν να μετονομάσουν την ομάδα σε Nickoφάντες – φροντίζει για τη θορυβώδη σιωπή ενός ανθρώπου που δεν έχει τίποτα να χάσει, αλλά – από την άλλη – και τόσα πολλά… Ο συγγραφέας απέναντί μας δεν επιθυμεί τίποτα περισσότερο από το να εκδοθεί το βιβλίο του. Δεν θέλει Νόμπελ, δεν θέλει διακρίσεις. Θέλει απλά να δει ανθρώπους στο τρένο, στο λεωφορείο, στο μετρό, να διαβάζουν το βιβλίο του. Κι ας το ξεχάσουν μερικά εικοσιτετράωρα μετά.

   Ο κύριος Παπαλεξίου κινείται σε όλα τα επίπεδα της σκηνής. Φτάνει στις θέσεις των θεατών, επικοινωνεί και επιστρέφει στη βάση του. Ανεβαίνει σκάλες, εξαφανίζεται στα σκοτάδια, πέφτει και κυλιέται, κουμπώνει χάπια, φωνάζει, μιλά χαμηλά, επαναστατεί και ξαναβουτά στην αφάνεια της πειθήνιας υποταγής. Να σας πω κάτι; Μου θύμισε μέσα σε μία ώρα όσες αποτυχίες έχουν περάσει μπροστά από τα μάτια μου. Δικές μου φυσικά. Από το δύο (η μονάδα δεν παίζει, σιγά μην αντιγράφαμε δηλαδή) στο διαγώνισμα μέχρι τη μη επιλογή για την ομάδα του σχολείου. Από την παταγώδη αποτυχία στη δουλειά μέχρι την απόρριψη από την υποψήφια σχέση. Έβλεπα και σκεφτόμουν. Λειτουργούσε παράλληλα. Δεν ξέρω τι μπορεί να προκάλεσε στους άλλους θεατές, σε μένα όμως έβγαλε την πλευρά του εαυτού μου, που δεν θα ήθελα ποτέ να ανταμώσω. Κι επειδή η κάθαρση δεν θέλει να συμμετάσχει, αυτή θα την πετύχετε κάπου έξω, με το μυαλό να θέλει από μόνο του να πάει στο θετικό των πραγμάτων. Στο «Μπράβο» και το «Εύγε» που όλοι μας έχουμε κάποτε εισπράξει και καμιά φορά θυμόμαστε με αγάπη.
 
imerologio2217

   Ο κύριος Ανθούλλης Δημοσθένους έχει αναλάβει τα κοστούμια, τη μουσική και τους φωτισμούς και έχει σκηνοθετήσει την παράσταση. Κι επειδή, όπως ξέρετε και σεις, τα φώτα είναι το μισό έργο κατ’ ουσίαν, έχει μεριμνήσει να μας σερβιριστεί η παράσταση ακριβώς όπως πρέπει. Σε μια ακριβή πορσελάνη φωτός, που κάνει τον μονόλογο ακόμα πιο έντονο, ακόμα πιο κλειστοφοβικό, ακόμα πιο εντυπωσιακό. Από τις λίγες φορές που σε ενοχλεί που δεν κράτησε περισσότερο ο συγκεκριμένος μονόλογος.

   O πρωταγωνιστής θα ήθελε πολύ να τελειώνει και με το διδακτορικό του. Να το πάρει, να το κορνιζάρει, να το δώσει στη μητέρα του, που είχε φροντίσει μεν για χώρο στον τοίχο της, αλλά μάλλον έχει βαρεθεί να περιμένει. Για εμάς τους θεατές τώρα… Πάτε μια βόλτα μέχρι το θέατρο. Καθήστε αναπαυτικά. Αφεθείτε στην αγκάλη της τέχνης. Και φροντίστε να κρατήσετε το σοκολατάκι για τον προσωπικό σας επίλογο. Αν μάλιστα δεν κάνει κρύο…

Κώστας Κούλης
 
imerologio2216

Το Ημερολόγιο ενός Αποτυχημένου Συγγραφέα
Πρεμιέρα: 25 Φεβρουαρίου

Θεατρική ομάδα: Sickοφάντες
Συγγραφέας: Τειρεσίας Λυγερός
Σκηνοθεσία: Ανθούλλης Δημοσθένους
Ηθοποιός: Νεκτάριος Παπαλεξίου
Κοστούμια, μουσική, φωτισμοί: Ανθούλλης Δημοσθένους
Υπεύθυνη Επικοινωνίας ομάδας: Εύη Μάμαλη
Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will

Πού: Θέατρο Δρόμος, Αγίου Μελετίου 25 & Κυκλάδων, Κυψέλη, Αθήνα, τηλ.: 210 8818906
Πότε: Από 25 Φεβρουαρίου και για τέσσερις μόνο παραστάσεις (έως 18/3)
Ώρα: 21.15
Προπώληση: viva.gr https://bit.ly/3GDuDDB
 
  • Το έργο παίχτηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων off-off Athens στο Επί Κολωνώ, το 2019.
 
imerologio2214
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Ανθούλης Δημοσθένους
Γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1976. Σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία στο ΕΚΠΑ, ενώ έκανε το διδακτορικό του στην Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το 2012 ξεκίνησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Παρακολούθησε σεμινάρια σκηνοθεσίας από την Sue Dunderdale, μουσικού Θεάτρου από τον Γιώργο Ροδοσθένους και ειδικεύτηκε στην τεχνική Meissner από τον Keith Farrukhar. Το 2015 παρακολούθησε summer course στην Royal Academy of Dramatic Art στο αντικείμενο της σκηνογραφίας. Έχει σκηνοθετήσει επτά παραστάσεις στην Κύπρο και την Ελλάδα, ενώ έχει προσκληθεί από τον curator του Tennessee Williams Provincetown Theatre Festival να συμμετάσχει το 2019 με το έργο «Ο Άγγελος στην εσοχή» στο εν λόγω φεστιβάλ. Ενδεικτικότερη σκηνοθεσία του, η παράσταση της Κεντρικής Σκηνής της Εταιρείας Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού Μάρτιος 2018 «Η νύχτα της Ιγκουανα» του Τένεσι Ουιλιαμς.

Τειρεσίας Λυγερός
Πρωτοείδε το φως κάπου στην Ανατολική Μεσόγειο. Τα τελευταία χρόνια τα περνάει στο Αιγαίο. Δεν έμαθε να επικοινωνεί με τους ανθρώπους και αρέσκεται στη συντροφιά των αστικών, τετράποδων αιλουροειδών. Έμαθε να περνάει τη ζωή του σε σκονισμένα γραφεία, ανάμεσα σε βιβλία και χειρόγραφες σημειώσεις. Δεν ξέρει ποιο είναι το νόημα της ζωής και αρκείται στο να κοιτάζει το απέραντο, θαλασσινό τοπίο και να ακούει τα γουργουρίσματα των γάτων που κρύβονται στα βράχια. Το 2017 εκδόθηκε το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα «Η μαύρη κάντιλακ» (εκδόσεις Ηριδανός), ενώ το 2021 το δεύτερο αστυνομικό του μυθιστόρημα «Τα ίχνη του αίματος» (εκδόσεις Λιβάνη). Το 2019, ανέβηκε το θεατρικό του έργο «Το ημερολόγιο ενός αποτυχημένου συγγραφέα» στο θέατρο Επί Κολωνώ, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Off Off Athens.
 
Joomla Social by OrdaSoft!