Θεατρικές Παραστάσεις

Βρεθήκαμε στο Παλλάς - Το τρίτο στεφάνι

 
The evil that men do lives on and on…

   Ο Κώστας Ταχτσής ολοκλήρωσε το βιβλίο γύρω στα 1960. Το εξέδωσε ο ίδιος, μετά από τρεις αποτυχημένες προσπάθειες να το βγάλει με κάποιον εκδοτικό οίκο, δύο χρόνια μετά. Παταγώδης αποτυχία. Το 1970 (χρονιά που πέθανε ο Hendrix, πέθανε η Joplin, πέθανε ο De Gaullle και διαλύθηκαν οι Beatles) οι Εκδόσεις Ερμής τολμούν και το επανακυκλοφορούν. Και γίνεται ο καλός χαμός! Από τότε το απίστευτο κείμενο κοσμεί ραδιόφωνο, τηλεόραση και θεατρικές σκηνές.

   Φέτος, στο Παλλάς, το κείμενο εκείνο γίνεται μία τεράστια παραγωγή. Με σκηνικά που φανερώνουν ότι δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, με είκοσι ηθοποιούς πάνω στο σανίδι, με πολύ ιδρώτα και ακόμα περισσότερο ενθουσιασμό και πάθος. Ίσως μάλιστα να περάσει και στην ιστορία τούτη η παράσταση σαν η υπέρ-παραγωγή της πανδημίας. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης και ο Νίκος Μανουσάκης έκαναν τη διασκευή, με τον Μαρκουλάκη να υπογράφει και τη σκηνοθεσία.
 
tritostefani2114

   Η Νίνα και η Εκάβη. Δύο γυναίκες στην άνοιξη του εικοστού αιώνα. Θα περάσουν μέσα από πολέμους, σουρεάλ καταστάσεις, ίντριγκες και εντάσεις, γεννήσεις και θανάτους. Και θα γίνουν φίλες. Και θα αγαπηθούν. Και στη συνέχεια θα συγγενέψουν. Αν και… Αλλά ας μην πούμε περισσότερα για το αν. Ας πούμε περισσότερα για τους άξονες κίνησης. Ο πρώτος έχει να κάνει με τη φιλία. Την αγνή και ανιδιοτελή, έτσι όπως ορίζεται στα καλύτερα λεξικά του κόσμου. Και ο δεύτερος… Ναι… Αυτός έχει να κάνει με το κακό που αφήνει στο διάβα του ο άνθρωπος. Που δεν έχει πρόβλημα να σκοτώσει τον διπλανό του «γιατί έτσι». Που δεν έχει θέμα να κάνει κακό και στον εαυτό του ακόμα, έστω για να πικάρει κάποιον συνάνθρωπό του. Απορείτε; Γιατί; Ιστορία δεν έχετε διαβάσει; Άπειρα τα παραδείγματα.

   Τρεις ώρες και ένα τέταρτο κρατά το έργο. Χωρισμένο σε δύο μέρη, με ένα διάλειμμα δεκαπέντε λεπτών. ΜπενΧουρικό τουλάχιστον το μοτίβο. Εδώ όμως θα υπεισέλθουν η ευφυία και η τεράστια δουλειά που έχουν ρίξει όλοι οι συντελεστές, όλοι ανεξαιρέτως. Γιατί δεν είναι μόνο ότι υπάρχει ένα κείμενο εντυπωσιακό, το οποίο μπορεί να πάρει μαζί του στο ταξίδι του και τον πιο απαιτητικό θεατή. Είναι ο τρόπος με τον οποίο ζωγραφίζεται στον καμβά της σκηνής. Η εξιστόρηση των γεγονότων, των καταστάσεων, η σκιαγράφηση όλων των περιοχών ένθεν κακείθεν, η περιγραφή των προσώπων και των ενεργειών τους… Μερικούς ίσως τους ενοχλήσει που η παράσταση δεν κρατά περισσότερο! Ακόμα κι όταν νιώθεις πως είσαι ήδη στο θέατρο για τόση ώρα, καρφωμένος σε μία θέση, δεν μπορείς να πας αυτή την αίσθηση πουθενά αλλού. Θα την καταβροχθίσει εκείνη η άλλη αίσθηση. Η «Και μετά; Τι γίνεται μετά;» αίσθηση, πασπαλισμένη με την κατάλληλη δόση αγωνίας και προσμονής.
 
