Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Θέατρο Δρόμος - Άννα

 
Όπου φτωχός κι η μοίρα του…

   Κάποτε μια γυναίκα, συνειδητοποιώντας ότι έχανε το τρένο της μητρότητας λόγω ηλικίας, αποφάσισε να υιοθετήσει δυο παιδιά. Τα αγάπησε πολύ, δέθηκε μαζί τους. Μέχρι που έμεινε έγκυος! Γέννησε δύο παιδιά μάλιστα και κάποια στιγμή ένιωσε ότι δεν το έλεγχε. Ότι αγαπούσε τα βιολογικά της παιδιά περισσότερα από «τα άλλα». Και «τα άλλα» τα επέστρεψε! Τα έδωσε πίσω στο ορφανοτροφείο, από το οποίο τα πήρε…

   Είναι μόνο μία από τις ιστορίες που διηγείται η Άννα. Η οποία μας περιμένει στη θέση της όταν μπαίνουμε στη θεατρική αίθουσα. Γράφει και τσεκάρει κάποιες φωτογραφίες. Όταν σβήνουν τα φώτα, χαμογελά, παίρνει μια βαθιά ανάσα και ξεκινά να αφηγείται. Είναι είκοσι ενός χρονών. Έχει ένα παιδί τριών ετών. Μια κορούλα που λατρεύει. Μικροπαντρεμένη και μητέρα λοιπόν, σε μια ηλικία που και η ίδια είναι στην ουσία παιδί. Άμαθη και άγουρη, καλείται να μεγαλώσει ένα πλασματάκι που απαιτεί συνεχή προστασία και προσοχή.
 
anna2116

   Όλα ξεκινούν από τη στιγμή που ο σύζυγος, ο οποίος είναι μάλλον βραδύνους και επικίνδυνα αδιάφορος και που πασχίζουμε να καταλάβουμε πώς προσέλκυσε την Άννα, αμφισβητεί. Αμφισβητεί ότι το παιδί είναι δικό του. Η Έλλη είναι «πιο σκούρα» από ό,τι θα ‘πρεπε. Το test DNA αποκαλύπτει ότι όντως το παιδί δεν είναι δικό του. Αποκαλύπτει και κάτι άλλο όμως. Κάτι για το οποίο δεν ήταν κανείς υποψιασμένος. Ούτε προετοιμασμένος να ακούσει…

   Δύο ώρες μονόλογος. Και νομίζει κανείς ότι πέρασαν μερικά λεπτά. Ή μια ζωή ολόκληρη. Η Παναγιώτα Αβραμοπούλου βρίσκεται μπροστά μας για περίπου εκατόν είκοσι λεπτά και μας πείθει όλους ότι είναι η νεαρή μητέρα που τραβάει τα μύρια όσα για την αγαπημένη της κορούλα. Μέσα σε εκατόν είκοσι λεπτά η κυρία Αβραμοπούλου γελάει, κλαίει, καταρρέει, έρχεται αντιμέτωπη με την τρέλα, παθαίνει απανωτές κρίσεις πανικού, φλερτάρει με τον θάνατο, καταλαμβάνεται από δαίμονες και αγγέλους, πεθαίνει και ανασταίνεται, μετατρεπόμενη η ίδια σε θεατρική ουσία. Στην περίφημη θνησιγένεια της τέχνης της, η οποία κάνει μοναδική αυτή καθαυτή την τέχνη που υπηρετεί.

