Θεατρικές Παραστάσεις

Νορμάλ Διαστροφές

 

normal distrofes2

   Οι νορμάλ διαστροφές θα μπορούσαν να είναι αυτά τα μικρά ‘θέλω’ αλλά ‘δεν πρέπει’ που σκεφτόμαστε όταν πέφτουμε σε ένα κρεβάτι από πόθο και επιθυμία, αλλά δεν είναι… Είναι μια σειρά από μικρούς διαλόγους που εκτυλίσσονται ανάμεσα σε δυο νεαρά ζευγάρια γύρω στα 30 και που με λογική και ευαισθησία ερωτεύονται και μαλώνουν, ξετυλίγοντας το κουβάρι των διαπροσωπικών σχέσεων που χρόνια τώρα ταλαιπωρεί τον άνθρωπο.

   Για καλή μας τύχη, το έργο του κορυφαίου αμερικανού συγγραφέα David Mamet «Sexual Perversity in Chicago», τη μοναδική κωμωδία που έγραψε στην καριέρα του, βρέθηκε στο καλλιτεχνικό στόχαστρο του σκηνοθέτη Γρηγόρη Αποστολόπουλου και δημιούργησε αυτή την συναισθηματική κωμωδία με τίτλο «Νορμάλ Διαστροφές». H Dada-Art, μετά την 3χρονη πορεία του έργου «Salome» του Oscar Wilde, σε Ελλάδα και εξωτερικό παρουσιάζει την φετινή της παραγωγή δημιουργώντας μία ακόμη τολμηρή παράσταση.

   Μέσα από 28 σκηνές, που τρέχουν με κινηματογραφικούς ρυθμούς, παράλληλες δράσεις και πολύ μουσική, η παράσταση, μπολιάζοντας το έργο με νέα κείμενα και δράσεις, πάντα ακολουθώντας το «ρυθμό Mamet», δίνει με φρενήρεις ρυθμούς το συναισθηματικό και πνευματικό αδιέξοδο στην καρδιά της αστικής κοινωνίας. Το φως της ημέρας και τα σοβαροφανή κουστουμάκια εργασίας διαδέχονται οι άγρυπνες νύχτες με φλερτ και έντονη επιθυμία για σεξ και διαστροφικές σκέψεις γύρω από αυτό. Όχι όμως στο βαθμό που ίσως να τις διαβάσαμε στα βιβλία του Μαρκήσιου Ντε Σαντ, αλλά απλά και ανθρώπινα, με δάκρυα και πληγωμένες καρδιές, οικογενειακή θαλπωρή κι έναν κόρφο να καλύψεις τις ανασφάλειές σου.

   Εξάλλου τι είναι νορμάλ διαστροφή; Να θέλεις να κάνεις έρωτα κρατώντας στο χέρι σου ένα μαστίγιο του έρωτα ή να προσποιείσαι τον αδίστακτο εραστή που τρομάζει μπροστά στην εικόνα μιας ‘ερασιτέχνιδας’ πόρνης;

   Η σκηνοθετική διασκευή του ταλαντούχου Γρηγόρη Αποστολόπουλου μας άρεσε γιατί η αλήθεια του κρύβεται στην αλήθεια των συναισθημάτων που κατάφεραν να ξεδιπλώσουν οι τέσσερις ηθοποιοί. Με κορυφαίους –κατά τη γνώμη μου- τον Αλέξανδρο Ζαφειριάδη (Ντάννυ) και την Λίζα Νεοχωρίτη (Ντέμπορα), που προσέγγισαν με μεγαλύτερο ρεαλισμό τους ρόλους τους υποδυόμενοι το ζευγάρι μιας μεγαλούπολης που ‘αρρωσταίνει’ από την δέσμευση και τις ανύπαρκτες ισορροπίες μιας σχέσης σε συνεχή κρίση.

   Η παράσταση είχε νεύρο και τέμπο και έξαρση, όταν έπρεπε κι όπου έπρεπε. Οι σύντομοι διάλογοι καταναλώνονται με ευκολία από τα μάτι του θεατή παρεμβάλλοντας μια σειρά από γνωστές μουσικές (The Smiths, The Heavy, Lionel Hampton, Bas Lexter, Vibrators, κτλ), σε επιμέλεια του ραδιοφωνικού παραγωγού Στέφανου Τσιτσόπουλου, που ωστόσο, θα θέλαμε να ακούσουμε περισσότερο…

   Το απέριττο σκηνικό μας βοήθησε να εστιάσουμε στους ρόλους και να τοποθετήσουμε τους ήρωες στο –πιθανώς-  δικό μας φυσικό περιβάλλον, καθώς όλο και κάτι μας θύμισε όλο αυτό που βλέπαμε. Την διαφορετικότητα τους προσέφεραν τα κινηματογραφημένα καλλιτεχνικά βίντεο (χωρίς λόγια) που προβάλλονταν κατά διαστήματα, δίνοντας μια αλλιώτικη οπτικοακουστική εικόνα στην παράσταση. Μα πως και θα μπορούσε να λείπει κάτι τέτοιο, αφού έχουμε ξαναδεί πολλάκις τον Γ. Αποστολόπουλο να χειρίζεται με μαεστρία την κάμερα στα video clips γνωστών μουσικών συγκροτημάτων (Nouvelle Vague, Wild Kitten, Universal Trilogy).

