Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Θέατρο Αργώ - Ολεάννα

 
Ναι… ακριβώς. Ναι… Ακριβώς!

   Ο καθηγητής πανεπιστημίου από την μία πλευρά του γραφείου. Η σκέψη του βρίσκεται συνεχώς μακριά. Μια που επιτέλους έγινε μόνιμος στη σχολή, μπορεί επιτέλους να ασχοληθεί με την αγορά του καινούργιου του σπιτιού. Τηλέφωνο στο τηλέφωνο και πολύ άγχος για να κλείσει το καπάρο. Στην άλλη μεριά πάλι… μία από τις φοιτήτριές του. Πολύ αγχωμένη και πιεσμένη, μια και στο μάθημα του εν λόγω καθηγητή δεν τα πάει καλά. Και το γραπτό της ήταν μάλλον πολύ κακό. Η ίδια υποστηρίζει πως δεν καταλαβαίνει το μάθημα. Εκείνος θέλει να βοηθήσει. Έχει κάθε καλή πρόθεση, όμως ό,τι πάει να φτιάξει το χαλάει η υποβόσκουσα έπαρσή του, ελέω γνώσεων και ματιάς από έδρας, καθώς και το γεγονός ότι σκέφτεται μονίμως τη νέα αγορά. Μέχρι που η φοιτήτρια θα ανακρούσει πρύμναν και θα επιτεθεί. Θα κατηγορήσει τον καθηγητή ακόμα και για σεξουαλική παρενόχληση. Κι όπως φαίνεται, εκεί έξω υπάρχει κόσμος που θέλει να την πιστέψει.
 
oleanna2116

   Ένα από τα ωραιότερα κείμενα που έχουν γίνει θεατρικές παραστάσεις. O μάγος του ιδιώματος, David Mamet, έγραψε ένα μαγικό κείμενο για δύο χαρακτήρες και πήρε τον τίτλο από ένα νορβηγικό folk τραγούδι, το οποίο αναφέρεται σε μία ιστορία ουτοπίας και καταστροφής μαζί. Κάπως έτσι κινείται και το έργο. Ο καθηγητής θέλει απλά να ζήσει την οικογένειά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όμως η φοιτήτριά του επιθυμεί να προκαλέσει καταστροφή και τίποτα λιγότερο. Σε μετάφραση της κυρίας Γεωργίας Ζάχου, ο Φίλιππος Σοφιανός σκηνοθετεί, φωτίζει και πρωταγωνιστεί, ενώ έχει επιμεληθεί και τη μουσική. Ο ίδιος φροντίζει να γίνει ο ρόλος του από την πρώτη στιγμή. Ήπιος και συγκαταβατικός θέλει να βοηθήσει την αδύναμη στο μάθημα Κάρολ, αφήνει όμως το καθηγητηλίκι να τον βγάλει εκτός παιδιάς. Είναι εξαιρετικός στο πώς προσπαθεί να κρατήσει χαμηλούς τόνους, ακόμα και να δικαιολογηθεί απέναντι στο φρενήρες ξέσπασμα της Κάρολ, σκεπτόμενος πως όλα τα καλά που είχε ονειρευτεί μπορούν να χαθούν σε δευτερόλεπτα. Ο τρόπος που ξεσπά είναι υποδειγματικός, ενώ θα πρέπει να χαιρετήσουμε με ενθουσιασμό τη χρήση strobe light, η οποία πραγματικά έδωσε το κάτι παραπάνω στη σκηνή.

   Η Μαριλένα Λιακοπούλου στέκεται εκεί, στην άλλη άκρη του τραπεζιού. Πάντα θεωρούσα ότι ο ρόλος της Κάρολ είναι αβανταδόρικος, γιατί προδιαγράφει και ζωγραφίζει ένα κακό πλάσμα, που μόνο σκοπό έχει να κάνει περισσότερο κακό. Επειδή όμως όλα αυτά είναι μόνο λόγια, θα πρέπει η κακία, η χαιρεκακία και το ανεξήγητο μένος να περάσουν από κόσκινο και η κυρία Λιακοπούλου το έχει και μάλιστα ψιλό. Υποδύεται με μαεστρία τη νεαρή φοιτήτρια, γίνεται στόχος των στόχων και προκαλεί την αποστροφή μας και το μίσος μας. Θέλουμε να ανέβουμε στη σκηνή και να την κολλήσουμε στο πάτωμα. Θέλουμε να την πετάξουμε έξω από την αίθουσα και μάλιστα με τις κλωτσιές. Το γεγονός ότι αυτό το αξιολάτρευτο εμφανισιακά κορίτσι μετατρέπεται σε μέγαιρα διαστημικών διαστάσεων… Είναι αποτέλεσμα σκληρής πρόβας, επίμονης προσπάθειας και τάλαντου, φυσικά.
 
