Θεατρικές Παραστάσεις

SWEENEY TODD @ Μέγαρο Μουσικής

 
   Κάπου στο Λονδίνο βρίσκεται ένα άθλιο παράπηγμα που η ιδιοκτήτριά του θέλει να πιστεύει ότι μπορεί να λειτουργήσει σαν κατάστημα που πουλάει πίτες. Οι πίτες της εν λόγω κυρίας όμως δεν κάνουν ούτε για προσάναμμα και οι υποψήφιοι πελάτες αποφεύγουν να περπατούν ακόμα και στο ίδιο στενό με το χαμαιτυπείο της. Να δεις πώς τη λένε… Α, ναι… Κυρία Lovett!
 
stmeg02
   Κάπου στο Λονδίνο ζούσε ένας μπαρμπέρης. Το όνομα αυτού Benjamin Barker. Εξαιρετικός στη δουλειά του, αγαπητός στους πελάτες του, καλός οικογενειάρχης… Δυστυχώς, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, η όμορφη γυναίκα του και μητέρα του παιδιού έτυχε να είναι παραπάνω όμορφη απ’ ότι πρέπει. Ο δικαστής της περιοχής και ο «κολαούζος του», ο επίτροπος, θέλησαν να καρπωθούν τη σύζυγό του και έτσι τον κατηγόρησαν και τον καταδίκασαν σε εκπατρισμό, υποχρεώνοντάς τον να εγκαταλείψει την Αγγλία και να πάει στην Αυστραλία. Η πίκρα είναι μεγάλη, ο θυμός ακόμα μεγαλύτερος… Ο Benjamin το σκάει και επιστρέφει στη Γηραιά Αλβιώνα και εγκαθίσταται σε ένα δωματιάκι, πάνω από ένα άθλιο παράπηγμα, στην οδό Fleet. Καλά, αυτή η μίζερη που παρουσιάζεται ως ιδιοκτήτρια… Να δεις πώς τη λένε… Α, ναι…

   Ο Benjamin διαπιστώνει πως οι λεπίδες με τις οποίες ξύριζε τους πελάτες τους και απόκτησε τη φήμη του τότε, υπάρχουν ακόμα. Τις μάζεψε και τις φύλαξε η Lovett. Ο ίδιος είναι πια ένα πλάσμα που το μόνο που το ενδιαφέρει είναι η εκδίκηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις όμως καλό θα είναι να θυμόμαστε τι έχει πει ο Κομφούκιος… «Προτού ξεκινήσεις ένα ταξίδι εκδίκησης, σκάψε δυο τάφους»… Ο κολασμένος όμως τι να μασήσει με όλα αυτά που έχει περάσει; Αλλάζει το όνομά του σε Sweeney Todd και το μόνο που τον απασχολεί πλέον είναι να σκοτώσει τους πρωταίτιους της συμφοράς του και να σφίξει στην αγκαλιά του την κόρη του. Η γυναίκα του – λένε – δεν άντεξε όλο αυτό που της συνέβη…

   Ο Todd δεν αργεί να βάλει μπροστά το μαύρο σχέδιό του. Καμώνεται πως είναι κορυφαίος στο ξύρισμα, ο κόσμος δεν αργεί να τσιμπήσει και κάποιοι ανηφορίζουν προς το μαγαζάκι του. Οι φαλτσέτες του δεν αργούν να πιάσουν δουλειά και τα πτώματα καταλήγουν σε ένα σημείο του «μαγαζιού» της κυρίας Lovett, η οποία μάλιστα καλοβλέπει το Sweeney… Οι δολοφονίες μένουν ανεξιχνίαστες, λόγω του ότι τα πτώματα εξαφανίζονται. Για την ακρίβεια, αλλάζουν υπόσταση… Γίνονται πίτες! Οι πίτες της κυρίας Lovett είναι στην ουσία ένα μελλοντικό προϊόν κανιβαλισμού! Το παράπηγμα αποκτά τρελή πελατεία και η σκότεινη ιδιοκτήτρια κάνει όνειρα πλέον. Θα μπορέσει να πάει σε ένα νησί με τον «αγαπημένο της», τον κύριο ST… Στο μεσοδιάστημα, ο δικαστής και ο επίτροπος μαθαίνουν για τον καινούργιο άψογο μπαρμπέρη της οδού Fleet. Επιθυμούν να διαπιστώσουν δια ζώσης τα ταλέντα του νεοφερμένου. Το κόστος το αντέχουν. Έτσι νομίζουν τουλάχιστον…
 
stmeg01
   Η Καμεράτα, αυτή η μαγική ορχήστρα, μας χάρισε το περασμένο καλοκαίρι δύο εξίσου μαγικές βραδιές στο Ηρώδειο. Η απόδοση ήταν εξωγήινη και οι ερμηνευτές είχαν από δίπλα τους μία ορχήστρα, η οποία έσπερνε στο πέρασμά της. Για να πω την αμαρτία μου όμως, είχα μείνει με απορίες. Όσο και καλή ακουστική να έχει το μεγαλειώδες Ηρώδειο… Ε, το Μέγαρο Μουσικής δεν έχει αντίπαλο σ’ αυτό. Έτσι λοιπόν, όταν ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες…

