= Βρεθήκαμε στο Μικρό Παλλάς - Μαθήματα κωμωδίας
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Μικρό Παλλάς - Μαθήματα κωμωδίας

 
Τι είδε ο μη υποψήφιος σπουδαστής κωμωδίας;
   Η πρώτη φορά που είδα έργο, που είδα παράσταση με τον Θοδωρή Αθερίδη πάνω σε δικό του κείμενο, ήταν με το «Πράματα και θάματα», στο ίδιο ακριβώς θέατρο, περίπου οκτώ χρόνια πριν. Το είχε σκηνοθετήσει ο ίδιος και θυμάμαι ότι είχα περάσει καταπληκτικά. Είχα γελάσει, είχα προβληματιστεί, είχα φύγει από το Μικρό Παλλάς με ένα τεράστιο χαμόγελο και ένα κάρο σκέψεις. Για να μην πω για την απίστευτη στιχομυθία, που με έκανε να γελάω μόνος μου και να παρεξηγούμαι κάθε εκατό δευτερόλεπτα – περίπου.
 
- Εσύ, ρε, είσαι που σπούδασες οικονομικά στο Χάρβαρντ;
- Εγώ είμαι… 
- Πόσο οικονομικά δηλαδή; Δεν πλήρωσες τίποτα;
 
komodia2214
   Πάμε στο σήμερα και την καινούργια πρόταση του σπουδαίου δημιουργού. Γιατί έχει πάψει να είναι μόνο καλός ηθοποιός εδώ και χρόνια. Η εισαγωγή-παρουσίαση των υποψήφιων «μαθητών» είναι από μόνη της μια γιορτή. Ιδίως η μονολογική αφήγηση της κυρίας Αναστασίας Τσιλιμπίου… Πολύ γέλιο, ακόμα περισσότερο γέλιο και για όλους εμάς, με το σαράκι της Μέταλ αυτοδιάθεσης… Θυμάστε τα credits στο “Live In The UK” των Helloween; Ναι, για τόσο τρελοκομείο μιλάμε. Ο τρόπος που γράφει ο κύριος Αθερίδης είναι ο τρόπος που ζούμε. Είναι η απλότητα της ζωής, πάντα με την υπερβολή που εκείνη η ίδια προσδίδει, που ενίοτε μας κάνει να σκεφτόμαστε δυνατά. «Όχι, ρε μάγκα μου! Ούτε στα θέατρα δεν γίνονται αυτά»! Κάπως έτσι κυλάει και η παράσταση.

   Ο σωματικός τρόπος έκφρασης του κυρίου Δημήτρη Σαμόλη είναι για πολλά γέλια. Τα τικ πάντα μας κάνουν να ευθυμήσουμε, αν και από τη φύση τους είναι τρελό μείον για εκείνον/εκείνη που τα «διαθέτει». Επειδή όμως βλέπουμε κωμωδία, μας επιτρέπεται αυτή η ελαφρά παρέκκλιση, αφού μάλιστα συμβαίνει προς τέρψη της ψυχής μας. Οι ατάκες του είναι επίσης θορυβώδεις και γεννήτορες γέλιου. Ο Αντώνης Κρόμπας είναι ένας ηθοποιός που μας αρέσει εδώ και χρόνια. Απόλυτα φυσικός, απόλυτα άνετος. Ίσως μερικοί να υποστηρίξουν ότι δεν υποδύεται, ότι είναι απλά ο εαυτός του και ότι ακριβώς έτσι είναι και εκτός θεάτρου. Δεν έχω ιδέα, δεν υπάρχει τρόπος να το διασταυρώσω και δεν έχει και καμία σημασία στο τέλος-τέλος. Είναι ουσιαστικά αυθεντικός ο κύριος Κρόμπας και η σκηνή του τηλεφωνήματος στο χειρουργείο είναι γνήσια συγκινητική.
 
komodia2215

   Πέρα από το βιονικό της κατασκευής της, η Δήμητρα Ματσούκα ερμηνεύει. Υποδύεται. Μεταδίδει, γίνεται πομπός και φυσικά δέκτης της αντίδρασης του κοινού. Πώς γίνεται μία τόσο εντυπωσιακή γυναίκα να είναι τόσο άψογη κωμικός; Γίνεται και παραγίνεται και να πάτε να δείτε την παράσταση. Ορίστε μας! Με μία απόδοση χαρακτήρα που μας πήγε πολλά χρόνια πίσω, σε παρόμοιες ερμηνείες της με ίση πρόκληση γέλιου, η κυρία Ματσούκα έκανε τη γκριμάτσα ρόλο και απογείωσε μία περσόνα, που στην πραγματικότητα θα μας έκανε να μελαγχολήσουμε. Η μαγεία του θεάτρου; Και εκείνη της ηθοποιού, θα προσθέσω εγώ. Και αν θεωρείτε πως οι απλές λέξεις, για παράδειγμα οι καταχωρήσεις του τηλεφωνικού καταλόγου, δεν είναι δυνατό να βγάλουν γέλιο… Για πάτε μια βόλτα μέχρι το θέατρο. Για ακούστε. Και μετά δοκιμάζετε να κάνετε το δελφίνι, που είναι μαμά μίας γάτας και ενός σκύλου. Ενός σκύλου εξήντα κιλών, παρακαλώ. A, μην το ξεχάσω – σιγά μην το ξεχνούσα δηλαδή. Max Roach ήταν αυτό που ακούγαμε στα ιντερμέδια της παράστασης; Ο Αθερίδης είναι οπαδός του τιτάνα drummer; Για να χαρώ ακόμα περισσότερο δηλαδή. Θοδωρή και τρομερή παρέα; Ευχαριστούμε για το γέλιο! Το χρειαζόμαστε. Πολύ.

Κώστας Κούλης

Τι είδε η μη υποψήφια σπουδάστρια κωμωδίας;
   Πάντα είχα απορίες για το τι γίνεται στα θεατρικά εργαστήρια. Πώς οι ηθοποιοί εκπαιδεύονται πάνω στην κωμωδία ή το δράμα. Όχι, δεν έχω βλέψεις να γίνω ηθοποιός, αλλά βλέποντας θέατρο τόσα χρόνια, είναι πολύ λογικές οι απορίες μου. Κατεβαίνοντας τα σκαλιά για το Μικρό Παλλάς, αυτό τον τόσο cozy χώρο που είναι στην ουσία ένας τεράστιος καναπές, μέσω του οποίου σε χτυπά μια γλυκιά θαλπωρή, έπεσα πάνω σε… Μαθήματα Κωμωδίας. Άραξε, λέω, εδώ θα τα μάθεις όλα.
 
komodia2216

   Μπροστά μου ο καθηγητής παίρνει συνεντεύξεις από τους υποψηφίους. Ο ένας μεγαλύτερη περιπτωσάρα από τον άλλο, με κορυφή τη Miss Mirla, που όλα της φαίνονται δραματικά και δεν έχει γελάσει ποτέ, παρακαλώ, στη ζωή της. Έτσι δηλώνει. Εγώ εντωμεταξύ, που έχω εκπαιδευτεί όλα μου τα χρόνια μπροστά στις παλιές ελληνικές ταινίες, ξέρετε, εκείνες τις ασπρόμαυρες που το καλό παιδί το πιάνουν όλοι κότσο, σε αυτές που η ηρωίδα είναι μια απλή κορδελιάστρα και όλα στη ζωή της είναι δραματικά και κλαίει με μαύρο (ένεκα του φιλμ) δάκρυ, όλο αυτό το βρήκα πολύ σουρεάλ και συγνώμη αγαπητή Μισς, αλλά με εσάς έριξα και το περισσότερο γέλιο. Λίγο έλειψε να μου κάνουν παρατήρηση η ταξιθέτρια, αλλά και ο κύριος καθηγητής, που προσπαθούσε να σας μυήσει στα βαθύτατα μυστικά της κωμωδίας και μια εσείς με τα δραματικά σας, μια εγώ που γέλαγα σαν να μην υπάρχει αύριο, του χαλάγαμε το μάθημα. Στην παρέα είχαμε και μια νεαρά, της οποίας ο πατέρας με τον θάνατό του προκάλεσε ολάκερο ντόμινο ατυχημάτων. Μαύρη γάτα θα είχε δει το πρωί, δεν εξηγείται αλλιώς… Επόμενος candidate ένας ιατρός, wannabe stand-up comedian (σόρρυ, γιατρούλη μου, αλλά θες πολύ δουλειά εσύ), αλλά άμα έχεις θέληση, πού θα πάει, θα γίνεις και λιοντάρι. Ήταν και ένας ακόμα, που θέλει να περάσει τις πύλες της κωμωδίας, γιατί λεφτά έχουμε, βρε αδερφέ, τσιγκούνηδες όμως είμαστε και θέλουμε να κάμουμε και κάτι καλλιτεχνικό. Ο εν λόγω είχε ένα μικρό τικ και τακ μην σας πω. Προσπάθησε όμως να κάνει την άσκηση που του δόθηκε με μεγάλο πάθος, αλλά όχι τόσο καλά αποτελέσματα. Πριν τους χτυπήσετε στο τοίχο σαν τα χταπόδια για την ασχετοσύνη τους, βάλτε τον εαυτό σας να σκεφτεί ένα ζώο και μετά προσπαθήστε να διαβάσετε τον τηλεφωνικό κατάλογο και τα λέμε. Ένας μόνο από το κοινό, ξώφαλτσα, έπιασε το νόημα και ο καθηγητής του έκανε αμέσως πρόταση για δουλειά. Εμ, άμα βρεις διαμάντι δεν το αφήνεις. Έτσι δεν είναι, κύριε Αθερίδη μου;

   Το γέλιο είναι λύτρωση, είναι το εργαλείο αποσυμφόρησης και η λειτουργία που δίνει εντολή στον εγκέφαλο να ισοπεδώσει ό,τι μας βασανίζει εκείνη τη στιγμή ώστε αργότερα με καθαρό μυαλό και χωρίς συναισθηματισμούς, να βρούμε λύσεις. Το γέλιο χαρίζει μακροζωία, χαρίζει δύναμη και επιβάλλεται πρωί, μεσημέρι και βράδυ σαν βιταμίνη.
 
komodia2217

   Αυτό οι συντελεστές της παράστασης το γνωρίζουν καλά και το έδωσαν απλόχερα και χωρίς ανατιμήσεις στους θεατές. Το άκουσες εσύ, κύριε βεβαίως βεβαίως; Ένα πολύ έξυπνο έργο που κάνει τον θεατή μέλος της παράστασης. Ακροβατεί στα όρια του δράματος και της κωμωδίας και ζωντανεύει πρόσωπα και χαμόγελα, έστω και μέσα από τη μάσκα.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
Θοδωρής Αθερίδης, Δήμητρα Ματσούκα, Αντώνης Κρόμπας, Δημήτρης Σαμόλης, Αναστασία Τσιλιμπίου,

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία & Μουσική επιμέλεια: Θοδωρής Αθερίδης
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Άγις Παναγιώτου
Σχεδιασμός φωτισμού: Χρήστος Τσιόγκας
Βοηθός σκηνοθέτη: Κάλλη Μαυρογένη

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων:
Τετάρτη, Κυριακή: 20:00
Πέμπτη & Παρασκευή: 21:00
Σάββατο: 18:00 & 21:00

Τιμές εισιτηρίων :
Καθημερινές: VIP:25,00€, Α’ ΖΩΝΗ:20,00€, Β’+Γ’ ΖΩΝΗ:18,00€
Σάββατο : VIP:25,00€, Α’ ΖΩΝΗ:22,00€, Β’+Γ’ ΖΩΝΗ:20,00€
Σάββατο (απογευματινή) : VIP:25,00€, Γενική είσοδος:16,00€
Κυριακή: VIP:25,00€, Α΄ΖΩΝΗ:22,00€, Β΄+Γ’ ΖΩΝΗ:20,00€
Φοιτητικό, ανέργων, παιδικό :12:00€, ΑΜΕΑ : 10€
Ομαδικές Κρατήσεις : Κώστας Μπάλτας 211 – 1026277 & 6972-217952
Εισιτήρια Viva.gr
Επικοινωνία : Ελίνα Λαζαρίδου

Παραγωγή : Αθηναϊκά Θέατρα
 
Joomla Social by OrdaSoft!