oleanna2115

   Εντυπωσιάστηκα και με τη μουσική επιμέλεια. Οι μελωδίες, τα τραγούδια και τα εφέ ήταν ό,τι πρέπει για να εντείνουν, να τονίσουν, να ζωγραφίσουν και να προδιαθέσουν. Έχω την αίσθηση πως ο κύριος Σοφιανός θα πρέπει να είναι πολύ υπερήφανος για την παράσταση αυτή. Της έχει δοθεί, της έχει δώσει, την υποστηρίζει και στηρίζεται από κείνη. Έχω δει το έργο και με άλλη διανομή, είναι ένα από τα πολύ αγαπημένα μου. Και χάρη σε αυτή την παράσταση παραμένει πολύ αγαπημένο. Ο άνθρωπος γίνεται ζώο και ξανά άνθρωπος, για να ζηλέψει τη μανία του ζώου. Ο άνθρωπος γίνεται θηρίο και μετά άνθρωπος πάλι, για να γυρέψει την κάθαρση μέσα από την ακαθαρτότητα.

   Είναι μία σπουδαία παράσταση. Πηγαίνετε, δείτε, απολαύστε, αναρωτηθείτε. «Δεν έχω όφελος από τη δική σου δυστυχία». Τότε γιατί την προκαλείς; Ακόμα κι αν είχες όφελος, γιατί να την προκαλέσεις; Αναπάντητο το ερώτημα. Είναι κακό ζώο ο άνθρωπος, πατέρα…

Κώστας Κούλης

Μετάφραση: Γεωργία Ζάχου
Σκηνοθεσία - φωτισμοί - μουσική επιμέλεια: Φίλιππος Σοφιανός
Σκηνικά - κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Βοηθός σκηνοθέτης: Γιάννης Τσουρουνάκης
Επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Διεύθυνση παραγωγής: Τέτα Καμπουρέλη
Παραγωγή: Hand Made Production Ε.Π.Ε.
Φωτογράφιση: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Διανομή
Φίλιππος Σοφιανός - Τζων
Μαριλένα Λιακοπούλου - Κάρολ
 
oleanna2114
Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Τετάρτη στις 20.30
Πέμπτη στις 21.15
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: €17 πλατεία, €15 εξώστης
Μειωμένο: €10 για θεατές άνω των 65 ετών, φοιτητές, ανέργους
Προπώληση εισιτηρίων: €14
Ατέλειες ηθοποιών και σπουδαστών Δραματικών Σχολών δεκτές

Εισιτήρια - Προπώληση: viva.gr

Πληροφορίες - κρατήσεις θέσεων

Τηλ.: 6974432929 / 6970012618 / 6936144443
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Θέατρο ΑΡΓΩ
Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο (πλησίον σταθμού μετρό «Μεταξουργείο»)
Τηλ.: 210 5201684 / https://argotheater.gr/

Social media παράστασης

Facebook: https://www.facebook.com/OleannaArgoTheater
Instagram:https://www.instagram.com/oleannaargotheater/?fbclid=IwAR12uJ5UiWf91mUngHqlBDR5bxECQpjGU5KmjFIRKHVX0VGw70BfDL1LH4

Σημείωση:

Το Θέατρο ΑΡΓΩ θα λειτουργήσει αμιγώς ως χώρος υποδοχής πολιτών που έχουν εμβολιαστεί και με τις δύο δόσεις του εμβολίου κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου.

Κατά την είσοδο των θεατών στους χώρους, θα γίνεται έλεγχος των απαραίτητων πιστοποιητικών καθώς και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης).

Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου ενώ η προσέλευση ανήλικων προϋποθέτει την επίδειξη υπεύθυνης δήλωσης των γονέων για τη διενέργεια self test.

Το θέατρο λειτουργεί με σύγχρονο εξαερισμό (είναι ισόγειο και με μεγάλα ύψη) και υπάρχουν ράμπες ΑΜΕΑ για την πρόσβαση ατόμων με δυσκολίες, τόσο στην είσοδο όσο και στις τουαλέτες.
 

Θεατρικές Παραστάσεις