Θεατρικές Παραστάσεις

Θεῶμαι: Ο μισάνθρωπος @ Θέατρο Εμπορικόν

 
   Εκεί, στα δεξιά της σκηνής, βλέπω την αφηγήτρια-DJ της παράστασης. Ας τη βαφτίσουμε έτσι την κυρία Φωτεινή Αθερίδου, μια και πριν ξεκινήσει το έργο, φρόντισε για την τέρψη των αυτιών μας. Ναι, ναι, αυτή θα βαθμολογήσουμε με άριστα και αυτή θα παινέσουμε και ας μου πουν ότι είναι προ-επιλογή τα τραγούδια – πριν ξεκινήσει η παράσταση – και «από άλλες πηγές» και ότι εκείνη απλά «έπαιζε» τον ρόλο της. Δεν πειράζει καθόλου. Θα δώσω επίσης τα εύσημα στον κύριο με τα γκρίζα μαλλιά, πιασμένα σε αλογοουρά, στον θεατή λίγο μπροστά μου, ο οποίος μάλλον ποτέ δεν θα μάθει για τούτο εδώ το μπραβίσιμο – αλλά πάλι δεν πειράζει. Είχε πωρωθεί τόσο πολύ ακούγοντας το “Space Oddity”, που το χάρηκα κι εγώ ακόμα. Το “The Chain”, που επίσης παίχτηκε, με πήγε ταξίδι αλλού. Ρε συ… Μπας και ξεκινήσει συναυλία μετά το τρίτο κουδούνι;
 
misanthropos2214

   Ο σκηνοθέτης, ο κύριος Γιάννης Κακλέας, ανεβαίνει στη σκηνή, για έναν γρήγορο χαιρετισμό. Πέντε ατάκες είπε και ζέστανε την ατμόσφαιρα. Στη συνέχεια… Το θέαμα! Τα φώτα σβήνουν, η Madonna ζητεί μέσω P.A. να εκφράσουμε εαυτούς και η αφηγήτρια μας καλώσορίζει. Έμμετρα. Απόψε θα μάθουμε για την ανθρώπινη ματαιοδοξία. Για το πώς ο διαφεντευτής του πλανήτη και αυριανός κάτοικος του σύμπαντος προσπαθεί όπως μπορεί, με ό,τι μπορεί να τα διαλύσει όλα και πώς απειλεί να τα διαλύσει όλα. Βλέπετε, ο άνθρωπος δεν έχει μόνο το ένστικτό του. Διαθέτει και «συγκροτημένη» σκέψη. Και πολλές φορές εκείνη ευθύνεται για όλα τα κακά που έχουν δει και διαβάσει τα μάτια μας.

   Τα σκηνικά είναι στην ουσία τα visual που παίζουν στο πίσω μέρος των τεκτενομένων. Είναι μια πανέξυπνη κίνηση, που έχει έλθει κι από άλλες δουλειές του δημιουργού. Τα κοστούμια είναι τουλάχιστον εξαιρετικά και οφείλουμε εδώ να εξάρουμε την εκπληκτική δουλειά της κυρίας Ηλένιας Δουλαρίδη, η οποία έχει συνεργαστεί με τον σκηνοθέτη και στο ζήτημα των σκηνικών. Οι ηθοποιοί παίζουν σε ένα μοτίβο εκμοντερνισμένο. Η μουσική επιμέλεια του κυρίου Γιάννη Μπερερή το έκανε σχεδόν φουτουριστικό. Και οι ηθοποιοί κάνουν την παράσταση αυτό πρέπει να είναι. Προϊόν της ευφυίας τους και της απίστευτης δουλειάς που έχουν ρίξει, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες και το στήσιμο του σκηνοθέτη. Ο τρόπος που εκφράζονται όταν δεν έχουν ατάκα, οι αυτοματισμοί σε συγκεκριμένες σκηνές… Όλα αυτά εντυπωσιάζουν εμάς τους θεατές. Και όχι άδικα φυσικά.
 
misanthropos2215

   Ο κύριος Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος είναι ένας τιμιότατος μισάνθρωπος, ένας Αλσέστ του σήμερα, με σκέψη που έρχεται από τα παλιά ίσως. Η προσέγγισή του ανθρώπινη, φυσική, με συγκεκριμένες επαναλήψεις λέξεων που τονίζουν τη θεατρικότητα του ρόλου, αλλά με τον πιο όμορφο τρόπο για το περιβάλλον. User friendly η ματιά και η στήριξη του χαρακτήρα. Και κατά διαστήματα, αρκετά πυκνά, έβγαλε πολύ χιούμορ. Μα πολύ χιούμορ. Δεν είναι μόνο η επινοητική απόδοση του κειμένου από τον ίδιο κύριο Κακλέα, είναι και οι γκριμάτσες, οι χειρονομίες, οι παύσεις. Κι αυτό είναι δουλειά. Σημαίνει πολλές ιδέες, σημαίνει τρελό brainstorming στις πρόβες, σημαίνει δουλειά. To ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης. Πολλή δουλειά. Η κυρία Ευγενία Σαμαρά λάμπει στον ρόλο της Σελιμέν, ίσως μάλιστα να λάμπει πιο πολύ και από τα φανταχτερά κοστούμια της. Ιδίως η σκηνή που έχει με την κυρία Αθηνά Μουστάκα, είναι απλά υπέροχη. Οι δυο τους πλέκουν ένα νταϊνάμικ ντούο γεμάτο ενέργεια και χιούμορ, που είναι στην ουσία το ρεζουμέ μίας σχέσης χωρίς νόημα ανάμεσα σε δύο ανθρώπους. Εσύ και αυτός που μπροστά σου σε υμνεί και πίσω από την πλάτη σου σε θάβει. Γιατί αυτός που κάνει το αντίστροφο, αξίζει όλη τη συμπάθειά μας.

   Συγκρατώ επίσης τη σκηνή ανάμεσα στον αγαπημένο μισάνθρωπο και τον κύριο Στέλιο Ιακωβίδη, που μας έκανε να γελάσουμε πολύ. Μην ανησυχείτε, ο προβληματισμός θα έλθει μετά. Όταν φύγετε και κουβεντιάσετε με την παρέα σας αυτό που είδατε. Ο άνθρωπος είναι το χειρότερο ζώο και σε αυτή την παράσταση φαίνεται το ένα από τα γιατί. Με πηχυαίους τίτλους, με οκτάστηλα, με νέον επιγραφές. Ο Κακλέας έφτιαξε μία παράσταση που είναι τόσο σύγχρονη όσο και πιστή στο κείμενο. Είναι μία μετάλλαξη που ελπίζω, πιστεύω, ευχαριστιέμαι να παρακολουθώ και να θυμάμαι. Είναι το θέατρο που θέλουμε.

Κώστας Κούλης
 
misanthropos2216
Ο ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ
του
Μολιέρου

Θέατρο ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ

Σκηνοθεσία/ Απόδοση κειμένου: Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη – Γιάννης Κακλέας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Μουσική: Βάϊος Πράπας
Βίντεο- Επεξεργασία εικόνας: Παντελής Μάκκας
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Μπερερής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ρέα Σαμαροπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Ευγενία Σαμαρά, Στέλιος Ιακωβίδης, Αθηνά Μουστάκα, Θάνος Μπίρκος, Φωτεινή Αθερίδου, Αυγουστίνος Κούμουλος, Αλέξης Φουσέκης, Κυριάκος Σαλής
 
misanthropos2217
Πρεμιέρα: 19 Νοεμβρίου 2022

Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Τετάρτη 20.00
Πέμπτη 21.00
Παρασκευή 21.00
Σάββατο 18.00 και 21.00
Κυριακή 20.00

Εισιτήρια:20€ κανονικό,
17€ φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω 65 ετών

Προπώληση στη viva.gr:
https://www.viva.gr/tickets/theater/o-misanthropos-tou-molierou-1/

Διεύθυνση: Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Αθήνα 10554

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας - Εβίτα Σκουρλέτη
Γραφείο τύπου - Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη
Social Media -Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας
Παραγωγή: ΤΕΧΝΗΧΩΡΟΣ
 
Joomla Social by OrdaSoft!