Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: ''Οι Πιο Δυνατές''

 
   Παραμονή Χριστουγέννων… Μια πολύ σικάτη κυρία μπαίνει σε μία καφέ, κλασσικά μετά τα ψώνια της, για να πιει μια σοκολάτα και να πάει στο σπίτι της, να ασχοληθεί με τις ετοιμασίες του γιορτινού τραπεζιού. Η εν λόγω κυρία, μεγάλη καλλιτέχνις του θεάτρου, πασίγνωστη και δημοφιλής (;), κοιτάει μια δεξιά και μια αριστερά και… στο τραπεζάκι μπροστά της βλέπει μια νεαρή κοπέλα που γνωρίζει. Η νεαρή ηθοποιός ακούει να τη φωνάζουν και δεν θέλει με τίποτα να δώσει συνέχεια. Η σικάτη όμως έχει άλλη άποψη… Κάθεται δίπλα της, παραγγέλνει και ξεκινάει να μιλάει για τον εαυτό της και – κυρίως – τον άνδρα της. Η νεαρή γυναίκα γνωρίζει και εκείνη τον κύριο της κυρίας, το μεγάλο σκηνοθέτη… Παραπάνω από ότι θα ‘πρεπε… Είναι ερωμένη του…
 
oipiodynatesreview01   Βασισμένο στο «Πιο δυνατή» του Στρίντμπεργκ, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί διασκευή σε ένα θέμα. Εκεί που είχαμε το μονόλογο της απατημένης, παρακολουθούμε τώρα δύο μονολόγους, παρακολουθούμε μια κόντρα, γινόμαστε μάρτυρες της συζύγου που κατηγορεί, επαίρεται, υποτιμά και της ερωμένης που απαντά, ξεσπαθώνει, «δικαιολογείται»… Δεν υπάρχουν πολλά σημεία διαλόγου, υπάρχει όμως περισσή ένταση, ιδίως εκεί που η σύζυγος κολλάει στον τοίχο την «άλλη» και της εξηγεί το «αυτονόητο». Ότι ο άνδρας θα κάνει την κουτσουκέλα όταν ξέρει ότι ο γάμος του είναι στέρεος. Ίσως να τη θεωρείτε λίγο σουρεάλ τέτοια δήλωση, πλην όμως, η ίδια η ζωή υπαγορεύει τέτοιες δηλώσεις.
 
oipiodynatesreview03   Η Άννα Αδριανού, η οποία υπογράφει και το κείμενο, στο ρόλο της συζύγου και η Μαρκέλλα Γιαννάτου, σαν το τρίτο πρόσωπο, είναι πειστικότατες και συγκινητικές, όσον αφορά την ερμηνεία τους, ήταν αυτό που εισέπραξα παρακολουθώντας την παράσταση. Δύο γυναίκες που πονούν, η κάθε μία για δικούς της λόγους, δύο γυναίκες που διεκδικούν, δύο γυναίκες που είναι τόσο διαφορετικές, μόνο και μόνο εξαιτίας της διαφορετικής θέσης επιβίβασης στο τρένο της ζωής του συζύγου. Η κάθε μια αισθάνεται νικήτρια, η κάθε μια θεωρεί ότι αυτή έχει το δίκιο. Πολύ έξυπνο το τρικ της «αργής κίνησης» που υιοθετείται σε διάφορα σημεία του έργου, ενώ το τελείωμα βρίσκει… καλά, ας το κρατήσουμε μυστικό αυτό, επιβάλλεται άλλωστε, είναι και η κάθαρσις, σωστά; Η τρίτη κυρία της παράστασης είναι η Αλεξάνδρα Τσιάγκα, στο ρόλο της σερβιτόρας, η οποία φροντίζει να δώσει τη νότα που μας έλειπε στη συμφωνία της βραδιάς. Έρχονται Χριστούγεννα… Ο πόνος καλείται να φύγει από το παράθυρο και η χαρά παίρνει τη θέση του περίοπτα.
 
   Δύο γυναίκες, δύο μονόλογοι, δύο διαφορετικοί κόσμοι, ο εξής ένας. Αυτός της ανθρώπινης ματαιοδοξίας και εμμονής… Όσοι πάτε να δείτε την παράσταση, να ξέρετε ότι ένα σφίξιμο θα το νιώσετε. Το σενάριο θα φροντίσει για την πιο άνετη αναπνοή σας στο τέλος, η ουσία είναι όμως ότι θα κάνετε πολλές χιλιάδες σκέψεις μετά…
 
Κώστας Κούλης
 
Ταυτότητα  της παράστασης
Διασκευή Κειμένου: Άννα Αδριανού
Σκηνοθεσία: Πέπυ Μοσχοβάκου
Σκηνικά: Λαμπρινή Καρδαρά
Κοστούμια: Χαρά Μποτσίβαλη  
Χοροκίνηση: Νερίνα Ζάρπα  
Μουσική επιμέλεια: Σταμάτης Γιατράκος
Φωτογραφίες παράστασης: Αφροδίτη Χαραμή
Παίζουν: Άννα Αδριανού, Μαρκέλλα Γιαννάτου, Αλεξάνδρα Τσιάγκα
    