   To φινάλε άκρως καλλιτεχνικό, σε μουσικοχορευτικό μοτίβο υπό την φωνή του David Bowie και του λατρεμένου «Modern Love». Κίνηση σε θέατρο, μαύρες φιγούρες σε φωτισμένο φόντο, υποκριτική και κινησιολογία, αγάπη και μίσος…Σαν να θέλει να μας επαναφέρει από την πραγματικότητα στην τέχνη, κι όχι το αντίθετο όπως συνηθίζεται.

   Τι δεν μας άρεσε; Η άμεση διαφήμιση των χορηγών της παράστασης. Ξέρουμε ότι οι καιροί είναι δύσκολοι αλλά δεν αντέχουμε άλλον καταναλωτισμό. Δεν χορτάσαμε την μουσική του…και τα επιλεγμένα με επιτυχία τραγούδια που ακούστηκαν. Ίσως η διάρκεια της μιάμισης ώρας και των 28 σκηνών να είναι κουραστική…ίσως και όχι αν χρειάζεσαι άλλες τόσες για να θίξεις θέματα φιλίας, έρωτα και της ανάγκης των ανθρώπων για επικοινωνία.

   Η πρεμιέρα του «Νορμάλ Διαστροφές» δόθηκε πριν λίγες μέρες στο νεοσύστατο χώρο του SOFITA bar-theatre, ένα εξαιρετικής αισθητικής θέατρο (χωρητικότητας 180 θεατών), στον πρώτο όροφο του Gaia Live, στα Λαδάδικα Θεσσαλονίκης. Η τολμηρή παράσταση ταιριάζει με την αισθητική του χώρου αλλά αμφιβάλλω αν αυτός ενδείκνυται για θέαση θεατρικού έργου, καθώς η χωρητικότητα και η καλή οπτική στην σκηνή είναι πάντα ένα κριτήριο για να απολαύσεις το έργο- ειδικά σε πρεμιέρα!
 
   Σε κάθε περίπτωση, το θεατρικό εγχείρημα της Dada-art, του Γρηγόρη Αποστολόπουλου και των συνεργατών του αποτελεί μια φρέσκια παράσταση που απευθύνεται σε κάθε ηλικία και που δεν θα μετανιώσεις να δεις, όταν μπορέσεις να ‘κοιτάξεις’ κατάματα τους ανθρώπους που τρομάζουν από το αληθινό συναίσθημα, που φαινομενικά περνούν καλά, αληθινά όμως κρύβουν την μοναξιά τους.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία / Διασκευή : Γρηγόρης Αποστολόπουλος
Παίζουν: Αλέξανδρος Ζαφειριάδης, Ορέστης Παλιαδέλης, Λίζα Νεοχωρίτη, Τίνα Λεωνορά
Σκηνικά / Κοστούμια: Θανάσης Κολαλάς
Πρωτότυπη Μουσική: Κωσταντίνος Αποστολόπουλος, στίχοι: Διογένης Δασκάλου
Μουσική Επιμέλεια: Στέφανος Τσιτσόπουλος
Φωτισμοί: Αντώνης Σκορδίτης
Video Art: Γρηγόρης Αποστολόπουλος, Κωσταντίνος Πάσχος
Χορογραφία: Σταύρος Βαρούσης
Τεχνική Υποστήριξη: ENLIGHT
Οργάνωση Παραγωγής: Βίκυ Κιουτσούκη
Βοηθός  Σκηνοθέτη: Τατιάνα Νικολαίδου
Διεύθυνση Φωτογραφίας (video): Δράκος Πολυχρονιάδης
Styling: Γλύκα Μπάβα
Σχεδιασμός αφίσας: ADMINE
Φωτογραφίες: Κώστας Αμοιρίδης
Παραστάσεις
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Χώρος: Gaia Live/ Sofita Theatre- Bar (Δόξης 5 και Σαλαμίνος, Λαδάδικα)
Τιμή εισιτηρίου: 15 ευρώ, 10 ευρώ φοιτητικό  & ανέργων (περιλαμβάνει ποτό, το πρόγραμμα και ένα cd με την μουσική της παράστασης)
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6940 213000

Κατερίνα Νικολακούλη


NORMAL DIASTROFES (theatrical trailer) from Grigoris Apostolopoulos DADA ART on Vimeo

 

normal distrofes3

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις