Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Κόντρα Στη Δημοκρατία

CSDx5-A-New

Κόντρα Στη Δημοκρατία
Θέατρο Άβατον

   CSDx5-CaΜπαίνοντας στο θέατρο, αυτό που σου κάνει αμέσως εντύπωση είναι ότι δύο από τους ηθοποιούς, συγκεκριμένα ο Νικήτας Χολόγκιτας και η Βάσια Πασπάλη, είναι ήδη «στημένοι» με μέτωπο στο κοινό και περιμένουν. Βλέμμα προς τα κάτω, δεμένοι από την κορφή ως τα νύχια με κάτι σαν κομμάτι από σάβανο… Εκατέρωθεν η Ζωή Ξανθοπούλου και ο Πάνος Ροκίδης… Ο κόσμος μπαίνει και κάθεται… Κι εκείνοι εκεί, αναμένουν… Παρατηρώ την Ξανθοπούλου, ανοιγοκλείνει το στόμα της αλλά δεν παράγει ήχο… Σιγά-σιγά ανεβαίνει η «ένταση». Ο Ροκίδης απαγγέλλει τον εθνικό μας ύμνο, η Ξανθοπούλου εκτελεί ρόλο υποβολέα και ένα «Σσσσσουτ!» έρχεται ιπτάμενο από το Μιχάλη Παλίλη, ο οποίος βρίσκεται όρθιος ανάμεσα στους θεατές. Το πρώτο μονόπρακτο είναι γεμάτο με αυτά που θα λέγαμε μεταξύ μας στις παρέες μας. Το αυτονόητο δηλαδή. Δημοκρατία δεν υπάρχει, ισότητα δεν υπάρχει και να στείλουμε όλους τους πολιτικούς στο διάολο…

   Δεύτερο μονόπρακτο και η Ξανθοπούλου κάθεται πάνω σε έναν μπρούμυτα ξαπλωμένο Παλίλη. Τον καθάρισε με τη σφεντόνα στο πάρκο και τώρα κάθεται και του μιλάει! Σουρεάλ; Κυνικό; Όλα μαζί; Ναι, όλα μαζί. Είναι και το μονόπρακτο που έβγαλε μάλλον το περισσότερο γέλιο, παρέα με το απίστευτο «Μετά το έξι» που κι αυτό έβαλε φωτιά στο ακροατήριο. Αυτό που μου άρεσε πολύ, όσον αφορά το κοινό, είναι ότι γελούσε αβίαστα και με την ψυχή του και μιλάμε ότι οι ατάκες ήταν θανατηφόρες. Ο κυνισμός βγάζει γέλιο; Το παράλογο είναι πηγή γέλιου; Όπως φαίνεται, και στα δυο ερωτήματα η απάντηση είναι ναι.

   Η σκηνή που κέντρισε περισσότερο ήταν αυτή με την Αφγανή με τη μπούρκα και το «γράμμα» της, το οποίο προβαλλόταν στον τοίχο. Η τιμή, η υπόληψη, το ξύλο, ο θυμός, το φιλότιμο, ο χαρτοκόπτης που τελικά βρήκε στόχο. Πολλή δυνατή στιγμή, με την αφήγηση στη γλώσσα της παθούσας και την απόδοση με ελληνικούς υπότιτλους. Σφίξιμο στο στομάχι και παραδοχή απόψεων που μέχρι πριν λίγο φάνταζαν εξωγήινες.

   Η ομάδα των πέντε ηθοποιών λειτούργησε σαν πραγματική ομάδα. Όλοι τους δούλεψαν για να φανεί η παράσταση. Ιδανικοί ρολίστες, άψογοι στα καθήκοντά τους. Δεν υπάρχει σκηνικό, μόνο οι πόρτες πίσω από τη σκηνή και μαύρες κουρτίνες… Οι ηθοποιοί ορίζουν και το σκηνικό! Η εντελώς θεοπάλαβη σκηνή στο μπαρ, με πρωταγωνιστές έναν – κλασσικά – ανθρωποφάγο Αμερικανό αντιπρόεδρο, έναν ακόμα πιο ανθρωποφάγο αριστοκράτη και μια γκαρσόνα που αρνείται πεισματικά να τους σερβίρει, μπορεί να συγκριθεί μόνο με τη σκηνή που δύο «γεράκια» αποφασίζουν να «χτίσουν» μια καινούργια πόλη. Με νέους πολιτικούς και νέα χάλια. «Μήπως να χτίζαμε ένα μπορντέλο καλύτερα»; «Μη σου πω»! Μπήκατε στο κλίμα, έτσι;

   Η τριλογία του Εστέβα Σολέρ, «Κόντρα στην πρόοδο», «Κόντρα στον έρωτα» και «Κόντρα στη δημοκρατία», μεταφράζεται και παίζεται σε διάφορες χώρες, χαίρει όμως ιδιαίτερης εκτίμησης στη χώρα μας. Καταλανοί και Έλληνες περνάνε τα ίδια λούκια και ακούνε τα ίδια ψέματα. Ευτυχώς, μερικοί συνεχίζουν να φωνάζουν ότι δεν τρώμε κουτόχορτο, ότι δεν είμαστε τόσο βλάκες πια.
 
Κώστας Κούλης
 
Ταυτότητα  της παράστασης
Κείμενo: Εστέβα Σολέρ
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ/Δημήτρης Ψαρράς
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Παλίλης  
Κοστούμια: Σόνια Μπλουμ
Σκηνογραφική επιμέλεια: Σοφία Βασιλείου
Οπτικό υλικό: Κωνσταντίνος Καρπαθίου
Φωτισμοί: Μιχάλης Παλίλης
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ζωή Ξανθοπούλου, Μιχάλης Παλίλης, Βάσια Πασπάλη, Πάνος Ροκίδης, Νικήτας Χολόγκιτας
Δημόσιες σχέσεις: Μαρκέλλα Καζαμία
Πληροφορίες:
Πρεμιέρα: 5 Νοεμβρίου 2012
κάθε Δευτέρα και Τρίτη  
Χώρος: Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Γκάζι.
Ώρα έναρξης: 21.15
Διάρκεια: 90 ΄
Γενική είσοδος:  12€ (καν.), 10€ (φοιτ.)
Τηλ. Επικοινωνίας – κρατήσεις: 210 3412689, 698 1982591

Θεατρικές Παραστάσεις