Δημόσιες σχέσεις: Μαρκέλλα Καζαμία
 
Πληροφορίες
Πρεμιέρα: 18 Οκτωβρίου 2013
κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Χώρος: Θέατρο ΔΙΑ ΔΥΟ, Σπύρου Πάτση 99, Κεραμεικός.
Ώρα έναρξης: 21.15
Διάρκεια: 90΄
Γενική είσοδος: 15 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (μειωμένο)  
Τηλ. Επικοινωνίας – κρατήσεις: 210 3466048
 
Παράλληλα κυκλοφορεί το κείμενο του έργου σε βιβλίο από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΣΤΑΡΤΗ              
 
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΑΔΡΙΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΚΕΥΗ:
«Όταν πρωτοδιάβασα την «ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ» του Στρίντμπεργκ, όπου μια παντρεμένη γυναίκα κάνει έναν σαρκαστικό μονόλογο μπροστά στην ερωμένη του άντρα της, βάζοντας την στη θέση της και προσπαθώντας να της αποδείξει ότι «αυτή είναι η πιο δυνατή», αναρωτήθηκα τι είχε άραγε να απαντήσει σε όλο αυτό εκείνη η «άλλη γυναίκα» που στον Στρoipiodynatesreview02ίντμπεργκ παραμένει μυστηριώδης και δέχεται την ήττα της σιωπηλή. Η επαφή μου με τη σκηνοθέτη Πέπη Μοσχοβάκου και όσα είπαμε ψάχνοντας να κάνουμε ένα έργο που να αφορά στις γυναίκες και στους ερωτικούς τους ρόλους, με ιντριγκάρισε και με έβαλε μπροστά στην πρόκληση να «συμπληρώσω» το έργο με την απάντηση αυτής της ερωμένης… Μια απάντηση που εκθέτει την ζωή της και τα πιστεύω της για τις σχέσεις… Άλλωστε ερωμένη και σύζυγος είναι δυο πλευρές της γυναικείας ερωτικής ζωής … Οι δύο όψεις του θηλυκού προσώπου που ψάχνει μέσα από διαφορετικούς δρόμους το ίδιο πράγμα: την αγάπη του άντρα καθώς και οι δυο θέλουν να επηρεάσουν την ζωή του… και να γίνουν γι’ αυτόν, «η μία και μοναδική»…
 
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:
Όταν διαβάζεις ή βλέπεις το έργο «Η πιο Δυνατή» του Α. Στρίντμπεργκ δεν μπορείς να μην αναρωτηθείς τι θα έλεγε η άλλη γυναίκα αν ήθελε να μιλήσει ή αν δεν ήταν «καλύτερο» ίσως, εκείνη την εποχή, ν’ αφήσουμε τα λόγια στη νόμιμη σύζυγο, σ’ αυτήν που έχει κάθε δικαίωμα να εκφραστεί πιο ελεύθερα.
Όσο γινόταν η διασκευή του έργου από την Άννα Αδριανού σκεφτόμουν κι εγώ αυτό που σκεφτόμαστε όλοι: ποια είναι τελικά η πιο δυνατή; Κατέληξα να πιστεύω ότι αυτό είναι ένα ψευδές δίλημμα. Και οι δυο είναι εξίσου δυνατές και εξίσου αδύναμες. Καμιά απ’ τις δυο δεν «έχει» αυτόν τον άντρα. Η μια λυγίζει για να μην σπάσει και λυγίζει τόσο πολύ που χάνει τον εαυτό της, ενώ η άλλη, αναζητώντας το πάθος, χάνει όλα τα άλλα.
Για μένα όμως απ’ την αρχή το ενδιαφέρον στην συνομιλία αυτών των γυναικών ήταν στο ότι εκφράζουν ένα διχασμό της σύγχρονης γυναίκας που βρίσκεται να κουβαλάει αυτές τις δύο μέσα της. Είναι η επιθυμία για σύνδεση και παντοτινή αγάπη και η ταυτόχρονη λαχτάρα για έρωτα και πάθος.
Για μένα η πιο δυνατή είναι αυτή από εμάς που θα τα χωρέσει και τα δύο. Που θα καταφέρει να βρει τον έρωτα στο συνηθισμένο, στο γνώριμο και θα περάσει από την ρομαντική, εξιδανικευμένη αγάπη στην καθημερινή κατάκτηση του άλλου. Με μόνη προϋπόθεση ότι αυτός ο άλλος κάνει την ίδια πορεία και προσπάθεια! Είναι ουτοπία το να τα έχεις όλα ή ψευδές το δίλημμα ότι πρέπει να διαλέξεις γιατί φαινομενικά είναι ασυμβίβαστα;
 

Θεατρικές Παραστάσεις