Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση υπέρ-παράστασης: Sweeney Todd, ο δαιμόνιος κουρέας της Fleet Street

 
st19
Μέρος πρώτο: Τι Sweeney αυτές οι κριτικοί
 
   Λονδίνο, 19ος αιώνας. Μετά από μια χωρίς λογική εξορία ο Benjamin Barker, έχοντας αλλάξει το όνομα του σε Sweeney Todd, φτάνει στη Fleet Street με σκοπό να εκδικηθεί τον επίτροπο και το δικαστή που τον εξόρισαν με σκοπό να του πάρουν τη σύζυγο και την κόρη του. Γυρνώντας πίσω μαθαίνει ότι η γυναίκα του πήρε δηλητήριο και ότι την κόρη του την μεγαλώνει ο δικαστής σε μια προσπάθεια να την κάνει γυναίκα του (Δηλαδή αυτόν τον έχει η αστυνομία αμολητό ε;). Δεν του χρειάζεται ένα ξύρισμα βαθύ δηλαδή; Σίγουρα!
 
sweeney535
   Η κυρία Lovett γίνεται σύμμαχος, το μπαρμπέρικο ανοίγει ξανά, αλλά η δίψα του δαιμόνιου κουρέα για αίμα είναι μεγάλη, όση και η δίψα της κα Lovett για χρήματα. Το σατανικό σχέδιο που σκαρφίζονται μπαίνει σε εφαρμογή και οι δύο τους ζουν το «όνειρο». Ώσπου βέβαια τα «βαθιά» κοψίματα να αρχίσουν να γίνονται αντιληπτά και οι νόστιμες πίτες να αρχίσουν να κινούν υποψίες. Μια πάρα πολύ όμορφη παράσταση που γέμισε το Ηρώδειο. Μια ονειρική Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής με το Γιώργος Πέτρου να τολμά να ξεφύγει από τα καθιερωμένα και να παίζει ένα από τα σημαντικότερα musical του Broadway.
 
st100
   Οι ηθοποιοί έδωσαν απίστευτες ερμηνείες. Κρίμα τα μικροπροβλήματα με τα μικρόφωνα που δεν άφησαν τη Νάντια Κοντογιώργη (Nelie Lovett) και την Άννα Κουτσαφτίκη (Lucy Parker – Ζητιάνα) να μας συναρπάσουν περισσότερο. Εξαιρετικός και ο Χάρης Ανδριανός στο ρόλο του Sweeny Todd, ενώ μας εξέπληξε ο νεαρός Tobias ή αλλιώς ο Άρης Πλασκοβίτης. Όσο για τη Μυρσίνη Μαργαρίτη (Johanna Parker), τι φωνάρα είναι αυτή, κορίτσι μου! Δεν θα μιλήσω για κουστούμια, σκηνικά, χτενίσματα, γιατί ήταν τόσο απόλυτα άψογα! Σε έμπαζαν αμέσως στο κλίμα. Η βικτωριανή περίοδος σε όλο της το μεγαλείο!

   Αυτό που ίσως να μπορούσε να αποδοθεί καλύτερα ήταν οι στίχοι, δεν ξέρω τι ακριβώς με «ενόχλησε», απλά μου φάνηκαν «λίγοι». Κάποιες φορές χωρίς ρίμα, κάποιες που δεν έβγαζες νόημα, ένοιωσα σαν κάτι να χάθηκε στη μετάφραση.

Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
sweeney536
 
Μέρος δεύτερο: Toddα και το άκουσα

   Ένα από τα σπουδαιότερα και ομορφότερα μιούζικαλ του Broadway, που φέρει τον τίτλο Sweeney Todd, φιλοξενήθηκε χθες στο Ηρώδειο για πρώτη φορά στα ελληνικά (Εντάξει, η αλήθεια είναι πως μερικά πράγματα είναι καλύτερα στη γλώσσα που γράφτηκαν). Υπάρχει όμως και μια γλώσσα κοινή σε όλους μας. Η μουσική. Είναι η μόνη που μας ενώνει και μας κάνει ένα και η καμεράτα φρόντισε για αυτό. Μας ταξίδεψε με τις μελωδίες του Stephen Sondheim σε ένα Λονδίνο σκοτεινό, όπου ο δαιμόνιος κουρέας γυρίζει από την εξορία για εκδίκηση. Άλλωστε μιούζικαλ χωρίς καλή απόδοση στη μουσική τι νόημα θα είχε; Οπότε καταπίνεις αμάσητη τη μετάφραση και δεν σε ενοχλεί. Γιατί αυτή είναι η μαγεία της μουσικής. Σε ταξιδεύει και σου ξετυλίγει ιστορίες! Και στο συγκεκριμένο έργο αποδόθηκε στο έπακρο μια ιστορία με λυρισμό, ρομάντζο, μία ιστορία αγωνίας, κωμωδίας και όλα τόσο όμορφα συνδυασμένα και αρμονικά που το μόνο που σου άφηναν ήταν μια δόση μαγείας.
 