tritostefani2115

   Και από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι που βρέθηκαν στη σκηνή, είναι όλοι τους τόσο καλοί σε αυτό που κάνουν… Που μάλλον στέκουν υπεράνω κριτικής. Γι’ αυτό και στην ουσία γράφουμε μία ανταπόκριση και όχι κριτική παράστασης. Θα ήταν άδικο για όλους εκείνους τους ηθοποιούς. Με αιχμή του δόρατος τη Μαρία Κίτσου, η οποία στέκει αγέρωχη, ατσαλάκωτη, αλλά και τόσο ευάλωτη και εύθραυστη και η οποία έχει τον τρόπο της να απογειώσει τον ρόλο και τη Μαρία Καβογιάννη, η οποία είναι μάλλον αδύνατο να παίξει έναν ρόλο λιγότερο από τέλεια, με βάση και ύψος την ερμηνεία των υπολοίπων της ομάδας, που μάτωσαν για 195 λεπτά και έδωσαν ψυχή στη σκηνή, το έργο από μόνο του δεν μπορεί να φύγει με μια απλή βαθμολογία. Γίνεται να βαθμολογήσεις μισό αιώνα Ελλάδας, άψογα δοσμένο και χωρίς την παραμικρή «κλίση» δεξιά ή αριστερά; Γίνεται να «φιλοδωρήσεις» με ένα νούμερο τη ζωή που είναι πότε ανηφορική, πότε ευθείες και πλατείες και πότε στα όρια της καταβαράθρωσης; Και μόνο οι σκηνές που οι στιχομυθίες εκτυλίσσονται «σταυρωτά», η μία μέσα στην άλλη και η μία στο κενό της άλλης, δημιουργώντας ένα θαυμάσιο θέαμα, είναι αρκετές για να μείνει με ανοιχτό το στόμα ο κάθε θεατής.

   Δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα παίζεται αυτή η παράσταση. Δεν έχω ιδέα. Θα το μαθαίνω όπως και σεις, μέσα από τα δελτία Τύπου. Ξέρω όμως ότι όσοι δείτε αυτό το έργο, θα θυμηθείτε πρόσωπα και πράγματα για την πατρίδα μας. Θα θυμηθείτε τα δικά σας πρόσωπα και πράγματα, γύρω από τις οικογένειές σας και ό,τι σας είχε φανεί κάποτε «περίεργο». Θα περάσουν βόλτα από το συνειδητό το πώς χωρίζουν και φιλιώνουν τα σόγια, το πώς υπάρχουν τα καλά και τα κακά παιδιά σε κάθε γειτονιά, το πώς οι τύχες και οι μοίρες συνωμοτούν χωρίς ιδιαίτερο κέρδος, το πώς γεννήθηκαν παροιμίες όπως «Σε κάθε σπίτι ένας τρελός και στο δικό μας όλοι». Η σκέψη κινείται πιο γρήγορα κι απ’ το φως. Μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό.

Κώστας Κούλης
 
tritostefani2116

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Διασκευή: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Μανουσάκης
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Κική Μπάκα
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Ματθαίου
Βοηθός σκηνογράφου: Εύη Ανδριανού
Βοηθός ενδυματολόγου: Ειρήνη Γεωργακίλα
Μουσική διδασκαλία: Μαρία Γράμψα
Στίχοι: Σοφία Καψούρου
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Videos: Ελένη Κατρακαλίδη
Παραγωγή: Θεατρικές Σκηνές