   Με βάση της ένα πανέξυπνο σκηνοθετικό στήσιμο από τον Εμ. Μαύρο, ο οποίος χρησιμοποίησε όλο τον χώρο που του δόθηκε και όλες τις πιθανές και απίθανες εκφράσεις και εκφάνσεις της ηρωίδας και με ορμητήριο ένα εκπληκτικό κείμενο, υπογεγραμμένο από την Sam Potter και μεταφρασμένο από την ίδια την κυρία Αβραμοπούλου, μας παρουσιάζεται ένας μονόλογος που θα συναρπάσει, θα θορυβήσει, θα ενοχλήσει, θα μας χτυπήσει κατάμουτρα, θα κάνει πολλές ερωτήσεις και θα δώσει μία απάντηση. Όλα γίνονται για κάποιον λόγο. Η ηθοποιός ήταν καταπληκτική όλο αυτό το δίωρο πάνω στη σκηνή. Ακόμα κι όταν συμπεριφερόταν σαν αυτιστική, εκείνο που κατάφερε ήταν να μας κάνει να μην θέλουμε να φέρεται σαν να είναι αυτιστική! Πιστέψαμε ό,τι έκανε, αγοράσαμε ό,τι πούλησε, ήταν ένα πραγματικό φαινόμενο. Έχω ακόμα πολλές παραστάσεις να δω αυτή τη σεζόν, δεν νομίζω όμως ότι θα συναντήσουμε άλλο νεαρό ηθοποιό που να ξεπερνά αυτό το μεγαλείο ερμηνείας. Έχω την αίσθηση πως η Παναγιώτα θα μας απασχολεί πολύ ευχάριστα για πολλά πολλά χρόνια.
 
anna2115

   Υπάρχει ένα σημείο στην παράσταση… Όχι, εννοείται πως δεν πρόκειται να το αποκαλύψω. Σε αυτό το σημείο λοιπόν, η ροή του μονολόγου, η εξέλιξη της ιστορίας και ο φωτισμός παρακινούν το κοινό για έντονο χειροκρότημα. Το έργο δεν έχει τελειώσει όμως. Είμαι σίγουρος πως σε ΟΛΕΣ τις παραστάσεις, το κοινό θα συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο. Δεν έχει σημασία το «είδος» και η «επιμέρους σύσταση» του κοινού, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα το ίδιο. Και πάντα θα αναρωτιόμαστε αν θα ήταν καλό να τελείωνε εκεί η παράσταση. Και πάντα θα διαφωνούμε με τον εαυτό μας και με εκείνους που παρακολουθούσαν μαζί μας. Η μαγεία της απλότητας, η εφευρετικότητα στα καλύτερά της.

   Ο κόσμος που γέμισε την αίθουσα έκανε πολύ καλά. Γεύτηκε ένα έργο που σίγουρα αφήνει πολύ τροφή για σκέψη. Ο άνθρωπος είναι το χειρότερο ζώο στον πλανήτη, όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Όταν όμως επιβουλεύεται τις ψυχές των συνανθρώπων του, πατώντας πάνω στα πλούτη του και τη δύναμη του… Τότε πλέον προκαλεί την ίδια του τη φύση. Απίστευτη παράσταση, απίστευτη ερμηνεία, πιστευτή πραγματικότητα.

Κώστας Κούλης
 
anna2117

Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Μετάφραση: Παναγιώτα Αβραμοπούλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Ρένα Σαντανούρη
Μουσική: Μάκης Μπορλόκας
Φωτισμοί: Πάνος Μπέσης
Φωτογραφίες: EarthView
Trailer: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Video Post Production: Μανώλης Πετρής
Γραφικά & Σχεδιασμός Ηχητικών Εφέ: RS Architecture + Design Studio
Ψιμυθιολόγος: Γιώτα Κουτσάφτη
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Medea Pictures

Στο ρόλο της Άννας (Hanna) η Παναγιώτα Αβραμοπούλου
 
anna2114

Παραστάσεις Από Τρίτη 12 Οκτωβρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Κάθε Τρίτη στις 20:30

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 10€
Μειωμένο: 8€ (φοιτητικό, ανέργων, πολυτέκνων, ΑμεΑ, 65+)
Ατέλειες: 5€

Ειδικές Τιμές
Για ομαδικές κρατήσεις άνω των 10 ατόμων (στο τηλέφωνο 210 88 18 906

Διάρκεια παράστασης
100 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Προπώληση εισιτηρίων
https://www.viva.gr/tickets/theater/anna-tis-sam-potter/?fbclid=IwAR1KlyxAH7b3iTef_Z5P9bm4IBFbve-vWUwXK2QlljImkaXuRgvXHBxnFZo

Κατά την είσοδό τους στο θέατρο οι θεατές οφείλουν να επιδεικνύουν είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού είτε πιστοποιητικό νόσησης, καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Η μάσκα είναι υποχρεωτική καθόλη τη διάρκεια της παράστασης και της παραμονής των θεατών σε όλους τους χώρους του θεάτρου.
 

Θεατρικές Παραστάσεις