st112
   Τη μουσική διεύθυνση και σκηνοθεσία την είχε ο χαρισματικός Γιώργου Πέτρου. Ένα 35μελές συμφωνικό σύνολο μπροστά του με άρτιους μουσικούς καθώς και ένας 26μελής θίασος από δημοφιλείς ηθοποιούς και λυρικούς τραγουδιστές ήταν τα «εργαλεία» του, για να χτίσει την ιστορία του Sweeney Todd.

   Βιολιά, βιόλες, τσέλα, κόντρα μπάσο, άρπα, τρομπέτες, τρομπόνια, κόρνα, κλαρινέτα, φλάουτα, τύμπανα, ξυλόφωνα, πλήκτρα, αραδιάστηκαν με σειρά, παίζοντας το καθένα τις δικές τους μελωδίες, σε τέλεια ενορχήστρωση και αρμονία.
Τα απαιτητικά τραγούδια ερμήνευσαν αβίαστα και με φυσικότητα όλοι ηθοποιοί και λυρικοί τραγουδιστές. Με διαφορά οι ερμηνείες της Νάντιας Κοντογεώργη και Άννας Κουτσαφτίκη, που, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στον ήχο και πάλι μπορούσες να διακρίνεις το ταλέντο τους!
 
st161
   Προσωπικά, όταν μπορώ κλείνοντας τα μάτια και ακούγοντας μόνο μουσικές και ηθοποιούς να δω την ιστορία μπροστά μου, θεωρώ πως η παράσταση είναι πετυχημένη. Ίσως είναι κουσούρι που κουβαλούν οι μουσικοί ίσως πάλι και όχι. Όπως και να έχει όμως, το συγκεκριμένο μιούζικαλ το κατάφερε και θα περιμένω με χαρά να ακούσω πως θα ξαναπαιχτεί το χειμώνα. Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους για το ταξίδι που μας χάρισαν!

Λένα Βασιλείου
 
Επί του πιεστηρίου: θα δοθεί άλλη μία παράσταση
στις 31 Αυγούστου
 
st215
 
Ταυτότητα Παράστασης
Μουσική Διεύθυνση - Απόδοση – Σκηνοθεσία: Γιώργος Πέτρου
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού
Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος
Κινησιολογία/χορογραφία: NN
Μουσική προετοιμασία/Διδασκαλία ensemble: Δημήτρης Γιάκας
Η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής

Σουήνη Τόντ: Χάρης Ανδριανός
Κα Λαβεττ: Ναντια Κοντογεώργη
Τομπίας: Αρης Πλασκασοβίτης
Τζοάννα: Μυρσίνη Μαργαρίτη
Δικαστής Τέρπιν: Χριστόφορος Σταμπόγλης
Άντονυ: Γιάννης Καλύβας
Αντόλφο Πιρέλλι: Γιάννης Χριστόπουλος
Ζητιάνα: Άννα Κουσταφτίκη
Επίτροπος Μπάμφορντ: Χρήστος Κεχρής
 
Συμμετέχουν οι:
Λητώ Μεσσήνη, Χριστίνα Μιχαλάκη, Μαριλένα Χρυσοχοΐδη, Μαρία Μουρκούση, Αναστασία Κότσαλη, Μιράντα Μακρυνιώτη, Αθηνά Καστρινάκη, Βαγγέλης Αγγελάκης, Σταύρος Ζουλιάτης, Χρήστος Χριστοδούλου, Γιάννης Μανιατόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης, Νικόλας Μπογιατζής, Σωτήρης Τριάντης, Αντώνης Δήμου, Άγγελος Χονδρογιάννης.

Επικοινωνία: Μαρκέλλα Καζαμία
 
st239

Θεατρικές Παραστάσεις