ΔΙΑΝΟΜΗ (αλφαβητικά)
Κώστας Ανταλόπουλος, Ειρήνη Βαλατσού, Μελίνα Βαμπούλα, Ντάνη Γιαννακοπούλου, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Άρτεμις Γρύμπλα, Μαρία Καβογιάννη, Δημήτρης Καραβιώτης, Μαρία Κίτσου, Τάσος Λέκκας, Ορνέλα Λούτη, Γιώργος Μακρής, Δημήτρης Μανδρινός, Στάθης Μαντζώρος, Φοίβος Μαρκιανός, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Ελευθερία Παγκάλου, Ελίζα Σκολίδη, Μενέλαος Χαζαράκης, Γιώργος Ψυχογυιός
 
tritostefani2117

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Τετάρτη & Κυριακή: 19:00
Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο: 20:30
Τιμές εισιτηρίων: 15€ - 80€

Το Θέατρο Παλλάς, μέχρι νεωτέρας, θα λειτουργήσει αμιγώς ως χώρος υποδοχής πολιτών που έχουν εμβολιαστεί πλήρως κατά του COVID-19, ή έχουν νοήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου. Το προσωπικό του θεάτρου Παλλάς, είναι εμβολιασμένο κατά του COVID-19, στο σύνολό του. Κατά την είσοδο των θεατών στο χώρο, θα γίνεται έλεγχος των απαραίτητων πιστοποιητικών, καθώς και εγγράφου ταυτοπροσωπίας (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο, διπλ. οδήγησης).

 Υποχρεωτική χρήση μάσκας, σε όλους τους χώρους του θεάτρου.
 Προσέλευση ανηλίκων με υπεύθυνη δήλωση self test (μέσω gov.gr) των γονέων.

Αναλυτικά οι κανονισμοί λειτουργίας του θεάτρου, στο τέλος του Δελτίου Τύπου.

Οι κάτοχοι εισιτηρίων για παραστάσεις που αναβλήθηκαν λόγω κορονοϊού, μπορούν να επικοινωνούν μαζί μας για την μεταφορά των εισιτηρίων τους στις νέες παραστάσεις, είτε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. αναφέροντας ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, παλαιό αριθμό κράτησης & νέες επιθυμητές θέσεις (παρακαλούμε για τις διαθέσιμες θέσεις στις νέες παραστάσεις, συμβουλευτείτε το viva.gr), είτε στα ταμεία του θεάτρου Παλλάς.

Διεύθυνση Επικοινωνίας – Προβολή
Όλγα Παυλάτου 
 
tritostefani2118
ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΑΛΛΑΣ, ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΩΝ ΠΟΥ ΕΚΔΟΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

• Για το Θέατρο Παλλάς, με συνολική χωρητικότητα 1.486 θέσεις, ορίζεται ως μέγιστη πληρότητα το 85% της συνολικής, ήτοι 1.263 άτομα.

Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
(α) πιστοποιητικού εμβολιασμού που έχει εκδοθεί μέσω του gov.gr, και αποδεικνύει ότι ο κάτοχος είναι πλήρως εμβολιασμένος. Πλήρως εμβολιασμένοι θεωρούνται: (α) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού και (β) όσοι έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησής τους από κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν βεβαίωση πλήρους κάλυψης - ανάρρωσης και εμβολιασμού.
ή
(β) πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.

συνδυαστικά προς:
αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο, ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω.

o Οι ως άνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ανηλίκους από δώδεκα (12) ετών και άνω.
o Οι ανήλικοι από πέντε (5) έως έντεκα (11) ετών, δύνανται εναλλακτικά να προσκομίζουν, δήλωση διενέργειας αυτοδιαγνωστικού ελέγχου από το gov.gr (self-test), τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει οιοσδήποτε γονέας ή κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

• Υποχρεωτική χρήση μάσκας καθόλη την διάρκεια παραμονής, σε όλους τους χώρους του θεάτρου.

• Υποχρεωτική τήρηση των κανόνων ταξιθεσίας και των οδηγιών εκ μέρους του προσωπικού του θεάτρου, κατά την προσέλευση και την αποχώρηση του κοινού. Προσέλευση στο θέατρο τουλάχιστον μία ώρα νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα έναρξης της παράστασης.

• Υποχρεωτική έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
 
Joomla Social by OrdaSoft!