   Η Καμεράτα ακούγεται «δίσκος». Οι μουσικοί που την αποτελούν είναι κάτι παραπάνω από υπέρ-βιρτουόζοι. Από την άλλη μεριά, οι ερμηνευτές… Τόσο υπέροχοι όλοι τους! Πέρα από το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, το Χάρη Ανδριανό και τη Νάντια Κοντογεώργη, που έδειξαν το υψηλότατο επίπεδό τους για άλλη μια φορά, δεν θα μπορούσα να μην εστιάσω στην υπέρτατη φωνάρα της κυρίας Άννας Κουτσαφτίκη, η οποία είναι απλά μαγική! Όλη η ομάδα όμως είναι τόσο τέλεια, που δεν αναφέρομαι σε ονόματα, απλά θα παραθέσω όλους όσους πήραν μέρος. Είναι το λιγότερο που μπορώ να κάνω, είναι όμως και το πιο σωστό. Στις τρεις περίπου ώρες που κρατά αυτό το ανυπέρβλητο θέαμα, μπορείς να αναρωτηθείς για το μεγαλείο του ανθρώπινου τάλαντου και για το πώς μια ιστορία μπορεί να απογειωθεί χάρη στη δημιουργική μεγαλοσύνη των συντελεστών. Άψογα τα κοστούμια, υπέροχοι οι φωτισμοί και για βραβείο όλο τούτο το gloomy μοτίβο που τόσο αξιότεχνα αναπαρήγαγαν οι τεχνικοί. Το μπιζάρισμα κράτησε σχεδόν πέντε λεπτά και ήταν μέσα από την καρδιά του κοινού, το οποίο έμεινε με το στόμα ανοιχτό σε όλο αυτό το υπερθέαμα.

   Πιο πάνω μίλησα για απορίες… Ναι, ξέρετε τι… Δεν είχα καταλάβει κάποια πράγματα πάνω στη μουσική δομή και αγωγή των κομματιών. Στο Μέγαρο όλα αυτά λύθηκαν. Είδα πώς πατάνε οι τραγουδιστές, πως εκτελούν οι μουσικοί και απλά τους θαύμασα. Απίστευτος ο τρόπος απόδοσης, πραγματικά απίστευτος! Θα ήθελα να είμαι παρών στις πρόβες, να δω πώς αντιλαμβάνονται όλα αυτά τα θέματα και πως θυμούνται κάθε λεπτομέρεια. Το έργο είναι ένα οπερετικό μιούζικαλ και οι μελωδίες είναι τόσο ψαγμένες που θέλει τρελή σπουδή για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις. Και τότε θαύμασα τους συντελεστές ακόμα περισσότερο.

   Ας ελπίσουμε ότι θα ξαναγίνει όλο αυτό. Ας ελπίσουμε ότι θα απολαύσουμε ξανά τον αιμοσταγή κουρέα και τις λεπίδες του. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κόσμος κατέκλυσε το Μέγαρο. Θα το ξανακάνει... Η εκδίκηση αποτελεί έναν πρώτης τάξεως καμβά για τέτοιες «τελετουργίες». Όσο για τους δύο τάφους… Τι, θέλετε να σας αποκαλύψω το τέλος; Το θέλετε πραγματικά;

Κώστας Κούλης
 
ΜΟΥΣΙΚΗ & ΣΤΙΧΟΙ: STEPHEN SONDHEIM ΣΕΝΑΡΙΟ: HUGH WHEELER
SWEENEY TODD Ο Δαιμόνιος Κουρέας της Fleet Street. Ένα μουσικό θρίλερ (Μεταφρασμένο στα ελληνικά) Σε μια προσαρμογή από τον CHRISTOPHER BOND Πρώτη σκηνοθεσία (1979) HAROLD PRINCE
Ενορχηστρώσεις του JONATHAN TUNICK
 
Οι Μουσικοί της ΚΑΜΕΡΑΤΑ-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής Σκηνοθεσία/μετάφραση: Γιώργος Πέτρου
Μουσική διεύθυνση: Στάθης Σούλης
Σκηνικά: Πάρις Μέξης, Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού, Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος, Στέλλα Κάλτσου, Κινησιολογία: Ζωή Χατζηαντωνίου, Κώστας Τσιούκας, Μουσική προετοιμασία / Διδασκαλία ensemble: Δημήτρης Γιάκας, Βοηθός Σκηνοθέτης: Δημήτρης Δημόπουλος
 
Διανομή:
Σουήνη Τόντ: ...............................................Χάρης Ανδριανός
Κα Λάβεττ: ..................................................Ναντια Κοντογεώργη
Τομπίας: .....................................................Αρης Πλασκασοβίτης
Τζοάννα: .....................................................Μυρσίνη Μαργαρίτη
Δικαστής Τέρπιν: ........................................Χριστόφορος Σταμπόγλης

Άντονυ: .......................................................Γιάννης Καλύβας
Αντόλφο Πιρέλλι: .......................................Δημήτρης Δημόπουλος
Ζητιάνα: ......................................................Άννα Κουτσαφτίκη
Επίτροπος Μπάμφορντ: .............................Χρήστος Κεχρής
Γιονας Φογκ:................................................Σωτήρης Τριάντης
Νεαρή Λούσυ:..............................................Δήμητρα Κώνστα
 
Συμμετέχουν: Λητώ Μεσσήνη, Χριστίνα Μιχαλάκη, Μαριλένα Χρυσοχοΐδη, Μαρία Μουρκούση, Αναστασία Κότσαλη, Μιράντα Μακρυνιώτη, Αθηνά Καστρινάκη, Βαγγέλης Αγγελάκης, Σταύρος Ζουλιάτης, Χρήστος Χριστοδούλου, Αποστόλης Ψυχράμης, Νικόλας Μπογιατζής, Σωτήρης Τριάντης, Αντώνης Δήμου, Άγγελος Χονδρογιάννης
 
Μέγαρο Μουσικής
Αίθουσα Τριάντη
 

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις