= Βρεθήκαμε στο Παλλάς - Master Class
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Παλλάς - Master Class

 
Λοιπόν… Αυτά.

   Η μαντάμ μόλις πέρασε τις πύλες του ωδείου. Είναι στιλάτη, είναι αεράτη, είναι σικάτη, έχει look. Συγκρατήστε το αυτό. Είναι όμως άνεμος και βροχή μαζί, όταν πρόκειται να κάνει μάθημα. «Εδώ ήλθαμε για δουλειά»! Οι σπουδαστές περιμένουν τη σειρά τους, ένας-ένας. Ο πιανίστας βρίσκεται ήδη στη θέση του και ο «γενικών καθηκόντων» φροντίζει να μην φροντίζει τίποτα και περιφέρεται κατ’ ουσίαν αδιάφορος. Η μαντάμ είναι ήπια, είναι γλυκιά, είναι βούτυρο με μέλι και μετά από ένα δευτερόλεπτο ανάβει και κορώνει και ανεβάζει παλμούς και ντεσιμπέλ. Και δεν φτάνει αυτό. Τυγχάνει, βλέπετε, να είναι και η καλύτερη στον χώρο της. Η καλύτερη σοπράνο στον κόσμο. Η Μαρία Κάλλας αυτοπροσώπως.

   Το Παλλάς φιλοξενεί μία παράσταση-φαινόμενο για τα θεατρικά δρώμενα της Ελλάδας μας. Τριακόσιες sold-out παραστάσεις σε Ελλάδα και Κύπρο, διθυραμβικές κριτικές, τόνους θαυμασμού από κοινό και κριτικούς. Μπορεί να ήταν «απλά μία Τρίτη», μπορεί να έκανε κρύο, ο κόσμος όμως ήλθε και ζέστανε την ατμόσφαιρα. Και μετά βγήκε εκείνη…
 
master2214

   Νομίζω ότι άκουσα πεντακάθαρα το σαγόνι μου να χτυπά στο πάτωμα. Ίσως να έκανα και ζημιά, να το ράγισα ανεπανόρθωτα, δεν είμαι απολύτως βέβαιος. Η Μαρία Ναυπλιώτου… Από την πρώτη στιγμή, από την πρώτη ατάκα… Η κυρία Ναυπλιώτου κατέκτησε τα πάντα γύρω της, έγινε αυτόματα η κυρίαρχος του χώρου, ΟΛΑ ήταν δικά της πλέον. Με το υπέροχο μαύρο φόρεμα, τις ασορτί γόβες της, τα μαλλιά της τραβηγμένα πίσω και το πρόσωπο για πίνακα ζωγραφικής, με τη φωνή που άλλαζε και ξανάλλαζε ανάλογα με την περίπτωση, την ατάκα, την ανάσα και τη ματιά, η σπουδαία ηθοποιός έδωσε μία ερμηνεία που οφείλει να γίνει κείμενο για μία άλλη παράσταση, που επίσης θα πρέπει να ονομάζεται Master Class. O μονόλογος, με την απαραίτητη υποστήριξη των έτερων συντελεστών, μας κράτησε συντροφιά για δύο ώρες, δίνοντας την αριστουργηματική αποτύπωση της ανυπέρβλητης σοπράνο, της αυτοκράτειρας της όπερας, στον κατά πολύ πιο γήινο και ταπεινό ρόλο της διδασκάλισσας φωνητικής, χωρίς όμως την πραγματική έκπτωση στις αρχές και πεποιθήσεις της.

   Η Κάλλας μιλά για τις επιτυχίες της και για τον φθόνο των άλλων. Για τις βραδιές που η ίδια κατεδάφισε τη Scala με την ερμηνεία της και το χειροκρότημα του κοινού. Για τα πρώτα χρόνια, που πάντα πήγαινε πιο νωρίς στο μάθημα και έπρεπε να επιλέξει αν θα έχει ένα μολύβι να γράψει ή ένα πορτοκάλι για να μην μείνει νηστική. Μιλάει για την αγάπη της για τη μουσική και τους ρόλους που έχει υποδυθεί. Μιλάει και για τον «Άρι της». Που δεν της φέρθηκε καλά. Που της μιλούσε με αλήθειες, αλλά και χυδαιότητες. Που της είπε να σταματήσει να τραγούδα. Κι εκείνη σταμάτησε…
 
master2215

   Η κυρία Ναυπλιώτου, με εξάντα την υποδειγματική σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, ένα θαυμάσιο κείμενο, μεταφρασμένο από τον κύριο Στρατή Πασχάλη και με την αρωγή των συμπρωταγωνιστών της, δίνει μία από τις καλύτερες ερμηνείες των τελευταίων δέκα και πλέον ετών και κυριολεκτικά γίνεται ο ρόλος της. Είναι όλα όσα ήταν η μεγάλη ντίβα της όπερας, η τεράστια ιέρεια της μουσικής. O τρόπος που απευθύνεται, που ζητά να τραγουδήσουν οι σπουδαστές… Ακόμα και ο τρόπος που ζητά νερό! Και κάτι παραπάνω, μια και το υπέροχο πρόσωπό της φωτίζει τον χώρο και εμάς. Είναι τόσο όμορφη εκεί πάνω, που μου θύμισε τη Τζένη Καρέζη εμφανισιακά.

   Μαζί της δύο εξαίρετες σοπράνο, σε ρόλους σπουδαστριών. Η Εύα Γαλογαύρου και η Λητώ Μεσσήνη, πέρα του ότι το γάργαρο των φωνών τους με ξετρέλανε, με βιμπράτο που μάλλον έχουν αμφότερες σε κάθε δυνατή και επιθυμητή κυματομορφή, στάθηκαν άψογα και χειρίστηκαν θάματα – θέματα ήθελα να γράψω, αλλά μου αρέσει πιο πολύ έτσι – πρόζας και τραγουδιού με μοναδικό τρόπο. Στο κάθισμα του πιανίστα ο Πέτρος Μπούρας, ένας αριστούχος μουσικός, ο οποίος ανταποκρίθηκε όπως έπρεπε στον ρόλο του ικανότατου μεν σολίστα, αλλά φοβισμένου ανθρώπου, όταν έχει απέναντί του έναν Τολκενικό δράκοντα. Και πάμε στο κερασάκι στην τούρτα. Ο κύριος Δημήτριος Ψύλλος, ο stage-κάτι του έργου, ο οποίος λειτούργησε διαδραστικά και με τους θεατές. Υψηλής ποιότητας χιούμορ και αφάνταστα ευφάνταστος τρόπος ομιλίας και ανταπόκρισης.
 
master2216

   Δεν έχω ιδέα για τον επίλογο… Η καταιγιστική παρουσία, η ομιλία και η μεγαλοφυής προσέγγιση καλύπτουν τα πάντα. Θα ήθελα να ήμουν παρών στις πρόβες ακόμα, όταν η κυρία Ναυπλιώτου συνέθετε αυτό το απίστευτο παζλ, σύμφωνα με τις ιδέες και οδηγίες του κυρίου Παπασπηλιόπουλου. Θα ήθελα απλά να την έχω απέναντί μου και να τη ρωτώ για ώρες για το πώς και το γιατί του ρόλου της. Θα ήθελα απλά να ξαναδώ αυτό το μεγαλείο. Πολιτισμός 4.0 λοιπόν; Άπειρες ευχαριστίες για αυτή την άπειρη ευχαρίστηση.

Κώστας Κούλης

MASTER CLASS
του Terrence McNally

ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ
κάθε Δευτέρα & Τρίτη έως τις 4/1
και για 3 Παρασκευές 14/1, 21/1 & 28/1
 
master2217
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Στρατής Πασχάλης
ΣΚΗΝΙΚΑ
Όλγα Μπρούμα
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
Σταματία Μέγκλα
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
Πέτρος Μπούρας
ΦΩΤΙΣΜΟΙ
Νίκος Βλασόπουλος
Τα κοστούμια της κυρίας Ναυπλιώτου επιμελήθηκε
ο Βασίλης Ζούλιας

ΔΙΑΝΟΜΗ
Μαρία Κάλλας
Μαρία Ναυπλιώτου
Σοπράνο Α'
Εύα Γαλογαύρου
Σοπράνο Β'
Λητώ Μεσσήνη
Τενόρος
Γιώργος Φλωράτος
Πιανίστας
Πέτρος Μπούρας
Stage Hand
Δημήτριος Ψύλλος
 
master2218

ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
κάθε Δευτέρα & Τρίτη, στις 20:30 (έως 4/1)
κάθε Παρασκευή, στις 20:30 (από 14/1 έως και 28/1)

Τιμές εισιτηρίων: 15€ - 50€

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
Τηλεφωνικά στο 211 800 5141
Online στο viva.gr
και στα ταμεία του θεάτρου Παλλάς
(τηλ: 2103213100)

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Χρηστίνα Νιάρου

ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Μιχάλης Αδάμ - Prime Entertainment
 
Joomla Social by OrdaSoft!